کارشناسی ارشدانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

اعلام نتایج بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

داوطلبانی که در پذیرش بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری شرکت کرده اند، می توانند در زمان اعلام نتایج بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند. ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشاسی ارشد از دو طریق ثبت نام با سهمیه استعداد درخشان و ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر می باشد که همانند ثبت نام نحوه اعلام نتایج این دو نیز متفاوت از یکدیگر می باشد. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون اعلام نتایج بدون کنکور ارشد ۱۴۰۰ ارائه کرده ایم.

 

زمان اعلام نتایج بدون کنکور ارشد 1400 | بر اساس سوابق تحصیلی

معمولا اعلام نتایج ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی، پیش از شروع نیمسال تحصیلی جدید می باشد تا پذیرفته شدگان فرصت کافی جهت انجام مراحل ثبت نام حضوری در دانشگاه محل قبولی داشته باشند.

با توجه به اینکه مرحله ثبت نام بدون کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته ارشد دانشگاه های سراسری انجام می شود، نتایج این دوره از پذیرش تا قبل از شروع نیمسال تحصیلی دوم و بهمن ماه منتشر خواهد شد.

تاکنون سازمان سنجش زمان اعلام نتایج ارشد سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری 1400 مشخص نکرده است، اما به محض دریافت اخبار جدید، زمان دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نحوه دریافت نتایج بدون کنکور ارشد 1400 | بر اساس سوابق تحصیلی

تمامی مراحل ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بنابراین اعلام نتیجه بدون کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی به صورت اینترنتی می باشد که متقاضیان جهت دریافت نتیجه خود می توانند مطابق مراحل زیر اقدام کنند.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org

2️⃣ کلیک بر روی گزینه “ کارشناسی ارشد ” از منوی رنگی سمت راست سایت

3️⃣ کلیک بر روی گزینه ” اعلام نتایج کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400

4️⃣ وارد کردن اطلاعات خواسته شده شامل اطلاعات ثبت نامی  و کد ملی 

5️⃣ ورود به میزکار و مشاهده نتایج 

6️⃣ انجام اقدامات لازم از سوی پذیرفته شدگان جهت ثبت نام حضوری در دانشگاه محل قبولی

 

زمان اعلام نتایج بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 | استعداد درخشان

ثبت نام بدون کنکور ارشد با سهمیه استعداد درخشان به صورت یکپارچه برای تمامی دانشگاه های سراسری انجام نمی شود و به صورت جداگانه برای هر دانشگاه از طربق سایت اختصاصی دانشگاه انجام می شود.

به همین دلیل زمان ثبت نام، شرایط و مراحل ثبت نام هر دانشگاه سراسری با دانشگاه دیگری متفاوت است و توسط خود دانشگاه مشخص و اعلام می شود. اما توجه داشته باشید که جذب دانشجو از طریق پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد با سهمیه استعداد درخشان دانشگاه های سراسری برای ورودی نیمسال اول و مهرماه انجام می شود که این بدین معناست که نتیجه قبل از شروع نیمسال اول و در اواخر شهریور منتشر خواهد شد.

لازم است اشاره کنیم که زمان اعلام نتیجه ارشد بدون کنکور و با سهمیه استعداد درخشان معمولا در فراخوانی که هر دانشگاه سراسری برای جذب دانشجو در این مرحله منتشر می کند، درج شده است.

 

نحوه دریافت نتایج بدون کنکور ارشد با سهمیه استعداد درخشان 

تمامی شرکت کنندگان در مرحله ثبت نام بدون کنکور ارشد با سهمیه استعداد درخشان می بایست در زمان هایی که در فراخوان دانشگاهی که آن ها ثبت نام کرده اند، به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند و از نتیجه مطلع شوند. 

البته لازم است اشاره کنیم که در برخی مواقع برای اطلاع رسانی به ثبت نام کنندگان از دانشگاه با داوطلب تماس تلفنی نیز گرفته می شود. به طور کلی مراحل دریافت نتیجه بدون کنکور ارشد با سهمیه استعداد درخشان به شرح مراحل زیر می باشد:

1️⃣ مراجعه به سامانه دانشگاهی مورد نظر که ثبت نام خود را از طریق آن انجام داده اید.

2️⃣ کلیک بر روی گزینه “ اعلام نتایج کارشناسی ارشد استعداد های درخشان

3️⃣ وارد کردن اطلاعات شخصی از جمله کد ملی و دریافت نتایج

4️⃣ انجام اقدامات لازم از سوی پذیرفته شدگان جهت ثبت نام حضوری در دانشگاه محل قبولی

 

مشاوره بدون کنکور ارشد 1400

در این مقاله از سایت دانتل اطلاعاتی پیرامون اعلام نتیجه بدون کنکور ارشد دانشگاه های سراسری ارائه کردیم. اگر متقاضیان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی و یا سهمیه استعداد درخشان در دانشگاه آزاد هستید، بایستی جزئیات مربوطه را از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با آدرس الکترونیکی ” azmoon.org ” پیگیری کنید.

چنانچه پیرامون اعلام نتایج بدون کنکور ارشد در دانشگاه های سراسری نیازمند اطلاعات بیشتری هستید و یا ابهامی در این مورد برایتان وجود دارد، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بدون کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

اعلام نتایج بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری سوابق تحصیلی جه زمانی است؟

نتیجه بدون کنکور کارشناسی ارشد معمولا در دی ماه منتشر می شود.

متقاضیان از چه طریقی می توانند نتیجه بدون کنکور ارشد سوابق تحصیلی را دریافت کنند؟

نتیجه بدون کنکور ارشد سوابق تحصیلی از سایت سازمان سنجش sanjesh.org منتشر می شود.

نحوه دریافت نتیجه بدون کنکور کارشناسی ارشد به چه صورت است؟

در متن مقاله نحوه مشاهده نتیجه بدون کنکور کارشناسی ارشد را شرح داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره