دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه پیام نور

مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور

کانال تلگرام تحصیلی     

مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور از طریق سایت گلستان یعنی سامانه یکپارچه دانشگاه پیام نور امکان پذیر می باشد. دانشجویان برای مشاهده نمرات و واحدهای درسی خود در ترم جاری و همچنین کل ترم های گذرانده شده می توانند کارنامه خود را دریافت کنند. کارنامه دانشجویی کاربردهای زیادی دارد و دریافت آن برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است. چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

 

مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور

دانشجویی که در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند، مانند دانشجویان سایر دانشگاه ها در هر ترم تحصیلی به کارنامه نیاز دارند تا از طریق آن از وضعیت قبولی خود در ترم قبلی مطلع شده و بر اساس واحدهای قبولی و مردودی خود نسبت به انتخاب واحد در ترم جدید اقدام نمایند. به همین دلیل دانشگاه در هر ترم کارنامه ای برای دانشجویان صادر کرده و از طریق سایت در اختیار آنان قرار می دهد. 

کارنامه دانشگاه پیام نور در دو نوع کارنامه ترمی و کارنامه کل قابل دریافت می باشد. هر یک از این دو کارنامه کاربرد متفاوتی داشته و مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور نیز در هر یک متفاوت می باشد. در این مطلب به توضیح کامل کارنامه دانشگاه پیام نور پرداخته ایم. 

 

کارنامه ترمی دانشگاه پیام نور

در پایان هر ترم دانشجویان باید در امتحانات پایان ترم شرکت کنند و در صورت کسب نمره حد نصاب قبولی می توانند آن درس را با موفقیت گذرانده و برای برداشتن دروس در ترم جدید اقدام کنند. در پایان امتحانات کارنامه ترمی منتشر می شود و دانشجویان می توانند آن را دریافت نمایند. 

با توجه به اینکه کارنامه ترمی به هر نیمسال اختصاص دارد و در ترم جدید مجددا صادر می شود، به آن کارنامه موقت نیز می گویند. یکی از مهم ترین کاربرد های کارنامه ترمی و مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور رعایت دروس هم نیاز و پیش نیاز در هر ترم می باشد. در صورت عدم قبولی در یک درس پیش نیاز امکان اخذ دروس مرتبط با آن در ترم های دیگر وجود ندارد. 

 

دریافت کارنامه ترمی دانشگاه پیام نور

همانطور که گفته شد کارنامه دانشجویی پیام نور از طریق سایت منتشر می شود. دانشجویان برای مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور باید به سامانه یکپارچه گلستان مراجعه کرده و مانند سایر کارهای اینترنتی دانشجویی خود کارنامه شان را نیز دریافت نمایند. نحوه دریافت و مشاهده کارنامه ترمی دانشجویی پیام نور به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس reg.pnu.ac.ir یا osreg.pnu.ac.ir وارد سایت گلستان شوید. 

2️⃣ گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایید. 

مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور

 

3️⃣ شناسه کاربری و گذرواژه خود را که همان شماره دانشجویی و کد ملی می باشد را وارد کرده و پس از درج کد امنیتی بر روی گزینه ورود کلیک کنید. 

کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور

 

4️⃣ از منوی سمت راست گزینه اطلاعات جامع دانشجویان را انتخاب نمایید. 

5️⃣ نیمسال تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

6️⃣ کارنامه تان را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن را چاپ نمایید. 

 

کارنامه کل پیام نور

دانشجویان پیام نور علاوه بر کارنامه ترمی یک کارنامه کل نیز دارند که در آن تمامی واحد های پاس شده شان از ابتدای شروع تحصیل تا ترم جاری ذکر شده است. در این کارنامه نمره کسب شده هر درس نیز قرار خواهد گرفت و به همین دلیل کارنامه کل با عنوان ریز نمرات نیز شناخته می شود. 

این کارنامه به منظور آگاهی دانشجویان از وضعیت تحصیلی شان و اطلاع از مواردی همچون نمرات هر درس و واحد های گذرانده شده و مشروط شده و همچنین معدل کل دانشجو تا سال جاری صادر می شود. لازم به ذکر است که مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور فقط تا سال تحصیلی جاری می باشد و دانشجویان برای ارائه آن باید تا زمان فارغ التحصیلی و کامل شدن کارنامه صبر کنند.

ریز نمرات یا همان کارنامه کل یکی از مدارک مهم در ثبت نام مقاطع بعدی و مواردی همچون اشتغال، شروع کارورزی و غیره می باشد. در صورت بروز مشکل در روند دریافت کارنامه دانشجویی پیام نور می توانید با مشاوران و متخصصان تحصیلی مجموعه دانتل کو صحبت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

دریافت کارنامه کل پیام نور

دانشجویانی که برای اطلاع از نمرات خود و یا ارائه ریزنمرات به کارنامه کل پیام نور نیاز دارند باید به سایت گلستان مراجعه کرده و کارنامه خود را دریافت نمایند. نحوه مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور از سایت گلستان به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس reg.pnu.ac.ir یا osreg.pnu.ac.ir وارد سایت گلستان شوید. 

2️⃣ گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایید. 

3️⃣ شناسه کاربری و گذرواژه خود را که همان شماره دانشجویی و کد ملی می باشد را وارد کرده و پس از درج کد امنیتی بر روی گزینه ورود کلیک کنید. 

4️⃣ از منوی سمت راست گزینه اطلاعات جامع دانشجویان را انتخاب نمایید. 

5️⃣ پس از انتخاب گزینه کارنامه کل، نیمسال تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

6️⃣ کارنامه تان را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن را چاپ نمایید. 

 

مشاوره کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور

دانشحویان دانشگاه پیام نور می توانند در پایان هر ترم تحصیلی و یا در هر زمانی که نیاز به ریز نمرات خود دارند، به سایت گلستان مراجعه کرده و کارنامه شان را مشاهده نمایند. کارنامه دانشجویی گاهی به عنوان مدرک مورد نیاز و گاهی نیز به عنوان اطلاعات مورد نیاز خود دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور به چه صورت است؟

    برای مشاهده کارنامه دانشجویی دانشگاه پیام نور باید به سایت گلستان مراجعه نمایید. 

  2. منظور از کارنامه ترمی پیام نور چیست؟

    در این کارنامه نمرات و واحدهای گذرانده شده دانشجو در همان ترم تحصیلی مورد نظر درج شده است. 

  3. منظور از کارنامه کل پیام نور چیست؟

    در این کارنامه تمامی نمرات دانشجو و همچنین واحدهای گذرانده شده و مشروطی از ابتدای شروع تحصیلی درج می گردد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره