سایر آزمون هاسایر موضوعات

رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی یکی از دغدغه های افرادی است که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند. بر اساس اطلاعیه های دانشگاه علوم پزشکی همه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی امکان شرکت در این آزمون را دارند. با توجه به محبوبیت آزمون لیسانس به پزشکی و ابهام داوطلبان در مورد رشته ها در این مطلب به پاسخ سوالا از چه رشته هایی می‌توان وارد پزشکی شد می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی

پزشکی یکی از محبوب ترین و پرتقاضاترین رشته ها میان داوطلبان کنکور سراسری است. اما این رشته ظرفیت محدودی دارد و با توجه به تقاضای بسیار زیاد، بسیاری از افراد موفق به قبولی در این رشته نمی‌شوند. افراد علاقه مند به رشته های پزشکی می‌توانند پس از اتمام مقطع لیسانس مجددا شانس خود برای ورود به این رشته را امتحان کنند.

تمامی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در هر رشته ای می توانند در این آزمون شرکت کنند. 

داوطلبان رشته های گروه تجربی و ریاضی امکان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارند. به طور دقیق تر رشته‌های مجاز لیسانس به پزشکی برخی از رشته‌های زیر گروه  تجربی و ریاضی هستند و افراد فارغ التحصیل در این رشته‌ها می‌توانند در آزمون لیسانس به پزشکی برگزار شده توسط دانشگاه علوم پزشکی شرکت نمایند. رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی به شرح زیر هستند. 

 

رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی در گروه تجربی

همه رشته های زیر گروه علوم تجربی امکان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارند، که در ادامه به شرح برخی از این رشته ها پرداخته ایم. 

علوم آزمایشگاهی پرستاری میکروبیولوژی زمین شناسی
کاردرمانی علوم تغذیه مامایی بهداشت عمومی
رادیولوژی فیزیوتراپی بهداشت حرفه‌ای

 

رشته های مجاز لیسانس به پزشکی در گروه ریاضی

همه رشته های زیر گروه ریاضی امکان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارند، که در ادامه به شرح برخی از این رشته ها پرداخته ایم. 

مهندسی معماری مهندسی کامپیوتر مهندسی شهرسازی مهندسی برق
مهندسی صنایع مهندسی عمران مهندسی مکانیک مهندسی هوافضا
مهندسی معدن مهندسی نفت

 

تغییر رشته لیسانس شیمی به پزشکی

همانطور که گفته شده تمامی رشته‌های مقطع کارشناسی امکان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارند که در بالا به برخی از رشته‌های مجاز اشاره شد. یکی از رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی شیمی است که با توجه به تعداد بالای فارغ التحصیلان این رشته جز سوالات پرتکرار داوطلبان قرار دارد. 

در پاسخ به سوال این داوطلبان باید گفت که تمامی گرایش‌های رشته شیمی مجاز به شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی هستند. این داوطلبان در صورت دارا بودن سایر شرایط ثبت نام می‌توانند در آزمون برگزار شده توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران شرکت کرده و پس از قبولی در امتحان کتبی و مصاحبه، به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی | شرایط شرکت در آزمون

همانطور که گفته شد علاوه بر رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی شرایط دیگری نیز برای ثبت نام آزمون وجود دارد که داوطلبان باید آن ها را دارا باشند. از مهم ترین شرایط شرکت در آزمون لیسانی به پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در هر رشته ای

✅حداکثر ۲۷ سال سن (مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی نیز به حداکثر سن لازم اضافه خواهد شد.)

✅داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت

✅داشتن مدرک زبان انگلیسی

رشته های مجاز لیسانس به پزشکی

 

مدارک زبان تایید شده برای شرکت در آزمون

علاوه بر رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی داوطلبان باید مدرک زبان نیز داشته باشند، مدارک معتبر زبان انگلیسی و حداقل نمره قبولی آن ها برای شرکت در آزمون لیسا‌نس به پزشکی به شرح زیر هستند. 

IELTS: نمره حداقل 5

TOLIMO : نمره حداقل 480

(TOEFL (PBT: نمره حداقل 480

MHLE: نمره حداقل 50

(TOEFL (IBT: نمره حداقل 60

MELAB: نمره حداقل 70

MCHE: نمره حداقل 50

MSRT: نمره حداقل 50

 

از چه رشته هایی می‌توان وارد پزشکی شد؟

داوطلبان رشته های زیر گروه ریاضی و تجربی و انسانی و دیگر رشته ها می‌توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کرده و در صورت قبولی به تحصیل در رشته های پزشکی بپردازند. توجه داشته باشید که آزمون لیسانس به پزشکی مصاحبه دارد و تنها افراد پذیرفته شده در مصاحبه در دانشگاه پذیرش خواهند شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی برای تان وجود دارد و یا در روند آمادگی آزمون با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه از چه رشته هایی می‌توان وارد پزشکی شد؟ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. رشته های مجاز لیسانس به پزشکی کدام رشته ها هستند؟

    رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی شامل تمامی رشته ها می شود.

  2. آیا فارغ التحصیلان رشته های انسانی و هنر امکان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارند؟

    بله رشته های مجاز آزمون لیسانس به پزشکی شامل رشته های هنر نیز می شود

  3. آیا فارغ التحصیلان مقطع ارشد نیز می‌توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند؟

    خیر تنها افراد فارغ التحصیل در مقطع لیسانس مجاز به ثبت نام آزمون هستند و مقاطع بالاتر امکان نام نویسی را نخواهند داشت. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره