دکتریثبت نام آزمون دکتری

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ در تاریخ 4 اسفند ماه می باشد. تمامی مراحل آزمون دکترا از جمله زمان ثبت نام، تاریخ برگزاری آزمون دکتری و مواردی مربوط به آزمون از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود. طبق اخرین اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور که از طریق سایتsanjesh.org منتشر می گردد. با توجه به اهمیت تاریخ آزمون دکتری برای تمامی متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا ، در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان دکتری 1403 می‌پردازیم.

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکترا هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود. زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ طبق اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ 11 اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. داوطلبان متقاضی در این تاریخ باید در جلسه آزمون شرکت کنند. 

زمان برگزاری آزمون دکتری در تاریخ 4 اسفند 1402 می باشد.

شرکت کنندگان ابتدا در آزمون کتبی، شرکت کنند. لازمه آن، اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری 1402 می‌باشد. آزمون دکترا هرسال به صورت متفاوت از دیگر آزمون‌ها برگزار می‌گردد. چراکه پذیرش در مقطع دکترا به صورت نیمه متمرکز طی دو مرحله اجرا می‌شود.

مرحله اول آزمون کتبی می‌باشد و داوطلبانی که در زمان‌های اعلام شده از سوی سازمان سنجش نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش اقدام کرده باشند، می‌توانند در روز برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

مرحله دوم مرحله مصاحبه است. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته بوده و پس از اعلام نتابج انتخاب رشته حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه را در کدرشته محل‌های انتخابی‌شان کسب کرده باشند، می‌توانند نسبت به شرکت در جلسات مصاحبه اقدام کنند.

لازم به تاکید است که قبولی نهایی داوطلبان در گرو قبولی در مرحله مصاحبه است. داوطلبانی که در زمان آزمون دکتری کتبی نمره لازم را کسب کنند، دعوت به مصاحبه می‌شوند و چنانجه در مصاحبه نیز پذیرفته شوند، وارد دانشگاه خواهند شد.

 

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۳

از مدارک لازم برای شرکت در جلسه، کارت آزمون دکتری می‌باشد به طوری که اگر داوطلبان کارت ورود به جلسه را به همراه نداشته باشند از ورود آنها به جلسه آزمون ممانعت خواهد شد. زمان دریافت کارت ورود به جلسه دکتری در یک بازه زمانی چند روزه و تا یک هفته پیش از زمان آزمون دکتری قابل دریافت می‌باشد که تاریخ دقیق دریافت آن از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند در تاریخ های اعلام شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند و پس از وارد کردن شماره پرونده و کد ملی نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

سه روز پیش از زمان برگزاری آزمون دکتری در اسفندماه، لینک مربوط دریافت کارت ورود به جلسه آزمون فعال خواهد شد و تمامی کسانی که در این آزمون ثبت نام کرده اند، می‌توانند این کارت را دریافت کنند. در ادامه نحوه دریافت کارت ورود به جلسه دکتری را شرح داده ایم:

1️⃣ در زمان برگزاری آزمون دکتری به سایت سازمان سنجش، به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ گزینه ” دکتری تخصصی ” را از منوی رنگی سمت راست سایت انتخاب نمایید.

دکتری تخصصی

3️⃣ بر روی لینک فعال ” دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی ( Ph.D)، سال ۱۴۰۳ ” کیلک نمایند.

4️⃣ با کلیک بر روی لینک فعال، صفحه جدیدی ایجاد می‌شود که در این صفحه، امکان دریافت کارت آزمون به چهار روش فراهم است و با انتخاب یکی از چهار روشی که شرح دادیم و تکمیل آن، امکان دریافت کارت وجود دارد.

  • روش اول: شماره پرونده و سریال ثبت نامی
  • روش دوم: شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  • روش سوم: شماره پروند و کد ملی
  • روش چهارم: شماره پرونده و شماره داوطلبی

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

رفع نقص کارت پیش از زمان آزمون دکتری

توصیه می کنیم داوطلبان در روزهای آغازین انتشار کارت ورود به جلسه نسبت به دریافت آن اقدام کنند تا چنانچه کارت ورود به جلسه دارای ایراداتی باشد زمانی برای رفع نقص آن وجود داشته باشد. رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون از طریق لینک ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکترا که در تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه فعال می‌شود و همینطور از طریق باجه رفع نقص آزمون دکتری امکان پذیر می باشد.

درصورتی که کارت ورود به جلسه دارای نقص و اطلاعات مغایر باشد در زمان برگزاری آزمون دکتری از ورود داوطلب ممانعت به عمل خواهد آمد و یا حتی در مراحل بعدی داوطلب حذف خواهد شد.

نحوه و زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبانی که در زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ شرکت می‌کنند باید از تاریخ آزمون دکتری اطلاع داشته باشند تا بتوانند در این روز و در ساعات تعیین شده در آزمون شرکت کنند.

آنچه که باید داوطلبان فراموش نکنند این است که کارت شناسایی شامل کارت ملی و یا شناسنامه و همینطور کارت ورود به جلسه آزمون دکترا را بایستی در زمان آزمون دکتری همراه خود داشته باشند چرا که این مدارک از ملزومات ورود به جلسه آزمون دکترا است و از آنها جهت شناسایی داوطلبان استفاده می‌شود. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون دکتری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

سوالات متداول

آیا آزمون دکترا برای دانشگاه های سراسری و آزاد در یک روز برگزار می‌گردد؟

همانطورکه اشاره کردیم آزمون دکترا برای دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و به صورت یکپارچه برگزار می‌گردد.

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ چه زمانی برگزار خواهد شد؟

زمان آزمون دکتری در روز پنجشنبه، 11 اسفند ماه 1401 می باشد.

کارت ورود به جلسه دکتری چه زمانی قابل دریافت می‌باشد؟

کارت ورود به جلسه در اول اسفند منتشر خواهد شد.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره