مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چیست ؟ تمامی والدینی که قصد دارند فرزند خود را در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند، باید مطابق با شرایط مدرسه مورد نظر، اقدام به جمع آوری و تهیه مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری نمایند. مدارک لازم برای ثبت نام در مقطع اول ابتدایی باید در زمان مراجعه حضوری به مدرسه مورد نظر به مسئولین مدرسه تحویل داده شود. برای اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1403 – 1404 تا انتهای این مقاله از سایت دانتل، همراه ما باشید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نوآموزان اول ابتدایی برای ثبت‌نام در مدارس باید برخی مدارک را ارائه کنند؛ ممکن است این مدارک در مدارس مختلف با یکدیگر متفاوت باشد اما موضوعی که وجود دارد، این است که ارائه برخی مدارک از جمله مدارک شناسایی و مدارک مرتبط با سلامت دانش آموزان، در تمامی مدارس الزامی است.

وجود هر گونه نقص و مشکل در این دسته از مدارک منجر به ایجاد مشکل در ثبت نام نوآموز کلاس اول ابتدایی می شود.

والدین دانش آموزان کلاس اول ابتدایی برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس ابتدایی، موظف به آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ و تحویل آن به مدیر مدرسه مورد نظر می باشند. این مدارک به همراه اطلاعات دانش آموز در پرونده تحصیلی فرزند شما ثبت می شود و مسئولین مدرسه اقدام به ثبت این اطلاعات در سامانه سناد ابتدایی می کنند تا در آینده با ورود دانش آموز به مقاطع بالاتر، این اطلاعات در اختیار مدیران و مسئولین جدید قرار بگیرد.

❌❌ مدارک ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1403 – 1404 شامل موارد زیر است:

✅ اصل و کپی از شناسنامه و کارت ملی پدر دانش آموز

✅ اصل و کپی از شناسنامه و کارت ملی مادر دانش آموز

✅ اصل و کپی از شناسنامه دانش آموز

✅ چهار قطعه عکس 4*3

✅ اصل کارت واکسن دانش آموز

در نظر داشته باشید اگر واکسیناسیون فرزند خود را انجام داده اید، اما برای او کارت واکسن دریافت نکرده اید و یا کارت واکسن او در اختیارتان نیست، می توانید کپی کارت واکسن را به مدرسه تحویل دهید.

 

طرح سنجش سلامت

ارائه مدارک مرتبط با ثبت نام طرح سنجش سلامت اول ابتدایی به همراه مدارک نامبرده به مسئولین مدرسه نیز الزامی می باشد. سنجش سلامت نوآموزان اول ابتدایی از طریق دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی سنجش سلامت و سپس مراجعه به پایگاه های سلامت تعیین شده انجام می شود.

در صورتی که مدارک ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1403 – 1404 در این قسمت را به مسئولین مدرسه تحویل ندهید، نمی توانید ثبت نام نوآموز خود را در مقطع کلاس اول ابتدایی در هر کدام از مدارس ابتدایی که مد نظر دارید، انجام دهید.

 

مدارک تکمیلی لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1403 – 1404

پس از اینکه والدین مدارک را به مسئولین مدرسه تحویل دهند، احتمالا برای تکمیل مراحل ثبت‌نام از آن ها خواسته می شود تا دیگر مدارک لازم را نیز آماده کرده و به مدرسه ارائه دهند. معمولا تحویل مدارک تکمیلی ثبت نام در مقطع اول ابتدایی، پس از تایید مدارک اصلی انجام می شود. 

 ❌❌ مدارک تکمیلی ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به شرح زیر می باشد:

🔶 فاکتور مربوط به پرداخت هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی به همراه فاکتور پرداخت هزینه های مربوط به بیمه دانش آموزی و همینطور کتاب های درسی

🔶 فرم تکمیل شده ثبت نام دانش آموز و تایید اطلاعات آن

🔶 یک شماره ثابت و تلفن همراه یکی از اولیای دانش آموز

🔶 ارائه یک برگ قولنامه و یا سند مالکیت منزل محل سکونت دانش آموز به منظور تایید و مشخص شدن آدرس دقیق منزل

🔶 ارائه مدارک مرتبط با وابستگی والدین به هر یک از ارگان ها، سازمان های دولتی، پوشش کمیته های امدادی

 

مدارک لازم مدارس شاهد

مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ مدارس عادی با مدارس شاهد متفاوت می باشد. مدارس شاهد از جمله مدارسی هستند که تحصیل در آن نیازمند داشتن شرایط لازم است و متقاضیان باید مطابق با جدول امتیاز بندی مدارس شاهد، ضمن کسب امتیاز لازم مدارک مرتبط را نیز به مدرسه مورد نظر ارائه دهند.

دانش آموزان شاهد و غیر شاهد مجاز به ثبت نام در مدارس شاهد هستند. در ادامه به مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس شاهد پرداخته ایم.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

دانش آموزان شاهد

در این جدول مدارک ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ که از فرزندان و یا بستگان درجه یک نیروهای جانباز، شاهد و ایثارگر می باشند.

❌❌ مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی دانش آموزان شاهد به شرح زیر می باشد.

وضعیت دانش آموز مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی
  • دانش آموز جانباز
  • فرزند جانباز 25 تا 49 درصد
استفاده از کدملی دانش آموز از طریق سامانه (چنانچه مادر دانش آموز جانباز باشد، باید از کد ملی او استفاده شود.)
فرزند جانباز تا 25 درصد استفاده از کدملی دانش آموز از طریق سامانه (چنانچه مادر دانش آموز جانباز باشد، باید از کد ملی او استفاده شود.)
  • خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر
  • نوه شهید و نوه جانباز 70 درصد و بالاتر
  • استفاده از کدملی دانش آموز از طریق سامانه 
  • ارائه معرفی نامه و یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران
فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی تحویل گواهی معتبر صادر شده از سوی نیروی مقاومت بسیج یا جهاد سازندگی با ذکر مدت زمان حضور به روز
فرزند رزمنده جبهه مقاومت ارائه گواهی معتبر از سوی حوزه ایثارگران سپاه
فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه ارائه گواهی معتبر از سوی مراجع ذی صلاح صادر کننده 
  • نوه آزاده (2 مورد)
  • نوه جانباز 50 تا 69 درصد (2 مورد)
  • نوه آزاده با جانبازی تا 69 درصد
  • شناسایی کد ملی پدر و مادر دانش آموز از طریق سامانه
  • ارائه معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نوه جانباز تا 49 درصد (2 مورد)
  • سلاله ( نتیجه ) شهید (2 مورد)
  • خواهر زاده یا برادر زاده شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر (حداکثر 5 مورد)
ارائه معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران
فرزند همسر (شهید ، جانباز 50 درصد به بالا و آزاده) ارائه معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

دانش آموزان غیرشاهد

❌❌ مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی دانش آموزان غیرشاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به شرح زیر می باشد.

وضعیت دانش آموز مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی
حافظ قرآن کریم ارائه گواهی معتبر از اداره کل آموزش و پرورش استان و یا یا سازمان اوقاف و امور خیریه با تایید ستاد اجرایی شاهد استان
دارندگان رتبه اول تا سوم در مسابقات سالانه حفظ مفاهیم قرات قرآن و نهج البلاغه آموزش و پرورش در سطح منطقه، استان، کشور و بین المللی 
  • ارائه حداکثر 2 گواهی از منطقه
  • گواهی معتبر از واحد مربوطه در اداره آموزش و پرورش منطقه، استان، حوزه ستادی با تایید ستاد اجرایی شاهد استان
دارندگان رتبه اول تا سوم در مسابقه فرهنگی، هنری ورزشی و علمی دانش آموزان برگزار شده از سوی آموزش و پرورش
  • ارائه حداکثر 3 گواهی از منطقه
  • گواهی صادره از واحد مرتبط در اداره آموزش و پرورش منطقه، استان، حوزه ستادی، مسابقات علمی شامل المپیاد های علمی و جشنواره خوارزمی
نوآموزان فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شاغل در طرح شاهد
  • ارائه آخرین حکم استخدامی یا ابلاغیه رسمی مبنی بر اشتغال موظف در طرح شاهد در سال تحصیلی جاری
  • ارائه گواهی سوابق خدمت در طرح شاهد از مراجع مربوطه
نوآموزان متقاضی ثبت نام در مدرسه شاهد محل تدریس والدین در صورت تایید ستاد اجرایی شاهد منطقه و با تائید کارشناسی شاهد
نوآموزان فرزند کارکنان رسمی آموزش و پرورش شاغل در مدرسه ایثارگران ارائه آخرین حکم استخدامی یا ایلاغ رسمی اشتغال موظف در مدرسه ایثارگران در سال تحصیلی جاری 
نوآموزان فرزند فرهنگیان شاغل به تدریس در مدارس مناطق امنیتی با تایید و تشخیص ستاد شاهد منطقه و با تائید کارشناسی شاهد
نوآموزان فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش و بنیادشهید (شاغل یا بازنشسته) (مامور یا انتقالی به ادارات دیگر)
  • ارائه آخرین حکم استخدامی صادره در سال جاری(برای شاغلین)
  • ارائه آخرین جکم بازنشستگی (برای بازنشستگان)
  • ارائه گواهی سوابق خدمت در آموزش و پرورش(برای مامورین و انتقالی ها)
نوآموزان فرزند یا نوه خیره مدرسه ساز ارائه گواهی صادره در سال جاری از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان و با تایید کتبی ستاد اجرایی شاهد استان 
امتیاز علمی دانش آموز کارنامه تحصیلی دانش آموز

والدینی که نوآموز اول ابتدایی آن ها جزو دانش آموزان با سهیمه شاهد نیست اما قصد نام نویسی او را در مدارس شاهد دارند، باید مطابق با جدول فوق در صورت داشتن یکی از شرایط، مدارک مرتبط با آن را نیز ارائه دهند.

 

مدارک ثبت نام کلاس اول ابتدایی مدارس استثنایی 1403 – 1404

والدینی که نوآموز اول ابتدایی آن ها جزو دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند، لازم است در زمان ثبت‌نام به مدارس استثنایی مراجعه کنند و مراحل نام نویسی فرزند خود را در مقطع اول ابتدایی در این مدارس طی نمایند.

در این مدارس علاوه بر مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ که پیش تر به آن ها اشاره کردیم، به برخی دیگر از مدارک مرتبط با شرایط جسمی و بیماری دانش آموز نیز نیاز می باشد. 

 

❌❌ مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی مدارس استثنایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به شرح زیر می باشد:

🔹 دانش آموزان استثنایی در صورت تحصیل در مدارس عادی از خدمات ویژه یادگیری و توامندی بهره مند خواهند شد.

🔹 دانش آموزانی که دچار مشکلات ویژه یادگیری هستند، در صورت تحصیل در مدارس عادی، می توانند از آموزش ویژه پاره وقت مراکز آموزشی و توان بخشی مشکلات ویژه یادگیری استفاده کنند.

🔹 نوآموزان و دانش‌ آموزان با سن هفت سال تمام طیف اتیسم در صورتی می توانند در مرحله آمادگی و دوره ابتدایی نام نویسی کننند که توانایی کنترل ادار و مدفوع خود را داشته باشند.

🔹 کلاس پیش از دبستان برای تمامی گروه های استثنایی، ضمیمه مدارس ابتدایی به شمار می رود.

🔹 سال‌ های مردودی دانش‌ آموزانی شاغل به تحصیل در مدارس عادی، در صورت ثبت‌نام در مدارس استثنایی و شناخته شدن به عنوان کم توان ذهنی، با رعایت شرایط سنی، محاسبه نمی گردد.

🔹 کارکنان مدارس با استفاده از ارزیابی های تخصصی و زیر نظر اداره آموزش و پرورش استثنایی، دانش آموزان را در گروه های چند معلولیتی و طیف اوتیسم دسته بندی می کنند.

🔹 نوآموزان چند معلولیتی متناسب با شدت معلولیت و نیازهای آموزشی، در شورای مدرسه به صورت موردی بررسی می شوند و به تشخیص شورا در کلاس های تک معلولیتی و یا کلاس های خاص جایدهی می شوند.

🔹 کلاس های چند پایه با حداقل چهار دانش آموز و حداکثر هفت دانش آموز برگزار می شود.

🔹 دانش‌ آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی، معلول جسمی و حرکتی،‌ اختلال رفتاری و هیجانی و طیف اتیسم با هوشبهر عادی در صورت داشتن حداکثر 6 سال تمام و حداکثر 10 سال تمام می توانند در کلاس اول ابتدایی نام نوسی کنند.

🔹 دانش‌ آموزان کم توان ذهنی، چند معلولیتی با کم توانی ذهنی و طیف اتیسم با کم توانی ذهنی، در صورت داشتن حداقل سن 6 سال تمام و حداکثر 11 سال مجاز به نام نویسی در مقطع اول ابتدایی هستند.

 

مشاوره مدارک ثبت نام اول ابتدایی 1403 – 1404

یکی از دغدغه های والدین، انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندشان می باشد تا او در مدرسه ای با امکانات آموزشی مناسب به تحصیل بپردازد. تحصیل در مقطع ابتدایی و در مدرسه مناسب بسیار مهم است چراکه به عنوان قدم اول دانش آموز در آینده او تاثیر گذار می باشد و لازم است در این رابطه والدین در انتخاب مدرسه، تحقیقات کافی را داشته باشند.

برای انتخاب مدرسه مناسب شما می توانید از افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند، مشاوره دریافت کنید. کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل آماده ارائه مشاوره به شما والدین گرامی می باشند.

در این مقاله سعی کردیم به مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مدارس مختلف اشاره کنیم. در صورتی که پس از مطالعه مطالب فوق، ابهاماتی برایتان وجود دارد، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ شامل چه مدارکی است؟

مدارک شناسایی دانش آموز و اولیا او به همراه چند مدارک دیگر از مدارک اصلی لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی می باشد.

آیا برای ثبت نام در مدارس شاهد به مدارک بیشتری نیاز است؟

بله، دانش آموزان اول ابتدایی برای ثبت نام در مدارس شاهد با سهمیه شاهد و یا غیر شاهد باید مدارک مرتبط را ارائه دهند که جزئیات آن در جداولی در متن مقاله فوق ارائه شده است.

مدارک در مدارس استثنایی شامل چه مواردی است؟

برای ثبت نام در مدارس اول ابتدایی مدارس استثنایی به مدارک پزشکی نوآموز نیز نیاز می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره