کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

آزمون های آزمایشی کنکور 1402

کانال تلگرام تحصیلی     

آزمون های آزمایشی کنکور 1402 در جهت سنجش سطح مطالعاتی داوطلبان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شوند. تأثیر آزمون‌های آزمایشی بر کیفیت نتیجه امتحانات پایان ترم و کنکور سراسری انکارناپذیر است. درحال حاضر مؤسسه‌های متنوعی هستند که در جهت برگزاری آزمون‌های آزمایشی فعالیت دارند. این مؤسسات با توجه به کیفیت آزمون‌هایی که برگزار می‌کنند، دارای طرفداران خاص خود هستند. یکی از دغدغه‌های همیشگی داوطلبان این بوده است که در آزمون‌های آزمایشی کدام یک از مؤسسات شرکت کنند. این داوطلبان در صورت داشتن آگاهی در مورد معیارهای مورد نیاز آزمون‌های آزمایشی، موفق به انتخاب بهترین گزینه خواهند بود. در این مقاله مهم‌ترین معیارهای آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 شرح داده شده و بنام ترین و بهترین مؤسساتی که این آزمون‌ها را برگزار می‌کنند، معرفی شده­ است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402

آزمون‌های آزمایشی زمانی در پیشرفت مطالعاتی داوطلبان مؤثر خواهند بود که ویژگی‌های مورد نیاز را داشته باشند. آزمون‌های آزمایشی بر مبنای معیارها و ویژگی‌هایی که دارند، به دسته‌های بهترین و بدترین آزمون‌های آزمایشی تقسیم می‌شوند. در ادامه مهمترین معیارهای مورد نیاز برای آزمون‌های آزمایشی شرح داده شده است.

کیفیت سؤال‌های آزمون های آزمایشی

سؤال‌هایی که برای آزمون‌های آزمایشی طراحی می‌شوند، مهمترین مبنای سنجش کیفیت این آزمون‌ها هستند. سطح سؤالات طرح شده برای آزمون‌های آزمایشی می‌بایست نزدیک به سطح سؤالات آزمون کنکور باشد. به طور کلی سخت بودن سؤالات آزمون‌های آزمایشی را نمی‌توان دلیلی بر بهتر بودن کیفیت آن آزمون دانست. این موضوع ممکن است دارای هر دو جنبه مثبت و منفی باشد. سؤالات سطح بالا می‌تواند موجب افزایش مهارت داوطلب در حل مسئله و جوابدهی سریع به سؤالات سطح پایین‌تر باشد. از طرفی ساده بودن سؤالات کنکور نسبت به سؤالات آزمون آزمایشی می‌تواند داوطلب را دچار شک و تردید کند. سؤالات آزمون‌های آزمایشی می‌بایست مدیریت شده، حرفه‌ای و منطقی باشند.

مناسب بودن جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی

همانطور که می‌دانیم کنکور سراسری دارای تعداد داوطلبان زیادی است که در متنوع‌ترین سطوح علمی به رقابت می پردازند. بدیهی است زمانی که جامعه آماری پایین باشد، داوطلب به نتیجه رضایت بخش تری می‌رسد. آزمون‌های آزمایشی زمانی نتیجه بهتری خواهند داشت که دارای جامعه آماری بالاتری باشند.

اعتبار مؤسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی

سابقه و اعتبار موسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی یکی از معیارهای مهم برای سنجش کیفیت این آزمون‌ها هستند. مؤسساتی که در طول فعالیت خود توانسته‌اند به نتایج رضایت بخشی برسند، بهترین گزینه برای انتخاب خواهند بود.

فاصله بین برگزاری آزمون‌های آزمایشی

آزمون‌های آزمایشی می‌بایست در فاصله‌های زمانی استانداردی برگزار شوند. آزمون‌های آزمایشی اگر در فاصله زمانی کوتاه‌تری برگزار شوند، حجم مطالعه کمتر شده و تأثیر لازم را نخواهند داشت. از طرفی برگزاری آزمون‌های آزمایشی با فاصله زیاد، ممکن است موجب از بین رفتن روند برنامه ریزی شود. فاصله دو هفته‌ای را می‌توان بهترین فاصله بین برگزاری آزمون‌های آزمایشی معرفی کرد.

دریافت به موقع کارنامه آزمون‌های آزمایشی و تحلیل آن

هر مؤسسه‌ای موظف است که در سریع‌ترین زمان ممکن پس از آزمون آزمایشی، کارنامه آزمون را در اختیار داوطلب قرار دهد. داوطلبان نیز پس از دریافت کارنامه لازم است آن را تحلیل کرده و با میزان پیشرفت و نقاط ضعف خود آشنا شوند. با توجه به اینکه دریافت کارنامه آزمون آزمایشی ممکن است بر روند مطالعه داوطلب تأثیر بگذارد، بهتر است این کارنامه پس از آزمون و در همان روز به دست داوطلب برسد. تأخیر در دریافت کارنامه آزمون‌های آزمایشی بدون شک موجب اختلال در فرایند مطالعه خواهد شد.

هزینه آزمون‌های آزمایشی

شاید هزینه آزمون‌های آزمایشی را بتوان مهمترین معیار برای انتخاب هر یک از آزمون‌های آزمایشی قرار داد. مؤسسات آموزشی برای برگزاری آزمون‌های آزمایشی هزینه‌هایی را از داوطلب دریافت می‌کنند. از همین رو بسیاری از داوطلبان به دلیل برخی از شرایط اقتصادی موفق به شرکت در این آزمون‌ها نمی‌شوند. البته بالا بودن هزینه‌های آزمون‌های آزمایشی دلیلی بر بالا بودن کیفیت و امتیاز آن محسوب نمی‌شود. بدین ترتیب برای انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی بهتر است هزینه‌های آن را نیز در نظر گرفت.

معرفی بهترین آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402

آزمون‌های آزمایشی می‌بایست دارای یک برنامه ریزی منسجم و روان باشند. این برنامه‌ریزی‌ها و به طور کلی بودجه بندی آزمون‌های آزمایشی توسط مدیران مؤسسه مربوطه طراحی و اجرا می‌شوند. همین برنامه‌ریزی‌ها هستند که اعتبار و امتیاز مؤسسات مجری آزمون‌های آزمایشی را تعیین می‌کنند. در ادامه به معرفی برترین آزمون‌های آزمایشی که در طی سال‌ها فعالیت می‌کنند معرفی شده‌اند.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | قلم چی

  • کیفیت سؤال‌ها: سؤالات طراحی شده در آزمون‌های آزمایشی قلم چی عموماً دارای سطح بالاتری نسبت به سؤالات کنکور سراسری هستند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی قلم چی با توجه به سابقه‌ای که دارند، دارای بالاترین جامعه آماری هستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: فاصله بین آزمون‌های آزمایشی قلم چی دو هفته است.
  • کارنامه آزمون: کارنامه آزمون‌های آزمایشی قلم چی در حدود 5 ساعت پس از آزمون با تمام جزئیات قابل دسترسی است.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی قلم چی دارای هزینه بالاتری نسبت به سایر آزمون‌های آزمایشی هستند.

آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | گاج

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی گاج دارای سطح سؤالات جدیدتری هستند. البته این آزمون‌ها هنوز جای پیشرفت را در خود دارند.
  • جامعه آماری: جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی گاج را می‌توان روز به روز رو به پیشرفت دانست.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی گاج به طور معمول هر دو هفته یکبار برگزار می‌شوند.
  • کارنامه آزمون: داوطلب با شرکت در آزمون‌های آزمایشی گاج, علاوه بر کارنامه هر آزمون، یک کارنامه کلی در هر نیمسال دریافت می‌کند.
  • هزینه آزمون: هزینه آزمون‌های آزمایشی گاج از آزمون‌های آزمایشی قلم چی پایین‌تر است.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | گزینه 2

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 دارای استانداردترین و ایده ­آل ترین سؤالات هستند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 پس از آزمون‌های آزمایشی قلم چی دارای بالاترین جامعه آماری هستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی گزینه دو هر سه هفته یکبار برگزار می‌شوند. این آزمون‌ها از نظر برنامه ریزی و بودجه بندی دارای ضعف‌هایی هستند که موجب کاستن کیفیت آنها شده است.
  • کارنامه آزمون: آزمون آزمایشی گزینه 2 عملکرد خوبی در رابطه با ارائه کارنامه دارد. داوطلب با دریافت کارنامه این آزمون قادر است تا به تحلیل خوبی از میزان پیشرفت خود برسد.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 دارای هزینه به صرفه‌تری نسبت به سایر آزمون‌ها هستند. شرکت در آزمون آزمایشی گزینه 2 به صورت آنلاین نیز رایگان است.

آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | سنجش

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای سطح سؤالات متوسطی هستند. البته این آزمون‌ها در مقایسه با سایر آزمون‌های آزمایشی توانسته‌اند به سؤالات کنکور سراسری شباهت بیشتری داشته باشند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای دو نوع آزمون غیرجامع و جامع هستند. آزمون‌های جامع سازمان سنجش دارای جامعه آماری خوبی هستند. در مقابل آزمون‌های غیرجامع سنجش از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی سنجش با فاصله زیادی از هم برگزار می‌شوند که این نکته از دید برخی‌ها به یکی از نقاط ضعف این آزمون‌ها تبدیل شده است.
  • کارنامه آزمون: ارائه کارنامه آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای تأخیر بیشتری نسبت به سایر آزمون‌ها است.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای کمترین هزینه در مقایسه با سایر آزمون‌های آزمایشی هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره