دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعیکارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی 99 | زمان ثبت نام و دانلود دفترچه

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه های غیرانتفاعی از زیرمجموعه دانشگاه های سراسری می باشند که زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال فعالیت هستند. این دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد، از طریق کنکور سراسری و صورت با آزمون، پذیرش دانشجویان استعداد درخشان و از سال جاری نیز پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد. داوطلبان برای ورود به صورت بدون کنکور به این دانشگاه ها، بایستی از زمان و دفترچه ثبت نام مطلع باشند به همین منظور در ادامه به زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی 99 پرداخته ایم و نحوه دانلود دفترچه آن را نیز ذکر کرده ایم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارشناسی ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی 99

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، هر ساله اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور و با امتیاز استعداد درخشان می‌کرد اما در سال جدید، برای اولین بار، رشته هایی را به صورت بدون آزمون نیز ارائه خواهد داد و داوطلبان می‌توانند براساس سوابق تحصیلی آنها را انتخاب کنند.

در ادامه زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی براساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان را ارائه داده ایم.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی | سوابق تحصیلی

با توجه به تصمیم ستاد مدیریت مبارزه با ویروس منحوس کرونا، در سال جاری دانشگاه های غیر انتفاعی بصورت مجزا از رشته های با آزمون و پذیرش براساس سوابق تحصیلی، اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی می‌نماید.

داوطلبانی که مایل به ثبت نام در رشته‌های ارشد بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های غیرانتفاعی هستند باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص این موضوع و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام  بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری کارشناسی ارشد باشند.

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه‌های غیرانتفاعی، از سوی سازمان سنجش منتشر نگردیده است، اما به محض دریافت اخبار جدید این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی | استعداد درخشان

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، علاوه بر جذب دانشجو به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی، به صورت مجزا و هر ساله اقدام به جذب دانشجو با سهمیه استعداد درخشان نیز می‌نماید.

داوطلبانی که برای ورود به دانشگاه‌های غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی ارشد، مایل به استفاده از سهمیه استعداد درخشان هستند ابتدا بایستی بدانند چه کسانی جزو استعداد درخشان محسوب می‌شوند.

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی موفق شده اند پس از گذشت شش نیمسال تحصیلی جزو پانزده درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود شوند و در هشت نیمسال تحصیلی مدرک خود را دریافت کنند جزو استعدادهای درخشان هستند و می‌توانند از این امتیاز بهره ببرند.

لازم به ذکر است فرصت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و در دانشگاه های غیر انتفاعی با استفاده از امتیاز استعداد درخشان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی و فقط یک بار فراهم است.

داوطلبان برای اینکه بتوانند از این موقعیتی که فقط یکبار در اختیارشان قرار می‌گیرد به درستی استفاده کنند باید از تاریخ دقیق ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد استعداد درخشان غیرانتفاعی 99 مطلع شوند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

هر دانشگاه برای پذیرش بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد استعداد درخشان خود، در سایت مربوط به دانشگاه، جزئیات و چگونگی ثبت نام و تعداد ظرفیت پذیرش در هر رشته را در قالب اطلاعیه منتشر می‌کند اما برحسب تجربه هر ساله زمان انتشار اطلاعیه های استعداد درخشان ارشد پیش از شروع ترم تحصیلی جدید می‌باشد.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی 99

داوطلبانی که طبق توضیحات فوق، قصد ثبت نام ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی را دارند، بایستی برای اطلاع از جزئیات و شرایط این پذیرش و همینطور اطلاع از کدرشته محل های ارائه شده دفترچه راهنما ثبت نام هر دو پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان و سوابق تحصیلی را دریافت و به دقت مطالعه کنند.

لازم به ذکر است دفترچه‌های راهنمای پذیرش بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی و پذیرش بدون کنکور و با امتیاز استعداد درخشان به صورت مجزا از یکدیگر متتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی | سوابق تحصیلی 99

پس از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعیه های مربوط به زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی غیرانتفاعی منتشر می‌شود. به محض انتشار این مقاله بروز رسانی خواهد شد.

داوطلبانی که از آزمون کارشناسی ارشد نتیجه نگرفته اند و یا قصد ادامه تحصیل به صورت بدون آزمون در مقطع فوق لیسانس را دارند، پس از تعیین زمان ثبت نام، می‌توانند برای دریافت دفترچه راهنما ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی، به این سایت مراجعه کرده و نسبت به دانلود دفترچه اقدام کنند و با مطالعه کامل آن از شرایط و ضوابطی که داوطلبان باید داشته باشند و همینطور  نحوه ثبت نام، ظرفیت هر کدرشته محل مطلع شوند.

تا کنون اطلاعیه ای مبنی بر انتشار لینک دریافت دفترچه بدون کنکور کارشناسی ارشد و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های غیر انتفاعی منتشر نگردیده است اما به محض فعال شدن لینک دانلود این دفترچه، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی | استعداد درخشان 99

اطلاعیه‌های مربوط به پذیرش بدون کنکور ارشد استعداد درخشان در هر دانشگاهی به صورت مجزا منتشر می‌شود و داوطلبان برای اطلاع از شرایط و نحوه پذیرش رشته مدنظرشان باید به سایت دانشگاه غیر انتفاعی مربوطه مراجعه کنند.

لازم به ذکر است 10 تا 15 درصد از ظرفیت هر رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد و در هر دانشگاهی به دانشجویان استعداد درخشان تعلق دارد و در واقع داوطلبان برای اطداع از کدرشته محل های ارائه شده باید به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد مراجعه کنند و لیست رشته های دانشگاه غیر انتفاعی را بررسی کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارشناسی ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره