تحصیل در خارجسایر موضوعات

مهاجرت به ارمنستان 2023

کانال تلگرام تحصیلی     

مهاجرت به ارمنستان یکی از گزینه هایی است که متقاضیان مهاجرت به کشور های خارجی می‌توانند در مورد آن فکر کنند. ارمنستان کشوری بین آسیا و اروپاست که از امکانات رفاهی متعددی برخوردار بوده و کیفیت زندگی در این کشور با کشورهای اروپایی رقابت دارد. ایرانیان می‌توانند بدون دریافت ویزا به کشور ارمنستان سفر کرده و با پیدا کردن کار به این کشور مهاجرت نمایند. روش های دیگری نیز برای مهاجرت به ارمنستان وجود دارد. برای کسب اطلاع بیش تر می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

مهاجرت به ارمنستان

ارمنستان یک کشور نزدیک به ایران است که بین اروپای شرقی و آسیای غربی قرار گرفته است. ایرانیان برای سفر و مهاجرت به ارمنستان نیازی به دریافت ویزا ندارند. تنها با داشتن پاسپورت معتبر می‌توانید وارد این کشور شد.

با توجه به اقتصاد قوی و موقعیت های شغلی خوب و همچنین عدم نیاز به دریافت ویزا بسیاری از ایرانیان کشور ارمنستان را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. هزینه زندگی در ارمنستان در سطح معقولی قرار دارد و با توجه به نرخ تورم پایین، زندگی در کشور بسیار راحت و لذت بخش خواهد بود. در این مقاله به بررسی کامل مهاجرت به ارمنستان می‌پردازیم.

 

مزایا و معایب مهاجرت به ارمنستان

کشور ارمنستان نیز مانند تمامی کشور های جهان مزایا و معایبی دارد که تنها با بررسی و مقایسه آن ها می‌توان به نتیجه قطعی برای مهاجرت رسید. اطلاع از مزایا و معایب مهاجرت به ارمنستان در تصمیم گیری به شما کمک می‌کند. مزایای مهاجرت به شرح زیر هستند.

✅عدم نیاز به دریافت ویزا

✅سفر به 65 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا در صورت داشتن پاسپورت ارمنستان

✅امکان دریافت تابعیت دوگانه

✅آب و هوای خوب

✅جمعیت کم

✅امکان به همراه بردن خانواده

 

معایب مهاجرت به ارمنستان

❌کمبود شغل

❌نرخ بیکاری بالا

❌نرخ بیکاری فرق

❌عدم امنیت در مرزهای ارمنستان و آدربایجان شرقی

 

شرایط مهاجرت به ارمنستان

مهاجرت به ارمنستان شرایطی دارد اما این شرایط با توجه به هر یک از روش های مهاجرتی متفاوت است. برای مثال در صورت مهاجرت با روش سرمایه گذاری باید از سرمایه لازم برای این کار برخوردار باشید. یا برای مهاجرت کاری باید جاب آفر دریافت کرده باشید.

توجه داشته باشید که با وجود عدم نیاز به دریافت ویزا، برای اقامت طولانی مدت در این کشور باید از سفارت اجازه نامه داشته باشید. برای دریافت مجوز اقامت در ارمنستان به مدارکی نیاز دارید که به شرح زیر هستند.

✅پاسپورت معتبر

✅فرم درخواست ویزا

✅عکس پاسپورتی

✅توضیح برنامه سفر

✅مدرک مربوط به داشتن محل اقامت در ارمنستان

✅فیش پرداخت هزینه ویزا

✅مدارک مربوط به نوع روش مهاجرتی

 

مهاجرت به ارمنستان | انواع ویزا

ویزای ارمنستان در سه نوع موقت، دائم و ویژه صادر می‌شود. مجوز اقامت موقت یک ساله است و برای تمدید آن باید یک ماه قبل از پایان اعتبار اقدام کرد. مجوز دائم به افرادی اختصاص دارد که یکی از افراد خانواده شان به طور قانونی در این کشور زندگی کرده و تبعیت ارمنستان را دارد.

ویزای ویژه نیز برای افراد دارای تابعیت است. این افراد چندین سال به روش های مختلف کاری یا تحصیلی در این کشور زندگی و فعالیت کرده اند و موفق به دریافت ویزای ویژه شده‌اند. اعتبار اقامت دائم پس از مهاجرت به ارمنستان 5سال است که می‌توان آن را تمدید نیز کرد.

مهاجرت به ارمنستان

 

زبان رسمی کشور ارمنستان

زبان اول و رسمی در ارمنستان زبان ارمنی می‌باشد. مردمان این کشور در کنار زبان ارمنی از زبان روسی نیز استفاده می‌کنند. زبان انگلیسی نیز در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد اما کمتر رایج است. انگلیسی بین عموم مردم چندان استفاده نمی‌شود و بیش تر به محیط های دانشگاهی و شرکت های بین المللی اختصاص دارد.

برای پیدا کردن کار و یا تحصیل در دانشگاه های ارمنستان بهتر است به صورت نسبی به زبان های ارمنی یا روسی تسلط داشته باشید. پس از مهاجرت به ارمنستان می‌توانید در دوره های آموزشی شرکت کرده و یا از طریق تعامل با مردم سطح زبان خود را بالا ببرید.

 

مهاجرت به ارمنستان از طریق کار

برای مهاجرت کاری به ارمنستان، متقضایان باید کاری برای خود پیدا کرده جاب آفری از یک کارفرمای ارمنستانی دریافت نمایند. متقاضیان می‌توانند بدون ویزا وارد کشور شده و به جستجو برای کار بپردازند.

برای استخدام نیروی خارجی کافرمایان باید ابتدا برای حذب نیروی ارمنستانی آگهی بدهند و در صورت پیدا نشدن نیروس کار متخصص اجازه استخدام نیرو از افراد خارجی را دارند. برای مجوز کار، کارفرما باید به اداره مهاجرت درخواست داده و پس از آن خود فرد اقدامات لازم را انجام دهد. برخی از افراد برای کار و مهاجرت به ارمنستان نیازی به مجوز ندارند. این افراد به شرح زیر هستند.

✅افراد دارای اقامت ویژه و دائم و خانواده آن ها

✅مدیر و نماینده شرکت های خارجی

✅کارمندان خارجی در شرکت های خارجی

✅متخصصان خارجی با مهارت بالا در زمینه های کشاوری، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و امور مالی

✅خارجیان مشغول به کار در مرز

✅خانواده دیپلمات ها

✅افراد مشغول به کار در حوزه های فرهنگی و ورزشی به صورت کوتاه مدت

✅نماینده رسانه های خارجی

✅افراد پناهنده

✅افراد دعوت شده برای سخنرانی در جلسات آموزشی

 

مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل

تحصیل در ارمنستان یکی از گزینه های عالی برای متقضایان تحصیل در کشورهای خارجی است. هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی بسیار ارزان قیمت تر است. سیستم آموزشی از کیفیت عالی برخوردار است. از بهترین دانشگاه های ارمنستان می‌توان به دانشگاه ایروان، روسی ارمنی، دانشگاه پزشکی ایروان، اوراسیا، پلی تکنیک، دانشگاه زبان و علوم اجتماعی بارسف ایروان و… اشاره کرد.

برای تحصیل و مهاجرت به ارمنستان در ابتدا باید مدارک خود را برای دانشگاه های این کشور ارسال کرده و منتظر پذیرش بمانید. با دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر ارمنستان می‌توانید برای دریافت اقامت اقدام نمایید. برای دریافت اقامت باید مدارک خود را به سفارت ارمنستان در ایران ارائه دهید. شرایط مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی به شرح زیر هستند.

✅نامه پذیرش دانشگاه

✅مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده

✅مدرک زبان آیلتس یا تافل

✅مدارک هویتی و پاسپورت

✅بیمه درمانی

✅مدرک تمکن مالی

✅فیش پرداخت هزینه دانشگاه و ویزا

✅اثبات برگشت به ایران پس از فارغ التحصیلی

 

مهاجرت به ارمنستان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی دیگر از روش های مهاجرت به رمنستان است. در این روش افراد می‌توانند با داشتن سرمایه مشخص اقدام به دریافت اقامت کرده و در نهایت شهروندی ارمنستان را نیز به دست آورند.

حداقل سرمایه لازم برای استفاده از این روش مهاجرت به ارمنستان 150 هزار دلار می‌باشد. با این مبلغ می توان در حوزه های متعددی همچون فعالیت های آموزشی و علمی، سازمان های تجاری، خرید اوراق قرضه، خرید ملک و صندوق سرمایه گذاری دولت وارد شده و سرمایه گذاری کرد. دو روش محبوب و پرطرفدار دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری به شرح زیر هستند.

 

مهاجرت به ارمنستان | خرید خانه

شما می‌توانید در کشور ارمنستان ملکی برای خود خریداری کنید. ارزش این خانه نباید کمتر از 150 هزار دلار باشد. در صورت داشتن این ملک برای مدت 10 سال امکان دریافت اقامت دائم ارمنستان را به دست خواهید آورد. هیچ محدودیتی برای خرید و فروش ملک در ارمنستان برای ایرانیان وجود ندارد.

 

ثبت شرکت

ثبت شرکت نیز یک روش سرمایه گذاری و مهاجرت به ارمنستان است. اما در این روش حداقل سرمایه 2500 دلار می‌باشد. ثبت شرکت به مجوز رسمی نیاز ندارد اما پس از ثبت و برای شروع کار باید مجوز دریافت کنید. مراحل ثبت شرکت در ارمنستان به شرح زیر است.

✔تعیین نوع فعالیت شرکت

✔مشخص کردن آدرس

✔نام گذاری برای شرکت

✔تعیین میزان سهام

✔تعیین کردن افراد سهامدار در شرکت

✔اعطا پاسپورت به افراد سهامدار

✔تعیین مدیر عامل

نکته: توجه داشته باشید که خرید ملک، ثبت شرکت و یا هرگونه سرمایه گذاری روش های پر ریسکی هستند که حتی در کشور خود نیز امکان ضرر برای سرمایه گذار وجود دارد. با توجه به عدم آشنایی با قوانین ارمنستان احتمال ضرر بیش تر نیز می‌شود.

به همین منظور توصیه می‌شود که برای سرمایه گذاری و مهاجرت به ارمنستان حتما با افراد متخصص مشورت نمایید تا تمامی نکات مهم را با شما در میان بگذارند. مشاوران مجموعه دانتل کو می‌توانند در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج

ازدواج یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به ارمنستان است. در این شرایط شما می‌توانید بدون ویزا یا مجوز تنها با پاسپورت خود به کشور ارمنستان سفر کرده و به صورت قانونی ازدواج نمایید. پس از ازدواج با شهروند ارمنستان اقامت موقت یک ساله برای شما صادر خواهد شد. امکان دریافت اقامت دائم 5 ساله نیز در روش مهاجرت به ارمنستان از طریق ازدواج وجود دارد.

شرط اصلی مهاجرت از طریق ازدواج این است که همسر ارمنی توانایی پرداخت هزینه های زنددگی خود و همسرش را داشته باشد. پس از ازدواج نیز باید حداقل دو سال متاهل متاهل باشید و یک سال از این مدت زمان را در خاک کشور ارمنستان حضور داشته باشید. داشتن فرزند از همسر ارمنی نیز منجر به دریافت اقامت دائم خواهد شد.

برای ازدواج و دریافت اقامت بایستی مدارک هویتی خود و سند ازدواج را به اداره مهاجرت تحویل دهید. ثبت ازدواج در کشور ارمنستان در حدود 10 تا 15 روز زمان می‌برد. در صورت بروز مشکل در فرایند ازدواج و درخواست اقامت و مهاجرت به ارمنستان می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

مهاجرت به ارمنستان با تولد

قانون برخی از کشورها بدین صورت است که در صورت تولد فرزندی در مرزهای آن کشور تابیعت و شهروندی دریافت خواهد کرد و هیچ شرطی نیز اعمال نمی‌شود. تعداد کشورهای پیروی کننده از قانون خاک بسیار کم است و اکثر کشورها از قانون خون پیروی می‌کنند.

طبق قانون خون تنها نوزادانی مشمول دریافت تابعیت هستند که پدر یا مادر آن ها نیز شهروند آن کشور باشد. ارمنستان نیز تابع قانون خون است. افراد خارجی اجازه به دنیا آوردن فرزند خود در این کشور را دارند اما به آن ها تابعیت تعلق نمی‌گیرد. پس می‌توان گفت که تولد فرزند روشی برای مهاجرت به ارمنستان نیست.

 

مهاجرت به ارمنستان از طریق پناهندگی

پناهندگی یک روش بسیار خطرناک برای مهاجرت است. در این روش افرادی که در کشور خود به دلایل مختلف سیاسی، عقیدتی، مذهبی، ملیت و جنسیت مورد آزاد و اذیت قرار گرفته اند، می‌توانند به ارمنستان رفته و درخواست پناهندگی کنند.

درصورتی که دلایل فرد برای پناهندگی قابل قبول باشد، پس از بررسی های متعدد پناهندگی داده می‌شود. برای مهاجرت به ارمنستان از طریق پناهندگی باید به صورت غیرقانونی کشور را ترک کرده و با قاچاقچی های انسان به ارمنستان سفر کنید.

این روش بسیار خطرناک است به طوری که امکان ضرر مالی، آسیب جسمی و حتی مرگ بسیار بالاست. روش پناهندگی برای مهاجرت توصیه نمی‌شود. پیشنهاد ما این است که با کمک گرفتن از متخصصان مجموعه دانتل کو روش های جایگزین برای مهاجرت را انتخاب کنید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

سفر توریستی به ارمنستان

و در آخر روش توریستی برای مهاجرت به ارمنستان است. برای ورود به این کشور به عنوان توریست باید ویزای توریستی الکترونیکی با عنوان eVisa را دریافت نمایید. برای این منظور کافیست به سایت evisa.mfa.am مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

ویزای توریستی ارمنستان امکان اقامت برای مدت 21 روز را به شما می‌دهد. ویزای توریستی به صورت بلند مدت نیز صادر می‌شود که مدت زمان آن 120 روز است. از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی می‌توان به پاسپورت، عکس، داشتن محل اقامت، توضیح برنامه سفر و صورت حساب بانکی اشاره کرد.

 

هزینه مهاجرت به ارمنستان

برای مهاجرت به ارمنستان باید هزینه های مهاجرت و دریافت اقامت در این کشور را پرداخت نمایید. هزینه ویزا با توجه به طول مدت اقامت متفاوت است. برای مثال برای اقامت 21 روزه 6 دلار، اقامت 120 روزه 31 دلار، اقامت چند باره 42 دلار و اقامت چند باره ترانزیت 37 دلار پرداخت نمایید. هزینه ویزای ورود به کشور نیز 31 دلار می‌باشد.

مهم ترین بخش هزینه مهاجرت به ارمنستان مربوط به هزینه های زندگی در این کشور است. همانطور که گفته شد هزینه زندگی در ارمنستان در مقایسه با کشورهای اروپایی ارزان قیمت تر است. به طوری کلی سبک زندگی هر فرد میزان هزینه را تعیین خواهد کرد.

به طور کلی می‌توان گفت که هزینه زندگی در کشور ارمنستان برای یک ماه 1000 دلار می‌باشد. لازم به ذکر است که با این مبلغ در برخی از کشورهای اروپایی تنها می‌توان آپارتمانی کوچک اجاره کرد. اجاره آپارتمان یک خوابه در شهری مثل ایروان 350 تا 400 دلار است.

هزینه خورد و خوراک تقریبا 200 دلار، هزینه حمل و نقل 40 دلار و سایر هزینه ها همچون اینترنت و پرداخت قبض نیز در حدود 100 دلار می‌باشد.

 

مهاجرت به ارمنستان | شهرهای مهاجر پذیر

ارمنستان بین آسیا و اروپا قرار گرفته است. معمولا افراد مهاجر ایرانی پس از ورود به این کشور مشکلات فرهنگی را تجربه نمی‌کنند و می‌توانند به راحتی با فرهنگ ارمنستان سازگار شوند.

شهرهای بزرگ این کشور همچون ایروان مهاجر پذیر تر هستند و در عین حال امکانات رفاهی بسیار بیش تری نیز دارند. سطح امکانات در شهرهای بزرگ مثل ایروان در سطح کشورهای اروپایی قرار دارد. برخی از مهاجر پذیر ترین شهر ها برای مهاجرت به ارمنستان به شرح زیر هستند.

🟢ایروان

🟢گیومری

🟢وانادزور

🟢واغارشاپات

🟢هرازدان

🟢آبوویان

🟢کاپان

🟢آرارات

 

دریافت اقامت دائم ارمنستان

چنانچه فرد مهاجر در کشور ارمنستان برای مدت سه سال در این کشور حضور داشته باشد، می‌تواند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نماید. در تمامی روش های گفته شده در بالا برای مهاجرت به ارمنستان، متقاضیان می‌توانند پس از مدت ذکر شده اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

برای دریافت شهروندی و تابعیت ارمنستان، افراد بایستی در آزمون شهروندی شرکت کنند. طی این آزمون دانش فرد در مورد قانون کشور ارمنستان ارزیابی می‌شود. در صورت کسب نمره قابل قبول و همچنین تسلط به زبان ارمنی تابعیت به فرد اعطا خواهد شد.

 

دریافت پاسپورت ارمنستان

با دریافت پاسپورت کشور ارمنستان افراد می‌توانند به بسیاری از کشورهای دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنند. ارمنستان تابعیت دوگانه می‌دهد به این معنی که در صورت شهروندی ارمنستان شهروندی خود را نیز همچنان حفظ خواهید کرد.

از شرایط لازم برای دریافت تابعیت و پاسپورت مهاجرت به ارمنستان می‌توان به 3 سال اقامت در کشور، ازدواج با یک شهروند ارمنی و گذشت حداقل 2 سال از آن، سرمایه گذاری و کمک مالی به ارمنستان اشاره کرد.

در صورتی که قصد دریافت تابعیت و پاسپورت ارمنستان را دارید، بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکل در این فرایند با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

رضایت مهاجران ایرانی از مهاجرت به ارمنستان

طبق آمارها میزان بیکاری در کشور ارمنستان 12.7 درصد می‌باشد. این عدد در مقایسه با برخی دیگر از کشورها نسبتا پایین است. بسیاری از ایرانیان به روش کاری به ارمنستان مهاجرت کرده و موفق به دریافت تابعیت این کشور شده اند. نظرسنجی ها نشان می‌دهد که ایرانیان مقیم ارمنستان از وضعیت خود در این کشور رضایت داشته و کیفیت عالی از زندگی را تجربه می‌ کنند.

 

مشاوره مهاجرت به ارمنستان

ارمنستان کشوری واقع در بین آسیا و اروپا است. ایرانیان برای ورود به این کشور نیازی به دریافت ویزا ندارند. از روش های مهاجرت به ارمنستان می‌توان به مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و ازدواج اشاره کرد. هزینه زندگی در ارمنستان نسبت به کشورهای اروپایی بسیار پایین است و در عین حال امکانات متعددی نیز برای زندگی فراهم است.

با توجه به مسیر طولانی و ریسک پذیر مهاجرت به کشورهای دیگر، توصیه می‌شود که قبل از اقدام برای مهاجرت به ارمنستان و یا هر کشور دیگر، با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کنید. با کسب آگاهی در این زمینه احتمال بروز مشکل و یا ضررهای مختلف را از بین خواهید برد. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به ارمنستان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا برای مهاجرت به ارمنستان نیاز به دریافت ویزا می‌باشد؟

    خیر با پاسپورت کشور ایران می‌توان بدون دریافت ویزا به کشور ارمنستان سفر کرد. البته که برای کار کردن در این کشور و یا هرگونه فعالیت دیگر باید اجازه کار و یا اقامت داشته باشید. دریافت مجوز با ارائه مدارک از طریق سفارت و یا اداره مهاجرت ارمنستان امکان پذیر است.

  2. آیا با تولد فرزند می‌توان اقامت ارمنستان را به دست آورد؟

    خیر ارمنستان تابع اصل خون است. یعنی اینکه تنها به نوزادانی تابعیت می دهد که از پدر یا مادری که شهروند ارمنستان هستند به دنیا آمده باشد. اجازه تولد فرزند به خارجی ها داده می‌شود اما تابعیت داده نخواهد شد.

  3. زبان لازم برای مهاجرت به ارمنستان چیست؟

    در ارمنستان از زبان ارمنی و روسی استفاده می‌شود. زبان انگلیسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما نسبت به دو زبان دیگر کمتر رایج است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره