تحصیل در خارجسایر موضوعات

تحصیل پزشکی در سوئد 2023

کانال تلگرام تحصیلی     

تحصیل پزشکی در سوئد هدف بسیاری از دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند. سوئد کشوری با سیستم آموزشی بسیار قوی است و دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های این کشور می‌توانند برای کار بالینی آماده شوند. برای تحصیل در رشته های پزشکی باید در آزمون های ورودی دانشگاه های سو‌ئد شرکت کرد. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه تحصیل پزشکی در سوئد می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تحصیل پزشکی در سوئد 2023

پزشکی یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی است که بسیاری از دانشجویان به تحصیل در آن علاقه‌مند هستند. کشور سوئد با داشتن امکانات عالی آموزشی و دانشگاه های برتر یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در این رشته محبوب و مهم محسوب می‌شود. 

با تحصیل پزشکی در دانشگاه های برتر سو‌ئد می‌توانید از آموزش عالی این کشور بهره مند شده و برای کار در محیط بالینی آماده شوید. تحصیل پزشکی در سوئد شرایطی دارد که اطلاع از آن ها برای متقاضیان حائز اهمیت است. در این مقاله به بررسی کامل شرایط تحصیل در سوئد می‌پردازیم. 

 

شرایط تحصیل پزشکی در سوئد

رشته پزشکی در کشور سوئد متناسب با استاندارهای جهانی تدریس می‌شود. تحصیل در این رشته ۵ سال به طول می‌انجامد و دانشجویان موظف به گذراندن دوره ۱۸ ماهه کارآموزی می‌باشند. تحصیل در رشته پزشکی به دو زبان سو‌ئدی و انگلیسی امکان پذیر است. 

برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس حداقل ۷ را داشته باشید. اما برای تحصیل پزشکی در سوئد بهتر است که به زبان سوئدی مسلط باشید و یا حداقل مدرک B2 زبان سوئدی را داشته باشید. چراکه برای تحصیل در این رشته باید در آزمون های ورودی شرکت کنید. اکثر این آزمون ها به زبان سوئدی برگزار می‌شوند. 

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در سوئد

برای تحصیل پزشکی علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی باید مدارکی را هم به طور کامل ارائه دهید تا در خواست شما برای پذیرش در دانشگاه و رشته پزشکی بررسی شود. مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در سوئد به شرح زیر هستند.

✅پاسپورت معتبر

✅مدارک هویتی

✅عکس گرفته شده در سال جدید

✅مدارک تحصیلی و ریز نمرات به صورت ترجمه شده

✅مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی حداقل ۶.۵ تا ۷

✅انگیزه نامه

✅داشتن یک موضوع تحقیقاتی

✅مدارک اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد

✅گواهی سلامت جسمی

✅گواهی عدم سوسابقه

 

مدرک زبان برای تحصیل پزشکی در سوئد

امکان تحصیل در کشور سوئد به دو زبان سوئدی و انگلیسی وجود دارد. مدرک لازم برای تحصیل پزشکی به دانشگاه محل تحصیل شما بستگی دارد. در صورتی که دوره آموزشی شما به صورت انگلیسی باشد باید مدرک آیلتس ۶ یا ۷ و یا مدرک تافل حداقل ۸۰ ارائه دهید. 

در صورتی که زبان دوره تحصیل پزشکی در سوئد به زبان رسمی این کشور یعنی سوئدی باشد نیز باید مدرک زبان سوئدی در سطح A2 یا B ارائه دهید. سطح مدرک زبان سوئدی را دانشگاه تعیین خواهد کرد. 

 

تخصص پزشکی در کشور سوئد

دانشجویان می‌توانند برای تخصص پزشکی نیز در کشور سوئد اقدام کنند. دوره های تخصص پزشکی با نام ST  پنج ساله هستند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع تخصصی را دارند باید حتما مجوز فعالیت پزشکی در این کشور را داشته باشند. 

تخصص پزشکی در کلینیک ها و درمانگاه ها و همچنین دانشگاه ها به صورت بالینی آموزش داده می‌شود. امکان دریافت تخصص و تحصیل پزشکی در سوئد در حوزه هایی همچون قلب و عروق، زیبایی، اعصاب و روان، جراحی عمومی، چشم، زنان و زایمان و… وجود دارد. 

تحصیل پزشکی در سوئد

 

دریافت ویزای تحصیلی سوئد

برای تحصیل پزشکی در سوئد باید ویزای تحصیل این کشور را داشته باشید. بدون ویزای تحصیلی امکان ورود به کشور و تحصیل در دانشگاه وجود ندارد. برای دریافت ویزای تحصیلی باید پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه با در دست داشتن مدارک لازم به سفارت مراجعه کرده و برای ویزا درخواست دهید.

از  مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیل پزشکی در سوئد می‌تاون به پاسپورت، عکس پاسپورتی، نامه پذیرش از دانشگاه، مدارک هویتی، گواهی عدم سوسابقه، مدرک زبان، بیمه درمانی، مدارک مربوط به داشتن محل اقامت در سوئد و نامه توانایی مالی اشاره کرد. 

افراد دارای ویزای تحصیلی کشور سوئد می‌توانند برای دریافت ویزای همراه نیز اقدام کرده و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز به سوئد ببرند. 

 

بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل

همانطور که گفته شد دانشگاه های سوئد جز دانشگاه های برتر در سطح جهان هستند. برای تحصیل پزشکی در سوئد باید از بهترین دانشگاه های این کشور اطلاع داشته باشید. دانشگاه های سو‌ئد برای تحصیل پزشکی بر اساس رتبه بندی جهانی به شرح زیر هستند. 

?کارولینسکا

?اوپسالا

?لاند

?استکهلم

?گوتنبرگ

?دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

?اومئا از دانشگاه های برتر برای تحصیل پزشکی در سوئد

?لینکوپینگ

?اوربرو

?مالمو

 

هزینه تحصیل پزشکی در سوئد

دانشجویان بومی سو‌ئد و همچنین دانشجویان اتحادیه اروپا می‌توانند به صورت رایگان به تحصیل پزشکی به زبان سو‌ئدی بپردازند. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در دوره های انگلیسی زبان پزشکی باید شهریه پرداخت کنند. 

هزینه تحصیل پزشکی به طور میانگین ۴ تا ۱۰ هزار یورو می‌باشد. تحصیل در برخی از دانشگاه ها شهریه گران قیمت تری دارد و دانشجویان موظف به پرداخت هزینه ای در حدود ۲۰ هزار یورو خواهند بود. 

برای شرکت در آزمون های مختلف تحصیل پزشکی در سوئد نیز باید در حدود ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کرون پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که آزمون های ورودی پزشکی سوئد نمره ندارند و به صورت رد یا قبول اعلام نتیجه می‌کنند. 

 

بورسیه تحصیل پزشکی در سوئد

سوئد امکان دریافت بورسیه را برای دانشجویان فراهم کرده است. به این ترتیب دانشجویان با سطح علمی بالا و روزمه تحصیلی قوی می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در سوئد اقدام کرده و هزینه تحصیل را کاهش بدهند.

برخی از انواع بورسیه های تحصیلی در سوئد فول فاند هستند و با دریافت آن ها هزینه های تحصیل دانشجو به طور کامل رایگان خواهد شد. دریافت بورسیه برای تمام دتنشجویان امکان پذیر نیست و تنها دانشجویانی واجد شرایط دریافت بورسیه هستند که سطح علمی بالایی داشته باشند. 

 

کار پس از تحصیل پزشکی در سوئد

کشور سوئد با کمبود نیروی پزشک مواجه است و به همین دلیل دانشجویان رشته های پزشکی را با سهولت بیشتری پذیرش می‌کند. یکی از مزایای تحصیل پزشکی در سوئد امکان کار در حین تحصیل است. 

دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل به کار در حوزه پزشکی بپردازند. اینگونه علاوه بر کسب تجربه بالینی و افزایش مهارت می‌توانند درآمد نیز داشته باشند و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل پزشکی در سوئد را بپردازند.

پس از پایان تحصیل می‌توانید برای مت یک سال در این کشور بمانید و به دنبال کار بگردید. با توجه به نیاز به نیروی پزشک اکثر فارغ التحصیلان می‌توانند شغلی با شرایط خوب برای خود پیدا کنند.

توجه داشته باشید که پس از ۵ سال کار کردن در کشور سوئد و پرداخت مالیات می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایید. پس از ۳ سال از اقامت دائم نیز امکان دریافت شهروندی سوئد وجود خواهد داشت. برای دریافت اقامت دائم سوئد می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت کنید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

میزان درآمد پزشکی در سوئد

میزان درآمد تحصیل پزشکی در سوئد به فاکتورهای متعددی همچون مهارت، سابقه کار و نوع تخصص بستگی دارد و از ۳۹ هزار تا ۱۸۰ هزار کرون متغیر است. پزشکان تازه کار معمولا درآمد کمتری دارند و شرایط کاری آن ها نیز سخت تر می‌باشد. اما به مرور زمان و به دست آوردن مهارت و سابقه کاری امکان پیشرفت خواهند داشت. میزان درآمد پزشکان به شرح زیر می‌باشد. 

?پزشک عمومی ۹۲ هزار کرون

?پزشک زنان و زایمان ۱۳۳ هزار کرون 

?متخصص مغز و اعصاب ۱۴۵ هزار کرون

?پزشک متخصص پوست ۱۳۳ هزار کرون

?متخصص تغذیه ۹۲ هزار کرون

?پزشک کودکان ۱۱۲ هزار کرون

?چشم پزشک ۹۸ هزار کرون

?رادیولوژیست ۱۳۲ هزار کرون

?متخصص بیهوشی ۱۵۷ هزار کرون

?پزشک متخصص داخلی ۱۴۴ هزار کرون

?پزشک اورژانس ۱۱۰ هزار کرون

?روانشناس ۱۲۰ هزار کرون

?روانپزشک ۱۲۵ هزار کرون

 

مشاوره تحصیل پزشکی در سوئد

تحصیل در سوئد به دو زبان انگلیسی و سوئدی امکان پذیر است. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در دوره های انگلیسی زبان پزشکی باید شهریه پرداخت کننند. امکان دریافت بورسیه برای دانشجویان پزشکی در سوئد وجود دارد. 

در صورتی که قصد تحصیل پزشکی در سوئد را دارید، توصیه می‌شود که ابتدا با متخصصان این حوزه مشورت کنید. تقاضا برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی سوئد بسیار بالاست و در صورت اقدام نادرست درخواست تان ریجکت خواهد شد. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنیدانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در سوئد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا می‌توان به زبان انگلیسی به تحصیل پزشکی در سوئد پرداخت؟

    بله تحصیل پزشکی در این کشور به دو زبان سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است. 

  2. آیا پس از تحصیل پزشکی در سوئد می‌توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد؟

    بله در صورت پیدا کردن کار و پرداخت مالیات برای مدت ۵ سال می‌توانید برای دریافت اقامت دائم سوئد اقدام کنید. 

  3. آیا امکان تحصیل رایگان در رشته های پزشکی در سوئد وجود دارد؟

    دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا موظف به پرداخت شهریه هستند اما در صورت دریافت بورسیه های تحصیلی می‌توانید هزینه تحصیل خود را کاهش داده و یا رایگان به تحصیل بپردازید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره