کارشناسی ارشدانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از طرف سازمان سنجش در نظر گرفته شده است تا داوطلبانی که انتخاب رشته خود را به درستی انجام نداده اند و یا به دلایل مختلف از نتیجه قبولی خود ناراضی هستند، بتوانند برای اصلاح اشتباه خود اقدام کنند. در این شرایط سازمان سنجش درخواست داوطلبان را بررسی کرده و در صورت امکان با درخواست او موافقت خواهد شد. با توجه به اینکه درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ آخرین شانس داوطلبان برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه شان است، باید به طور دقیق از جزییات آن اطلاع داشته باشند. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده و موفق به کسب رتبه حد نصاب در آزمون شده باشند، می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت نمایند. در این فرایند ممکن است برخی از داوطلبان در انتخاب رشته خود اشتباه کنند که در این صورت امکان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 برای شان وجود خواهد داشت. 

امکان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وجود دارد و به تنها به صورت اینترنتی انجام می شود. اشتباه در انتخاب رشته و اصلاح آن بسیار حائز اهمیت است و می تواند قبولی داوطلب را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل در این مطلب به بررسی جزییات مربوطه خواهیم پرداخت. 

 

زمان ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

سازمان سنجش اشتباهات احتمالی داوطلبان در روند انتخاب رشته را مد نظر قرار داده است و به همین دلیل امکان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ برای داوطبان کنکور فراهم می باشد. داوطلبان باید در زمان تعیین شده نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند و در غیر این صورت امکان اعتراض و اصلاح اشتباه خود را از دست خواهند داد. 

داوطلبان می توانند بلافاصله پس از انتخاب رشته ارشد نسبت به درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته اقدام نمایند. مهلت ثبت درخواست در حدود یک هفته می باشد. طبق اطلاعیه های منتشر شده نتایج انتخاب رشته ارشد در اوایل شهریور ماه اعلام می شود. در این مدت زمان دقیق ثبت درخواست اشتباه و اعتراض نیز مشخص خواهد شد. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع تر در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

راهنمای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

درخواست بررسی اشتباه انتخاب رشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود. داوطلبان باید توجه داشته باشند که مراجعه حضوری به سازمان سنجش نتیجه ای نخواهد داشت و تنها درخواست های اینترنتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نحوه درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شوید.

2️⃣ از بالای صفحه آیکون تلفن را انتخاب کرده و وارد سیستم پاسخگویی شوید. 

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

3️⃣ بر روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کنید. 

 

سیستم پاسخگویی سنجش

 

4️⃣ در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید ابتدا بر روی گزینه “عضویت” کلیک کرده و یک حساب کاربری برای خود بسازید. 

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

5️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و در سامانه نام نویسی کنید. 

 

6️⃣ پس از ثبت نام در سایت به صفحه قبلی بازگشته با کلیک بر روی گزینه “ورود به سیستم” وارد حساب کاربری خود شوید. 

 

 

7️⃣ اطلاعات خود را وارد کرده و گزینه “ورود” را بفشارید. 

 

8️⃣ گزینه “درخواست جدید” را انتخاب نمایید. 

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

9️⃣ نوع آزمون و سال را مشخص کرده و روی گزینه “جستجو” کلیک کنید. 

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

🔟 گزینه مورد نظر برای درخواست بررسی اشتباه را انتخاب نمایید. 

1️⃣1️⃣ در نهایت نوع اعتراض خود را وارد کرده و آن را ارسال نمایید تا درخواست تان ثبت شود. 

 

موارد مجاز برای درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد اعتراض و ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 را دارند، باید از موارد مجاز برای ثبت درخواست اطلاع دقیق داشته باشند چراکه فقط موارد محدودی برای درخواست اشتباه وجود خواهد داشت. موارد مجاز به شرح موارد زیر می باشد. 

 

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 | نتیجه قبولی

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد از نتیجه قبولی خود ناراضی هستند، می توانند نیبت به نتیجه قبولی خود اعتراض کرده و در نوع اعتراض سیستم پاسخگویی نیز اعتراض به نتیجه قبولی را وارد نمایند. 

 

بررسی اولویت های بعدی

ممکن است در زمان انتخاب رشته داوطلب اشتباه کرده و اولویت بندی خود را به درسی انجام نداده باشد. در این شرایط می تواند درخواست دهد که اولویت های بعدی او نیز مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان در رشته محل های انتخابی بعدی پذیرش شود. 

 

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ | به حد نصاب نرسیدن رشته محل قبولی

برخی مواقع تعداد پذیرفته شدگان یک دانشگاه به حد نصاب نمی رسد و در نتیجه قبولی داوطلب لغو شده و کلاس های دانشگاه در آن رشته برگزار نمی شود. در این صورت داوطلبان می توانند اعتراض خود را ثبت کنند. معمولا در این شرایط و پس از بررسی اعتراض ها دانشگاه دیگری برای پذیرش به داوطلب معرفی می گردد. 

 

تغییر دوره قبولی

داوطلبانی که در دوره های مختلف پذیرفته شده اند اما قصد تغییر آن را دارند، می توانند درخواست تغییر دوره قبولی دهند. معمولا دانشجویان پذیرفته شده در دوره های روزانه شانس بیشتری برای تغییر به سایر دوره ها خواهند داشت اما برعکس آن نیز امکان پذیر است و حداقل داوطلبان می توانند شانس خود را در این زمینه امتحان نمایند. 

 

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت باید توجه داشته باشند که امکان درخواست بررسی اشتباه تنها یکبار وجود دارد پس بهتر است که در صورت اعتراض تمامی موارد را بررسی کرده و بهترین نوع اعتراض و درخواست اشتباه را انتخاب نمایید تا این شانس را از دست ندهید. برای این منظور توصیه می شود که با افراد متخصص مشورت نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور کارشناسی ارشد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 چه باید کرد؟

    برای این منظور داوطلبان به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه نمایند. 

  2. آیا عضویت در سایت برای درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ الزامی است؟

    بله داوطلبان بدون عضویت در سایت و ساخت حساب کاربری امکان ثبت درخواست نخواهند داشت. 

  3. آیا می توان برای بررسی اولویت های بعدی انتخاب رشته نیز درخواست داد؟

    بله یکی از موارد مجاز درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد، درخواست بررسی اولویت های بعدی می باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره