سایر موضوعات

ثبت نام وام حمپاد

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام وام حمپاد یکی از سوالات دانشجویانی است که قصد ارائه پایان نامه دارند. صندوق بازنشستگی کشوری برای افراد بازنشسته فرزندان آن ها در مقاطع ارشد و دکتری و در نظر گرفته است تا بتوانند بخشی از هزینه های رساله خود را پرداخت نمایند. ثبت نام طرح حمپاد شرایط و ضوابطی دارد که متقاضیان باید از آن ها آگاه باشند. در ادامه به توضیح کامل ثبت نام وام حمپاد می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

 وام حمپاد

فرزندان افراد بازنشسته که در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکترا هستند، می‌توانند در طرح وام حمپاد صندوق بازنشستگی کشوری ثبت‌نام نمایند و وامی با مبلغ ۴۰ و ۶۰ میلیون ریال به ترتیب برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دریافت نمایند.

کارمزد این وام ۴ درصد بوده و باید در مدت ۳۶ ماه پرداخت شود. خود فرد بازنشسته و فرزند می‌توانند به صورت همزمان وام حمپاد را دریافت نمایند. در صورتی که فرد بازنشسته چند فرزند داشته باشد که قصد دریافت وام حمپاد را دارند، محدودیتی برایشان وجود نخواهد داشت و می‌توانند با ثبت‌نام جداگانه از این وام بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است که اگر فردی پدر و مادر بازنشسته داشته باشد تنها یک بار امکان استفاده از وام را دارد. برای دریافت وام حمپاد، مرحله پروپوزال پایان نامه باید تمام شده باشد و گروه آموزش دانشگاه نیز آن را تایید و تصویب کرده باشند.

هر موضوع پایان نامه توسط صندوق بازنشستگی کشوری بررسی می گردد و در صورتی که مراحل اداری و آموزشی آن کامل باشد، وام حمپاد پایان نامه به آن تعلق خواهد گرفت. اولویت ثبت نام وام حمپاد با افرادی است که تحت پوشش دفتر کل صندوق بازنشستگی کشوری باشند. موضوع های مشابه پایان نامه متقاضیان نیز با توجه به کاربرد و حوزه های مرتبط برای اعطا وام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

زمان ثبت نام وام حمپاد

افراد مشمول ثبت‌نام وام حمپاد که پروپوزال خود را کامل کرده اند و به تایید گروه آموزش دانشگاه رسیده است، می توانند از اول خرداد 1402 شروع به نام نویسی برای دریافت وام حمپاد پایان نامه نمایند. توجه داشته باشید که محدودیتی برای ثبت نام وام حمپاد از نظر زمانی در نظر گرفته نشده است و تنها لازم است که پروپوزال تا اخر مرداد 1401 به تصویب رسیده باشد.

 هم افراد بازنشسته و هم فرزندان آن ها می توانند به صورت جداگانه برای دریافت وام حمپاد پایان نامه صندوق بازنشستگی کشوری با مبلغ چهار میلیون برای مقطع ارشد و شش میلیون تومان برای مقطع دکتری اقدام نمایند.

 

سایت ثبت نام وام حمپاد

افرادی که قصد استفاده از تسهیلات طرح بازنشستگی حمایتی را دارند، باید به سامانه sabasrm.ir مراجعه نمایند. این سایت با هدف ارائه تسیهیلات به بازنشستگان و فرزندانشان راه اندازی شده است. 

افراد واجد شرایط می توانند از اول خرداد ۱۴۰۲ نسبت به ثبت نام وام در سایت فوق اقدام نمایند. هر فرد باید مدارک خود را به صورت جداگانه در سایت بارگزاری کند تا مدارک او توسط صندوق رفاه بازنشستگی بررسی گردد. محدودیتی در مورد تعداد افراد برای ثبت نام وام حمپاد وجود ندارد و همه آن ها می توانند جداگانه در سایت ثبت‌نام نمایند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام وام حمپاد

در بالا گفته شد افراد برای ثبت‌نام وام حمپاد نیاز به شرایطی دارند و تنها در صورتی امکان نام نویسی دارند که واجد شرایط باشند. مهم ترین شرایط ثبت نام وام حمپاد به شرح زیر می‌باشد.

✅واریزی دریافتی افراد با دفتر کل باید بیشتر از یک میلیون تومان باشد. 

✅نگارش پرورپوزال و تایید آن باید تا حداکثر آخر مرداد ۱۴۰۱ باشد. 

✅متقاضی باید از دانشگاه معرفی نامه داشته باشد که توسط دبیرخانه مهر و امضا شده باشد. 

✅افرادی که هردو پدر و مادرشان دفتر کل بازنشستگی داشته باشند، تنها امکان دریافت یک وام را دارند. 

✅افراد بازنشسته که چندین فرزند دارند، محدودیتی در مورد تعداد دفعات ثبت نام وام برای هر یک از فرزندان ندارند. 

✅در هنگام ثبت نام وام باید شماره ملی، شماره کل دفتر بازنشستگی، شماره حساب بانک ملی و شماره تلفن همراه ذکر شود. 

✅مدارک ثبت شده باید توسط صدوق بررسی شده و در صورتی تایید مبلغ وام به حساب حقوق فرد واریز خواهد شد. 

✅نتایج در حدود دو هفته پس از ثبت نام و بارگزاری مدارک مشخص می شود. 

 

مدارک لازم برای نام نویسی طرح حمپاد

✅فرم شماره یک (معرفی عنوان پژوهش)

✅اطلاعات شناسنامه ای برای ثبت نام وام حمپاد

✅تصویر کارت ملی فرد بازنشسته

✅تصویر کارت ملی فرزند متقاضی وام

✅صفحه اول و دوم شناسنامه به صورت اسکن شده

✅تصویر کارت دانشجویی

 

نحوه ثبت نام وام حمپاد

افرادی که متقاضی دریافت وام حمپاد هستند باید به سایت sabasrm.ir مراجعه کرده و مدارک خود را آپلود نمایند. در این قسمت به منظور سهولت کار برای شما متقاضیان گرمی راهنمای ثبت نام وام را آورده ایم. 

1️⃣با جستجو آدرس sabasrm.ir وارد سایت صندوق بازنشستگی کشوری شوید. 

2️⃣بر روی منوی تسهیلات مالی و سپس تسهیلات وام طرح حمپاد بازنشستگان کلیک نمایید. 

ثبت نام وام حمپاد

 

3️⃣شرایط ثبت نام را مطالعه کرده و سپس گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید. 

ثبت نام وام حمپاد

 

4️⃣شیوه ثبت نام وام حمپاد خود را انتخاب کنید.

وام حمپاد

 

5️⃣در صفحه بعدی باید اطلاعات مورد نیاز شامل شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب را وارد نمایید. 

 

6️⃣در صفحه بعدی باید مدارک خود را بارگزاری کنید. 

7️⃣کد رهگیری خود را دریافت نمایید. 

نکته: توجه داشته باشید که ثبت نام در سایت به معنای دریافت وام نخواهد بود. پس از نام نویسی شرایط شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که واجد شرایط باشید با درخواست شما موافقت می شود و مبلغ وام به حساب تان واریز خواهد شد. 

 

پرداخت وام حمپاد

صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت پایان‌نامه تمامی متقاضیان را بررسی کرده و آن هایی که پروپوزال خود را کامل کرده اند و از دانشگاه تاییدیه دارند را در لیست دریافت ثبت نام وام حمپاد قرار می دهد.

با توجه به میزان تخصصی اعتبار بانک عامل و با توجه به شرایط و مدارک فرد متقاضی، وام به حساب حقوقی واریز می شود. وام حمپاد با توجه به موضوع پایان نامه و حوزه کاربرد آن نیز امتیاز بندی خواهد شد.

 

مشاوره وام حمپاد

وام حمپاد برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که قصد ارائه پایان نامه دارند ارائه می شود. افراد بازنشسته و فرزندان آن ها مشمول دریافت این وام می باشند. متقاضیان واجد شرایط باید در زمان تعیین شده نسبت به دریافت وام اقدام نمایند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام وام حمپاد برای تان وجود دارد و یا در مراحل نام نویسی با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت ثبت‌نام وام حمپاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. وام حمپاد چیست؟

    وام حمپاد یکی از طرح های صندوق بازنشستگی کشوری است که به افرادی که قصد ارائه پایان نامه در مقاطع ارشد و دکتری را دارند وام اعطا می کند.

  2. ثبت نام وام حمپاد چه زمانی است؟

    افرادی که پروپوزال شان تایید شده است می توانند از اول خرداد 1402 نسبت به ثبت نام وام اقدام نمایند.

  3. برای ثبت نام وام حمپاد چه باید کرد؟

    مراحل ثبت نام وام به طور کامل در متن مقاله آورده شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره