تحصیل در خارجسایر موضوعات

تابعیت و شهروندی سوئد

کانال تلگرام تحصیلی     

تابعیت و شهروندی سوئد یکی از مهم‌ترین اهداف افرادی است که به این کشور مهاجرت کرده اند و قصد دارند که در این کشور مانده و زندگی خود را به عنوان شهروند سوئدی ادامه دهند. کشور سوئد امکانات رفاهی بسیار زیادی دارد و کشوری مناسب برای زندگی، تحصیل و کار محسوب می‌شود. دریافت شهروندی سوئد امکان پذیر است اما متقاضیان باید شرایط و مدارکی را داشته و مراحلی را طی کنند تا با درخواست شهروندی آن‌ها موافقت شده و پاسپورت سوئد برای شان صادر شود. عدم اطلاع از جزییات مربوط به درخواست شهروندی سوئد مشکلاتی را برای افراد ایجاد خواهد کرد. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. 

 

تابعیت و شهروندی سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهای مهاجر پذیر است که هر ساله افراد بسیار زیادی به دلایل شرایط و امکانات رفاهی و فرهنگی این کشور به آن مهاجرت می کنند. معمولا افرادی که به سوئد مهاجرت می کنند، تصمیم می گیرند که در این کشور بمانند و شهروندی آن کشور را دریافت کنند. 

البته کشورهای خارجی به راحتی به افراد مهاجرت شهروندی و تابعیت نمی دهند و برای دریافت آن باید مراحلی طی شود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این مساله برای مهاجران، در این مطلب به توضیح کامل جزییات تابعیت و شهروندی سوئد پرداخته ایم. 

 

مزایای شهروندی سوئد

پس از اینکه افراد موفق به دریافت تابعیت و شهروندی سوئد شوند، از مزایای زیادی برخوردار خواهند شد که می تواند در حین زندگی در کشور سوئد برای شان بسیار کمک کننده باشد. برخی از مزایای شهروندی سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ شهروندان سوئدی هیچ محدودیتی برای کار و یا تحصیل در این کشور نخواهند داشت و می توانند به راحتی در کشور رفت و آمد کنند. 

‌✅ افرادی که تابعیت این کشور را دریافت کرده اند می توانند از خدمات بهداشتی و سایر خدمات رفاهی به صورت رایگان و یا با هزینه های بسیار اندک استفاده نمایند. 

✅ پس از دریافت تابعیت و شهروندی سوئد می توانید به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایید.

‌✅ شهروندان امکان رای دادن در انتخابات را خواهند داشت. 

✅ اعضا خانواده شما نیز تابعیت و شهروندی سوئد را دریافت می کنند. 

✅ پس از دریافت شهروندی سوئد می توانید پاپورت این کشور را نیز دریافت کنید که یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان می باشد و می توانید بدون ویزا به ۱۷۳ کشور جهان سفر کنید. 

‌✅ افراد با تابعیت سوئد می توانند در ۲۶ کشور اتحادیه اروپا سفر کرده و بدون ویزا به کار و تحصیل بپردازند. 

تابعیت و شهروندی سوئد

 

راه های دریافت تابعیت و شهروندی سوئد

برای دریافت تابعیت سوئد چندین روش وجود دارد که هر یک از افراد متقاضی با توجه به شرایط خود می توانند از یکی از این روش ها استفاده کرده و از این طریق برای دریافت شهروندی درخواست دهند. راه های دریافت تابعیت و شهروندی سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

 

تولد در سوئد

کشور سوئد تبع اصل خون است و در صورتی به فرزندان تازه متولد شده تابعیت می دهد که از والدینی با تابیعت این کشور متولد شده باشند.

در صورتی که یکی از والدین شهروند سوئد باشد و و فرزند آن ها نیز در سوئد به دنیا آمده باشد، شهروند این کشور محسوب خواهد شد. لازم به ذکر است که در این شرایط والدین باید با یکدیگر ازدواج کرده باشند. در صورتی که مادر تابعیت سوئد داشته باشد نیز فرزند او شهروند این کشور محسوب می شود. 

 

فرزندخواندگی

در صورتی که کودکی زیر سن ۱۲ سالگی در کشور سوئد به فرزندخواندگی گرفته شود، می تواند تابعیت این کشور را به دست آورد. برای اخذ تابعیت و شهروندی سوئد از این طریق لازم است که فرزندخواندگی با توجه به تصمیم مقامات کشوری و تایید آن ها انجام شده باشد. همچنین اگر این تصمیم با تایید مقامات کشورهای اسکاندیناوی انجام گرفته باشد نیز تابعیت اعطا می شود.

 

تابعیت و شهروندی سوئد | ازدواج

در صورتی که یک فرد خارجی با شخصی که شهروند سوئد است ازدواج کند، تابعیت این کشور را به دست خواهد آورد. با توجه به سهولت این روش، بسیاری از افراد به صورت صوری اقدام به ازدواج می کنند و افرادی در سوئد از این روش کسب درآمد می نمایند. 

با توجه به افزایش ازدواج های صوری برای دریافت اقامت، کشور سوئد سخت گیری بسیار زیادی در این زمینه نشان می دهد و زندگی زوجین را تا مدت طولانی تحت نظر می گیرد تا از واقعی بودن ازدواج مطمئن شود.

حتی پس از دریافت تابعیت نیز ممکن است پس از محرز شدن صوری بودن ازدواج، تابیعت فرد باطل شود پس توصیه می شود برای دریافت شهروندی، تنها در صورت واقعی بودن ازدواج از این طریق اقدام نمایید. 

 

سرمایه گذاری و خرید ملک

کشور سوئد شرایط اقتصادی بسیار خوبی دارد و به همین دلیل افراد زیادی اقدام به سرمایه گذاری در این کشور می کنند تا به سوئد مهاجرت کرده و شهروندی این کشور را نیز به دست آورند. 

اما باید گفته شود که این روش برای دریافت تابعیت و شهروندی سوئد کارآمد نیست و این کشور به صرف سرمایه گذاری و خرید ملک شهروندی نمی دهد. بلکه افراد باید از طریق سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کرده و پس از ۱۰ سال اقامت و پرداخت مالیات، برای دریافت شهروندی اقدام کنند. پس لازم است که برای دریافت تابعیت این کشور با افراد متخصص در حوزه مهاجرت مشورت کرده و بهترین روش را در پیش گیرند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

کار و تحصیل

مهاجرت از طریق روش های کاری و تحصیلی جز پرمتقاضی ترین روش های مهاجرتی می باشد. افراد در ابتدای مهاجرت از طریق روش کار و تحصیل امکان دریافت شهروندی کشور را نخواهند داشت. این افراد باید ابتدا به کشور مهاجرت کرده و پس از طی مراحل اقامت موقت و دائم و پرداخت مالیات در این کشور، شهروندی سوئد را دریافت نمایند. 

 

شرایط دریافت پاسپورت سوئد

افرادی که قصد دریافت تابعیت کشور سوئد را دارند، باید شرایط لازم برای ثبت درخواست را داشته باشند. متقاضیان باید به صورت قانونی به این کشور مهاجرت کرده و حداقل ۵ سال اقامت دائم بدون وقفه در کشور داشته باشند.

یعنی اگر در طول این پنج سال بیشتر از ۶ هفته خارج از کشور بوده اید، اقامت شما باید بیشتر از ۵ سال باشد. افرادی که از طریق ازدواج تابعیت را دریافت می کنند، باید حداقل سه سال در سوئد اقامت داشته و با همسر خود زندگی کنند. 

داشتن نظم در کشور سوئد نیز از دیگر شرایط دریافت تابعیت و شهروندی سوئد می باشد. متقاضیان باید بدهی یا جریمه پرداخت نشده ای نداشته و یا سابقه ای در این کشور برای شان ثبت نشده باشد. در صورتی که بدهی داشته باشید باید آن را پرداخت کرده و دو سال دیگر مجددا برای دریافت شهروندی درخواست دهید. (افرادی که جرمی مرتکب شده باشند با توجه به نوع جرم می توانند مدتی صبر کرده و سپس درخواست شهروندی دهند.)

فرزندان خردسال نیز زیر مجموعه فرد برای دریافت شهروندی می باشند. در این صورت باید حضانت کودک به عهده فردی متقاضی بوده و با خود او زندگی کند. اگر کودک دو قیم قانونی دارد، قیم دیگر نیز باید شناسنامه الکترونیکی را امضا کرده و رضایت خود را اعلام کند. کودکان بزرگ تر از ۱۲ سال نیز باید از این طریق امضا شناسنامه الکترونیکی اعلام کنند که قصد شهروندی سوئد را دارند. 

 

مدارک لازم برای دریافت تابعیت و شهروندی سوئد

در صورتی دارا بودن تمامی شرایط لازم برای دریافت تابعیت سوئد، باید مدارک خود را آماده کرده و آن ها را اداره مهاجرت تحویل دهید. از مهم ترین مدارک برای دریافت تابعیت و شهروندی سوئد می توان به مدارک زیر اشاره کرد. 

? فرم های درخواست شهروندی به صورت کامل شده

‌? پاسپورت کشور مبدا

? عکس پاسپورتی

‌? مدارک هویتی

? برگه عدم سوسابقه

‌? داشتن توانایی مالی برای زندگی در سوئد

? ارائه بیمه سلامت

‌? مدرک زبان سوئدی b1

? مدارک اثبات آشنایی با جامعه سوئد و فرهنگ آن

‌? فیش واریز هزینه های دولتی

توجه داشته باشید که برخی از افراد با توجه به شرایط شان مدارک بیشتری برای درخواست شهروندی نیاز خواهند داشت که در هنگام مراجعه به اداره مهاجرت از آن ها مطلع شده و باید آن مدارک را نیز تکمیل نمایند. 

 

مراحل دریافت تابعیت سوئد

برای دریافت تابعیت کشور سوئد لازم است که حداقل از ۱۰ سال از ورود به کشور گذشته باشد (۵ سال اقامت موقت و پنج سال اقامت دائم) و فرد به صورت مداوم در این کشور زندگی کرده باشد. مراحل دریافت تابعیت سوئد به شرح موارد زیر می باشد. 

1️⃣ ابتدا روش مهاجرتی خود را انتخاب کرده و پس از دریافت مجوز اقامت به این کشور مهاجرت نمایید. 

2️⃣ پس از ورود به سوئد کارت و شماره شناسایی سوئدی دریافت نمایید. 

3️⃣ پس از گذشت پنج سال و در صورت داشتن شرایط لازم، می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید. در این پنج سال باید به صورت مداوم در کشور زندگی کرده و بدهی یا جریمه پرداخت نشده ای نداشته باشید. 

4️⃣ پس از پنج سال در صورت داشتن شرایط لازم می توانید برای دریافت تابعیت و شهروندی سوئد خود و خانواده تان درخواست دهید. پس از ثبت درخواست مدارک و شرایط بررسی شده و در صورت اداره مهاجرت موافقت خود را اعلام می کند. 

5️⃣ در نهایت باید به اداره پلیس رفته و پاسپورت خود را دریافت کنید. برای دریافت پاسپورت برای هر نفر باید ۳۸ دلار بپردازید. 

 

تابعیت و شهروندی سوئد | تابعیت دوگانه سوئد

کشورهای شمال اروپا شرایطی را مهیا کرده اند که از طریق آن ها افراد می توانند تابعیت مضاعف داشته باشند یعنی در آن واحد شهروند چند کشور اروپایی بوده و یا تابعیت کشور مبدا خود را نیز حفظ نمایند. 

کودکانی که با شرایط دریافت شهروندی در سوئد متولد می شوند، می توانند بیش از یک شهروندی دریافت نمایند اما با این حال باید حتما تا قبل از تولد ۲۲ سالگی نیز در این کشور زندگی کرده باشند و در غیر این صورت تابعیت خود را از دست خواهند داد. 

 

مشاوره مهاجرت به سوئد

کشور سوئد یک کشور مهاجر پذیر با شرایط رفاهی بسیار عالی است و افراد پس از مهاجرت به این کشور شانس دریافت شهروندی و تابعیت آن را نیز خواهند داشت. برای دریافت شهروندی سوئد روش های مختلفی وجود دارد و افراد باید تمامی شرایط آن را نیز داشته باشند. شهروندان سوئد می توانند تابعیت دوگانه نیز دریافت کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تابعیت و شهروندی سوئد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به کشور سوئد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. شرایط دریافت تابعیت و شهروندی سوئد چیست؟

    برای این منظور افراد باید ۵ سال متوالی در این کشور اقامت دائم داشته و از عهده هزینه های زندگی در این کشور نیز بر بیایند. 

  2. فرایند دریافت تابعیت و شهروندی سوئد سوئد چقدر است؟

    پس از ثبت درخواست شهروندی سوئد معمولا فرایند اعلام نتیجه و دریافت پاسپورت در حدود ۶ تا ۸ ماه به طول می انجامد. 

  3. آیا ممکن است درخواست تابعیت سوئد قبول نشود؟

    بله در صورتی که شرایط و مدارک لازم را نداشته باشید، درخواست شما مورد قبول واقع نخواهد شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره