بدون آزمون دانشگاه پیام نوردانشگاه های بدون آزمون

شهریه ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه ارشد فراگیر پیام نور یکی از مهم ترین دغدغه های داوطلبان این دانشگاه می‌باشد. ساختار آزمون ارشد فراگیر پیام نور نسبت به سایر دوره های انشگاهی متفاوت است. داوطلبان ابتدا شروع به تحصیل در این دانشگاه می‌کنند و پس از یک سال با شرایط خاص در آزمون فراگیر شرکت می‌کنند. دوره دانش پذیری و دانشجویی ارشد فراگیر پیام نور شهریه متفاوتی دارد که داوطلبان باید از آن آگاه باشند. در این مطلب به بررسی کامل شهریه ارشد فراگیر پیام‌نور می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شهریه ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانشگاه های پیام نور جز دانشگاه های شهریه پرداز هستند که داوطلبان تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند به صورت با کنکور و بدون کنکور برای تحصیل در این دانشگاه اقدام نمایند. ارشد فراگیر پیام نور ساختار متفاوتی با سایر دوره های دانشگاهی دارد و بدین صورت است که داوطلبان یک ترم به عنوان دانش پذیر در این دانشگاه ثبت نام می‌شوند.

پس از پایان ترم اول باید منابع و جزوات ارائه شده در همات ترم را مطالعه کرده و در آزمون ارشد فراگیر پیام نور شرکت کنند. در صورت قبولی در این آزمون می‌توانند به صورت قطعی در این دانشگاه ثبت نام کنند. 

ارشد فراگیر پیام‌نور مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل هر ساله داوطلبان بسیار زیادی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام می‌کنند اما با این حال شهریه ارشد فراگیر پیام نور موضوع مهمی است که باید قبل از ثبت نام نسبت به آن آگاهی داشت. 

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

 

جدول شهریه ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام‌نور هر ساله توسط هیت امنای این دانشگاه تعیین می‌شود و دانشجویان باید در هنگام ثبت نام آن را پرداخت نمایند. هر ساله در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام‌نور که از طرف سازمان سنجش منتشر می‌شود، میزان شهریه این دانشگاه نیز مشخص می‌شود. شهریه ارشد فراگیر پیام نور در جدید هنوز اعلام نشده است. مبلغ آن نسبت به سال گذشته در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزای خواهد داشت. شهریه ارشد فراگیر پیام‌نور به شرح زیر می‌باشد. 

میزان شهریه ارشد فراگیر پیام‌نور تمامی رشته ها
هر واحد درس مبلغ شهریه (تومان)
شهریه ثابت 17.192.500
دروس نظری   1.613.450
دروس عملی کم هزینه 4.761.000
دروس عملی پرهزینه و پایان نامه 7.895.325

 

شهریه ارشد فراگیر پیام نور فرمول مشخصی دارد که داوطلبان می‌توانند از آن استفاده کرده و مبلغ دقیق شهریه خود را برآورد کنند. فرمول شهریه ارشد پیام نور به شرح زیر است. 

( 8 * شهریه متغیر نظری ) + شهریه ثابت

 

شهریه دوره دانش پذیری ارشد فراگیر پیام نور 1402-1403

در بالا گفته شد که ارشد فراگیر پیام نور به این صورت است که داوطلبان ابتدا به عنوان دانش پذیر ثبت نام می‌شوند و در صورتی که در آزمون فراگیر پیام نور قبول شوند، وضعیت قبولی آن ها به دانشجو تغییر خواهد کرد. 

شهریه ارشد فراگیر پیام نور دوره دانش پذیری به ازای هر واحدی است که دانشجو اخذ کند و اگر به عنوان دانشجو پذیرش شود باید مابه التفاوت آن را بپردازد. دانشجویان ارشد فراگیر پیام نور می‌توانند از وام های صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم نیز بهره مند شوند.  

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

نکات مهم در مورد شهریه ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور

✅در دفترچه راهنما ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ذکر شده است که نمره قبولی هر درس ۱۲ از ۲۰ است. دانشجویانی که موفق به کسب خداقل نمره نشده اند باید در مدت زمان تحصیل خود آن درس را دوباره بگذرانند و نمره قبولی را کسب کنند. 

✅دوره های ارشد‌فراگیر پیام‌نور به دو صورت آموزشی پژوهشی و الکترونیکی است اما شهریه ارشد فراگیر پیام نور در هر دو دوره یکسان می‌باشد. 

✅شهریه دوره های غیر الکترونیکی باید توسط هیت امنای هر دانشگاه تعیین شود و دانشجویان ملزم به پرداخت آن می‌باشند. 

✅دانش پذیران ارشد فراگیر پیام نور می‌توانند خدمات آموزشی این دانشگاه مثل کلاس های رفع اشکال گروهی استفاده کنند. شهریه این دوره ها توسط مراکز استانی دانشگاه تعیین می‌شود و برای کسب اطلاعات بیشتر باید به این مراکز مراجعه کنند.

 

مشاوره دانشگاه پیام نور

داوطلبان ارشد فراگیر پیام‌نور باید در مرحله دانش پذیری شهریه واحد های اخذ شده خود را پرداخت کنند. پس از پایان ترم اول در آزمون ارشد فراگیر شرکت کرده و در صورت قبولی به عنوان دانشجو پذیرش می‌شوند. در نهایت باید مابه التفاوت شهریه دانش پذیری را پرداخت کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه ارشد فراگیر پیام نور برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه ارشد فراگیر پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲-۱۴۰۳ چقدر است؟

    در متن مقاله به میزان شهریه ارشد فراگیر پیام نور پرداخته شده است. 

  2. شهریه دانش پذیری فراگیر پیام نور چقدر است؟

    در این مرحله داوطلبان باید به ازای هر واحد اخذ شده شهریه پردازند.

  3. آیا پس از پذیرش به عنوان دانشجو در دانشگاه پیام نور باید شهریه باقی مانده دوره دانش پذیری پرداخت شود؟

    بله در صورت قبولی قطعی باید مابه التفاوت شهریه را پرداخت نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره