کنکور سراسریمشاوره تحصیلی دانش آموزان

مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی

کانال تلگرام تحصیلی     

مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور می باشد. با اعلام نتایج نهایی رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد و همچنین اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، اسامی پذیرفته شدگان مشخص می‌شود. این دسته از داوطلبان باید جهت ثبت نام نهایی در دانشگاه اقدام نمایند. گرفتن تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی، از ملزومات ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده است و برای دریافت تاییدیه تحصیلی لازم است که مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی در سامانه معرفی شده توسط سازمان سنجش به نشانی emt.medu.ir بارگذاری شود. برای کسب اطلاع بیش تر با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی

پیرو اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسری و آزاد، پذیرفته شدگان رشته ‌های تحصيلی دانشگاه های روزانه،‌ نوبت ‌دوم ‌(شبانه)، مجازی، دانشگاه ‌پيام‌نور، پرديس خودگردان، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعی و دانشگاه آزاد جهت دریافت تاییدیه تحصیلی از وزارت آموزش و پرورش باید به سایت emt.medu.ir مراجعه نمایند.

تاییدیه تحصیلی داوطلبان پذیرفته شده در تمام دانشگاه های کشور توسط آموزش و پرورش صادر می‌شود و طی نامه ای به دانشگاه محل تحصیل دانشجو ارسال می‌گردد. اطلاعات و مدارک لازم جهت ثبت نام در سامانه مذکور، به شرح زیر است:

 

اطلاعات هویتی متقاضی

  • ملیت
  • کد ملی 
  • شماره شناسنامه
  • نام و نام خانوادگی
  • نام پدر
  • شماره همراه متقاضی

 

مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی | اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضی

  • نظام آموزشی
  • مقطع آموزشی
  • رشته فارغ التحصیلی
  • استان فارغ التحصیلی
  • منطقه فارغ التحصیلی (کد منطقه)
  • مدرسه فارغ التحصیلی (کد مدرسه)
  • سال فارغ التحصیلی
  • نوبت فارغ التحصیلی
  • کد دانش آموزی از مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی

 

مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی |‌ مشخصات استعلام گیرنده

  • استان استعلام گیرنده
  • نوع استعلام گیرنده (دانشگاه آزاد، دانشگاه دولتی، دانشگاه نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و …)
  • استعلام گیرنده (نام دانشگاهی که پذیرفته شده اید)

پس از تایید اطلاعات فرد متقاضی توسط سامانه، در مرحله آخر باید از طریق درگاه بانکی هزینه لازم را نیز پرداخت نمود. در پایان مراحل در صورت موفقیت آمیز بودن دریافت تاییدیه تحصیلی، کد پیگیری صادر خواهد شد.

 متقاضیان در ثبت کد ملی خود کاملا دقت نمایند در صورتی که کد ملی اشتباه درج شده باشد تاییدیه صادر نشده و مبلغ پرداختی نیز برگشت داده نمی‌شود و باید مجددا با کد ملی جدید درخواست خود را ثبت و هزینه را پرداخت نمایید.

 

مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی

تا قبل از سال 99، دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری و از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام می‌گرفت. در مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان خدمات دولت داوطلب باید کارت ملی و شناسنامه خود را به همراه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی را به مسئول مربوطه ارائه و سپس با واریز هزینه و ارائه فیش کارمزد مبلغ تعیین شده، کد پیگیری تاییدیه تحصیلی برای او صادر می‌شد.

اما پس از بروز بیماری کرونا دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر شد و طی اطلاعیه ای که سازمان سنجش منتشر کرد، سامانه دریافت تاییدیه تحصیلی به نشانی emt.medu.ir می‌باشد. در حال حاضر داوطلبان می توانند به دو صورت حضوری و اینترنتی مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی را ارائه داده و تاییدیه تحصیلی خود را دریافت نمایند. مراحل دریافت تاییدیه به شرح زیر است. 

1️⃣پس از ورود به سامانه مذکور مطابق تصویر زیر بر روی گزینه ثبت نام تاییدیه تحصیلی کلیک نمایید.

مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی

2️⃣سپس باید مراحل لازم را طی کنید. در ابتدا باید نظام آموزشی خود را تعیین نمایید.

مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی

3️⃣در مرحله بعد باید اطلاعات هویتی خود را مطابق تصویر زیر درج کنید.

مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی

4️⃣سپس باید اطلاعات فارغ التحصیلی داوطلب مشخص گردد.

مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی

5️⃣در انتها مشخصات استعلام گیرنده را تعیین نمایید.

مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی

6️⃣پس از انجام تمام مراحل فوق، به درگاه پرداخت بانکی هدایت می‌شوید که لازم است مبلغ تعیین شده را توسط کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید. در انتها، شماره پیگیری صادر و به صورت پیامک برای فرد متقاضی ارسال می‌گردد و داوطلب با استفاده از شماره پیگیری می‌تواند آخرین وضعیت درخواست خود را در سامانه مشاهده نماید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

سامانه اینترنتی پیشخوان خدمات دولت

علاوه بر سامانه emt.medu.ir می‌توانید از طریق سامانه اینترنتی پیشخوان خدمات دولت نیز تاییدیه تحصیلی را دریافت کنید. سایت دریافت تاییدیه تحصیلی پیشخوان خدمات دولت به نشانی inq.epishkhan.org است. برای استعلام تحصیلی از این سامانه لازم است نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه و مدرک تحصیلی یا کارنامه یا ریز نمرات خود را بارگذاری کنید و در انتها نیز هزینه لازم را واریز نمایید.

پس از ثبت درخواست و ارائه مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی در سایت پیشخوان خدمات دولت، بین 3 الی 15 روز کاری، استعلام مدرک تحصیلی داوطلب به دانشگاه محل تحصیل او ارسال می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری

در صورتی که قصد درخواست تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری را دارید، باید مدارک مورد نیاز را آماده کرده و آن ها را به صورت فیزیکی به دفتر پیشخوان دولت تحویل دهید. از مدارک مورد نیاز تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅کپی کارت ملی از مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی

✅کپی شناسنامه

✅کپی مدرک پیش دانشگاهی

✅فیش پرداخت هزینه

✅شماره تلفن همراه برای ارسال کد پیگیری

 

مشاوره دریافت تاییدیه تحصیلی

چنانچه در مورد مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی و یا در هر یک از مراحل دریافت آن با مشکل یا سوالی مواجه شدید، می توانید با مشاوره تحصیلی صحبت کرده و  از آنان راهنمایی بخواهید. همچنین شما می توانید درخواست تاییدیه تحصیلی خود را بر عهده متخصصان مجموعه دانتل کو بگذارید. مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا به صورت تلفنی در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت تاییدیه تحصیلی چه باید کرد؟

    برای دریافت تاییدیه می توانید به صورت حضوری از طریق دفتر پیشخوان دولت و یا اینترنتی از طریق سامانه emt.medu.ir اقدام نمایید. 

  2. مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی چیست؟ 

    برای دریافت تاییدیه باید اطلاعات هویتی و تحصیلی خود را به طور کامل ارائه دهید. به مدارک مورد نیاز در طول متن به طور کامل پرداخته شده است. 

  3. آیا دریافت تاییدیه تحصیلی هزینه دارد؟

    بله داوطلبان باید هزینه ای را برای درخواست تایدیدیه تحصیلی پرداخت نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره