ثبت نام کنکور سراسریکنکور سراسری

مدارک لازم برای ترمیم معدل ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مدارک لازم برای ترمیم معدل ۱۴۰۳ از مهم ترین اطلاعاتی است که داوطلبان ترمیم معدل باید از آن اطلاع داشته باشند چراکه در صورت نقص در مدارک، ثبت نام متقاضی لغو خواهد شد. داوطلبان باید در زمان تعیین شده مدارک خود را به صورت کامل تحویل داده و با تکمیل فرم ترمیم معدل دروس خود برای آزمون را نیز انتخاب نمایند. با توجه به اهمیت مدارک در ثبت نام آزمون ترمیم معدل در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مدارک لازم برای ترمیم معدل ۱۴۰۳

در حال حاضر تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به 50 درصد به صورت قطعی رسیده است. این مساله اهمیت بسیار زیاد معدل در کنکور را نشان می دهد و داوطلبانی که معدل پایینی داشته باشند، دچار مشکل خواهند شد. با توجه به اهمیت این مساله آزمون ترمیم معدل به عنوان فرایند جبرانی برای داوطلبانی در نظر گرفته شده است تا بتوانند معدل خود را ارتقا داده و رتبه کنکور شان را نیز بهبود ببخشند. 

برای شرکت در آزمون ترمیم معدل داوطلبان باید مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ را به طور کامل تحویل دهند. این مدارک باید در زمان تعیین شده و به صورت کامل تحویل داده شوند و در غیر این صورت داوطلب واجد شرایط ثبت نام در آزمون ترمیم معدل نخواهد بود. 

مدارک لازم برای ترمیم معدل

 

مدارک تحصیلی ترمیم معدل

داوطلبان کنکور سراسری برای شرکت در آزمون ترمیم معدل باید مدارک خود را به صورت کامل آماده کرده و آن ها را در زمان تعیین شده تحویل دهند. مدارک تحصیلی اولین سری از مدارک لازم برای ترمیم معدل ۱۴۰۳ می باشد. داوطلبان در ابتدا بایست به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و مد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. پس از دریافت کد باید سایر مدارک در سامانه مای مدیو بارگزاری شود. مدارک تحصیلی برای آزمون ترمیم معدل به شرح زیر هستند. 

👈 نمون برگ انتخاب واحد ترمیم معدل

‌‌👈 کارنامه سال آخر تحصیلی

‌‌👈 دیپلم یا گواهی موقت پایان دوره متوسطه دوم

👈 تاییدیه تحصیلی (داوطلبان فارغ التحصیل قبل از سال 96 باید به سایت emt.medu.ir مراجعه کنند.)

‌👈 فیش پرداخت هزینه آزمون

‌‌👈 پوشه قرمز رنگ

👈 مدارک مربوطه به حوزه برای طلاب

 

مدارک هویتی ترمیم معدل

مدارک تحصیلی آزمون ترمیم معدل با توجه به مقطع تحصیلی و همچنین سال فارغ التحصیلی برای داوطلبان متفاوت است اما مدارک هویتی برای تمامی داوطلبان یکسان می باشد. لیست مدارک لازم برای ترمیم معدل ۱۴۰۳ به شرح زیر هستند. 

👈 عکس 4*3

‌👈 شناسنامه و کپی از صفحه اول

👈 کارت ملی و کپی از آن

نکته: هرگونه مغایرت در اطلاعات و مدارک هویتی منجر به لغو ثبت نام خواهد شد پس در هنگام نام نویسی در درج اطلاعات خود دقت کافی داشته باشید. در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

فرم ترمیم معدل

با توجه به تاثیر قطعی و 50 درصدی معدل در کنکور سراسری لازم است که داوطلبان با معدل پایین در ازمون ترمیم معدل شرکت نمایند. از سوی دیگر با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور و اعمال اثر آن ها از طریق سوابق تحصیلی، لازم است که داوطلبان نظام قدیم و یا تغییر رشته ای در آزمون شرکت کنند که سوابق تحصیلی برای شان ایجاد شود. 

همانطور که در بالا گفته شد یکی از مدارک لازم برای ترمیم معدل ۱۴۰۳ فرم ترمیم معدل می باشد. داوطلبان باید دروسی را که قصد ترمیم آن ها را دارند در این برگه وارد کرده و اطلاعات مورد نیاز را هم درج نمایند. از اطلاعات مورد نیاز در فرم ترمیم  معدل می توان به نام، تاریخ تولد، کد ملی، نام پدر، آدرس محل زندگی، اطلاعات مربوط به فارغ التحصیلی  و مدرسه محل تحصیل می باشد. 

همچنین فیلد ها و جداولی در فرم ترمیم معدل قرار دارد که فرد باید آن ها را کامل نماید. در آخر دانش آموز و مدیر مدرسه باید فرم را امضا کرده و آن را تکمیل نمایند. توجه داشته باشید که فرم ترمیم معدل برای تمامی داوطلبان یکسان نیست و با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد. 

 

 

زمان رفع نقص مدارک لازم برای ترمیم معدل 1403

این امکان وجود دارد که برخی از داوطلبان مدارک خود را به صورت ناقص تحویل دهند. در این شرایط امکان رفع نقص برای آن ها در نظر گرفته شده است. هر ساله مهت رفع تقص مدارک لازم برای ترمیم معدل ۱۴۰۳ متفاوت از سال قبل می باشد و نمی توان تاریخ دقیقی  برای آن تعیین کرد. 

اما با توجه به اهمیت بسیار زیاد کامل بودن مدارک لازم است که داوطلبان از مهلت رفع نقص اطلاع دقیق داشته باشند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان رفع نقص مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ این مطلب بروزرسانی خواهد شد و تاریخ دقیق در همین صفحه قرار خواهد گرفت. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع تر در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره ترمیم معدل

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون ترمیم معدل را دارند باید در زمان تعیین شده نسبت به بارگزاری مدارک خود اقدام کنند. توجه داشته باشید که نمرات کسب شده در این آزمون تنها در صورت بالاتر بودن نمرات از نمره های اولیه محاسبه می شود و در غیر این صورت همان نمره ای که بالا تر بوده است بر رتبه کنکور تاثیر می گذارد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ترمیم معدل با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک لازم برای ترمیم معدل ۱۴۰۳ چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل به مدارک پرداخته شده است. 

  2. آیا مدارک تحصیلی ترمیم معدل برای تمامی مقاطع یکسان است؟

    خیر مدارک لازم برای هر مقطع و با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. 

  3. برای دانلود فرم ترمیم معدل چه باید کرد؟

    برای این منظور می توانید به بخش نامه آموزش و پرورش مراجعه نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره