کارشناسی ارشدانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

زمان تکمیل ظرفیت ارشد 99 | تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد

کانال تلگرام تحصیلی     

بسیاری از داوطلبانی که در اعلام نهایی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد موفق نشده اند، چشم امید به ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها دارند. همچنین افرادی که از انتخاب های خود راضی نیستند و رشته محل قبولی شان مطلوب نیست نیز منتظر اعلام ثبت نام تکمیل ظرفیت  هستند.  در لیست تکمیل ظرفیت ارائه شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور، رشته محل هایی که ظرفیت آنها در زمان ثبت نام پر نشده اعلام می شود. داوطلبان با مراجعه به این لیست و ثبت نام در تکمیل ظرفیت ارشد به دنبال بالا بردن شانس قبولی خود در دانشگاه هستند. همچنین داوطلبان می توانند با این اقدان به موقع رشته قبولی خود را ارتقاء دهند. شاید شما نیز جز داوطلبانی باشید که منتظر اعلام لیست تکمیل ظرفیت دانشگاه ها هستند. آیا می دانید زمان دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد چه وقت است؟

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان تکمیل ظرفیت ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

زمان تکمیل ظرفیت ارشد

یکی از مهمترین مسایلی که ذهن داوطلبان کنکورکارشناسی ارشد، علی الخصوص کسانی که در آزمون پذیرفته نشده اند یا از رشته محل قبولی خود رضایت ندارند، تکمیل ظرفیت است.به دلیل اجتناب بعضی از پذیرفته شدگان دانشگاه ها برای ثبت نام  در رشته محل قبولی خود، ظرفیت برخی دانشگاه ها با کمبود دانشجو مواجه می شود.دانشگاه ها برای تکمیل ظرفیت صندلی های خالی خود، درخواست تکمیل ظرفیت به سازمان سنجش و آموزش کشور می دهند. سازمان سنجش نیز مطابق با درخواست های رسیده لیست تکمیل ظرفیت را برای داوطلبان علاقه مند ارائه می نماید.زمان اعلامی سازمان سنجش و آموزش کشور برای ثبت نام تکمیل ظرفیت ثابت نیست.تمام داوطلبانی که تمایل به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد را دارند، باید پیگیر اخبار سازمان سنجش باشند .اما به طور کلی حدود یک ماه بعد از اعلام نتایج قطعی آزمون، ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آغاز می شود.

 

زمان تکمیل ظرفیت ارشد/تاریخ ثبت نام

تاریخ ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد را تنها به صورت تقریبی می توان بیان کرد و مانند سایر مراحل کنکور زمان بندی دقیقی برای آن ارائه نمی شود. به طور تقریبی اواخر مهرماه زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت محسوب می شود. زمان دقیق ثبت نام در سال های مختلف متفاوت است. حتی امکان دارد در بعضی از سنوات ثبت نام تکمیل ظرفیت انجام نشود و این امر بستگی به عوامل گوناگونی مانند تعداد شرکت کنندگان آزمون، ثبت نام کنندگان نهایی و….دارد. زمان دقیق ثبت نام همه ساله از طریق سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org اعلام می شود.

داوطلبان با مراجعه به موقع در تاریخ اعلامی به سایت سازمان سنجش و ورود به پنل کاربری خود، می توانند از رشته محل های ارائه شده برای تکمیل ظرفیت آگاه شوند.داوطلبان با استفاده از دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت که در سایت بارگذاری شده است، ازکد رشته محل های موردنظر خود مطلع می شوند.با تکمیل فرم ثبت نام و پر کردن جدول کد رشته های انتخابی، کد شانزده رقمی برای پیگیری از سایت دریافت می نمایند.

نکات کلیدی

با توجه به اینکه تکمیل ظرفیت یک فرصت طلایی برای داوطلبان محسوب می شود، عدم دقت در زمان بندی های اعلامی می تواند باعث مشکلات عدیده داوطلبان شود.در صورتی که داوطلب در بازه اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه ننماید، حق شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد را از خود سلب می نماید.

زمان اعلام نتایج ثبت نام در تکمیل ظرفیت با فاصله کمی از پر کردن فرم می باشد. داوطلبان از طریق سایت رسمی سازمان سنجش می توانند از نتایج مطلع شوند. داوطلبانی که در این مرحله جز پذیرفته شدگان باشند، تنها مجاز به ادامه تحصیل در همین رشته محل هستند و قبولی قبلی آنها لغو می شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان تکمیل ظرفیت ارشد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره