کنکور سراسریمشاوره تحصیلی دانش آموزانمشاوره کنکور سراسری

رشته های آینده دار تجربی

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های آینده دار تجربی از سوالات و دغدغه های بسیار مهم داوطلبان کنکور تجربی است. رشته تجربی پر متقاضی ترین رشته کنکور سراسری است و به همین دلیل رقابت در آن برای داوطلبان سخت تر می شود. با توجه به سختی های مسیر در این رشته، داوطلبان باید رشته ای را انتخاب کنند که آینده خوبی داشته باشد و بتوانند درآمد خوبی از آن کسب کنند تا دچار سرخوردگی و ناامیدی نشوند. در این مطلب به بررسی کامل رشته های آینده‌دار تجربی پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

رشته های آینده دار تجربی

پر متقاضی ترین رشته کنکور سراسری رشته تجربی است که رشته های پزشکی و پیراپزشکی را در بر می گیرد. بیشتر داوطلبان کنکور تجربی با هدف قبولی در رشته های برتر مثل پزشکی و دندانپزشکی وارد رقابت در کنکور سراسری می شوند. 

در هنگام انتخاب رشته بسیار مهم است که داوطلبان از رشته های آینده دار تجربی شناخت کامل داشته باشند و بهترین انتخاب را داشته باشند. عدم انتخاب رشته موفق منجر به شکست و ناامیدی در مسیر زندگی خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود که افراد قبل از انتخاب رشته با افراد متخصص مشورت کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند. 

 

معرفی رشته تجربی

تجربی یکی از رشته های محبوب نظری است که دانش آموزان در پایه نهم تحصیلی باید آن را انتخاب کرده و در پایه دهم به تحصیل در آن بپردازند. رشته تجربی از محبوب ترین رشته های تحصیلی است چراکه زیرگروه های آن رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند و بسیاری از افراد رویای تحصیل در این رشته های آینده دار تجربی را در سر می پرورانند. 

رشته های برتر تجربی مثل رشته های پزشکی و پیراپزشکی تنها به صورت با آزمون ارائه می شوند و در صورتی که افراد قصد ادامه تحصیل در این رشته ها را داشته باشند باید حتما در کنکور سراسری شرکت کنند. اما سایر رشته های تجربی به صورت بدون کنکور نیز ارائه می شوند. 

 

بهترین رشته های تجربی

به طور معمول اکثر داوطلبان رشته تجربی در سه رشته اصلی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی را انتخاب می کنند و هدف شان از تحصیل در رشته تجربی قبولی در این رشته های اصلی است. با توجه به رقابت بسیار زیادی که بر سر پذیرش در این رشته ها وجود دارد، داوطلبان باید خود را برای سختی های قبولی در آن و همچنین سختی های حین تحصیل آماده شوند.

با این حال سختی های قبولی در رشته های پزشکی را می توان به امید آینده تحمل کرد چراکه رشته های پزشکی جز رشته های آینده دار تجربی هستند و درآمد بالایی دارند. در ادامه به معرفی رشته های برتر تجربی و رشته های آینده‌دار می پردازیم. 

رشته های آینده دار تجربی

 

رشته های آینده دار تجربی | رشته پزشکی

پزشکی طول تحصیل طولانی دارد و دانشجویان باید هفت سال دوره عمومی را بگذرانند و علاوه بر این برای کسب درآمد بیشتر به تحصیل برای دریافت تخصص بپردازند. رشته پزشکی در مقطع دکترا عمومی درآمد چندانی ندارد و دانشجویان برای رسیدن به درآمد بالا باید صبر داشته باشند و سختی های این مسیر را تحمل کنند. 

 

دندان پزشکی

رشته دندان پزشکی از دیگر رشته های پردرآمد تجربی است که طول تحصیل کمتری نسبت به پزشکی دارد و درآمد آن نیز بسیار بالا می باشد. دندان پزشکی جز رشته های آینده دار تجربی است چراکه دانشجویان پس از پایان تحصیل می توانند بلافاصله وارد بازار کار شده و درآمد بسیار بالایی کسب نمایند. 

 

داروسازی

از دیگر رشته های آینده دار تجربی رشته داروسازی است که طول تحصیل کمی نسبت به رشته پزشکی دارد و دردسرها و سختی های نیز نسبت به دو رشته فوق کمتر است. فارغ التحصیلان می توانند هم به عنوان مسئول فنی در داروخانه ها کار کرده و هم داروخانه خود را تاسیس کرده و آن را اداره نمایند. این رشته از درآمد بالایی برخوردار می باشد. 

 

فیزیوتراپی

از دیگر رشته های آینده دار تجربی رشته فیزیوتراپی است که بسیاری از داوطلبان کنکور از آن غافل می شوند. این رشته دردسر زیادی ندارد و در عین حال درآمد نیز بسیار مناسب می باشد. چنانچه پس از فارغ التحصیلی بتوانید کلینیک شخصی خود را تاسیس بکنید، درآمدتان به حد بسیار زیادی افزایش می یابد. 

 

پرستاری

در رشته های آینده دار تجربی نباید از رشته پرستاری غافل شد چراکه بازار کار این رشته بسیار مناسب است و فارغ التحصیلان می توانند به سرعت در مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند. البته درآمد رشته پرستاری نسبت به دیگر رشته های بالا کمتر است اما با این حال با توجه به شرایط استخدام و بازار کار می توان آن را جز رشته های آینده‌دار در نظر گرفت. 

 

سایر رشته های آینده دار تجربی

علاوه بر رشته های اصلی تجربی، رشته های دیگری نیز در لیست رشته های پردرآمد قرار می گیرند که از آن ها می توان به روانشناسی، ساخت پروتز های دندانی، ساخت اعضا مصنوعی و میکروبیلوژی اشاره کرد. مامایی، هوشبری، اتاق عمل، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی و غیره نیز از رشته های خوب تجربی هستند که درآمد آن ها بالا نه اما قابل قبول می باشد. 

 

رشته های آینده دار تجربی برای مهاجرت

در هنگام انتخاب رشته باید هدف خود در آینده را نیز مد نظر قرار دهید. در صورتی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارید، باید رشته هایی را انتخاب کنید که در جهان مورد توجه قرار دارند. البته که هر کشور با توجه به نیاز خود به نیروی کار، تمرکز بیشتری بر روی یکسری رشته ها دارد اما با این حال برخی از مهم ترین رشته های آینده دار تجربی برای مهاجرت به شرح موارد زیر می باشد. 

پزشکی

دندان‌پزشکی

دامپزشکی

داروسازی

پرستاری

فیزیوتراپی

علوم آزمایشگاهی

میکروبیولوژی

مامایی

کاردرمانی

اتاق عمل و هوشبری

علوم آزمایشگاهی

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره انتخاب رشته 

انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در روند پذیرش در دانشگاه است چراکه باید به صورت اصولی انجام شود. بسیاری از داوطلبان رشته تجربی تنها به صرف درآمد بالا به تحصیل در رشته ای که به آن علاقه ندارند، می پردازند در حالی که ممکن است به سرعت آن را رها کنند.

از سوی دیگر اگر صرف رشته ای که به آن علاقه دارید را انتخاب کنید و درآمد و بازار کار آن را در نظر نگیرید، پس از مدتی دچار ناامیدی می شوید. به همین دلیل لازم است که در انتخاب رشته تمامی فاکتورهای تاثیرگذار را مدنظر قرار دهید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه رشته های آینده دار تجربی برای تان وجود دارد و یا در روند انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. رشته های آینده دار تجربی کدامند؟

    در متن مقاله به توضیح رشته های آینده دار تجربی پرداخته شده است. 

  2. رشته پزشکی درآمد بیشتری دارد یا رشته دندانپزشکی؟

    در مرحله دکترا عمومی رشته پزشکی درآمد چندانی ندارد و در این مرحله درآمد دندانپزشکی بسیار بیشتر می باشد. 

  3. بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت کدامند؟

    از رشته های مناسب برای مهاجرت می توان به پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و غیره اشاره کرد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره