انتخاب رشته کنکور سراسریکنکور سراسری

ظرفیت پذیرش کنکور زبان ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ظرفیت پذیرش کنکور زبان ۱۴۰۲ یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان این زیرگروه آزمایشی است. ظرفیت پذیرش در رشته های زبان بسیار محدود است و به همین دلیل داوطلبان باید با اطلاع از میزان ظرفیت پذیرش، اولویت بندی خود را مشخص کنند تا شانس قبولی شان افزایش بیابد. در این مقاله به بررسی کامل ظرفیت‌پذیرش کنکور زبان پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر و یا دریافت مشاوره انتخاب رشته می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ظرفیت پذیرش کنکور زبان ۱۴۰۲

کنکور زبان یکی از زیرگروه های آزمایشی کنکور است که داوطلبان می‌توانند علاوه بر سه زیرگروه اصلی در آن نیز شرکت کنند. رشته های کنکور زبان دارای ظرفیت بسیار محدودی هستند در نتیجه رقابت بر سر قبولی در آن بسیار سنگین است. 

ظرفیت پذیرش کنکور زبان در سال جاری 4,281 نفر می‌باشد.

داوطلبان برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر خود باید از ظرفیت پذیرش کنکور زبان اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس انتخاب رشته خود را انجام دهند تا شانس قبولی شان افزایش پیدا کند. 

رشته های زبان در دوره های مختلف دانشگاهی همچون دوره روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، فرهنگیان، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می‌شود و داوطلبان می‌توانند کد رشته محل مورد نظر خود را از دفترچه راهنما انتخاب رشته استخراج کرده و در فرم انتخاب رشته وارد کنند. 

دفترچه راهنمای انتخاب رشته همزمان با شروع مهلت انتخاب رشته در سایت سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند با دانلود و مطالعه آن از ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل به طور دقیق اطلاع پیدا کنند. توجه داشته باشید که دفترچه مجزایی برای ظرفیت پذیرش منتشر نمی‌شود و همان اعداد درج شده در مقابل هر کد رشته محل، ظرفیت پذیرش هستند. 

 

ظرفیت پذیرش کنکور زبان دانشگاه های سراسری 1402

در بالا گفته شد که ظرفیت‌پذیرش در رشته های کنکور زبان بسیار محدود می‌باشد و در نتیجه داوطلبان برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود باید برنامه مطالعاتی منظمی داشته و در نهایت به درستی انتخاب رشته کنند. اطلاع از ظرفیت پذیرش کنکور زبان یکی از فاکتورهایی است که در هنگام انتخاب رشته به داوطلبان کمک می‌کند تا بتوانند با آگاهی بیشتری اولویت های خود را مشخص کنند و انتخاب رشته صحیحی داشته باشند. 

ظرفیت پذیرش کنکور زبان

ظرفیت پذیرش کنکور زبان در سال های مختلف تغییر زیادی نمی‌کند و داوطلبان با توجه به اطلاعات دفترچه سال های گذشته می‌توانند اطلاعات نسبی را به دست آورند. ظرفیت‌پذیرش کنکور زبان در دانشگاه های سراسری به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه ظرفیت
روزانه 3709
شبانه 695
غیرانتفاعی 4780
پیام نور 8488
جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

ظرفیت پذیرش کنکور زبان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

چندین سال است که کنکور دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده اند. داوطلبان پس از شرکت در آزمون، کارنامه اولیه ای دریافت خواهند کرد که ملاک انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد می‌باشد.

داوطلبانی که کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در انتهای کارنامه خود داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند. 

ظرفیت پذیرش کنکور در دانشگاه آزاد نیز مانند دانشگاه سراسری تغییر زیادی نمی‌کند و داوطلبان با مطالعه دفترچه سال گذشته می‌توانند اطلاعات نسبی به دست آورند. ظرفیت پذیرش کنکور زبان در دانشگاه آزاد به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه ظرفیت
دانشگاه آزاد 4736

 

مشاوره کنکور سراسری

کنکور سراسری در سال ۱۴۰۲ دوبار در سال برگزار شد. داوطلبان می‌توانستند در یکی از نوبت های دی و یا تیر ماه و یا هر دو شرکت کنند. شرکت کنندگان آزمون نوبت اول، یک ماه پس از برگزاری آزمون کارنامه اولیه خود را دریافت می‌کنند اما انتخاب رشته به صورت یکپارچه برای تمامی داوطلبان در اواخر مرداد و یا اوایل شهریور انجام می‌شود.  برای مشاهده کارنامه قبولی کنکور زبان کلیک کنید.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در کنکور سراسری است که فاکتورهای متعددی در آن تاثیرگذار هستند. بهتر است که داوطلبان در این مرحله از افراد متخصص کمک بگیرند تا با بررسی تمامی جوانب به بهترین نحو انتخاب رشته نمایند. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش کنکور زبان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ظرفیت پذیرش کنکور زبان چقدر است؟

    میزان ظرفیت پذیرش کنکور زبان در دانشگاه های سراسری و آزاد به طور کامل در متن مقاله آورده شده است. 

  2. رشته های کنکور زبان در کدام دوره های ارائه می‌شوند؟

    از دوره های پذیرنده کنکور زبان می‌توان به دوره روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، فرهنگیان، آزاد و… اشاره کرد. 

  3. آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به صورت یکپارچه است؟

    خیر داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org مراجعه نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره