تحصیل در خارجسایر موضوعات

هزینه تحصیل در فنلاند ۲۰۲۳

کانال تلگرام تحصیلی     

هزینه تحصیل در فنلاند 2023 یکی از سوالات مهم متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فنلاند است. سیستم آموزشی فنلاند متناسب با استاندارهای جهانی است و از کیفیت بسیار عالی برخوردار است. با وجود این شرایط هزینه‌تحصیل در فنلاند چندان گران قیمت نیست. از سوی دیگر دانشجویان می‌توانند با یادگیری زبان فنلاندی از تخفیفات شهریه بهره مند شوند. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در فنلاند نیز وجود دارد. برای کسب اطلاع بیش تر از هزینه تحصیل در فنلاند می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

هزینه تحصیل در فنلاند

در هنگام تصمیم برای مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند و یا هر کشور دیگری باید به هزینه های تحصیل نیز فکر کنید. فنلاند کشوری با سیستم آموزشی بسیار قوی است که نسبت به امکانات رفاهی عالی آن، هزینه تحصیل در فنلاند به نسبت ارزان قیمت است. دانشجویان برای داشتن یک زندگی ساده در این کشور باید ماهانه در حدود ۷۰۰ تا ‍۱۲۰۰ یورو پرداخت کنند. 

شهریه دانشگاه در هر ترم تحصیلی با توجه به رشته درسی و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان باید از عهده مخارج زندگی در فنلاند نیز بر بیایند. مدارک اثبات تمکن مالی در ابتدای دریافت ویزا برای اطمینان از توانایی پرداخت شهریه و هزینه های زندگی می‌باشد. 

 

هزینه تحصیل در مدارس فنلاند

تحصیل در مدارس در فنلاند از سن ۶ سالگی اجباری است. تحصیل در مقطع دبیرستان اجباری نیست اما به دلیل پیش نیاز بودن آن برای تحصیلات آکادمیک اکثر دانش آموزان این دوره را نیز می‌گذرانند. 

مدارس دولتی فنلاند رایگان است اما برای تحصیل در مدارس بین المللی باید شهریه پرداخت کرد. دانش آموزان خارجی باید در مدارس بین المللی مشغول به تحصیل شوند. هزینه تحصیل در فنلاند در این مدارس به طور میانگین ۱۲ تا ۱۸ هزار یورو می‌باشد. 

 

هزینه تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی

شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی فنلاند تا قبل از سال ۲۰۱۸ به طور کامل رایگان بود. اما از این سال به بعد قانون تغییر کرد و دانشجویان بین المللی مشمول پرداخت شهریه دانشگاه شدند. تحصیل در دانشگاه برای دانشجویان بومی فنلاند همچنان رایگان می‌باشد.

دانشجویان خارجی می‌توانند به دو زبان فنلاندی و انگلیسی به تحصیل بپردازند. در صورت تحصیل به زبان فنلاندی هزینه تحصیل در فنلاند رایگان خواهد بود. اما دانشجویان دوره های انگلیسی باید شهریه پرداخت کنند. میانگین شهریه دانشگاه در مقطع ارشد برای دانشجویان خارجی ۸ تا ۱۰ هزار یورو می‌باشد. 

هزینه تحصیل در فنلاند

 

هزینه تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد برای برخی از رشته ها و دانشگاه ها باید آزمون ورودی را بگذرانید. آزمون ورودی رایگان نیست و برای شرکت در آن باید هزینه ای را پرداخت نمایید. این آزمون ها در کشور فنلاند برگزار می‌شوند و مسلما هزینه سفر به فنلاند نیز باید در نظر گرفته شود. (آزمون ورودی برای تمامی رشته ها و دانشگاه ها اجباری نیست)

در صورت تحصیل به زبان فنلاندی در مقطع ارشد، هزینه تحصیل در فنلاند رایگان خواهد شد. اما برای تحصیل به زبان انگلیسی بایستی شهریه پرداخت کنید. میزان شهریه دانشگاه های فنلاند در مقطع ارشد به طور میانگین ۸ تا ۱۲ هزار یورو می‌باشد. 

 

هزینه تحصیل در فنلاند در مقطع دکتری

مقطع دکتری با مقاطع قبلی متفاوت است و دانشجویان امکانات ویژه ای دریافت خواهند کرد. در دوره دکتری حقوق نیز به دانشجویان تعلق می‌گیرد. علاوه بر این فاندهای تحصیلی زیادی نیز به مقطع دکتری اختصاص دارد. دانشجویان می‌توانند قبل از شروع به تحصیل بورسیه دریافت کرده و آن را ضمیمه مدارک تمکن مالی خود نمایند. 

شهریه تحصیل در دوره دکتری بدون توجه به رشته تحصیلی، دانشگاه و زبان تحصیل برای تمامی دانشجویان رایگان می‌باشد. در صورت تمایل به دریافت بورسیه در مقطع دکتری می‌توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

بورسیه های تحصیل در فنلاند

بورسیه های متعددی در کشور فنلاند وجود دارد که دانشجویان می‌توانند با دریافت آن‌ها هزینه تحصیل در فنلاند را کاهش دهند. یکی از پرتقاضاترین بورسیه های تحصیلی مربوط به یادگیری زبان این کشور است. پس از ورود به دانشگاه، دانشجویان می‌توانند در دوره های رایگان آموزش فنلاندی شرکت کرده و سطح زبان خود را تقویت کنند. 

در صورت رسیدن به سطح A2 دانشجو تخفیف ۳۰ درصدی شهریه دریافت خواهد کرد. با رسین به سطح B1 نیز تخفیف ۷۰ درصدی را شامل می‌شود. در صورت تسلط کامل به زبان فنلاندی نیز می‌توانید به صورت رایگان به تحصیل بپردازید. 

همچنین دانشجویان واجد شرایطی که ۵۵ واحد درسی را پاس کرده‌اند، ۴۵ درصد تخفیف دریافت خواهند کرد. برخی دیگر از مهم ترین بورسیه های تحصیل در فنلاند به شرح زیر هستند. 

 

هزینه تحصیل در فنلاند | کمک هزینه EDUFI

این کمک هزینه تنها به دانشجویان مقطع دکتری تعلق می‌گیرد. مدت زمان آن متفاوت است و می‌تواند از ۳ تا ۱۲ ماه هزینه های دانشجو را پشتیبانی کند. با دریافت این بورسیه دانشجو هر ماه ۱۵۰۰ یورو کمک هزینه دریافت خواهد کرد و هزینه تحصیل در فنلاند کاهش می‌یابد. 

 

هزینه تحصیل در فنلاند | بورسیه تحصیل به زبان فنلاندی

همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین بورسیه های تحصیل در فنلاند مربوط به تحصیل به زبان فنلاندی است. در صورتی که دانشجویان به زبان فنلاندی تسلط داشته و به این زبان تحصیل کنند، شهریه دانشگاه به طور کامل برای شان رایگان خواهد شد. 

 

شهریه دانشگاه در فنلاند

دانشگاه های مختلف با توجه به اعتبار، سطح علمی و آموزشی و امکانات شهریه های متفاوتی دارند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل به زبان فنلاندی باید شهریه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در فنلاند در دانشگاه های مختلف به شرح زیر می‌باشد. 

🔵دانشگاه هلسینکی ۱۳ هزار یورو

🔵تامپره ۱۰ هزار یورو

🔵آلتو ۱۵ هزار یورو

🔵فنلاند شرقی ۸ تا ۱۶ هزار یورو

🔵اولو ۱۲هزار یورو

🔵واسا ۱۰ هزار یورو

🔵ییواسکیلا ۱۴ هزار یورو

🔵لاپرنتا ۱۴ هزار یورو 

🔵تورکو ۱۳ هزار یورو

 

شهریه رشته های تحصیلی

علاوه بر دانشگاه و زبان تحصیل، مهم ترین فاکتور در تعیین شهریه، رشته تحصیلی می‌باشد. برخی رشته ها به دلیل داشتن دروس عملی و آزمایشگاهی و یا محبوبیت بسیار زیاد گران قیمت تر از سایر رشته ها هستند. شهریه برخی از رشته های محبوب در فنلاند به شرح زیر می‌باشد. 

🔵پزشکی ۱۰ تا ۲۵ هزار یورو

🔵‌دندانپزشکی ۱۸ هزار یورو

🔵حقوق ۱۰ هزار یورو

🔵رشته های مهندسی ۱۲ هزار یورو

🔵مدیریت ۱۵ هزار یورو

🔵رشته های هنر ۵ هزار یورو

 

هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، هزینه تحصیل در فنلاند به دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی تقسیم می‌شود. هزینه زندگی بخش بزرگی از تحصیل در این کشور می‌باشد. انواع هزینه های زندگی در فنلاند به شرح زیر هستند. 

 

هزینه مسکن

بیش ترین سهم هزینه تحصیل در فنلاند و زندگی به اجاره مسکن تعلق دارد. به طور کلی برای اجاره یک خانه کوچک دانشجویی در مرکز شهر باید ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو پرداخت کنید. اجاره مسکن در شهرهای حومه ای ارزان تر است.

همچنین دانشجویان می‌توانند با اجاره آپارتمان اشتراکی هزینه اجاره را تا حد زیادی کاهش دهند. یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه برای دانشجویان اجاره خوابگاه می‌باشد. هزینه خوابگاه از ۲۵۰ تا ۴۰۰ یورو در ماه می‌باشد. 

 

هزینه تحصیل در فنلاند | هزینه خورد و خوراک

عادات غذایی و سبک خورد و خوراک می‌تواند هزینه غذا را تغییر دهد. هزینه موارد غذایی در مغازه های کوچک ارزان تر از فروشگاه های بزرگ است. یک وعده غذای ساده در یک رستوران ارزان قیمت در حدود 12 تا 15 یورو هزینه خواهد داشت. اما با خرید مواد غذایی می‌توان هزینه زندگی در فنلاند را کاهش داد. قیمت خرید برخی از مواد غذایی و هزینه تحصیل در فنلاند به شرح زیر می‌باشد.

🔴نان 1.40 یورو

🔴شیر (1 لیتر) 1 یورو

🔴‌مرغ (500 گرم) 5.10 یورو

🔴گوشت (1 کیلو) 15.9 یورو

🔴تخم مرغ (12 عدد) 2.43 یورو

🔴‌پنیر 7 یورو

🔴سیب زمینی و پیاز 2.50 یورو

🔴‌سیب 2.30 یورو

🔴آب معدنی 1.51 یورو

 

هزینه بیمه دانشجویی فنلاند

داشتن بیمه درمانی جز شرایط دریافت ویزای تحصیلی است. پس قبل از ورود به این کشور باید بیمه درمانی خود را خریداری کرده باشید. هزینه خدمات درمانی در فنلاند گران قیمت است و دانشجویان بدون داشتن بیمه از عهده پرداخت مخارج بر نمیایند. هزینه بیمه به نوع بیمه و مدت زمان آن بستگی دارد اما به طور کلی باید در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه پرداخت کنید. سایر هزینه تحصیل در فنلاند و زندگی به شرح زیر می‌باشد. 

⚪حمل و نقل ۳۰ تا ۵۰ یورو در ماه

⚪انرژی مصرفی ۱۰۰ یورو در ماه

⚪هزینه لوازم تحریر ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه

⚪هزینه های جانبی در فنلاند ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه

 

کار حین تحصیل در فنلاند

دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل به کار پاره وقت مشغول شوند. با کار کردن علاوه بر آشنایی بیش تر با فرهنگ فنلاند و تسلط بر زبان فنلاندی می‌توان بخشی از هزینه های تحصیل در فنلاند را نیز پرداخت کرد. 

مدت زمان کار پاره وقت دانشجویی در فنلاند حداکثر ۲۵ ساعت در هفته می‌باشد. توجه داشته باشید که با کار کردن می‌توانید با موقعیت های شغلی مختلف آشنا شده و پس از پایان تحصیل نیز به سرعت کار پیدا کرده و اقامت دائم فنلاند را دریافت کنید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا برای دریافت اقامت یاری‌تان کنند. 

 

مشاوره هزینه تحصیل در فنلاند

هزینه‌تحصیل در کشور فنلاند با توجه به سیستم آموزشی قوی و امکانات رفاهی متفاوت در سطح معقولی قرار دارد. دانشجویان با دریافت بورسیه های مختلف و همچنین تسلط به زبان فنلاندی می‌توانند هزینه‌تحصیل را کاهش دهند. 

چنانچه پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال یا ابهامی در زمینه هزینه تحصیل در فنلاند برای ‌تان وجود دارد، می‌توانی با متخصصان این حوزه صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه‌تحصیل در فنلاند می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه تحصیل در فنلاند چقدر است؟

    میزان هزینه تحصیل به فاکتورهای مختلفی همچون دانشگاه و رشته تحصیلی بستگی دارد. هزینه تحصیل در فنلاند به طور کامل در طول متن توضیح داده شده است. 

  2. آیا امکان تحصیل رایگان در فنلاند وجود دارد؟

    بله در صورت دریافت بورسیه و تحصیل به زبان فنلاندی می‌توانید به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازید. 

  3. هزینه تحصیل در مقطع دکتری در کشور فنلاند چقدر است؟

    تحصیل در مقطع دکتری برای تمامی دانشجویان رایگان است. در این دوره امکان دریافت فاند تحصیلی نیز وجود دارد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره