سایر موضوعات

حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مدتی پس از پایان زمان انتخاب واحد شروع می شود تا دانشجویان متاخر و یا آن هایی که قصد تغییرات در واحدهای درسی خود را دارند، بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند. حذف و اضافه برای ترم مهر و بهمن انجام می شود اما در ترم تابستان امکان حذف و اضافه وجود نخواهد داشت. با توجه به اهمیت حذف و اضافه برای دانشجویان در این مطلب به توضیح کامل جزییات حذف و اضافه دانشگاه‌آزاد خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ 

در زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد دانشجویان باید واحدهای درسی خود را بر اساس چارت درسی اخذ نمایند اما برخی از دانشجویان به دلایلی موفق به انتخاب واحد نمی شوند. از سوی دیگر ممکن است برخی از دانشجویان درس هایشان تداخل داشته باشد و یا پس از اخذ درس و شرکت در کلاس تصمیم بگیرند که واحد خود را به نحو دیگری بردارند. 

به همین دلیل حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای دانشجویان در نظر گرفته است؛ زمان حذف و اضافه مدتی پس از انتخاب واحد اصلی انجام می شود و در واقع آخرین مهلت انتخاب واحد برای دانشجویان می باشد. 

با توجه به اهمیت اخد دروس به نحو صحیح برای دانشجویان، لازم است که از جزییات مربوط به حذف و اضافه به طور دقیق اطلاع داشته باشند تا این مهلت بتوانند انتخاب واحد خود را به نحو احسن اصلاح کرده و ترم تحصیلی شان را بگذرانند. 

مرکز دانشگاه آزاد زمان حذف و اضافه را به اطلاع دانشجویان خواهد رساند اما تاکنون اطلاعیه ای در خصوص حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1403 در نیمسال تحصیلی اول و دوم سال جاری منتشر نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ? کانال اخبار تحصیلی ? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

نحوه حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1403

فرایند حدف و اضافه نیز مانند انتخاب واحد در سایت آموزشیار edu.iau.ac.ir انجام می شود. داوطلبان باید در زمان تعیین شده به سایت آموزشیار مراجعه کرده و پس از درج اطلاعات خود وارد صفحه شخصی شان در آموزشیار شوند. مراحل حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شرح موارد زیر است. 

? ورود به سایت آموزشیار 

‌? درج اطلاعات خواسته شده

? ورود به صفحه شخصی 

‌? انتخاب گزینه ثبت نام دانشجو برای مشاهده دروس

? کلیک بر روی گزینه حذف و اضافه

 

راهنمای تصویری

1️⃣ گزینه سامانه آموزشیار یا آدرس edu.iau.ac.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سامانه شوید. 

2️⃣ گزینه دانشجو را انتخاب نمایید. 

حذف و اضافه دانشگاه آزاد

 

3️⃣ بر روی گزینه انتخاب واحد/حذف و اضافه کلیک کنید. 

 

4️⃣ تیک مطلب را فعال کرده و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید. 

حذف و اضافه دانشگاه آزاد

 

5️⃣ نام کاربری، رمز عبور و کد تصویر را وارد کرده و گزینه ورود را بفشارید. 

 

6️⃣ رمز یکبار مصرف ارسال شده به آیگپ را در کادر وارد کرده و وارد صفحه شخصی خود شوید. 

 

7️⃣ از منوی سمت راست گزینه ثبت نام دروس دانشجو را انتخاب کنید. 

حذف و اضافه دانشگاه آزاد

 

8️⃣ بر روی گزینه حذف و اضافه کلیک نمایید. 

حذف و اضافه دانشگاه آزاد

 

توصیه می شود که دانشجویان حذف و اضافه را به روزهای آخر موکول نکنند و در همان روز های اولیه اقدامات لازم را انجام دهند تا در صورت اشتباه امکان اصلاح آن را داشته باشند. در صورت بروز مشکل در روند حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره انتخاب واحد

دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند حذف و اضافه را در زمان تعیین شده از طریق سایت آموزشیار انجام دهند. زمانبندی در حذف و اضافه بسیار مهم است چراکه بلافاصله پس از پایان مهلت، سایت بسته شده و دیگر امکان هیچ گونه تغییری در واحدهای درسی وجود نخواهد داشت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب واحد دانشگاه آزاد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. حذف و اضافه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از چه طریقی انجام می شود؟

    دانشجویان برای حذف و اضافه باید به سایت آموزشیار مراجعه نمایند. 

  2. زمان حذف و اضافه چه تاریخی است؟

    معمولا حذف و اضافه در حدود دو هفته پس از انتخاب واحد انجام می شود. 

  3. ترم تابستان نیز حذف و اضافه دارد؟

    خیر برای ترم تابستان حذف و اضافه تعریف نشده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره