مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد

اعتبار مدرک ارشد فراگیر پیام نور 99 | کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

کانال تلگرام تحصیلی     

بسیاری از داوطلبانی که ثبت نام رشته های کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور را انجام می دهند ممکن است نگرانی هایی از جهت اعتبار مدرک ارشد فراگیر داشته باشند و همواره سوالاتی از سوی آن ها مطرح می شود که آیا با مدرک فراگیر ارشد امکان ادامه تحصیل چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور وجود دارد؟ بازار کار و شرایط شغلی برای دارندگان مدرک ارشد فراگیر چگونه است؟ آیا اعتبار مدرک ارشد فراگیر با مدرک ارشد سایر دانشگاه ها برابری می کند و سوالاتی از این قبیل که در این مطلب میخواهیم  این موضوع را به طور کامل برای شما شفاف سازی کنیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک ارشد فراگیر پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

 

استخدام

اولین موضوعی که در رابطه با اعتبار مدرک ارشد فراگیر پیام نور معمولا مطرح است، اعتبار مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه مد نظر برای ورود به بازار کار است و این موضوع برای دانشگاه پیام نور نیز صدق می کند.

بنا به رای دیوان عدالت اداری، فارغ التحصیلان ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور مشکلی از جهت ورود به شغل و حرفه خود نخواهند داشت و چه بسا اگر تخصص لازم را در رشته خود داشته باشند، در مقایسه با فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر که از تبحر کافی برخودار نیستند، ارجحیت دارند.

در واقع اکثر سازمان ها و ارگان های دولتی و غیردولتی ترجیح می دهند کسانی را استخدام کنند که در کار و رشته خود حرفه ای هستند و در قدم اول برای استخدام شدن توانمندی های فرد بررسی می شود و نوع دانشگاه فارغ التحصیلی در درجه های بعدی اهمیت پیدا می کند.

پس اگر قصد ثبت نام رشته های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور را دارید نباید برای آینده شغلی خود نگرانی داشته باشید.

ادامه تحصیل

در رابطه با ادامه تحصیل دانش آموختگان دانشگاه پیام نور از دوره های فراگیر نیز هیچ منعی وجود ندارد و این دسته از فارغ التحصیلان می توانند با شرکت در آزمون دکتری تخصصی در رشته خود ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد فراگیر به دو صورت آموزش محور و پژوهش محور انجام می گیرد و تفاوت این دو شیوه در این است که دانشجویان آموزش محور پایان نامه تحویل نمی دهند ولی حداقل باید 2 و حداکثر 4 واحد سمینار و تحقیق را ارائه دهند و در سایر موارد مثل تعداد واحد های درسی و طول دوره تحصیلی با دانشجویان پژوهش محور تفاوتی ندارند.

ولی نکته بسیار مهمی که لازم است گفته شود این است که دانش آموختگان ارشد آموزش محور برای آنکه بتوانند رزومه علمی پژوهشی مناسبی جهت شرکت در آزمون دکتری داشته باشند، باید مقالات مختلفی را در دوران تحصیلات ارشد خود تهیه و منتشر کنند تا در زمان مصاحبه دکتری رزومه قوی از خود ارائه دهند و مورد پذیرش نهایی قرار گیرند.

تحصیل در خارج از کشور

عده زیادی از دانشجویان تمایل دارند که پس از فارغ التحصیلی از مقطع ارشد برای تحصیلات PH.D در دانشگاه های خارج از کشور که معتبر هم باشند، اقدام کنند.

دانش آموختگان طرح فراگیر دانشگاه پیام نور از این جهت نیز مشکلی نخواهند داشت چرا که این دانشگاه جزو دانشگاه های سراسری به شمار می رود و کاملا تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و متقاضیان می توانند در دانشگاه های خارج از کشور که مورد تایید وزارت علوم می باشد، تحصیلات خود را ارتفا دهند.

البته دانشگاه های خارج از کشور شرایط پذیرش متفاوتی را دارند، برخی از کشور ها شرایط سختی را در نظر دارند ولی بسیاری از کشور ها مثل انگلستان و استرالیا با شرایط نسبتا آسان تر هم دانشجو پذیرش می کنند.

ناگفته نماند که برای بیشتر دانشگاه های اروپایی و آمریکایی چندان فرقی نمی کند که مدرک دانش آموختگی مربوط به چه دانشگاهی باشد و بیشتر به دنبال افراد با رزومه برتر مثل معدل بالای کارشناسی و کارشناسی ارشد، تعداد مقالات بین المللی، سطح زبان و مدرکی که فرد متقاضی دارد و ….هستند و مطمئنا داشتن همه این موارد با هم، در شانس قبولی تان بسیار تاثیر گذار است.

شرکت در آزمون های ارتقا شغلی

هر ساله تعدادی از آزمون های ارتقا شغلی توسط مراجع مربوطه برگزار می شود که داوطلبان واجد شرایط می توانند در این آزمون ها شرکت کنند و پس از گذراندن دوره های مهارت آموزی وارد شغل خود شوند.

اعتبار مدرک ارشد فراگیر | آزمون وکالت و قضاوت

آزمون وکالت و قضاوت برای فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حقوق و رشته فقه و حقوق مبانی اسلامی برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون ها، نوع دانشگاهی که داوطلب فارغ التحصیل شده است، در نظر گرفته نمی شود ولی فرد متقاضی باید مدرک دانش آموختگی همه دوره ها را در یک رشته دریافت کرده باشد. مثلا اگر  داوطلبی وارد رشته ارشد حقوق می شود باید در دوره های قبلی نیز مدرک کاردانی و کارشناسی حقوق را داشته باشد تا بتواند در آزمون های مذکور شرکت نماید.

اعتبار مدرک ارشد فراگیر | آزمون نظام مهندسی

دانش آموختگان رشته های فنی مهندسی ارشد فراگیر پیام نور از دوره کارشناسی ارشد می توانند ضمن رعایت شرایط لازم در آزمون نظام مهندسی که معمولا دو بار در سال توسط وزارت راه و شهرسازی برگزار می شود شرکت نمایند و با دریافت پروانه مهندسی، شرکت فنی مهندسی تاسیس کند. در واقع مدرک دانشگاه پیام نور برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی کاملا معتبر است.

اعتبار مدرک ارشد فراگیر | آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود و فارغ التحصیلان ارشد فراگیر پیام نور می توانند با رعایت شرط سنی و سایر شرایط در رشته متناسب با رشته فارغ التحصیلی خود شرکت کرده و در صورتی قبولی به استخدامی رسمی آموزش و پرورش در می آیند. پس مدرک فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور برای شرکت در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی نیز معتبر است و هیچ منعی وجود ندارد.

اعتبار مدرک ارشد فراگیر پیام نور | مجوز تاسیس مطب روانشناسی

در مقطع فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور رشته روانشناسی نیز ارائه می شود و اکثر داوطلبانی که قصد ورود به این رشته را دارند، علاقه مندند که پس از فارغ التحصیلی مطب روانشناسی تاسیس کنند.

مجوز تاسیس کلینیک روانشناسی به افرادی داده می شود که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و از زمان فارغ التحصیلی آن ها نیز یکسال گذشته باشد همچنین متقاضیان باید در دوره های قبل یعنی کاردانی و کارشناسی نیز مدرک روانشناسی داشته باشند.

سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور محدودیتی را برای فارغ التحصیلان ارشد فراگیر پیام نور در نظر نگرفته است و این دسته از فارغ التحصیلان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند برای راه اندازی مطب روانشناسی اقدام کنند.

دانشگاه پیام نور در مقایسه با سایر دانشگاه ها

دانشگاه پیام نور از سال 1368 تاسیس شده و از سال 1372 روش جذب دانشجو به صورت فراگیر را راه اندازی کرده است  تا داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد رتبه لازم را برای پذیرش در رشته مورد نظر خود کسب نمی کنند بتوانند بدون شرکت در این آزمون نه چندان راحت و فقط با شرکت در آزمون داخلی فراگیر رشته، در رشته دلخواه خود تحصیل کنند.

استاندار های آموزشی لازم در این دانشگاه رعایت می شود و از با کیفیت ترین تکنولوژی های آموزشی برای فهم و یادگیری بهتر دانشجویان استفاده می شود. حضور در کلاس های دانشگاه پیام نور به جز کلاس های عملی اجباری نیست و دانشجو می تواند به صورت کتاب محور و آموزش از راه دور واحد های درسی مربوطه را بگذراند.

دانشجویان ارشد فراگیر ترم اول را بدون استاد و به صورت دانش پذیری می گذرانند یعنی پس از ثبت نام در این آزمون، باید منابع امتحانی مشخص شده را در طول نیمسال اول تحصیلی مطالعه کنند و بعد از شرکت در آزمون  که در بهمن ماه است، اگر پذیرفته شوند، دانشجوی ترم دوم محسوب خواهند شد و ترم یک آن ها به صورت دانش پذری گذرانده شده است.

قابل ذکر است که مدرک دانشگاه پیام نور، مدرک معادل نیست و دارای مهر وزارت علوم تحقیقات و فناوی می باشد. همچنین این دانشگاه دانشجوی اخراجی ندارد و تنها دانشجویانی که میانگین نمرات کمتر از 12 را در هر ترم کسب کنند، مجاز هستند که در زمان تعیین شده دروس با نمرات پایین را مجددا بگذرانند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک ارشد فراگیر پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره