کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود

کانال تلگرام تحصیلی     

معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود یکی از مهم ترین مواردی است که دانشجویان پذیرفته شده باید به آن توجه داشته باشند. عدم پیگیری معافیت تحصیلی مشکلاتی را در حین ثبت نام برای پذیرفته شدگان به وجود می‌آورد. همچنین ممکن است در فرایند فارغ التحصیلی نیز مشکلاتی برای دانشجو به وجود بیاید. در این مطلب به بررسی کامل معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود

داوطلبانی که در کنکور سراسری پذیرفته شده اند، باید حتما برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمایند. عدم دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود باعث می‌شود که در طول تحصیل با مشکلات جدی مواجه شوند. دریافت معافیت تحصیلی باعث می‌شود تا دانشجو به راحتی به ادامه تحصیل بپردازد و بدون هیچ مشکلی مدرک خود را در زمان فارغ التحصیلی دریافت کند. 

دانشجویان دارای کارت معافیت از خدمت و یا پایان خدمت باید کارت جدید دریافت کنند تا در هنگام ثبت نام دانشگاهی مشکلی به وجود نیاید. چراکه طبق ابلاغیه های جدید امکان ثبت نام دانشجو با کارت قدیمی برای دانشگاه ها وجود ندارد. 

معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود

 

نحوه دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود

برای این منظور باید با در دست داشتن مداررک مورد نیاز، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید. مدارک لازم برای دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود به شرح زیر می‌باشد. 

✔کپی شناسنامه

✔کپی کارت ملی

✔کپی از فرم قبولی سایت سنجش

✔برگه کپی از مدرک موقت دیپلم (مهر شده توسط آموزش و پرورش)

نکته: برای دریافت معافیت تحصیلی ممکن است برخی از دفاتر پلیس ۱۰+ درخواست فرمی از طرف دانشگاه داشته باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود که برگه معرفی دانشگاه را دریافت کنید تا در صورت درخواست آن با مشکلی مواجه نشوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

وضعیت نظام وظیفه دانشجویان جدیدالورود

بر اساس مقررات مندرج در دفترچه شماره ۱ راهنمای ثبت نام کنکور، وضعیت معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود به شرح زیر می باشد. 

✔دارندگان اصل برگه اعزام به خدمت مهلت دار

✔دارندگان اصل کارت پایان خدمت هوشمند و یا معافیت دائم

✔افراد مشمول با برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیب

✔افرادی که سال آخر تحصیل هستند و در سنوات مجاز تحصیلی به صورت حضوری و پیوسته تحصیل خود را تمام کرده اند. 

✔افرادی که از مقطع متوسه با مدرک پیش دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند و تا ۲۰ سالگی به صورت بدون غیب به صورت پویسته و حضوری تحصیل کرده باشند. 

✔در صورتی که تا قبل از سن ۱۸ سالگی مدرک پیش دانشگاهی را به شرط نداشتن غیبت دریافت کرده باشند.

✔افرادی که در حال گذراندن خدمت سربازی خود هستند، باید ابتدا نامه ترخیص از خدمت خود را دریافت کرده و سپس برای ثبت نام به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند. 

✔طلاب علوم دینی باید موافقت نامه ادامه تحصیل مدیریت حوزه علمیه را نیز همراه با برگه معافیت تحصیلی برای ثبت نام دانشگاه ارائه دهند. 

✔چنانچه دانشجویان انصرافی در مدت زمان سنوات تحصیلی از دانشگاه انصراف داده باشند و از زمان انصراف تا پذیرش در رشته جدید بیشتر از یک سال نگذشته باشد، می‌توانند معافیت تحصیلی دریافت کنند.

 

مشاوره معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود

دانشجویان جدید الورود برای دریافت معافیت از خدمت سربازی باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ کارت معافیت خود را دریافت نمایند. در صورت عدم دریافت معافیت تحصیلی، دانشجویان با مشکلات جدی در حین ثبت نام و پس از آن مواجه خواهند شد. 

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود برای تان وجود دارد و یا در فرایند دریافت معافیت با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود به چه صورت است؟

    دانشجویان جدید الورود در صورت نداشتن غیبت می‌توانند برای دریافت معافیت اقدام نمایند. 

  2. مدارک لازم برای دریافت معافیت تحصیلی چیست؟

    به مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت در طول مطلب اشاره شده است. 

  3. برای دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود چه باید کرد؟

    دانشجویان بایستی برای دریافت معافیت با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره