کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام ارشد بدون آزمون بهداشت 99 | زمان و شرایط

کانال تلگرام تحصیلی     

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هر ساله داوطلبان زیادی دارد و شمار بسیاری از طریق این آزمون در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی وارد دانشگاه می‌شوند و به ادامه تحصیل می‌پردازند. اما باید به این نکته توجه کرد هر ساله بخشی از ظرفیت دانشگاه‌ها در این آزمون مختص کارشناسی ارشد بدون آزمون است. در ادامه این مطلب به ثبت نام ارشد بدون آزمون بهداشت می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام ارشد بدون آزمون بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

ثبت نام ارشد بدون آزمون بهداشت

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور از طریق سایت مربوطه در خصوص ثبت نام استعداد درخشان بدون آزمون و با آزمون كارشناسی ارشد رشته‌ھای گروه پزشكی سال 99 اطلاعیه ای منتشر کرده است.

طبق این اطلاعیه داوطلبانی که در مقطع لیسانس دارای رتبه یک بوده‌اند و جزو استعداد درخشان هستند می‌توانند در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بدون آزمون شرکت نمایند.

ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بدون کنکور برای داوطلبان استعداد درخشان به دو صورت استعداد درخشان بدون آزمون و استعداد درخشان با آزمون در دو مرحله انجام می‌شود که داوطلبان باید توجه داشته باشند درصورت عدم ثبت نام در هر کدام از مراحل امکان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت، وجود ندارد و طبیعتا مرحله اول پیش نیاز مرحله دوم می باشد.

زمان ثبت نام 

همانطور که در مطلب بالا گفته شد طبق اطلاعیه سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت نام ارشد بدون آزمون وزارت بهداشت، برای داوطلبان استعداد درخشان در دو مرحله انجام می‌شود که این دو مرحله شامل موارد زیر می باشد و زمان ثبت نام در هر کدام متفاوت است و در دو بازه زمانی جدا انجام می‌شود.

مرحله اول : در مرحله اول تمامی داوطلبان کارشناسی ارشد با آزمون و بدون آزمون وزارت بهداشت باید در ثبت نام اولیه شرکت نمایند. ثبت نام این آزمون طبق روال هر سال در اسفند ماه انجام می شود که در سال 99 زمان برگزاری آزمون وزرات بهداشت به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا چندین بار به تعویق افتاد.

مرحله دوم : کلیه داوطلبان سهمیه استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون  که در مرحله اول آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کنند، پس از اتمام مرحله اول، یک کد رهگیری ثبت نام دریافت می‌کنند که به واسطه این کد رهگیری، می‌توانند از تاریخ 12 مرداد ماه تا 14 مرداد ماه سال 99 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام سهمیه استعداد درخشان با انتخاب گزینه الف اقدام کنند.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد بدون آزمون وزارت بهداشت با سهمیه ی استعداد درخشان که دارای  شرایط گفته شده برای آزمون هستند و موفق به ثبت نام در مرحله اول نشده‌اند، باید طی زمان تعیین شده ابتدا ثبت نام اولیه را انجام دھند.

برای این ثبت نام اولیه باید گزینه ” ب ” را انتخاب کنند و ثبت نام را نهایی کرده و کد رھگیری ثبت نام را دریافت کنند. سپس در ھمان زمان از طریق گزینه ” الف ” با وارد کردن کد رھگیری نسبت به ثبت نام استعداد درخشان اقدام کنند.

نکات مهم | ثبت نام سهمیه استعداد درخشان

نکته اول: داوطلبان ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بدون آزمون و با سهمیه استعداد درخشان باید توجه داشته باشند در مرحله دوم ثبت نام انجام مرحله ” ب ” فقط یکبار قابل انجام است و امکان ویرایش برای آن وجود ندارد. ولی مرحله ” الف ” قابل ویرایش است.

نکته دوم: تمامی داوطلبان کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت با سهمیه استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون باید از تاریخ 19 مرداد ماه تا 22 مرداد ماه سال 99 برای ثبت نام در دانشگاه و معرفی به مرکز سنجش آموزش پزشکی، به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

نکته سوم: انتخاب رشته نیز همزمان با دیگر داوطلبان عادی آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در زمان مقرر انجام خواهد شد.

نکته چهارم: داوطلبان ارشد بدون آزمون پس از ثبت سهمیه استعداد درخشان در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و معرفی دانشگاه دیگر نمی توانند تغیراتی ایجاد کنند و سهمیه خود را تغییر دهند.

نکته پنجم: در صورتی که تغییراتی در مراحل، زمان یا روند موجود در ثبت نام بدون آزمون وزارت بهداشت با سهمیه ی استعداد درخشان ایجاد شود، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی می شود.

شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون بهداشت

داوطلبان کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت با سهمیه استعداد درخشان ضمن انجام مراحل بالا برای شرکت در این آزمون، طبق دفترچه منتشر شده از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی باید دارای شرایط زیر نیز باشند.

شرایط و نکات قبل از ثبت نام

1. داوطلبانی که فارغ التحصیل رشته‌های پزشکی از دانشگاه آزاد هستند در صورتی می توانند در آزمون کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت با سهمیه استعداد درخشان شرکت نمایند که رتبه برتر باشند.

2.  متقاضیان آزمون ذکر شده باید توجه داشته باشند تنها فارغ التحصیلان دانشگاه های وزارت بهداشت و موسسات وابسته به آن حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت با سهمیه استعداد درخشان دارند.

3. داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در صورتی دارای سهمیه استعداد درخشان هستند که برگه معرفی از دانشگاه محل تحصیل مدرک لیسانس خود داشته باشند در غیر این صورت سهمیه ی استعداد درخشان برایشان لحاظ نمی شود.

4. متقاضیان آزمون ارشد بدون آزمون وزارت بهداشت در هنگام ثبت نام در بخش انتخاب سهمیه باید مطابق سهمیه خود یکی از گزینه های آزاد، سهمیه رزمندگان و یا ایثارگران 5 درصد و 25 درصد را انتخاب کنند چراکه پذیرش در سهمیه استعداد درخشان در 10 درصد ظرفیت مازاد بر ظرفیت پذیرش انجام می شود.

شرایط و نکات بعد از ثبت نام

1. متقاضیان در صورت استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون در صورتی که مردود شوند امکان استفاده مجدد آن در سال آینده برای ارشد وزارت بهداشت با آزمون وجود دارد اما اگر برای  اسعداد درخشان با آزمون استفاده کنند و مرود شوند امکان استفاده از آن در سال آینده وجود نخواهد داشت.

2. داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد  با سهمیه استعداد درخشان چه با آزمون و چه بی آزمون پس از اعلام نتایج اولیه، باید در انتخاب رشته شرکت نمایند در شرکت نکردن در آن به معنای انصراف می باشد.

3. داوطلبان توجه داشته باشند فقط حق انتخاب رشته های مرتبط با مدرک کارشناسی خود دارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام ارشد بدون آزمون بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره