تحصیل در خارجسایر موضوعات

مهاجرت به اتریش

کانال تلگرام تحصیلی     

مهاجرت به اتریش یکی از گزینه های پیش روی افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند. اتریش جز کشورهای اروپایی است که از امکانات متعددی برای زندگی برخوردار می باشد. برای مهاجرت به این کشور روش های مختلفی وجود دارد و هر فرد می تواند با توجه به شرایطی که دارد، بهترین راه مهاجرتی را انتخاب کند. انتخاب نادرس روش مهاجرت منججر به اتلاف وقت و هزینه زیادی خواهد شد. در این مطلب به بررسی کامل جزییان مهاجرت به اتریش خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مهاجرت به اتریش

اتریش یکی از کشورهای واقع شده در اروپای مرکزی است که با کشورهایی مثل اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، آلمان، چک و سوئیس هم مرز می باشد. اتریش به دلیل داشتن امنیت زیاد و بالا بودن کیفیت زندگی جز مقاصد محبوب برای مهاجرت محسوب می شود. 

این کشور جز کشورهای ثروتمند جهان است و از وضعیت اقتصادی قدرتمندی برخوردار می باشد. افرادی که قصد دریافت اقامت این کشور را دارند، باید از شرایط و روش های مهاجرت به اتریش اطلاع دقیق داشته و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

مزایا و معایب مهاجرت به اتریش

در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت و انتخاب مقصد لازم است که ابتدا افراد از مزایا و معایب مهاجرت به هر کشور اطلاع داشته باشند تا پس از مهاجرت به آن کشور با مشکلات متعدد مواجه نشوند. در ادامه لیست مزایا و معایب مهاجرت به کشور اتریش آورده شده است. 

 

مزایا

✅ اقتصاد قدرتمند و پایدار

✅ امنیت بالا

✅ فرهنگ متنوع

✅ سیستم بهداشتی کامل

✅ امکان استفاده از سیستم آموزشی بسیار قوی

✅ طبیعت زیبا

 

معایب مهاجرت به اتریش

❌ بالا بودن هزینه های زندگی

❌ سختی زبان آلمانی و اتریشی

❌ رقابت بسیار گسترده در بازار کار

❌ وجود محدودهایی برای مهاجران

❌ تغییرات جوی

❌ وجود اختلافات مذهبی

 

شرایط لازم برای مهاجرت به اتریش

اتریش یکی از کشورهای جهان است که استاندار های زندگی در آن بسیار بالا می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید شرایط لازم را داشته باشند. برخی از مهم ترین شرایط مهاجرت به تریش به شرح موارد زیر می باشند. 

👈 داشتن مدرک زبان (زبان و سطح مدرک با توجه به روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود.)

‌👈 برخورداری از توانایی مالی

👈 نداشتن سو سابقه

‌👈 داشتن جاب آفر و یا رزومه برای مهاجرت کاری و تحصیلی

👈 برخورداری از شرایط لازم برای هر یک از روش های مهاجرتی مختلف

مهاجرت به اتریش

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به اتریش

در صورتی که قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارید، باید در ابتدا روش مهاجرتی خود را پیدا کرده و سپس  با توجه به آن مدارک خود را نیز آماده کنند. در صورتی که مدارک مورد نیاز کامل نباشد و یا هرگونه مشکلی در آن وجود داشته باشد، ویزای فرد ریجکت خواهد شد. برخی از مهم ترین مدارک برای مهاجرت به شرح موارد زیر هستند. 

‌✅ عکس پرسنلی

✅ پاسپورت معتبر

‌✅ مدارک هویتی برای مهاجرت به اتریش

✅ مدارک مربوط به اثبات توانایی مالی

‌✅ مدرک زبان

✅ برگه های مربوط به درخواست ویزا

‌✅ مدارک بیمه

✅ مدارک مربوط به خانواده

‌✅ فیش واریز هزینه های ویزا

✅ مدارک مروبط به هر یک از روش های مهاجرتی مثل جاب آفر و یا نامه پذیرش دانشگاه

 

روش های مهاجرت به اتریش

برای مهاجرت به ا‌‌تریش روش های متعددی وجود دارد و متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کرده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. مهم ترین روش های مهاجرت به اتریش به شرح موارد زیر هستند. 

 

مهاجرت کاری

روش مهاجرت از طریق این روش در بین متقاضیان مهاجرت بسیار محبوب است چراکه هزینه آن نسبت به سایر روش ها بسیار کم تر است و پس از مهاجرت کاری میز می توان از امکانات متعدد آن استفاده کرد. 

دو روش کلی برای مهاجرت کاری به اتریش وجود دارد که در هر دو صورت مهاجران می توانند پس از گذشت حدود 4 سال کار و پرداخت مالیات، برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایند. یکی از این دو روش ویزای جاب آفر می باشد.

در این روش مهاجرت به اتریش کارفرما برای مدت سه ماه در اتریش و سه ماه در اتحادیه اروپا آگهی پخش می کند و در صورت عدم یافتن نیروی کار می توانند درخواست های افراد خارج اتحادیه اروپا مثل ایران را قبول کنند. این روش مهاجرتی معمولا بسیار سخت است و افراد باید حداقل امتیاز لازم را نیز داشته باشند. 

روش دیگر برای مهاجرت کاری روش جستجوی کار است. در این روش فرد می توانند به کشور اتریش رفته و طی شش ماه در این کشور کاری برای خود بیایند. در این روش نیز لازم است که متقاضی حداقل امتیاز لازم را داشته باشد تا واجد شرایط دریافت ویزای جستجو کار بشود. 

 

مهاجرت تحصیلی

یکی دیگر از روش های مهاجرتی که نسبا آسان بوده و بسیار محبوب نیز می باشد، روش مهاجرت از طریق تحصیل است. اتریش سیستم آموزشی بسیار قدرتمندی دارد و افراد می توانند در دانشگاه های برتر این کشور به تحصیل بپردازند. همچنین امکان تحصیل در مدارس اتریش نیز وجود دارد که در این صورت دانش آموزان مهاجر می توانند به تحصیل در مدارس بین المللی بپردازند. 

برای تحصیل در دانشگاه ها و مهاجرت به اتریش افراد باید مدرک زبان انگلیسی حداقل 5 یا 5.5 را داشته باشند. در صورتی که افراد قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های اتریش را داشته باشند باید مدرک زبان آلمانی سطح A2 را نیز داشته باشند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی هزینه های تحصیل خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. برای دریافت ویزای تحصیلی و بورسیه می توانید از مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت بگیرید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

راه دیگری که برای مهاجرت می توان از طریق آن اقدام کرد، مهاجرت از طریق روش سرمایه گذاری می باشد. اتریش کشوری یا امنیت اقتصادی بالاست و همچنین سهولت بیشتر سرمایه گذاری در این کشور نسبت به سایر کشورها باعث افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری شده است.

در صورتی که افراد با روش سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنند، می توانند از مزایایی مثل امکان تحصیل همسر و فرزندان نیز برخوردار شوند. البته در صورت خرید ملک نمی توان به این کشور مهاجرت کرده و امکان کار و تحصیل نیز وجود ندارد.

با خرید ملک سرمایه گذاران تنها می توانند ملک خود را اجاره دهند. از روش های مختلف مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری می توان به روش استارت آپ، اقامت خود حمایتی، ثبت شرکت، اقامت قرمز سفید قرمز و خرید ملک اشاره کرد. 

 

مهاجرت از طریق تولد

روش دیگری نیز برای مهاجرت به اتریش وجود دارد که آن مهاجرت از طریق تولد است اما این روش برای تمامی کشورها صدق نمی کند. تنها کشورهایی مثل آمریکا که تابع اصل خاک هستند اقامت خود را به فرزندان تازه متولد شده می دهند. 

اتریش تابع قانون خون است و تنها در صورتی به نوزادان متولد شده تابعیت می دهد که از والدین با تابعیت اتریشی متولد شده باشند. در صورتی که یکی از والدین تابعیت اتریش را داشته باشند، فرزند نیز تابعیت این کشور را دریافت خواهد کرد.

 

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

در صورتی که فردی با یک شهروند اتریش ازدواج کند، تابعیت این کشور را دریافت می کند. مهاجرت به اتریش از طریق ازدوج روش نسبتا راحتی است اما زوجین باید حداقل ۱۸ سال سن داشته و ۶ سال نیز از ازدواج شان گذشته باشد. در طول ۶ سال ازدواج زوجین باید حداقل ۵ سال به طور پیوسته در این کشور اقامت داشته باشند. 

زوجین باید ثابت کنند که ازدواج آن ها واقعی بوده و صرفا برای منافع ازدواج نکرده اند. همچنین باید هر دو به زبان آلمانی تسلط داشته و از تکمن مالی لازم نیز برخوردار باشند تا اقامت به آنان تعلق گیرد. در صورتی که قصد مهاجرت به اتریش را دارید، می توانید از مشاوران دانتل کو کمک بگیرید. 

 

مهاجرت از طریق پناهندگی

و در نهایت روش پناهندگی نیز برای مهاجرت به اتریش وجود دارد اما به دلیل غیرقانونی بودن و سختی های بسیار زیاد مسیر این روش به متقاضیان توصیه نمی شود. برای پناهندگی افراد باید دلایل سیاسی، مذهبی و نژادی داشته باشند. پس از ورود به اتریش شرایط پناهندگان بررسی شده و در صورت تایید می توانند به عنوان پناهجو در این کشور زندگی کنند. 

پس از مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی شرایط سختی در انتظار افراد است و باید در کمپ های پناهندگان زندگی کنند. در طول مسیر نیز خطر ات جانی و مالی متعددی آنان را تهدید می کند پس توصیه می شود که قبل از اقدام برای پناهندگی با مشاوران این زمینه مشورت کنید تا بهترین راه های قانونی مهاجرت با توجه به شرایط را به شما معرفی کنند. 

 

هزینه مهاجرت به اتریش

در هنگام مهاجرت اطلاع از هزینه های مهاجرت نیز در تصمیم گیری افراد بسیار تاثیرگذار است. برای مهاجرت به اتریش روش های مهاجرتی مختلفی وجود که هر یک از آن ها نیز هزینه های متفاوتی خواهند داشت. به طور کلی کمترین هزینه مهاجرت به این کشور به روش ازدواج و بیشترین هزینه نیز به روش سرمایه گذاری اختصاصی می یابد. 

علاوه بر پرداخت هزینه های مهاجرت، افراد پس از ورود به این کشور نیز باید هزینه های زندگی را پرداخت نمایند. به طور کلی یک فرد تنها در یک ماه باید بدون حساب هزینه مسکن در حدود 900 یورو پرداخت کند. هزینه مسکن نیز در این کشور از 1000 یورو تا 2000 یورو با توجه به ملک و محل آن متفاوت می باشد. 

 

دریافت اقامت دائم اتریش

بسیاری از افرادی که به اتریش مهاجرت می کنند، ببه دنبال دریافت اقامت دائم هستند. در هیچ یک از روش های مهاجرتی افراد نمی توانند بلافاصله اقامت دائم اتریش ر ا به دست آورند. در همه روش ها (به جز روش تولد) فرد باید مدت زمان مشخصی را در این کشور زندگی کرده و مالیات پرداخت کند.

لازم به ذکر است که در روش تحصیلی نیز امکان دریافت اقامت دائم وجود ندارد و تنها در صورتی می توان اقامت دریافت کرد که فرد شغلی پیدا کرده و ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهند. پس از گذشت ۵ سال زندگی در این کشور و پرداخت مالیات می توان برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست داد. 

تسلط به زبان آلمانی، نداشتن سوسابقه، اطلاع از فرهنگ و سیستم دموکراسی اتریش و همچنین برخورداری از توانایی مالی کافی از شرایط دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. درصورتی که قصد دریافت اقامت دائم پس از مهاجرت به اتریش را دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مهاجرت به اتریش برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران و کارشناسان این زمینه صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به اتریش می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. بهترین راه مهاجرت به اتریش چیست؟

    روش برای مهاجرت بهتر است که با شرایط فرد مطابقت داشته باشد. 

  2. کدام روش مهاجرت هزینه کمتری دارد؟

    مهاجرت از طریق ازدواج کم هزینه ترین روش است و پس از آن نیز روش مهاجرت کاری روشی کم هزینه می باشد. 

  3. آیا از طریق تولد فرزند می توان به کشور اتریش مهاجرت کرد؟

    خیر اتریش جز کشورهای تابع اصل خون است و تنها فرزندان متولد شده از والدین اتریشی تابعیت این کشور را دریافت خواهند کرد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره