دکتریدکتری وزارت بهداشت

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ یکی از سوالات متقاضیان آزمون دکترا است. داوطلبان پس از قبولی در آزمون و کسب رتبه قابل قبول برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی از سوی دانشگاه‌ها دعوت خواهند شد. با توجه به اهمیت مقطع دکتری و تاثیر 50 درصدی مصاحبه در قبولی بسیار مهم است که داوطلبان از زمان مصاحبه دکترا وزارت بهداشت اطلاع داشته باشند تا با توجه به زمانی که در اختیار دارند برای این مرحله مهم آماده شوند. در ادامه به توضیح زمان مصاحبه دکترا وزارت بهداشت ۱۴۰۲ برای شما داوطلبان گرامی پرداخته‌ایم.

 

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت، داوطلبان از دانشگاه‌هایی که موفق به کسب حد نصاب نمره آن‌ها شده‌اند، برای مصاحبه دعوت می‌شوند. تاریخ مصاحبه وزارت بهداشت از طریق سایت sanjeshp.ir اطلاع‌رسانی می‌شود. زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت سال گذشته در مرداد انجام شد. پیش بینی می کنیم در سال جاری نیز مصاحبه در این بازه زمانی انجام گیرد.

تاکنون اطلاعیه‌ای مبنی بر زمان مصاحبه دکترا وزارت بهداشت ۱۴۰۲ منتشر نشده است اما به محض انتشار این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

اطلاعیه های جدید در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود. داوطلبان باید به صورت مداوم سایت سنجش پزشکی را مرتبا دنبال نمایند تا از آخرین اخبار محل و تاریخ مصاحبه دکتری وزارت بهداشت رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی اطلاع یابند. البته شما داوطلبان گرامی می توانید با عضویت در کانال تلگرامی دانتل کو  از آ]رین اخبار و زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ اطلاع یابید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

نحوه انجام مصاحبه دکترا تخصصی

در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت تخصصی داوطلبان باید در هر یک از ایستگاه‌های طراحی شده برای مدت زمان مشخصی مطالب خود را ارائه دهند. درجه سختی هر ایستگاه برای تمام داوطلبان کاملا یکسان است. داوطلبان اجازه صحبت با دیگران در مورد محتوای آزمون را ندارند و در این کار تخلف محسوب خواهد شد. پس از پایان مراحل مصاحبه، داوطلب می‌تواند مستندات خود را از نماینده مربوطه تحویل بگیرد.

 

شرایط شرکت دکتری پژوهشی وزارت بهداشت

داوطلبان واجد شرایطی که حداقل دو مقاله پژوهشی اصیل در رزومه خود دارند، مجاز به شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت هستند. هر داوطلب با توجه به رتبه خود امکان شرکت در حداکثر سه دانشگاه علوم پزشکی را خواهد داشت. پس از بارگزاری و تحویل مقاله‌ها و بررسی آن‌ها، اجازه شرکت در جلسه مصاحبه صادر می‌شود.

برای این منظور داوطلبان باید در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1402 مدارک مورد نیاز را به صورت یک لوح فشرده تحویل دبیرخانه شورای علوم پزشکی در محل آزمون بدهند. مدارک مورد نیاز شامل مقالات علمی، مقاله‌های پژوهشی خارجی و داخلی، مدرک کارشناسی، مدرک معتبر زبان، مدرک ثبت اختراع، کتاب، خلاصه مقاله در کنگره و چک لیست مستندات می‌شود. 

 

سوالات مصاحبه دکترا وزارت بهداشت

سوال‌های مصاحبه دکتری هر سال تغییراتی خواهند داشت و به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع در مورد آن‌ها صحبت کرد. اما با توجه به روند سوالات در سال‌های پیشین می‌توان تا حدودی در مورد سوالات مصاحبه آگاه شد. برخی از سوالات احتمالی در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به شرح زیر هستند:

1️⃣ در یکی از از ایستگاه‌های مصاحبه در مورد پایان نامه سوالاتی پرسیده می‌شود. بایست به طور کامل بر پایان نامه خود مسلط باشید تا آمادگی پاسخ دادن به هر سوالی را داشته باشید.

2️⃣ در ایستگاه بعد چند موضوع مختلف ارائه شده و می‌توانید به انتخاب خود مختصرا در مورد یکی از آن‌ها سخنرانی کنید.

3️⃣ در مرحله بعد شما باید مقاله‌هایی در مورد موضوع ارائه شده پیدا کنید و اقدام به تحلیل رفرنس آن‌ها نمایید.

4️⃣ ایستگاه دیگر در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ مربوط به سطح زبان انگلیسی است و باید بر اساس اصطلاحات تخصصی رشته خود، سخنرانی کوتاهی به زبان انگلیسی داشته باشید.

5️⃣ در مرحله آخر داوطلب باید مهارت‌ها و اطلاعات خود در مورد رشته تحصیلی‌اش را به اساتید نشان دهد و خود را ثابت کند.

 پیش بینی می‌شود که محتوای سوالات آزمون به همین صورت باشند اما ترتیب آن‌ها می‌تواند تغییر کند. در هر ایستگاه زمان مشخصی به داوطلب داده می‌شود که معمولا 10 دقیقه است.

 

راهکارهای موفقیت در زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1402

رعایت برخی نکات هرچند ساده به شما کمک می‌کند تا عملکرد خود را بالا ببرید و تاثیر بهتری بر اساتید بگذارید. با مطالعه راهکارهای زیر و رعایت آن‌ها می‌توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

1. رفت و آمد خود را به نحوی برنامه ریزی کنید که سر ساعت مشخص برای زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در مکان صاحبه حاضر باشید.

2. استرس و اضطراب را از خود دور کنید و با اعتماد به نفس کامل در مصاحبه ظاهر شوید.

3. با پوشش مناسب و ظاهر آراسته در جلسه مصاحبه شرکت کنید.

4. قبل از مصاحبه در مورد سوالات احتمالی مطالعه کنید و تسلط کافی بر روی مطالب داشته باشید.

5. مهارت سخنرانی خود را تقویت کنید.

6. قبل از پاسخگویی چند لحظه فکر کنید تا بتوانید پاسخ خود را کامل و در عین حال مختصر بیان نمایید.

7. مدارک لازم را به طور دقیق و کامل آماده کنید تا قبل از مصاحبه مشکلی به وجود نیاید.

8. در مورد داوران تحقیق کنید تا شناختی نسبی از آن‌ها به دست آورید.

 

مشاوره زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

مصاحبه اهمیت بسیار زیادی برای متقاضیان آزمون دکتری دارد چرا که 50 درصد از نتیجه آزمون را مشخص خواهد کرد. مصاحبه برای بسیاری از داوطلبان مساله‌ای جدید و در عین حال مبهم و استرس‌آور است. این در حالیست که با کسب اطلاع کافی از سوالات و زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت می‌توانید در مدتی که در اختیار دارید، به خوبی برای مصاحبه آماده شوید. مشاوران تحصیلی به شما کمک می‌کنند تا این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066  تماس بگیرید.

 

سوالات متداولس

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1402 در چه تاریخی است؟

هنوز اطلاعیه‌ای مبنی بر زمان مصاحبه منتشر نشده است و به محض انتشار در این مطلب اطلاع‌رسانی می‌شود. پیش بینی می‌شود که مصاحبه مانند سال گذشته در اواخر مرداد ماه انجام شود.

مصاحبه دکترا وزارت بهداشت در کجا برگزار می‌شود؟

متقاضیان کنکور دکتری وزارت بهداشت برای مصاحبه بایست به دانشگاه ایران مراجعه کنند.

آیا مصاحبه وزارت بهداشت 1402 به صورت حضوری است؟

بله با توجه به اهمیت مصاحبه دکتری و کاهش ویروس کرونا در سال 1402 مصاحبه به صورت حضوری انجام می‌شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره