انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزادکارشناسی ارشد

اصلاح معدل کنکور ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

اصلاح معدل کنکور ارشد ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق لینک فعال در سایت سنجش امکان پذیر می باشد. تمامی داوطلبانی که مراحل نام نویسی خود را در سایت سنجش تکمیل کرده اند اما به دلایل مختلفی از جمله عدم آگاهی، بی دقتی و … برخی اطلاعات از جمله معدل خود را به اشتباه وارد کرده اند، می توانند در بازه های زمانی اعلام شده از طریق سایت سنجش، اطلاعات اشتباه خود را ویرایش کنند. سوالی که برای بسیاری از داوطلبان وجود دارد این است که اصلاح و تغییر معدل کنکور ارشد در چه زمان هایی و چگونه امکان پذیر می باشد. در ادامه قصد داریم به جزئیات نحوه و زمان اصلاح معدل کنکور کارشناسی ارشد بپردازیم. همراه ما باشید.

 

اصلاح معدل کنکور ارشد ۱۴۰۳ 

خوشبختانه سازمان سنجش در بازه های زمانی مختلف امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی از جمله بند مرتبط با معدل را در سایت سنجش را برای متقاضیان فراهم می کند. بنابراین متقاضیانی که با مغایرت اطلاعات ثبت نامی با اطلاعات اصلی خود مواجه شده اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده مجدد به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کنند و اقدام به ویرایش اطلاعات و اصلاح معدل کنکور ارشد نمایند. 

تمامی داوطلبانی که تمایل دارند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند، باید در نظر داشته باشند که در زمان تکمیل فرم اینترنتی، وارد کردن اطلاعات درست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که طی این مرحله و در زمان وارد کردن اطلاعات فردی و تحصیلی، داوطلبان نهایت دقت را داشته باشند تا کوچکترین خطایی در آن ها وجود نداشته باشد. 

با وجود اهمیت بالای این موضوع، برخی از داوطلبان که ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد خود را به کافینت ها می سپارند و یا خودشان در زمان نام نویسی دقت لازم را ندارند، ممکن است برخی اطلاعات خود را به اشتباه در سامانه وارد کنند و پس از تایید نهایی و دریافت کد پیگیری متوجه اشتباه خود شوند.

 

زمان اصلاح معدل کنکور ارشد 1403

از سوالات پرتکرار که چه زمانی می توانیم اطلاعات ثبت نامی کنکور کارشناسی ارشد خود را ویرایش کنیم و اصلاح معدل کنکور ارشد را انجام دهیم. به منظور همینطور اصلاح معدل کنکور ارشد، سازمان سنجش در سه بازه زمانی لینک ویرایش را در سایت مربوطه فعال می کند.

تمامی شرکت کنندگان که مرحله نام نویسی خود را تکمیل کرده اند و کد پیگیری ثبت نام خود را دریافت نموده اند، می توانند در صورت تمایل در این بازه های زمانی اطلاعات مورد نظر خود از جمله بند معدل را ویرایش کنند. در ادامه جزئیات بازه های زمانی اعلام شده برای اصلاح معدل کنکور کارشناسی ارشد را آورده ایم.

 

1. زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

تمامی متقاضیان مجاز هستند، تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام اطلاعات فردی و تحصیلی خود را که در زمان ثبت نام وارد کرده اند، ویرایش نمایند. بنابراین اصلاح معدل کنکور ارشد تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام و همینطور در زمان تمدید مهلت ثبت نام امکان پذیر است. 

داوطلبان می توانند با مراجعه مجدد به سایت سنجش از طریق لینک ویرایش ثبت نام که در این بازه زمانی فعال می باشد، اقدام به تصحیح اطلاعات اشتباه خود و اصلاح معدل کنکور کارشناسی ارشد نمایند. 

 

2. مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 

داوطلبانی که به دلایل مختلف نتوانسته اند در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود نمایند، می توانند با پیگیری اطلاعیه های منتشر شده از طریق سایت سنجش در مهلت مجددی که برای ثبت نام در این آزمون اعلام می گردد، اقدام به اصلاح معدل کنکور ارشد کنند. 

به منظور ثبت نام جاماندگان از کنکور کارشناسی ارشد دو بار مهلت ثبت نام کنکور ارشد تمدید گردید. مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد اعلام گردیده است. داوطلبانی که تمایل به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود دارند، در هر دو بازه زمانی نامبرده مجاز به ویرایش اطلاعات خود می باشند.

البته لازم است اشاره کنیم که به منظور ثبت نام متاخرین در کنکور کارشناسی ارشد، لینک مرتبط با ثبت نام نیز در سایت سنجش فعال شد که این بازه زمانی نیز فرصت اصلاح معدل کنکور ارشد برای متقاضیان فراهم بود.

 

3. زمان دریافت کارت ورود به جلسه

بازه زمانی آخری که در اختیار شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد به منظور ویرایش اطلاعات ثبت نامی از جمله معدل قرار می گیرد، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد می باشد.

لازم است به این نکته مهم توجه داشته باشید که داوطلبانی که تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 فارغ التحصیل می شوند، لازم است در این بازه زمانی میانگین نمرات خود را در فرم ثبت نام درج کنند

داوطلبانی که پس از بررسی اطلاعات خود متوجه مغایرتی در معدل دوره کاردانی و کارشناسی خود شده اند، می توانند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد که احتمالا در تاریخ 8 اسفند ماه می باشد، در جهت اصلاح معدل کنکور ارشد گام بردارند. 

 

4. زمان انتخاب رشته ارشد

در سال های گذشته متقاضیان در زمان انتخاب رشته نیز مهلت داشتند تا اطلاعات خود را ویرایش نمایند و اطلاح معدل کنکور ارشد را انجام دهند. چنانچه حتی پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد متوجه مغایرتی در معدل مقطع کاردانی و کارشناسی خود شدید، حتما نسبت به ویرایش آن ها اقدام کنید. 

 

مراحل اصلاح معدل ارشد ۱۴۰۳

متقاضیانی که در یکی از زمان های نامبرده جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود و اصلاح معدل کنکور ارشد اقدام می کنند، بایستی مطابق مراحل زیر اقدام کنند.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org”
  • ورود به بخش کارشناسی ارشد از منوی رنگی
  • ورود به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد 1403
  • کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم
  • درج اطلاعات خواسته شده شامل کد رهگیری ثبت نام و شماره پرونده
  • انتخاب گزینه ویرایش ثبت نام
  • اصلاح معدل کنکور ارشد

 

راهنمای تصویری تغییر معدل کنکور ارشد

به منظور راهنمایی شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در این قسمت راهنمای تصویری اصلاح معدل کنکور ارشد را ارائه کرده ایم:

1️⃣ به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org مراجعه کنید.

اصلاح معدل کنکور ارشد

2️⃣ در منوی سایت تعبیه شده است که لازم است بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد” از این منو کلیک نمایید.

اصلاح معدل کنکور ارشد

3️⃣ بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

سنجش

4️⃣ بر روی لینک فعال سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید. (این لینک در یکی از بازه های زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ مهلت مجدد ثبت نام و زمان دریافت کارت ورود به جلسه در سایت سنجش فعال است.)

اصلاح معدل کنکور کارشناسی ارشد

5️⃣ بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید.

6️⃣ از طریق یکی از روش های جستجو وارد سامانه و میزکار خود شوید. 

  1. روش اول: جستجو بر اساس شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام
  2. روش دوم: جستجو بر اساس شماره پرونده + کد ملی + سال تولد 

ارشد

 7️⃣ پس از انتخاب یکی از گزینه های فوق و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، می توانید وارد میزکار خود شوید و نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و اصلاح معدل کنکور ارشد اقدام نمایید. 

داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را شامل شماره داوطلبی، کد رهگیری ثبت نام و شماره پرونده را فراموش کرده اند، می توانند با ارسال درخواست از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اطلاعات خود را بازیابی کنند.

 

مشاوره اصلاح معدل کنکور ارشد

تمامی متقاضیانی که مراحل نام نویسی خود را در کنکور کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور پشت سر گذاشته اند، باید به یک نکته مهم دقت کنند و آن این است که هر گونه اطلاعات نادرست و اشتباه در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام در سایت سنجش، مشکلاتی را برای مراحل بعدی آزمون ایجاد می کند. به طوری که اگر داوطلبان اطلاعات اشتباه را در سامانه وارد کرده باشند و اقدام به اصلاح آن ها نکنند، ممکن است در صورت مشخص شدن از شرکت در دیگر مراحل محروم گردند.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

بنابراین لازم است داوطلبان قبل از ثبت نهایی، چندین بار اطلاعات خود را بررسی کنند تا اگر اشتباهی در آن رخ داده است، بتوانند نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند. 

در صورتی که در هیچ کدام از سه بازه زمانی اشاره شده در این مقاله از سایت دانتل، موفق به اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود نشدید، توصیه می شود از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، درخواست خود را مبنی بر اصلاح معدل کنکور ارشد و یا دیگر اطلاعات ارسال نمایید.

چنانچه در هر مرحله از ویرایش اطلاعات کنکور کارشناسی ارشد 3۱۴۰۳ سوالی داشتید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید و راهنمایی لازم را دریافت کنید تا از بروز خطای مجدد جلوگیری نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اصلاح معدل کنکور ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان اصلاح معدل کنکور ارشد برای شرکت کنندگان وجود دارد؟

بله، تمامی داوطلبانی که مراحل ثبت نام اینترنتی خود را در سایت سنجش تکمیل کرده اند، در صورت تمایل می توانند در بازه های زمانی اعلام شده، اطلاعات خود را ویرایش کنند.

چه زمانی می توان نسبت به اصلاح معدل کنکور ارشد اقدام کرد؟

در زمان ثبت نام و مهلت مجدد ثبت نام در این آزمون و همینطور در زمان دریافت کارت ورود به جلسه، امکان اصلاح معدل در کنکور ارشد وجود دارد.

نحوه تغییر معدل کنکور ارشد وارد شده چگونه است؟

در متن مقاله فوق به نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نامی شامل نحوه اصلاح معدل ارشد به طور کامل پرداخته ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره