انتخاب رشته کنکور سراسریکنکور سراسری

ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان کنکور سراسری می‌باشد. تمامی دوره‌های دانشگاه همچون دوره روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد دارای ظرفیت هستند و بر این اساس دانشجو پذیرش می‌کنند. داوطلبان کنکور می‌توانند با دانلود دفترچه راهنما انتخاب رشته از میزان ظرفیت دانشگاه‌ها مطلع شوند. ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی 1403 در ادامه مطلب آورده شده‌است. برای کسب اطلاع بیشتر در این مطلب می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های مهندسی را در دانشگاه دارند باید در کنکور سراسری ریاضی شرکت کنند. کنکور ریاضی ظرفیت پذیرش نسبتا محدودی دارد. به همین دلیل داوطلبان باید با آگاهی از ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی و برنامه ریزی دقیق برای مطالعه، شانس قبولی خود را بالا ببرند.

دفترچه راهنمای کنکور ریاضی همزمان با شروع انتخاب رشته در سایت سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه از ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی ۱۴۰۳ در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان و غیرانتفاعی مطلع شوند. 

طبق اطلاعیه ها، ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی در سال گذشته 56495 نفر می‌باشد.

 

ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی در دانشگاه های سراسری 1403

همانطور که گفته شد کنکور ریاضی یکی از پر رقابت‌ترین گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری است و داوطلبان برای قبولی در رشته های برتر باید رقایت سنگینی با سایر داوطلبان داشته باشند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته می‌توانند کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. 

ظرفیت پذیرش کنکور در هر سال تغییر زیادی نمی‌کند و داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه کنکور سراسری سال های گذشته آگاهی نسبی از ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی به دست آورند. ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی در دانشگاه های سراسری به شرح زیر می‌باشد. 

دوره  ظرفیت سال گذشته
روزانه 34770
شبانه 2268
پیام نور 3834
فرهنگیان 5140
غیرانتفاعی 2468
پردیس خودگردان 4326
مناطق محروم 1518

داوطلبان باید توجه داشته باشند که کنکور سراسری در سال ۱۴۰۳ دوبار در سال یعنی در دی و تیر برگزار شد. داوطلبانی که در کنکور دی ماه شرکت کردند، یک ماه پس از برگزاری آزمون کارنامه اولیه کنکور خود را دریافت کردند اما انتخاب رشته برای داوطلبان هر دو دوره به صورت یکپارچه در مرداد ماه انجام می‌شود. ظرفیت انتخاب رشته برای تمامی داوطلبان در هنگام شروع فرایند انتخاب رشته در دفترچه راهنما اعلام می‌شود. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد به دلیل داشتن واحدهای دانشگاهی متعدد بیشترین تعداد دانشجو را دارد. چندین سال است که کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری به صورت یکپارچه برگزار می‌شود و نتایج اولیه نیز همان نتایج اعلام شده در سایت سنجش می‌باشد. 

ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی

اما پس از اعلام نتایج مسیر این دو دانشگاه از یکدیگر جدا می‌شود و داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org مراجعه نمایند. در ادامه ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی در دانشگاه آزاد آورده شده است. 

دوره پذیرش
دانشگاه آزاد 26736
ظرفیت مازاد 9350

 

مشاوه انتخاب رشته کنکور 1403

داوطلبان کنکور سراسری که قصد ورود به دانشگاه را دارند، می‌توانند در زمان انتخاب رشته دفترچه راهنما انتخاب رشته را از سایت سنجش و یا سایت دانشگاه آزاد دانلود نمایند و از ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی در کد رشته محل های مختلف مطلع شوند. 

چنانچه سوال یا ابهامی در زمینه ظرفیت پذیرش کنکور برای تان وجود دارد و یا در فرایند انتخاب رشته با مشکل مواجه شده‌اید، بهتر است با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ظرفیت پذیرش کنکور سراسری ریاضی چقدر است؟

    میزان ظرفیت پذیرش کنکور سراسری ریاضی در دوره های مختلف به صورت کامل در متن آورده شده است. 

  2. ظرفیت پذیرش کنکور ریاضی در دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری متفاوت است؟

    بله مسیر انتخاب رشته دانشگاه سراسری با دانشگاه آزاد از یکدیگر مجزا است و ظرفیت پذیرش نیز متفاوت می‌باشد. 

  3. ظرفیت پذیرش ریاضی در دانشگاه پیام نور چقدر است؟

    دانشگاه پیام نور ظرفیت مشخصی در انتخاب رشته کنکور سراسری دارد که در طول مطلب به آن اشاره شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره