دکتریمشاوره تحصیلی آزمون دکتری

تعداد واحد رساله دکتری دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

تعداد واحد رساله دکتری دانشگاه آزاد برای دانشجویان این مقطع بسیار حائز اهمیت است چراکه در این مقطع کارهای تحقیقاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و با توجه به تخصصی بودن و سنگین بودن کارهای تحقیقاتی، دانشجویان باید با اطلاع از تعداد واحدهای درسی برنامه ریزی دقیقی برای انجام کارهای خود داشته باشند. در این مطلب به بررسی کامل تعداد واحد رساله دکترا دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تعداد واحد رساله دکتری دانشگاه آزاد

در مقطع دکتری دانشگاه آزاد دانشجویان باید دروس نظری را اخذ کرده و پس از آن واحد رساله را نیز بردارند تا در نهایت موفق به فارغ التحصیلی شوند. در مقطع دکتری کار تحقیقاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دانشجویان باید بیشترین زمان خود را به کار بر روی رساله دکتری اختصاص دهند. 

با توجه به سنگین بودن کار رساله دکتری لازم است دانشجویان قبل از شروع به کار از تعداد واحد رساله دکتری دانشگاه آزاد اطلاع دقیق داشته باشند تا بتوانند بر این اساس برنامه ریزی خود برای شروع کارهای تحقیقاتی را انجام دهند و در زمان مناسب فارغ التحصیل شوند.

 

تعداد واحد رساله دکتری دانشگاه آزاد

 

طول دوره دکترا دانشگاه آزاد

دکتری جز بالاترین مدارک علمی در ایران و تمامی کشورهای جهان است. دانشجویان این مقطع پس از گذراندن واحدهای تخصصی و انجام کارهای تحقیقاتی در رشته خود تجربه و دانش زیادی کسب خواهند کرد که باعث افزایش درجات علمی آنان خواهد شد. 

طول دوره دکترا دانشگاه آزاد ۳ تا ۵ سال است و دانشجویان در این مدت باید کارهای رساله دکتری خود را تمام کنند. سنوات مجاز تحصیلی دکتری در دانشگاه آزاد ۹ ترم تحصیلی است و در صورتی که دانشجو موفق به پایان تحصیل در این مدت نشود، دیگر امکان فارغ التحصیلی از این مقطع را نخواهد داشت. به همین دلیل دانشجویان باید با توجه به تعداد واحد رساله دکتری دانشگاه آزاد برای تکمیل آن در سنوات تحصیلی مجاز برنامه ریزی نمایند. 

 

تعداد واحد رساله دکتری دانشگاه آزاد | تعداد واحدهای درسی دانشگاه آزاد

بر اساس دستورالعمل های دانشگاه آزاد اسلامی در مورد دوره دکتری تخصصی، واحدهای درسی در این مقطع ۳۶ واحد است. از این تعداد واحد ۱۲ تا ۱۸ واحد به دروس نظری و ۱۸ تا ۲۴ واحد به پایان نامه یا همان رساله دکتری اختصاص دارد. دانشجویان در هر نیمسال باید ۶ تا ۱۰ واحد درسی را اخذ نمایند تا در سنوات تحصیلی دچار مشکل نشوند. 

دانشجویان در هر ترم می توانند حداقل ۶ واحد و حداکثر ۸ واحد اخذ نمایند. دانشجویان ممتاز که معدل بالای ۱۵ دارند، این امکان را خواهند داشت که حداکثر ۱۰ واحد در ترم تحصیلی پیش رو بردارند. در صورت بروز مشکل در انتخاب واحد دکتری دانشگاه آزاد می توانید از مشاوران تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تعداد واحد رساله دکتری دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رساله دکتری می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. تعداد واحد رساله دکتری دانشگاه آزاد چقدر است؟

    دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد باید ۱۸ تا ۳۴ واحد رساله اخذ نمایند. 

  2. طول مدت مجاز برای تحصیل در مقطع دکتری آزاد چقدر است؟

    سنوات مجاز تحصیلی در مقطع دکتری دانشگاه آزاد حداکثر ۹ ترم تحصیلی می باشد. 

  3. دانشجویان دکتری در هر ترم حداقل چند واحد می توانند بردارند؟

    حداقل واحد مجاز در هر ترم تحصیلی دکتری ۶ واحد می باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره