تحصیل در خارجسایر موضوعات

تحصیل در آمریکا 2023

کانال تلگرام تحصیلی     

تحصیل در آمریکا یکی از بزرگ‌ترین رویاهای افرادی است که قصد مهاجرت و تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. آمریکا سیستم آموزشی بسیار قوی دارد و اقتصاد کارآمد و امکانات رفاهی آن نیز باعث شده تا به مقصدی پرطرفدار و محبوب برای مهاجرت تبدیل شود. اما با این حال بسیاری از افراد به دلیل سختی‌های دریافت ویزای آمریکا از مهاجرت ناامید می‌شوند. این درحالیست که با مشورت با افراد متخصص و کسب آگاهی می‌توانید رویای خود را دنبال کنید و به تحصیل در آمریکا بپردازید. برای کسب اطلاع می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

فهرست مطالب

تحصیل در آمریکا

آمریکا به دلیل داشتن سیستم آموزشی سطح بالا و اقتصاد کارآمد یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت است. مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین و در عین حال راحت ترین روش برای مهاجرت به امریکا محسوب می‌شود. در سال های گذشته در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ محدودیت های زیادی برای مهاجرت به این کشور برای ایرانیان به وجود آمد. در حال حاضر نیز بسیاری از ایرانیان نگران وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها برای رفتن به آمریکا هستند.

اما باید گفت که پس از تغییر رییس جمهور، آمریکا سیاست‌های اقتصادی گذشته خود را در پیش گرفت و در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای مهاجرت ایرانیان و تحصیل در آمریکا وجود ندارد. تنها تغییر موجود در این است که متقاضیان بایستی حتما واکسن مورد تایید کرونا را زده باشند. از واکسن های مورد تایید آمریکا می‌توان به فایزر-بیوان‌تک، آسترازنکا، مدرنا، جانسن اند جانسن، سینوفارم، کوواکسن، کوویشیلد، سینوواک و نواواکس اشاره کرد.

 

مزایای تحصیل در آمریکا

همانطور که گفته شد آمریکا یکی از بهترین سیستم های آموزشی را دارد و به همین دلیل تحصیل در آمریکا دارای مزایای فراوانی است. چند مورد از مهم ترین مزایای تحصیل در کشور آمریکا به شرح زیر می‌باشد.

 

تحصیل در سیستم آموزشی عالی

مهم ترین مزیت تحصیل در این کشور ورود به سیستم آموزشی بسیار قوی آن است. سیستم آموزشی آمریکا رتبه اول در بین تمامی کشورهای جهان را دارد. با بررسی رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان مشاهده خواهید کرد که دانشگاه‌ها آمریکا در ابتدای این لیست قرار دارند و همگی آن‌ها از امتیازات بسیار عالی برخوردار هستند. ورود به این سیستم آموزشی به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند علم و مهارت خود را تا حد بسیار زیادی افزایش داده و به راحتی وارد بازار کار شوند.

 

داشتن حق انتخاب

در هنگام تحصیل در آمریکا دانشجویان حق انتخاب زیادی دارند. رشته های تحصیلی و دانشگاه‌های آمریکا بسیار گسترده هستند و دانشجویان می‌توانند پس از انتخاب رشته مورد علاقه خود، در دانشگاهی متناسب با شرایط شان به ادامه تحصیل بپردازند که هزینه کمتری نیز داشته باشد.

 

امکانات رفاهی و کیفیت بالای سطح زندگی

آمریکا یک کشور توسعه یافته و پیشرفته است و به همین دلیل امکانات رفاهی بسیار زیادی دارد و مردم در این کشوری با کیفیت بسیار بالا زندگی می‌کنند. شاید آمریکا در برخی موارد نسبت به سایر کشورها کمی ضعیف تر باشد اما در مجموع می‌توان گفت که کیفیت زندگی در این کشور برای تمام افراد در سطح بالایی قرار دارد.

 

رشد و بهبود سطح زبان انگلیسی

زبان انگلیسی زبان بین الملل است و به همین دلیل یادگیری آن برای تمام افراد در تمام جوامع امری ضروری می‌باشد. آمریکا یک کشور انگلیسی زبان است و متقاضیان تحصیل در آمریکا  باید سطحی از زبان انگلیسی را بلد باشند. اما پس از ورود به دانشگاه‌های آمریکا و قرار گرفتن در یک محیط انگلیسی زبان، روز به روز شاهد افزایش سطح زبان انگلیسی خود خواهید بود.

 

چند فرهنگی بودن آمریکا | تحصیل در آمریکا

آمریکا به دلیل داشتن سیاست مهاجر پذیری کشوری چند فرهنگی است و افراد از جوامع مختلف حضور گسترده‌ای در این کشور دارند. به همین دلیل در آمریکا نژاد پرستی کمتری به چشم می‌خورد و دانشجویان می‌توانند با راحتی و امنیت خاطر بیش‌تری به تحصیل و زندگی در آن بپردازند.

 

تجربه متفاوت زندگی در آمریکا

با وجود همه این موارد باید گفت که با تحصیل در آمریکا تجربه متفاوت و منحصر به فردی را خواهید داشت و می‌تواند برای‌تان یک ماجرا جویی و خاطره عالی باشد. در این کشور با شرکت در برنامه‌های تفریحی و آشنایی با فرهنگ های مختلف می‌توانید تجارب بسیاری کسب کنید.

 

اجازه کار حین تحصیل | تحصیل در آمریکا

در آمریکا شما می‌توانید در حین تحصیل به انجام کار پاره وقت نیز مشغول شوید. هزینه های زندگی در آمریکا تا حد زیادی بالاست و عدم داشتن درآمد می‌تواند فشار زیادی را از نظر مالی به دانشجو وارد کند. اما با کار کردن در حین تحصیل و کسب درآمد دلاری می‌توانید این هزینه ها را تا حد زیادی پرداخت کنید.

 

امکان دریافت اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی

پس از پایان تحصیل در آمریکا می‌توانید در این کشور شغلی برای خود پیدا کنید و پس از مدتی اقامت دائم و شهروندی آمریکا را به دست آورید. دریافت اقامت از طریق ویزای تحصیلی بهتر از ویزای کاری است چراکه ورود به کانادا با ویزای کاری با سختی بسیار زیادی همراه است.

 

آمریکا و سیستم آموزش

سیستم آموزشی کشور آمریکا یکی از قوی ترین سیستم‌های آموزشی است. در این کشور مانند اکثر کشورها آموزش به دو بخش مدرسه و دانشگاه تقسیم می‌شود. تحصیل در مدرسه جز تحصیلات اجباری است و تمامی کودکان باید به تحصیل بپردازند و از مدرسه فارغ التحصیل شوند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی آمریکا برای افرادی که تابعیت این کشور را دارند رایگان است اما در غیر این صورت باید شهریه پرداخت شود.

تحصیل در دانشگاه در کشور آمریکا اجباری نیست. مقاطع تحصیلی دانشگاه به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم می‌شود و افراد بومی و مهاجران می‌توانند در هر یک از این مقاطع تحصیل کنند. تحصیل در آمریکا برای افراد مهاجر و همچنین افراد بومی هزینه دارد و هزینه نسبتا گرانی نیز می‌باشد. به طور کل می‌توان گفت که سیستم آموزشی آمریکا یکی از گران ترین سیستم‌هاست و حتی افراد بومی آمریکا نیز در این زمینه ناراضی هستند.

 

تحصیل در آمریکا در مقاطع مختلف

همانطور که گفته شد در کشور آمریکا امکان تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی از مدرسه تا دکتری وجود دارد. جزییات تحصیل در هر مقطع در آمریکا به شرح زیر می‌باشد.

 

تحصیل در مدارس

کودکانی که والدین آن‌ها تابعیت کشور آمریکا را دارند، می‌توانند در کشور آمریکا به تحصیل بپردازند. در صورتی که شهروند آمریکا باشید تحصیل در مدارس دولتی رایگان است اما در غیر این صورت بایستی شهریه پرداخت کنید. علاوه بر مدارس دولتی، مدارس خصوصی و شبانه روزی نیز در آمریکا دایر هستند که برای تمامی دانش آموزان شهریه پرداز می‌باشد. به جز مدارس شبانه روزی، همراهی یکی از والدین با دانش آموز الزامی است.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی

برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های آمریکا باید دیپلم ۱۲ ساله داشته باشید و سن‌تان نیز حداقل ۱۸ سال باشد. تحصیل در آمریکا در دوره کارشناسی به طور معمول چهار سال به طول می‌انجامد اما ممکن است تحت تاثیر مواردی همچون دانشگاه و رشته درسی تغییر کند.

هزینه تحصیل نیز با توجه به موارد مختلف و مخصوصا دانشگاه و رشته متفاوت است اما در مجموع می‌توان هزینه ای در حدود ۵۵۰۰۰ دلار در سال را برای آن برآورد کرد. در مقطع کارشناسی امکان دریافت بورسیه کم است و افراد برای دریافت بورسیه‌های بسیار محدود باید وارد رقابت‌های سنگین شوند.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا یک دوره تقریبا ۲ ساله است اما مدت زمان آن در برخی دانشگاه‌ها ممکن است تغییر کند. برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد باید مدارکی همچون روزمه تحصیلی، توصیه نامه اساتید، مدرک زبان آیلتس یا تافل و مدارک مقاطع قبلی را ارائه دهید. دریافت بورسیه تحصیل در آمریکا در مقطع ارشد امکان پذیر است.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

تحصیل در مقطع دکتری

دکتری جز مهم ترین مقاطع تحصیلی است و گذراندن آن در سیستم آموزش عالی آمریکا گزینه عالی محسوب می‌شود چراکه دانشجویان می‌توانند دانش و مهارت خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند. مقطع دکتری یک دوره تقریبا ۲ ساله است. برای قبولی در دکتری و تحصیل در آمریکا باید مدارک زیر را دارا باشید.

  • مدرک کارشناسی با حداقل معدل ۱۵
  • مدرک کارشناسی ارشد با حداقل معدل ۱۶
  • ارائه دو توصیه نامه از اساتید
  • روزمه و اظهارنامه شخصی
  • ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره ۷ و یا تافل ۱۰۰

شرایط تحصیل در آمریکا

تحصیل در مدارس آمریکا شرایطی دارد و متقاضیان باید شرایط لازم برای تحصیل در هر مقطع را دارا باشند. برخی از مهم ترین شرایط تحصیل در آمریکا به شرح زیر می‌باشد.

  • همراهی والدین با دانش آموز زیر ۱۸ سال و یا ثبت نام در مدارس شبانه روزی
  • داشتن مدرک دیپلم برای تحصیل در دانشگاه
  • معدل حداقل ۱۵ برای قبولی در دانشگاه
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل ۶
  • شرط سنی حداکثر ۲۴ سال برای کارشناسی، ۳۰ سال برای کارشناسی ارشد و ۳۸ سال برای دکتری
  • گپ تحصیلی حداکثر  ۲ سال (در غین این صورت باید گپ تحصیلی توجیه قابل قبول داشته باشد.)
  • توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه ها
  • عدم سو سابقه و داشتن پاسپورت

مدارک لازم برای تحصیل در آمریکا

برای مهاجرت  تحصیل در آمریکا باید به طور کلی دو مرحله را بگذرانید. مرحله اول دریافت نامه پذیرش در دانشگاه و مرحله دوم دریافت ویزای دانشجویی؛ در هر یک از این دو مرحله باید مدارکی را ارائه دهید که به شرح زیر می‌باشد.

 

مدارک پذیرش در دانشگاه

  • عکس پرسنلی که در سال جدید گرفته شده باشد.
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی قبلی به صورت ترجمه شده همراه با ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی
  • توصیه نامه استاید
  • روزمه تحصیلی یا CV
  • ارسال فرم های پذیرش در دانشگاه به صورت تکمیل شده
  • مقاله و پروژه های تحقیقاتی برای مقطع دکتری
  • مدارک توانایی مالی برای پرداخت هزینه دانشگاه

مدارک دریافت ویزا

  • پاسپورت معتبر برای تحصیل در آمریکا
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • انگیزه نامه
  • فرم های درخواست ویزا
  • مدارک از دارایی های موجود برای اثبات توانایی مالی
  • روزمه تحصیلی و کاری
  • قیش واریز شهریه دانشگاه
  • ارائه مدرک زبان
  • کارت پایان خدمت آقایان

نکته: سفارت آمریکا در ایران فعالیت ندارد و به همین دلیل برای انجام مصاحبه باید به کشورهای همسایه سفر کنید.

 

مراحل مهاجرت تحصیلی به آمریکا

دریافت ویزای تحصیلی مهم‌ترین قسمت مهاجرت و تحصیل در آمریکاست. برای دریافت ویزا باید مدارک خود را به طور کامل ارائه دهید و مراحل دریافت ویزا را طی کنید. این مراحل به شرح زیر می‌باشند.

 

ارائه مدرک تحصیلی

اولین گام این است که آخرین مدرک تحصیلی خود را با بالاترین نمره دریافت کنید و سپس آن را از دانشگاه تحویل بگیرید. بعد از تحویل مدرک و دریافت ریز نمرات باید آن ها را معادل سازی کرده و به صورت ترجمه شده به سفارت تحویل دهید.

 

دریافت مدرک زبان |‌ تحصیل در آمریکا

یکی از مهم ترین شروط دریافت ویزای تحصیل در آمریکا داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل است. حداقل نمره مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آیلتس ۶.۵ و تافل ۷۹ می‌باشد. برای قبولی در دانشگاه‌های آمریکا باید حداقل نمره را به دست آورید چراکه در غیر این صورت امکان ریجکتی ویزا بسیار بالا می‌رود.

 

انتخاب رشته و دانشگاه

با توجه به رشته‌ای که مدرک آن را کسب کرده‌اید، تنها مجاز به انتخاب بعضی از رشته‌های درسی در آمریکا هستید. مقطع تحصیلی شما در آمریکا ادامه مقطع قبلی است. البته در صورت داشتن شرط سنی امکان تکرار یک مقطع را خواهید داشت. پس از انتخاب رشته و مقطع باید دانشگاه‌های آمریکا را بررسی کنید و بهترین دانشگاه را با توجه به دانشگاه خود انتخاب نمایید.

 

ترجمه مدارک

مدارک خود را بایستی به طور کامل و به درستی ترجمه کنید تا در زمان تعیین شده به دانشگاه و سپس به سفارت تحویل دهید. توجه داشته باشید که ترجمه صحیح مدارک از اهمیت بسیار زیادی برای تحصیل در آمریکا برخوردار است. در صورت ترجمه اشتباه ویزای شما ریجکت خواهد شد.

 

اخذ پذیرش در دانشگاه

در این مرحله باید مدارک خود را برای دانشگاه‌های انتخابی تان ارسال کنید. محدودیتی در تعداد دانشگاه های انتخابی و ارسال مدارک وجود ندارد پس در خواست خود را برای تمام دانشگاه‌ها مدنظرتان بفرستید تا شانس قبولی‌تان افزایش یابد.

 

دریافت ویزا

پس از ارسال مدارک باید از یک دانشگاه نامه قبولی دریافت کنید. با در دست داشتن این نامه و سایر مدارک مورد نیاز می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیل در آمریکا اقدام نمایید. در این مرحله باید مدارک را به صورت اینترنتی ارسال کرده و هزینه صدور ویزا را نیز پرداخت کنید. پس از مدتی نتایج اولیه اعلام می‌شود و باید در زمان مشخص به سفارت آمریکا مراجعه کرده در جلسه مصاحبه و انگشت نگاری شرکت کنید.

پذیرش از دانشگاه نتیجه نهایی مهاجرت به آمریکا نیست و نتیجه مصاحبه در سفارت است که ویزای شما را صادر می‌کند. کوچک ترین اشتباه همچون ترجمه غلط و یا ناقص بودن مدارک ویزای شما را ریجکت خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در این مرحله حتما با متخصصان مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. پس از صدور ویزا می‌توانید بلیط خود را تهیه کرده و به آمریکا مهاجرت کنید.

 

هزینه ویزای دانشجویی

شرط ورود به کشور آمریکا داشتن ویزا است و افراد می‌توانند با انواع ویزا همچون کاری، دانشجویی و یا توریستی وارد این کشور شوند. برای تحصیل در آمریکا باید ویزای تحصیلی یا دانشجویی دریافت کنید. ویزا دانشجویی پس از بررسی شرایط و مدارک توسط سفارت آمریکا صادر می‌شود. برای دریافت ویزا باید ۱۶۰ دلار پرداخت کنید و علاوه بر آن مبلغ ۸۵ دلار نیز برای انگشت نگاری دریافت می‌شود. با توجه به عدم فعالیت سفارت آمریکا در ایران، سفر به کشورهای همسایه نیز هزینه ای را در بر خواهد داشت.

تحصیل در آمریکا

 

هزینه تحصیل در آمریکا

همانطور که گفته شد آمریکا کشور گران قیمتی است و دانشجویان بین المللی بایستی برای تحصیل در دانشگاه شهریه پرداخت کنند. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های دیگری نیز همچون جاره مسکن، خورد و خوراک، رفت و آمد و… نیز وجود دارد که دانشجو موظف به پرداخت آن‌هاست.

میانگین هزینه زندگی و تحصیل در آمریکا با توجه به شهر محل اقامت و دانشگاه تغییر می‌کند. دانشجویان برای دریافت ویزا باید حتما توانایی مالی خود برای پرداخت این هزینه ها را اثبات کنند. میانگین مبلغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی زندگی در آمریکا ۱۵ هزار دلار و شهریه دانشگاه ۳۰ هزار دلار در سال می‌باشد. هزینه تحصیل در آمریکا در دانشگاه های مختلف به شرح زیر می‌باشد.

دانشگاه هزینه سالانه
دانشگاه دولتی ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار
دانشگاه خصوصی ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار
کالج دولتی ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار
کالج خصوصی ۳۵ تا ۴۵ هزار دلار

هزینه زندگی در آمریکا

همانطور که گفته شد اثبات تمکن مالی تنها مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه و تحصیل در آمریکا نیست. دانشجویان باید از عهده مخارج زندگی در آمریکا نیز بر بیاید. بزرگ ترین سهم هزینه های زندگی در آمریکا به اجاره مسکن تعلق دارد. دانشجویان می‌توانند در خوابگاهی‌های دانشجویی ساکن شده و یا با صرف هزینه بیش‌تر آپارتمان شخصی اجاره کنند. هزینه زندگی در شهرهای مختلف آمریکا بسیار متفاوت است اما به طور کل می‌توان مبلغ ۱۵ هزار دلار در سال را برای زندگی دانشجویی در آمریکا برآورد کرد.

 

تحصیل رایگان و دریافت بورسیه تحصیلی

تحصیل رایگان در آمریکا معنی ندارد چراکه تمامی دانشگاه‌ها حتی برای افراد بومی نیز شهریه پرداز هستند و در هیچ یک از دانشگاه‌های آمریکا نمی‌توان به صورت رایگان تحصیل کرد. اما با برخی راهکارها می‌توان این هزینه ها را تا حد زیادی کاهش داد. اولین و مهم ترین راه، دریافت بورسیه تحصیلی است. بورسیه های تحصیلی مخصوصا در مقاطع ارشد و دکتری با سهولت بیشتری دریافت می‌شوند و تا حد بسیار زیادی هزینه و تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می‌دهند. برای دریافت بورسیه، دانشجو باید نمرات عالی و سطح زبان خوبی داشته باشد. برخی از بورسیه های تحصیلی آمریکا به شرح زیر می‌‎باشد.

بورسیه تحصیلی آمهرست: این بورسیه مختص به خود دانشگاه آمهرست است و به صورت بسته های هدیه همچون کمک نقدی و بورسیه و یا ایجاد شغل به دانشجویان داده می‌شود.

‌بورسیه کالج بریا: این کالج در سال اول تحصیل در آمریکا بورسیه صد درصد ارائه می‌دهد و پس از آن نیز دانشجویان می‌توانند مبلغی در حدود ۱۰۰۰ دلار دریافت کنند.

بورسیه دانشگاه کلارک: این دانشگاه نیز دانشجویان را بورسیه کرده و در مدت ۴ سال مبلغ ۱۵ تا ۲۵ هزار دلار به عنوان کمک هزینه ارائه می‌کند.

بورسیه کالج کلمبیا: دانشجویان برتر بین المللی می‌توانند از بورسیه و جوایز این دانشگاه استفاده کنند. در این بورسیه شهریه دانشگاه از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد کاهش می‌یابد.

 

کار در حین تحصیل در آمریکا

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در آمریکا امکان کار در حین تحصیل است. دانشجویان بین المللی این اجازه را دارند که به صورت پاره وقت و برای ۲۰ ساعت در هفته به انجام کار بپردازند. همچنین در تعطیلات نیز این زمان به ۴۰ ساعت در هفته گسترش می‌یابد. دانشجویان با انجام کار پاره وقت درآمد دلاری به دست می‌آورند و به این صورت می‌توانند هزینه های خود را تا حدی پوشش دهند. برای کار دانشجویی بایستی ویزای تحصیلی داشته باشید و به صورت تمام وقت در یک دانشگاه مورد تایید آمریکا تحصیل کنید.

 

دریافت اقامت دائم پس از تحصیل

سیاست کشور آمریکا بر این است که دانشجویان بین المللی که از توانایی ها و استعدادهای خوبی برخوردارند، در این کشور بمانند و در جهت رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی آمریکا تلاش کنند. در راستای همین سیاست این امکان فراهم شده است که دانشجویان پس از اتمام تحصیل در آمریکا اقامت دائم خود را دریافت کنند.

برای این منظور دانشجو باید کاری پیدا کرده و از این طریق ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد. پس از مدتی فعالیت در آمریکا فرد باید مالیات پرداخت کند و در این صورت با گذشت ۵ سال از حضور در آمریکا، اخذ تابعیت و شهروندی امکان پذیر می‌شود. دریافت گرین کارت آمریکا تقریبا ۷ تا ۳۰ ماه زمان می‌برد و ۱۰ سال نیز اعتبار دارد.

 

ریجکت ویزای تحصیلی آمریکا

همانطور که گفته شد مهم ترین مرحله مهاجرت تحصیلی دریافت ویزا است. برخی مواقع ممکن است ویزا ریجکت شود که اتفاق بسیار ناخوشایندی است و تمام برنامه ریزی‌های فرد را از بین می‌برد. ریجکت شدن ویزا معمولا دلایل مشخصی دارد که با آگاهی از این دلایل می‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید. این دلایل به شرح زیر می‌باشد.

  • عدم اثبات توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل در آمریکا
  • ناقص بودن مدارک و یا مشکل در ترجمه
  • مدرک جعلی
  • گپ تحصیلی زیاد و غیرقابل توجیه
  • سو سابقه کیفری
  • عدم ارائه انگیزه نامه قوی
  • ضعیف بودن روزمه تحصیلی
  • پناهنده بودن یکی از اعضای خانواده
  • اثبات نکردن وابستگی به کشور مبدا و برگشت پس از اتمام تحصیل
  • عدم کسب حداقل نمره زبان
  • و یا هر مشکلی که در مصاحبه به وجود بیاید و بر نظر آفیسر تاثیر بگذارد.

دانشگاه‌های برتر آمریکا |‌ تحصیل در آمریکا

برای تحصیل در آمریکا اولین گام این است که دانشگاه خود را برای تحصیل انتخاب کنید. مهم ترین معیارها برای انتخاب دانشگاه، سطح علمی و میزان هزینه آن می‌باشد. در ادامه لیست دانشگاه های آمریکا به تفکیک رتبه و ارزان بودن آورده شده است.

  • استنفورد
  • هاروارد
  • کالیفرنیا
  • شیکاگو
  • پنسیلوانیا
  • پرینستون
  • ییل
  • کرنل
  • کلمبیا

دانشگاه های ارزان آمریکا

  • دانشگاه ایالتی آریزونا
  • ویچیتا
  • ایالتی کلیولند
  • نیواورلئان
  • میشیگان شرقی
  • ایالتی کنت
  • وایومینگ
  • ایالتی کالیفرنیا نورتریج
  • دپیپل
  • تگزاس جنوبی
  • دانشگاه ایالتی آلکورن
  • دانشگاه ایالتی کنت
  • بلویو
  • دانشگاه سیتی نیویورک
  • دانشگاه اجتماعی هیلزبورو
  • دانشگاه وست کلیف

دانشگاه‌های فوق در عین ارزان بودن بسیار معتبر هستند و جز دانشگاه‌های بین المللی با سطح آموزشی بالا محسوب می‌شوند.

 

مقاصد جایگزین برای تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا مزایای بسیار زیادی دارد و افرادی که بتوانند وارد این سیستم آموزشی شوند شرایط بسیار خوبی خواهند داشت. اما در کنار این مزایا آمریکا معایبی نیز دارد که یکی از آن‌ها هزینه بالا می‌باشد. در این شرایط ممکن است برخی از افراد نتوانند در دانشگاه‌های آمریکا مشغول به تحصیل شوند. از سوی دیگر مشکلات سیاسی میان ایران و آمریکا همواره یک خطر برای دانشجویان ایرانی در آمریکا است.

در این شرایط بایستی به دنبال گزینه های جایگزین باشید. بهترین گزینه‌های برای تحصیل در کشورهای خارجی استرالیا و کانادا هستند که با داشتن سیستم آموزشی قوی و فرهنگ چند ملیتی مقصدی محبوب در بین مهاجران مسحوب می‌شوند. چنانچه قصد انتخاب مقصد برای مهاجرت را دارید، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید.

 

مشاوره تحصیل در آمریکا

آمریکا کشوری با سیستم آموزشی سطح بالا است و جز مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. برای تحصیل در آمریکا باید مدرک زبان آیلتس و یا تافل داشته و توانایی مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی را نیز داشته باشید.

در صورتی که قصد تحصیل در آمریکا را دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. مراحل دریافت ویزا پیچیدگی‌ها و سختی‌های خود را دارد و ممکن است بسیاری از افراد در اثر نا آگاهی متحمل ضرر و زیان شوند. متخصصان مرکز مشاوره تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند و در این مسیر همراه شما باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در آمریکا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تحصیل در آمریکا در مدرسه امکان پذیر است؟

    بله دانش آموزان بین المللی می‌توانند در مدارس آمریکا به تحصیل بپردازند اما شرط اصلی این است که والدین نیز همراه او باشند و یا دانش آموز در مدارس شبانه روزی ثبت نام شود.

  2. آیا امکان تحصیل رایگان در آمریکا وجود دارد؟

    خیر دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین المللی و افراد بومی شهریه پرداز هستند و به هیچ عنوان امکان تحصیل رایگان وجود ندارد. اما با دریافت بورسیه در مقاطع ارشد و دکتری می‌توان هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش داد.

  3. دلیل ریجکت شدن ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

    ویزای تحصیلی به دلایل متعددی ممکن است ریجکت شود که در طول متن به آن‌ها اشاره شده است. مهم ترین این دلایل ناقص بودن مدارک، عدم توانایی مالی و یا گپ تحصیلی می‌باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره