سایر موضوعات

تسویه حساب دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

تسویه حساب دانشگاه آزاد باید در زمان فارغ التحصیلی انجام شود چرا که داشتن کوچک ترین مبالغی از بدهی نیز در روند فارغ التحصیلی مشکل ایجاد می کند. دانشجویان برای پرداخت بدهی خود باید به سامانه آموزشیار مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به اهمیت پرداخت بدهی دانشجویی دانشگاه آزاد در این مرحله به بررسی کامل تسویه حساب دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تسویه حساب دانشگاه آزاد

یکی از مهم ترین اقدامات در زمان فارغ التحصیلی از دانشگاه آزاد، تسویه حساب و پرداخت کامل بدهی ها می باشد. دانشجویان نباید هیچگونه بدهی به دانشگاه داشته باشند و در غیر این صورت امکان فارغ التحصیلی را نخواهند داشت. 

مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار و به صورت اینترنتی انجام می شود. دانشجویان باید از مراحل و نحوه تسویه‌حساب در سامانه اطلاع داشته باشند تا بدهی خود را پرداخت کرده و بدون هیچ مشکلی مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت نمایند. 

 

سایت تسویه حساب دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد جز محبوب ترین دانشگاه ها در کشور است که دانشجویان بسیار زیادی در حال تحصیل در این دانشگاه می باشند. این دانشگاه شهریه پرداز است و دانشجویان برای تحصیل در هر ترم تحصیلی موظف به پرداخت شهریه ثابت و متغیر می باشند. 

دانشجویان می توانند از وام دانشجویی و یا قسط بندی شهریه نیز استفاده کرده و از این طریق شهریه خود را پرداخت کنند. با وجود تمامی امکانات در نظر گرفته شده، در پایان تحصیل دانشجویان باید شهریه خود را به طور کامل پرداخت نمایند. 

سایت تسویه حساب دانشگاه آزاد سامانه آموزشیار می باشد. آموزشیار سایت یکپارچه دانشگاه آزاد است و دانشجویان تمامی واحدهای دانشگاه آزاد باید برای انجام امور دانشجویی و پرداخت شهریه خود به آن مراجعه نمایند. این سامانه با آدرس edu.iau.ac.ir در دسترس تمامی دانشجویان می باشد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

نحوه تسویه حساب دانشگاه آزاد

برای پرداخت بدهی و تسویه‌حساب دانشگاه، دانشجویان باید به سامانه آموزشیار با آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند. به منظور سهولت کار برای شما دانشجویان گرامی، در ادامه به توضیح کامل تمامی مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد پرداخته ایم. 

1️⃣ با جستجو آدرس edu.iau.ac.ir وارد سامانه آموزشیار شوید. 

2️⃣ در قسمت ورود به سیستم دانشجویان اطلاعات خود را درج کرده و وارد پورتال دانشجویی خود شوید.

تسویه حساب دانشگاه آزاد

 

3️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام دروس دانشجو و سپس مدیریت پرداخت ها کلیک کنید. 

 

 

4️⃣ در این قسمت تمامی موارد باید صفر باشد و در صورت داشتن بدهی می توانید با انتخاب گزینه مشاهده و پرداخت، تسویه حساب خود را انجام دهید. 

 

5️⃣ حداقل مبلغ را وارد کرده و بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی کلیک نمایید.

 

6️⃣ درگاه پرداخت را انتخاب نمایید. 

7️⃣ وارد صفحه پرداخت شده و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب بدهی خود را بپردازید. 

 

دریافت گواهی موقت دانشگاه آزاد

دانشجویانی که تحصیل خود را تمامی کرده اند، باید برای دریافت گواهی فارغ التحصیلی شان اقدام کنند. صدور گواهی اصلی فارغ التحصیلی معمولا زمانبر است و با توجه به نیاز فارغ التحصیلان برای دریافت مدرک، گواهی موقتی برای آنان در زمان کوتاه تر صادر می شود که می توانند برای مواردی مثل استخدام یا ثبت نام مقاطع بعدی تحصیلی از آن استفاده کنند. 

دانشجویان برای دریافت گواهی موقت، باید ابتدا تسویه حساب دانشگاه آزاد را انجام دهند و پس از آن با مراجعه حضوری به دانشگاه و ارائه مدارک مورد نیاز و تکمیل مراحل اداری، گواهی خود را دریافت نمایند. مدتی پس از صدور گواهی موقت، دانشنامه اصلی نیز صادر می شود و می توانید با مراجعه به دانشگاه آن را دریافت نمایید. 

 

مشاوره دانشگاه آزاد

دانشجویانی که قصد فارغ التحصیلی از دانشگاه آزاد را دارند، باید ابتدا بدهی خود را در سایت آموزشیار پرداخت کرده و سپس با مراجعه حضوری به دانشگاه، مراحل فارغ التحصیلی را انجام دهند. داشتن بدهی به دانشگاه حتی مبالغ بسیار اندک موجب بروز مشکل در فارغ التحصیلی خواهد شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تسویه حساب دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد و یا در مراحل فارغ التحصیل با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه آزاد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. برای تسویه حساب دانشگاه به کدام سایت باید مراجعه کرد؟

    سامانه یکپارچه دانشگاه آزاد که پرداخت ها نیز در آن انجام می شود سامانه آموزشیار می باشد.

  2. برای تسویه حساب چه باید کرد؟

    مراحل پرداخت بدهی در سامانه آموزشیار به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده است. 

  3. آیا می توان بدهی دانشگاه را به صورت حضوری پرداخت کرد؟

    خیر تنها راه پرداخت شهریه و بدهی های دانشجویی از طریق سایت آموزشیار می باشد و به هیچ عنوان امکان پرداخت حضوری وجود ندارد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره