انتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاددکتری

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ همزمان با آغاز فرآیند انتخاب‌رشته منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. بعد از اعلام نتیجه اولیه، داوطلبان می توانند علاوه بر انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری برای دانشگاه‌آزاد نیز به طور مجزا انتخاب‌رشته کنند. دفترچه‌ی راهنما حاوی اطلاعات مهم و ارزشمندی در مورد رشته محل‌های مختلف و ظرفیت آن‌هاست و به داوطلب کمک می‌کند تا انتخاب‌رشته و اولویت بندی بهتری داشته باشد. در ادامه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 1403 را قرار داده ایم.

دفترچه انتخاب‌رشته ۱۴۰۳ منتشر شد. لینک دانلود در ادامه مقاله قرار گرفت.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از دانشگاه‌های سراسری در سایت azmoon.org انجام می گیرد. آن دسته از داوطلبانی که در کارنامه اولیه مجاز به انتخاب‌رشته و دارای کد دسترسی انتخاب رشته دکتری آزاد می باشند، در زمان تعیین شده می توانند انتخاب‌رشته خود را انجام دهند. 

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در ادامه به محض انتشار فعال شده و شما داوطلبان گرامی می توانید دفترچه‌ی راهنما را دانلود و مطالعه نمایید.

در صورتی که در زمان تعین شده برای انتخاب رشته اقدامی نکنید، در واقع انصراف خود از پذیرش در دانشگاه آزاد را اعلام کرده‌اید و دیگر امکان گزینش و دعوت به مصاحبه وجود ندارد.

در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳ اطلاعاتی هموچون نحوه انتخاب‌رشته و شرایط و قوانین و لیست کد رشته محل های ارائه شده قرار دارد. داوطلبان باید پیش از انجام فرآیند انتخاب‌رشته دفترچه‌ی راهنما را دانلود کرده و کدرشته محل های انتخابی را استخراج نمایند. 

❌❌ در مقاله زیر به بررسی نکات مهم کلیدی در انتخاب‌رشته مقطع دکترا پرداخته ایم. لذا تصویه می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته مقاله زیر را به صورت کامل مطالعه نمایید. 

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 1403

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ همزمان با آغاز فرآیند انتخاب‌رشته از طریق سایت azmoon.org در قالب فایل pdf منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. با توجه به برگزاری آزمون در اسفند ماه و روال سال های گذشته پیش بینی می کنیم دفترچه‌ی راهنما در فروردین منتشر شود. 

تا کنون زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراسری می‌توانند در زمان مشخص شده و همزمان با شروع انتخاب‌رشته به سایت azmoon.org مراجعه کرده و نسبت به دانلود و مطالعه فایل pdf آن اقدام نمایند. هنوز اطلاعیه‌ای در خصوص زمان انتشار دفترچه انخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 منتشر نشده است اما انتظار می‌رود که همچون سال گذشته در نیمه دوم فروردین ماه فرایند انتخاب‌رشته آغاز گردد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

جزییات دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 شامل بخش های مختلفی می باشد. توصیه می کنیم داوطلبان پیش از انجام فرآیند انتخاب‌رشته دفترچه‌ی راهنما را به صورت کامل مطالعه نمایند. با توجه به اهمیت مطالعه آن در ادامه به بررسی تمامی جزییات و نکات لازم ذکر شده دفترچه راهنما خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

✅ انتخاب رشته و پذیرش: در این بخش سایت و مبلغ انتخاب رشته توضیح داده می‌شود. همچنین پیامد شرکت نکردن در انتخاب رشته پس از زمان تعیین شده مشخص می‌گردد.

پذیرش نهایی: در این بخش از دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 به توضیح چگونگی پذیرش نهایی دانشجو پرداخته می‌شود. به این صورت که پس از انتخاب‌رشته، دانشجویان به جلسه مصاحبه دعوت می‌شوند و پس از کسب نمره قابل قبول از سوی دانشگاه با توجه به رتبه اولیه و رتبه مصاحبه طبق چینش کدرشته محل، پذیرش نهایی انجام می‌شود.

 

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

در این بخش از دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 انواع سهمیه های موثر مانند ایثارگران و رزمندگان ذکر شده است. در این بخش شرایط لازم برای دریافت سهمیه و میزان تاثیر سهمیه داوطلبان شرح داده است.

 

جدول کدرشته محل‌ها دکتری تخصصی با آزمون

در این جدول تمام رشته‌ها در گروه‌های مختلف آزمایشی به همراه نام دانشگاه ذکر شده است. متقاضیان می‌توانند با بررسی کدرشته محل‌ها با توجه به فاکتورهای مدنظر خود به انتخاب رشته (حداکثر 80 انتخاب) بپردازند. لازم به ذکر است که لزومی به پر کردن همه این 80 رشته نیست و می‌توانید تعداد کمتری انتخاب داشته باشید.

توصیه می کنیم داوطلبان کدرشته محل های انتخابی خود را که از دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در یک فرم پیش نویس بنویسید و پس از اطمینان از نحوه اولویت بندی و حذف و اضافه کردن کدرشته محل ها، لیست نهایی را در سایت وارد کنید. 

 

شرایط ثبت نام بدون آزمون

فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند بدون آزمون در انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند. در این نحوه پذیرش که استعداد درخشان نیز نامیده می‌شود سابقه فعالیت‌های پژوهشی و نمره مصاحبه نتیجه نهایی را تعیین می‌کند.

ثبت نام دکتری بدون آزمون دکتری به صورت جداگانه از با آزمون می باشد و دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ جداگانه که حاوی کدرشته محل های پذیرش بدون آزمون می باشد. داوطلبان متقاضی در صورت واحد شرایط بودن می توانند در علاوه بر شرکت در آزمون دکتری در پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان نیز شرکت کنند. 

 

مراحل پس از انتخاب رشته و مصاحبه

پس از انتخاب‌رشته داوطلبان باید منتظر بمانند تا از طرف دانشگاه‌ها برای مصاحبه دعوت شوند. در این مدت تمرین زیادی برای جلسه مصاحبه داشته باشید و اطلاعات کافی از روند مصاحبه به دست آورید. آمادگی برای مصاحبه دکتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نتیجه نهایی را به طور کل تغییر می‌دهد. پس از مصاحبه نتایج نهایی در زمان مشخص در سایت سازمان سنجش منتشر می‌گردد.

 

مشاوره دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 یک امر ضروری برای داوطلبین دکتری است زیرا اطلاعات بسیار مهمی همچون شرایط، نحوه، زمان و هزینه انتخاب‌رشته را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد و تمام کد رشته محل‌ها در آن موجود می‌باشد. به این صورت داوطلب می‌تواند جواب تمام سوال‌های خود را پیدا کرده و رشته محل‌ها را به طور دقیق بررسی کند. 

توجه داشته باشید انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد دارای هزینه می باشد و داوطلبان پس از وارد کردن کد ملی و کددسترسی انتخاب رشته و ورود به سامانه مذکور باید هزینه اعلامی از طریق سایت azmoon.org به صورت اینترنتی پرداخت نمایند. 

داوطلبان مقطع دکتری با فرایند انتخاب‌رشته آشنایی دارند و می‌دانند که انتخاب‌رشته و نحوه چینش رشته محل‌ها چه اهمیتی دارد. اما با این حال در این مقطع نیز ممکن است سوالات یا مشکلاتی در فرایند انتخاب‌رشته برای داوطلبان به وجود بیاید. در این شرایط توصیه ما به شما این است که از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

دفترچه انتخاب‌رشته در نیمه دوم فروردین ماه همزمان با شروع انتخاب‌رشته منتشر می‌شود.

چگونه می‌توان به دفترچه انتخاب رشته دکترا آزاد دانلود کرد؟

در متن مقاله لینک دانلود دفترچه انتخاب‌رشته قرار داده شده است.

آیا انتخاب‌رشته دکتری دانشگاه آزاد مستلزم هزینه است؟

بله داوطلبین برای انتخاب‌رشته باید از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مبلغی را پرداخت کرده تا وارد صفحه انتخاب رشته شوند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره