وبلاگ دانتل

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

کانال تلگرام تحصیلی     

طرح ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۲ به منظور نام‌نویسی افراد کم درآمدی که در دروه قبل موفق به ثبت‌نام نشده‌اند در سال 1402 تصویب شده است. سه گروه اصلی از قشر کم درآمد مشمول این طرح می‌شوند که می‌توانند در زمان معین اقدام به ثبت‌نام نمایند. با توجه به اهمیت سهام عدالت برای اقشار کم درآمد و همچنین مشکلاتی که ممکن است در طول ثبت‌نام به وجود بیاید، کمک گرفتن از افراد متخصص یک امر ضروری محسوب می‌شود. برای کسب اطلاع دقیق از ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۲

در سال ۱۳۸۴ طرحی تصویب شد که بر اساس آن به اقشار کم درآمد جامعه سهام عدالت تعلق گرفت. هدف از تصویب طرح سهام عدالت این بود که با واگذاری سهام کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی، بخش خصوصی سازی توسعه پیدا کند و قشر کم درآمد نیز کمکی از سوی دولت دریافت نمایند. ثبت نام سهام عدالت برای اکثر افراد جامعه از اهمیت برخوردار است و به همین منظور مردم علاقه‌مندند که برای دریافت سهام عدالت ثبت‌نام کنند. افرادی که از ثبت نام جامانده‌اند این سوال برایشان مطرح است که آیا دولت زمانی برای جاماندگان در نظر می‌گیرد یا خیر. در ادامه مطلب به بررسی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت می‌پردازیم.

در دوره قبلی ثبت نام سهام عدالت بسیاری از افراد موفق به ثبت‌نام نشدند اما امروزه به دلیل توسعه و رونق گرفتن بورس، جا‌ماندگان خواهان اینند که ثبت‌نام سهام عدالت مجددا انجام گیرد تا بتوانند نام‌نویسی کرده و از این طریق وارد بورس شوند. به همین منظور دولت طرحی را تصویب کرده است که بر اساس آن جاماندگان ثبت نام سهام عدالت می‌توانند مجددا اقدام به ثبت‌نام نمایند.

 

مشمولان طرح ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

در طرح ثبت نام جاماندگان سهام عدالت سه گروه می‌توانند در این طرح نام‌نویسی نمایند. این سه گروه اصلی که مشمول طرح ثبت‌نام مجدد سهام عدالت می‌باشند، به شرح زیر هستند.

-افرادی که در دوره قبل وارد سایت سهام عدالت شده‌اند و فرم را نیز تکمیل کرده‌اند اما به دلایل مختلفی همچون مشکلات سایت موفق به تکمیل ثبت‌نام نشده‌اند.

-افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی و… که در دوره اول توسط دولت شناخته نشده‌اند و یا بعدا عضو این سازمان‌ها شده یا در خانواده‌های تحت پوشش به دنیا آمده‌اند.

-اقشار کم درآمد (دهک‌های اول تا ششم) که به دلایل مختلف در دوره اول نتوانسته‌اند در سایت سهام عدالت ثبت‌نام کنند.

 

جاماندگان برای ثبت نام چه باید بکنند؟

طرح ثبت نام مجدد سهام عدالت به تازگی توسط دولت تصویب شده است و به همین دلیل تاکنکون اطلاعیه رسمی مبنی بر زمان، سایت و یا سایر جزییات ثبت نام منتشر نشده است. طبق آمارهای جدید در حدود ۳ ملیون و ۳۳۷ هزار نفر از ثبت نام سهام عدالت جامانده‌اند و مشمول طرح جا‌ماندگان می‌شوند. پیش‌بینی است که مانند دوره قبل افراد بایست مدارک لازم را آماده کرده و از طریق سامانه‌های مشخص اقدام به ثبت نام نمایند. برای اطلاع در سریع‌ترین زمان از جزییات ثبت نام جاماندگان سهام عدالت می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

 

زمان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۲

تاکنون اطلاعیه‌ای مبنی بر تاریخ دقیق ثبت نام جاماندگان سهام عدالت از سوی دولت منتشر نشده است اما طبق اخبار اعلام شده در خرداد ماه باید منتظر فراخوان‌های دولت در رابطه با جزییات ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت بود. پس از انتشار اطلاعیه‌های مربوطه این مطلب بروزرسانی می‌گردد. برای کسب اطلاع سریع از زمان ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

 

سایت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت 1402

یکی از مهم‌ترین سوالات جاماندگان سهام عدالت مربوط به سایت ثبت‌نام می‌باشد. به طور کلی شرکت سپرده گذاری مرکزی این امکان را در نظر گرفته که افراد واجد شرایط بتوانند به صورت اینترنتی اقدام به نام نویسی نمایند. اما همانطور که گفته شد جزییات این طرح هنوز اعلام نشده است و در نتیجه اطلاع دقیقی نیز از سایت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد. با توجه به اطلاعات سال‌های گذشته در مورد سهام عدالت انتظار می‌رود که ثبت‌نام جاماندگان از طریق سایت sahamedalat.ir و my.gov.ir انجام گیرد.

نکته: برای مشاهده صورتحساب سهام عدالت می‌توانید وارد سایت panel.sahamedalat.ir شده و از این طریق اقدام کنید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از سایت my.gov.ir

یکی از روش‌هایی که انتظار می‌رود برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت مورد استفاده قرار گیرد سامانه my.gov.ir می‌باشد. متقاضیان می‌توانند طبق مراحل زیر اقدام به ثبت نام سهام عدالت نمایند.

1️⃣ با جستجو در مرورگر وارد سایت my.gov.ir شوید.

2️⃣ در صفحه باز شده شماره تلفن همراهی که به نام خودتان ثبت شده است را وارد کنید و پس از وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه ارسال کد فعال سازی کلیک کنید.

3️⃣ یک کد به شماره‌ای که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود و بایست آن را در کادر باز شده وارد کنید و گزینه ورود را بزنید.

4️⃣ کدملی و تاریخ تولدتان را به منظور احراز هویت وارد کرده و بر روی ثبت اطلاعات کلیک کنید.

5️⃣ در صفحه کاربری خود می‌توانید گزینه سهام عدالت را انتخاب کرده و پس از کامل کردن فرم، ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

 

مشاوره ثبت نام جاماندگان سهام عدالت 1402

ثبت نام سهام عدالت برای اقشار کم درآمد جامعه بسیار مهم است چراکه از این طریق می‌توانند درآمدی داشته باشند و یا وارد بازار بورس شوند. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این مساله توصیه می‌شود در هنگام ثبت نام از افراد متخصص کمک بگیرید تا از بروز مشکلاتی همچون مشکلات دوره قبل پیشگیری کنید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام جاماندگان سهام عدالت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان ثبت‌نام سهام عدالت برای جاماندگان وجود دارد؟

بله بر اساس طرح ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۲ افراد واجد شرایط می‌توانند برای دریافت سهام عدالت ثبت‌نام نمایند.

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در چه تاریخی انجام می‌شود؟

زمان دقیق ثبت نام هنوز توسط دولت اطلاع‌رسانی نشده است. در خرداد ماه باید منتظر فراخوان‌های مربوط به ثبت نام سهام عدالت بود.

برای ثبت‌نام سهام عدالت از چه طریقی باید اقدام کرد؟

سامانه‌های ثبت‌نام سهام عدالت هنوز مشخص نشده‌اند اما انتظار می‌رود که از طریق سایت‌های samanese.ir و my.gov.ir باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره