انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد

ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. ممکن است برخی از داوطلبان در زمان تکمیل فرم انتخاب‌رشته دچار اشتباه شوند و بخواهند برخی از کد رشته محل های خود را جا به جا کرده و یا حذف نمایند؛ خوشبختانه سازمان سنجش شرایطی را فراهم کرده است که این دسته از شرکت کنندگان بتوانند فرم انتخاب‌رشته خود را ویرایش نمایند. ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 در بازه های زمانی اعلام شده امکان پذیر است که در ادامه برای اطلاع از زمان و نحوه آن همراه ما باشید.

 

زمان ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

همزمان با شروع مرحله انتخاب‌رشته امکان ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ نیز برای داوطلبان فراهم می شود. در واقع با این شرایطی که سازمان سنجش فراهم کرده است، امکان حذف، جا به جایی و یا اضافه کردن کد رشته محل ها به فرم انتخاب‌رشته وجود دارد. 

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ همزمان با مهلت انتخاب رشته در اواخر اردیبهشت ماه می باشد.

انتخاب‌رشته مرحله ای مهم و در عین حال بسیار حساس است که لازم است متقاضیان برای عبور از آن، مرحله انتخاب رشته را با دقت و به دور از هر گونه خطا تکمیل کنند. چراکه کوچکترین خطایی می تواند سرنوشت داوطلبان را دستخوش تغییر کند.

در صورتی که مهلت انتخاب رشته از سوی سایت انتخاب رشته ارشد اعلام شود، زمان دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته ارشد

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد 1403

متقاضیان برای ویرایش اطلاعات انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ نیز باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. به منظور راهنمایی شما متقاضیان گرامی، راهنمای تصویری را به صورت گام به گام آورده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. از منوی رنگی پایین سایت بر روی گزینه  ” کارشناسی ارشد” کلیک نمایید.

ارشد

2️⃣ بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” از منوی سمت راست کلیک کنید.

سنجش

3️⃣ در صورتی که در زمان انتخاب‌رشته به سایت سنجش مراجعه کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ (کارنامه اولیه و انتخاب رشته) ” کلیک نمایید.

4️⃣ در صفحه باز شده بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایید.

ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد

5️⃣ برای ورود به سیستم، سامانه دو روش جستجو در اختیار شما قرار می دهد؛ متناسب با اطلاعاتی که در اختیار دارید یکی از این دو روش را انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، وارد سامانه شوید.

  1. روش اول : جستجو بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
  2. روش دوم : جستجو بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی (کد ملی و سال تولد)

ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

6️⃣ پس از درج اطلاعات خواسته شده در یکی از دو روش بالا و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، میز کار داوطلب نمایش داده خواهد شد. در این مرحله متقاضی به منظور ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403 باید بر روی گزینه ” انتخاب‌رشته ” کلیک نماید تا فرم انتخاب‌رشته برای او نمایش داده شود.

ویرایش انتخاب رشته ارشد

7️⃣ متقاضیان می توانند پس از دریافت فرم انتخاب رشته‌ای که در سایت سنجش ثبت کرده اند، اقدام به حذف، اضافه و یا جا به جایی الویت های مورد نظر خود نمایند و ویرایش کنند. 

در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را برای ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد، فراموش کرده اید؛ می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام به بازیابی آن ها نمایید. همینطور شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات ثبت نامی خود با کارشناسان مرکز مشاوره دانتل نیز در ارتباط باشید.

 

تعداد دفعات مجاز برای ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد 1403

از نکته های مهم برای ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ این است که تعداد دفعاتی که افراد می توانند طی آن فرم انتخاب‌رشته خود را تصحیح کنند، محدود است. به این معنی که داوطلبان فقط مجاز هستند چند بار فرم انتخاب‌رشته خود را تغییر دهند و نمی توانند هر زمان که خواستند با مراجعه به سایت سنجش الویت های خود را تغییر دهند.

تعداد دفعات مجاز برای ویرایش ۵ مرتبه می باشد.

در صورتی که زمان انتخاب‌رشته تمدید شود، 3 مرتبه به مهلت ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد 1403 نیز اضافه می شود. بنابراین لازم است متقاضیان به منظور جلوگیری از بروز خطا و اشتباه مجدد، ابتدا از الویت های خود اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به درج آن ها در فرم انتخاب رشته کنند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مشاوره انتخاب رشته

سازمان سنجش آموزش کشور احتمال خطا در فرم انتخاب‌رشته را پیش بینی کرده است، به همین دلیل در انتهای دفترچه راهنما فرمی مشابه فرم انتخاب‌رشته با عنوان فرم پیش نویس انتخاب‌رشته ارشد را قرار داده است. شما عزیزان می توانید پیش از تکمیل فرم اصلی از فرم پیش نویس کمک بگیرید و زمانی که به انتخاب های خود اطمینان داشتید، به سراغ درج آن ها در سایت سازمان سنجش بروید که البته پس از تکیمل فرم اصلی فرصت ویرایش اتخاب رشته کنکور ارشد را خواهید داشت.

در صورتی که برای ویرایش انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ نیازمند راهنمایی باشید، می توانید از مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل که دارای چندین سال سابقه در زمینه انتخاب‌رشته می باشند، راهنمای دریافت کنید. مشاوران تحصیلی مجرب مرکز مشاوره دانتل می توانند یاریگر شما عزیزان در این مرحله مهم و حساس برای ورود به مقطع ارشد دانشگاه های سراسری باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۳ وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند تا قبل از اتمام مهلت انتخاب رشته و همینطور در زمان تمدید مهلت انتخاب‌رشته، اقدام به ویرایش نمایند.

ویرایش انتخاب‌رشته از طریق چه سایتی امکان پذیر است؟

همانطور که در متن مقاله فوق بدان اشاره کردیم، لینک ویرایش انتخاب‌رشته در سایت سازمان سنجش فعال می گردد.

آیا در زمان ویرایش متقاضیان می توانند برخی الویت های خود را از فرم انتخاب رشته حذف کنند؟

بله، طی مرحله ویرایش متقاضیان می توانند اقدام به حذف، اضافه کردن و یا جا به جایی الویت های درج شده در فرم انتخاب رشته ارشد نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره