انتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتریدکتری

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ در چه زمانی امکان پذیر است؟ پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در در محله انتخاب رشته شرکت کنند. سازمان سنجش این امکان را برای داوطلبان فراهم آورده که در صورت تمایل، کدرشته محل های انتخابی خود را حذف یا اضافه کنند و حتی ترتیب اولویت بندی کدرشته ها را نیز تغییر دهند. در ادامه این مقاله به بررسی زمان و نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان آزمون دکتری پس از برگزاری آزمون و انتشار کارنامه اولیه این آزمون می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. داوطلبان می توانند در یکی از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در صورت مجاز بودن انتخاب رشته کرده و کدرشته محل های انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. 

هر ساله تعدادی از داوطلبان پس از تکمیل فرم انتخاب رشته، درصدد ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ می باشند و تمایل دارند یک کدرشته محل اضافه یا حذف کرده یا تغییراتی را در ترتیب بندی فرم فرم خود اعمال نمایند. این داوطلبان می توانند در زمان ویرایش تغییرات مورد نیاز خود را اعمال نمایند.

 

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری 1403

زمان ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری همزمان با مهلت انتخاب‌رشته می باشد. داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری می توانند فرم انتخاب رشته خود را در صورت تمایل ویرایش نمایند. در سال گذشته داوطلبان از 29 تا 2 اردیبهشت ماه مجاز بودند با مراجعه به سایت سازمان سنجش فرم مربوطه را ویرایش نمایند. 

تاکنون زمان ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ اعلام نشده است. به محض اعلام زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

انتخاب رشته یکی از مهمترین مراحل آزمون دکتری می باشد و داوطلبان باید با آگاهی کامل این فرآیند را انجام دهند.در مقاله زیر به بررسی نکات کلیدی و مراحل انتخاب رشته آزمون دکتری پرداخته ایم. لذا پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله راهنما زیر با دقت مطالعه نمایید.

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 فقط از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فقط امکان پذیر می باشد. همه داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده باید به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری مراجعه کرده و در صورت نیاز ویرایش انتخاب رشته دکتری خود را انجام دهند. در ادامه به شرح کلی مراحل ویرایش و سپس راهنما تصویری این مراحل برای شما متقاضیان گرامی شرح داده ایم. 

 

✅مراجعه به سایت سنجش

✅انتخاب لینک فعال ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) phd سال ۱۴۰۳ ” 

✅ورود به سایت با استفاده از شماره پرونده و کدرهگیری انتخاب رشته

✅ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ (حذف و اضافه کردن کدرشته محل جدید یا تغییر در اولویت بندی کدرشته محل ها)

✅تایید اطلاعات و پرینت جدید فایل انتخاب رشته

 

راهنما تصویری

در این بخش راهنما تصویری مراحل ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 را شرح می دهیم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. از طریق منوی پایین بر روی ” دکترای تخصصی ” کلیک کنید.

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری

 

2️⃣ از طریق منوی سمت راست بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” کلیک کنید.

ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری

 

3️⃣ در صورتی که در بازه زمانی تعیین شده به سایت مراجعه کنید، گزینه ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) phd سال ۱۴۰۳ ” را مشاهده خواهید کرد. بر روی گزنه مورد نظر کلیک کنید.

ویرایش انتخاب رشته دکتری

 

4️⃣ در این مرحله ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ بر روی گزینه ” ویرایش انتخاب رشته ” در منوی بالا سمت راست کلیک کنید. 

5️⃣ حال با استفاده از شماره پرونده و کدرهگیری انتخاب رشته خود وارد شوید. 

6️⃣ در این مرحله فرم انتخاب رشته و کدرشته محل های انتخابی برای شما نمایش داده خواهد شد. در صورت تمایل می توانید ترتیب اولیت بندی خود را تغییر دهید و حتی می توانید کدرشته محل جدید اضافه کرده و یا حذف کنید. 

7️⃣ در نهایت بر روی تایید کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده و ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای شما ثبت شده و اعمال شود.

8️⃣ در این مرحله رسید انتخاب رشته خود با ویرایش کدرشته محل های جدید را باید دریافت کنید. این رسید به منزله موفقیت آمیز بودن ویرایش انتخاب رشته دکتری می باشد. رسید را ذخیره کنید و در صورت تمایل از آن پرینت بگیرید.

 

تعداد دفعات مجاز ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری

سازمان سنجش برای تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته دکتری 1403 یک سقف تعیین کرده است. چنانچه داوطلبی بیش از حد مجاز فرم انتخاب‌رشته را ویرایش نمایند، سیستم قفل خواهد شد و دیگر امکان ویرایش را نخواهد داشت. بسیاری از داوطلبان بدون توجه به این مساله و با نا آگاهی به محدود بودن تعداد دفعات مجاز برای ویرایش فرم خود، مکررا به تغییر این فرم اقدام می کنند. 

تعداد دفعات مجاز ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ حداکثر 5 مرتبه می باشد.

لذا توصیه اکید می کنیم فقط در صورت نیاز و مطمئن بودن از تغییرات اعمالی، فرم انتخاب‌رشته را ویرایش کنید. در سال گذشته تعداد دفعات مجاز ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۵ مرتبه بود و داوطلبان پس از این تعداد ویرایش اجازه تغییر را نداشته و تغییراتی اعمال نمی شد.

 

ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همانطور که می دانید انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد مجزا از یکدیگر است و داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس azmoon.org مراجعه نمایند. داوطللبان در زمان تعیین شده برای انتخاب رشته و همچین تمدید مهلت می توانند نسبت به ویرایش انتخاب های خود اقدام نمایند. 

پس از ورود به سایت باید کد دسترسی هفت رقمی خود را همراه با کد ملی درج کرده و وارد صفحه انتخاب رشته شوید. در این مرحله می توانید ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد را انجام دهید. در صورت ابهام و یا بروز مشکل در روند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مراحل پس از انتخاب رشته

همان گونه که می دانید پذیرش در مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز می باشد. پس از اتمام مهلت انتخاب رشته، نتایج در بازه زمانی یک ماهه منتشر می شود. نتایج انتخاب رشته در قالب کارنامه ای منتشر خواهد شد و داوطلبانی که دارای رتبه مناسب بوده اند، به مرحله مصاحبه دکتری دعوت خواهند شد.

داوطلبان در زمان مقرری که از سوی دانشگاه دعوت شده اعلام می شود، باید به صورت حضوری مراجعه کرده و در جلسه مصاحبه حضور یابند. توجه داشته باشید در صورتی در رشته و دانشگاه مورد نظر قبول خواهید شد که در مصاحبه آزمون دکتری نیز امتیاز لازم را کسب کنید. پس دعوت به مصاحبه به منزله قبولی در مقطع دکتری نمی باشد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

بسیاری از داوطلبان دوره دکتری به دلیل داشتن تجربی قبلی از مرحله انتخاب رشته در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد توجه کافی به آن ندارند. به این دلیل بسیاری از داوطلبان دچار اشتباه در انتخاب رشته خود می شوند. لذا توصیه می کنیم حتما از مشاورین و متخصصین در این حوزه مشاوره بگیرید. 

چنانچه پیرامون ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ابهاماتی برایتان وجود داشت، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل راهنمایی های لازم را از مشاوران تحصیلی این مجموعه دریافت کنید تا بتوانید انتخاب‌‌رشته صحیحی داشته باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ در چه بازه زمانی می باشد؟

    داوطلبان در مهلت انتخاب رشته که معمولا در فروردین ماه می باشد می توانند فرم خود را ویرایش نمایند.

  2. ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری از چه سایتی امکان پذیر می باشد؟

    داوطلبان از طریق سایت سنجش می توانند فرم خود را ویرایش کنند. در متن مقاله نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری را شرح داده ایم.

  3. آیا تعداد دفعات ویرایش فرم انتخاب رشته دکترا محدود می باشد؟

    بله، داوطلبان مجاز می باشند حداکثر پنج بار فرم انتخاب رشته ویرایش نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره