سایر موضوعات

کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد در هر ترم تحصیلی برای دانشجویان صادر شده و در سایت آموزشیار قرار می گیرد. دانشجویان برای اطلاع از نمرات خود می توانند کارنامه شان را مشاهده نمایند. همچنین کارنامه کل نیز برای دانشجویان صادر خواهد شد که در برگیرنده تمامی نمرات در طول مدت تحصیل می باشد و برای مواردی مثل اشتغال به کار و یا ثبت نام مقطع جدید مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب به بررسی کامل کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. 

 

کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد برای تمامی دانشجویان پس از امتحانات هر ترم کارنامه ای صادر می شود که در آن ریز نمرات دروس و معدل آن ترم درج شده است. در نهایت یک کارنامه کل نیز برای دانشجو صادر می شود که در بر گیرنده معدل او در کل دوران تحصیلی می باشد. 

دانشجویان در هر ترم تحصیلی باید کارنامه ترمی خود را دریافت کنند تا از وضعیت تحصیلی خود مطلع شوند. بر این اساس دانشجویان می توانند برای انتخاب واحد در ترم آینده تصمیم گیری کنند. کارنامه کل نیز برای فارغ التحصیلی و یا اشتغال به کار الزامی می باشد.

کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد در سایت آموزشیار قرار گرفته و دانشجویان می توانند از این طریق کارنامه خود را به راحتی دریافت نمایند. در این مطلب به بررسی کامل کارنامه های دانشجویی آزاد و نحوه دریافت آن ها خواهیم پرداخت. 

 

کارنامه ترمی دانشگاه آزاد

پس از انتخاب واحد در هر ترم تحصیلی، دانشجویان باید در کلاس های درس مربوطه شرکت نمایند تا در پایان ترم مجاز به شرکت در امتحانات شوند. دانشجویان باید در تمامی امتحانات پایان ترم شرکت کرده و نمره حد نصاب را به دست آورند تا آن واحد را پاس کرده و بتوانند در ترم جدید دروس دیگر را اخذ نمایند. چنانچه دانشجویان موفق به نمره قبولی نشوند، برای انتخاب واحد در ترم جدید چالش هایی خواهند داشت. 

اطلاع از نمرات امتحانات پایان ترم از طریق مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد یا همان کارنامه ترمی امکان پذیر می باشد. در کارنامه ترمی تمامی اطلاعات هویتی و تحصیلی دانشجویان درج شده و نمرات اعلام شده توسط اساتید در هر درس نیز قرار می گیرد. 

کارنامه ترمی معمولا پس از پایان امتحانات صادر می شود و نمره دروس با توجه به اعلام اساتید به ترتیب تکمیل می شود. در واقع کارنامه ترمی تا شروع انتخاب واحد ترم جدید باید تکمیل شود تا دانشجویان بتوانند انتخاب واحد خود را انجام دهند. 

با مشاهده نمرات در کارنامه ترمی دانشگاه آزاد، دانشجویان می توانند برای دروس هم نیاز و پیش نیاز در ترم جدید مطلع شده و برنامه ریزی انتخاب واحد خود را انجام دهند. کارنامه ترمی به عنوان کارنامه موقت نیز شناخته می شود چراکه در هرم ترم کارنامه جدیدی برای دانشجو صادر خواهد شد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

دریافت کارنامه ترمی دانشگاه آزاد

دریافت کارنامه ترمی دانشگاه آزاد از طریق سایت آموزشیار امکان پذیر است. در این سامانه تمامی خدمات دانشجویی به صورت اینترنتی ارائه می شود. نحوه دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد یا همان کارنامه ترمی در سایت آموزشیار به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس edu.iau.ac.ir یا سایت آموزشیار وارد سامانه شوید. 

2️⃣ گزینه دانشجو را انتخاب نمایید. 

کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد

 

3️⃣ تمامی قوانین را در پنجره های باز شده تایید نمایید. 

 

4️⃣ در صفحه جدید نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید. 

کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد

 

5️⃣ برای دریافت کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد، کد ارسال شده در برنامه ایگپ را در کادر مربوطه وارد نمایید. 

6️⃣ در پورتال دانشجویی خود از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام دانشجو کلیک کنید. 

7️⃣ گزینه مشاهده کارنامه را انتخاب نمایید.

کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد

 

8️⃣ کارنامه خود را دریافت کرده و در صورت نیاز می توانید آن را ذخیره و یا چاپ کنید. 

 

کارنامه کل دانشگاه آزاد

برای تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد یک کارنامه کل نیز صادر می شود که همه نمرات در ترم های تحصیلی گذرانده شده در آن درج می شود. در این کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد فعالیت های پژوهشی و فرهنگی انجام شده در طول مدت تحصیل نیز درج می گردد. 

می توان گفت که کارنامه کل همان ریز نمرات است که نشان دهنده وضعیت تحصیلی دانشجو در طول مدت تحصیل می باشد. در این کارنامه تعداد واحدهای گذرانده شده و نمره هر یک با جزییات کامل ذکر می شود. 

کارنامه کل معمولا برای تحصیل در مقاطع بعدی، اشتغال به کار، کارآموزی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. البته در این شرایط ریز نمرات باید با مهر و امضا دانشگاه ارائه شود تا معتبر تلقی شود. 

 

دریافت کارنامه کل دانشگاه آزاد

دانشجویانی که به هر دلیلی به ریز نمرات و کارنامه کل خود نیاز دارند، می توانند از طریق سایت آموزشیار، کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد خود را ردیافت نمایند. نحوه دریافت کارنامه کل دانشگاه آزاد به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس edu.iau.ac.ir یا سایت آموزشیار وارد سامانه شوید. 

2️⃣ گزینه دانشجو را انتخاب نمایید. 

3️⃣ تمامی قوانین را در پنجره های باز شده تایید نمایید. 

4️⃣ در صفحه جدید نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید. 

 

5️⃣ کد ارسال شده در برنامه ایگپ را در کادر مربوطه وارد نمایید. 

6️⃣ در پورتال دانشجویی خود از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام دانشجو کلیک کنید. 

 

7️⃣ در این صفحه علاوه بر کارنامه ترمی و در صفحات پایین تر، کارنامه های ترم های دیگر نیز قرار گرفته است که به عنوان کارنامه کل شناخته می شود. 

 

مشاوره دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد در هر ترم تحصیلی کارنامه ای خواهند داشت که می توانند از طریق مشاهده آن از نمرات خود در امتحانات پایان ترم مطلع شوند. اطلاع از نمرات برای انتخاب واحد در ترم جدید الزامی است. کارنامه دانشجویی آزاد در سایت آموزشیار قرار گرفته و قابل دریافت می باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه آزاد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. چگونه می توان کارنامه دانشجویی دانشگاه آزاد را دریافت کرد؟

    کارنامه دانشجویی در سایت آموزشیار قرار می گیرد و دانشجویان از این طریق می توانند آن را دریافت نمایند. 

  2. لزوم دریافت کارنامه ترمی دانشگاه آزاد چیست؟

    دانشجویان از این طریق از وضعیت قبولی خود در امتحانات پایان ترم مطلع شده و می توانند انتخاب واحد خود را انجام دهند. 

  3. کارنامه کل دانشگاه ازاد برای چه مواردی استفاده می شود؟

    این کارنامه برای فارغ التحصیلی، ثبت نام مقطع جدید، اشتغال به کار و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره