سایر موضوعات

ترمیم نمره دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

ترمیم نمره دانشگاه آزاد طرحی است که برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد در نظر گرفته شده است تا از این طریق بتوانند نمرات خود را افزایش دهند. سوال این است که ترمیم نمره بر روی معدل نیز تاثیر می گذارد؟ دانشجویانی که قصد انجام ترمیم نمره را دارند، باید از تمامی جزییات مربوط به آن مطلع شوند تا در نهایت نتیجه با خواسته های آنان مطابقت داشته باشد. در این مطلب به توضیح کامل جزییات مربوط به ترمیم نمره دانشگاه آزاد پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ترمیم نمره دانشگاه آزاد

برخی از دانشجویان در طول تحصیل خود موفق به کسب نمرات بالا در دروس خود نمی شوند که این مساله می تواند بر روی معدل آنان تاثیر بگذارد. دانشگاه آزاد برای این دسته از دانشجویان شرایطی را فراهم کرده است که بتوانند ترمیم نمره دانشگاه‌آزاد را انجام داده و نمرات خود را بهبود بخشند. 

دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند از قانون ترمیم نمره دانشگاه آزاد بهره مند شوند. دانشجویانی که در مقطع کاردانی و کارشناسی نمرات کمتر از ۱۲ و در مقطع ارشد نمره کمتر از ۱۴ دارند، می توانند طی یک سال برای حداکثر سه درس خود ترمیم معدل انجام دهند. 

ترمیم نمره دانشگاه آزاد

 

شرایط ترمیم نمره دانشگاه آزاد

ترمیم معدل شرایطی دارد که دانشجویان باید از آن ها اطلاع داشته باشند و بر این اساس اقدامات خود را انجام دهند. برخی از مهم ترین شرایط و ضوابق ترمیم نمره دانشگاه آزاد به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ انجام ترمیم معدل تنها برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد انجام می شود و دانشجویان دکترا این امکان را نخواهند داشت. 

‌✅ دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی با نمره کمتر از ۱۲ و دانشجویان مقطع ارشد با نمره حداقل ۱۴ می توانند ترمیم نمره انجام دهند. 

✅ دانشجو تنها می تواند ۳ درس یا ۶ واحد را در ترم تحصیلی خود به صورت مازاد انتخاب کرده و ترمیم معدل انجام دهد. 

‌✅ در صورت کسب نمره پایین تر در ترمیم نمره، همان نمره قبلی در کارنامه لحاظ می شود. 

✅ در هر سال تحصیلی دانشجویان مجاز به یکبار ترمیم نمره هستند و نیازی به پرداخت شهریه نیز نخواهند داشت. (در صورتی که سنوات دانشجو تمام نشده باشد.)

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

ترمیم معدل دانشگاه آزاد

در صورتی که دانشجویان در طرح ترمیم نمره شرکت کرده و نمرات بالاتری کسب کنند، معدل آن ها نیز ترمیم شده و ارتقا می یابد. در واقع طرح ترمیم معدل و ترمیم‌نمره دانشگاه آزاد یکسان هستند و دانشجویان با ترمیم نمره می توانند معدل خود را نیز بهبود بخشند. 

برای شرکت در طرح ترمیم نمره دانشگاه آزاد، دانشجویان باید شرایط لازم را داشته باشند. نمره پایین تر از ۱۲ برای مقاطع کاردانی و کارشناسی و پایین تر از ۱۴ برای مقطع ارشد از شرایط مهم این طرح می باشد. امکان مشاهده نمرات و ثبت نام ترمیم نمره در سایت آموزشیار امکان پذیر می باشد. 

 

دروس ترمیم نمره

علاوه بر شرایط گفته شده در بالا، شرایطی نیز برای دروس ترمیم نمره آزاد در نظر گرفته شده است که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند. این دروس باید به صورت عادی پاس شده باشند و در صورتی که دانشجو به دلیل تخلف در جلسه امتحان یا حذف استاد موفق به کسب نمره بالا نشده باشد، نمی تواند در ترمیم نمره شرکت کند. 

همچنین دروس عمومی، دروس عملی، آزمایشگاه و دروس تربیت بدنی نیز مشمول ترمیم نمره دانشگاه آزاد قرار نمی گیرند و دانشجویان دانشگاه آزاد امکان بهبود نمرات خود در این دروس را نخواهند داشت. دروسی که در زمان کرونا به صورت مجازی پاس شده باشند نیز به عنوان دروس مجاز ترمیم معدل دسته بندی می شوند. 

 

مشاوره ترمیم نمره

دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند در دروسی که نمرات کمی کسب کرده اند، ترمیم نمره انجام داده و از این طریق معدل خود را بهبود بخشند. برای ترمیم نمره شرایطی در نظر گرفته شده است که دانشجویان باید آن ها را داشته باشند. امکان ترمیم نمره برای سه درس در یکسال بدون پرداخت شهریه وجود دارد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ترمیم نمره دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم نمره می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. ترمیم نمره دانشگاه آزاد چه شرایطی دارد؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد شرایط ترمیم نمره توضیح داده شده است. 

  2. آیا دانشجویان دکتری نیز امکان ترمیم معدل خواهند داشت؟

    خیر این طرح تنها برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. 

  3. آیا دروس آزمایشگاهی نیز مشمول ترمیم معدل می شوند؟

    خیر دروس عملی، آزمایشگاهی و تربیت بدنی امکان ترمیم نمره نخواهند داشت. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره