کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ پس از انتخاب‌رشته در یک بازه یک ماهه معمولا در اواخر شهریور ماه می باشد. با اعلام جواب انتخاب رشته تمامی متقاضیان می توانند از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع گردند. دریافت نتایج نهایی توسط متقاضیان مستلزم این است که از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ مطلع باشند. در ادامه این مطلب پیرامون تاریخ اعلام جواب نهایی کنکور 1402 خواهیم پرداخت.

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 اعلام شد.

ورود مستقیم به سایت سنجش

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از اتمام مهلت انتخاب‌رشته، سازمان سنجش یک بازه زمانی یک ماهه را به بررسی فرم های انتخاب‌رشته  شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته بر اساس الویت هایی که انتخاب کرده اند، اختصاص می‌دهد و سپس نتایج نهایی را از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می کند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 طبق گفته های سازمان سنجش این هفته (12 و 13 مهر) می باشد.

طبق روال سال های گذشته نتایج کنکور معمولا در اواخر شهریور ماه منتشر می گردد تا داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، بتوانند قبل از شروع نیمسال تحصیلی در مهرماه نسبت به ثبت نام نهایی در دانشگاه محل قبولی خود اقدام نمایند.

 

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

تمامی داوطلبان می توانند در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای دریافت نتایج خود طبق مراحل زیر عمل کنند و از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند.

1️⃣به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور

2️⃣پس از ورود به سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور

3️⃣بر روی گزینه اعلام نتایج کلیک کنید. 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور

4️⃣در صفحه پیش رو بر روی گزینه فعال ” نتایج نهایی آزمون سراسری (رشته های با آزمون) سال 1402 ” کلیک کنید.

5️⃣برای دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور بر روی ” مشاهده اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال 1402 ” کلیک کنید.

نتایج

6️⃣ با استفاده از کدملی و رمز عبور بر وارد سایت شوید.

نتایج انتخاب رشته کنکور

7️⃣ از منوی سمت را بر روی گزینه ” اعلام نتیجه نهایی ” کلیک کنید.

نتایج انتخاب رشته کنکور

8️⃣ حال می توانید نتیجه خود را مشاهده نمایید. در صورت قبولی در ستون عنوان رشته و نام دانشگاه کدرشته محل قبولی را مشاهده خواهید کرد. در صورت عدم قبولی ” مردود درج خواهد شد.

نتایج

 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ | زمان اعلام

در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دسته ای از متقاضیان به نتیجه بدست آمده اعتراض دارند. سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان شرایطی را فراهم کرده است که متقاضیان بتوانند درخواست اعتراض خود را ثبت کنند. برای مشاهده نتایج رشته های شرایط خاص کنکور کلیک کنید.

برای ثبت درخواست اعتراضی که مطمئن باشید درست است، می توانید از کارنامه سبز استفاده کنید. کارنامه سبز کارنامه ای است که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. کارنامه سبز شامل فرم انتخاب‌رشته هر داوطلب به همراه آخرین رتبه قبولی در هر کدام از الویت ها می باشد.

متقاضیان پس از بررسی کارنامه سبز خود در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و از طریق سیستم پاسخگویی این سایت درخواست اعتراض خود را ثبت نمایند.

البته متقاضیان بایستی توجه داشته باشند که امکان اعتراض به مواردی که در سایت سازمان سنجش تعریف شده است شامل درخواست بررسی انتخاب رشته اشتباه و درخواست رفع محرومیت از کنکور سال آینده و … در زمان نتایج انتخاب رشته وجود دارد و چنانچه درخواست اعتراض به نتایج کنکور متقاضیان درست و منطقی باشد، از سوی کارشناسان مربوطه، نتایج اعتراض از طریق همان سیستم اطلاع رسانی خواهد شد.

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور | ثبت نام پذیرفته شدگان

پس از اعلام نتایج داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در رشته محل انتخابی خود شده‌اند، باید با اطلاع از جزییات از ثبت نام در زمان تعیین شده به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و ثبت نام خود در دانشگاه را به صورت نهایی انجام دهند. 

برای ثبت نام در برخی از دانشگاه‌ها، داوطلبان باید قبل از مراجعه حضوری مدارک خود را به صورت اینترنتی در سایت دانشگاه بارگزاری نمایند. عدم مراجعه به دانشگاه در زمان تعیین شده به معنای انصراف از تحصیل می‌باشد و جای هیچ اعتراضی نیز ندارند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره در زمینه نتایج انتخاب رشته کنکور 

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا در شهریور ماه از طریق سایت سنجش اعلام می‌شود. داوطلبان پذیرفته شده باید برای ثبت نام نهایی در دانشگاه اقدام کنند. داوطلبانی که به نتایج اعتراض دارند نیز می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی سنجش، اعتراض خود را ثبت نمایند. 

چنانچه سوال یا ابهامی در زمینه زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور و یا اعتراض به نتایج برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

بخوانید: نحوه اعتراض به نتایج کنکور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور چه تاریخی است؟

    زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب‌رشته معمولا در شهریور ماه می‌باشد.

  2. داوطلبان برای دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق چه سایتی باید اقدام کرد؟

    نتایج انتخاب‌رشته از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh ” منتشر می‌گردد.

  3. آیا متقاضیان می توانند اعتراض به نتایج نهایی اعتراض کنند؟

    بله امکان ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری وجود دارد و داوطلبان می‌توانند در زمان نتایج انتخاب رشته از طریق سایت سنجش اعتراض خود را ثبت کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫8 دیدگاه ها

  1. من انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد کلیه رشته های علوم پزشکی شهریه پرداز و پردیس و غیره را انجام داده ام ولی هنوز جوابش نیامده در سایت سنجش هم شماره داوطلبی و کد ملی را وارد میکنم یک جدولی میاره که زده مردود
    نتایج رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد و غیره چه موقع می آید.

  2. ببخشید با نتیجه کنکور تیر 1401 میشه امسال دانشگاه ثبت نام و انتخاب رشته برای آزاد و پیام نور انجام داد

    1. بانتیجه 1401خیر
      ولی در رشته های بدون کنکور آزاد وپیام نور میتونید همین امسال اقدام کنید
      حتی از همین الان15شهریور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره