انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد

انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. دانشگاه پیام نور دارای روش های آموزشی متفاوتی است و کلاس های درسی نیز در آن به صورت نیمه حضوری و آنلاین برگزار می گردد و نسبت به دیگر دانشگاه ها شهریه کمتری را در مقابل کیفیتی که دارد، دریافت می کنند. انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور همزمان با دانشگاه‌های سراسری می باشد. در ادامه مقاله به بررسی زمان، دفترچه و نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد پیام نور 1402 خواهیم پرداخت. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های سراسری و غیردولتی در کشور می باشد که مدرک آن مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه از یک محور آموزشی خاصی پیروری می کند، به طوری که حضور سر کلاس های درسی برای هیچ کدام از دانشجویان اجباری نیست و صرفا مطالعه منابع امتحانی و کسب نمره قبولی در امتحانات پایان ترم در هر نیمسال تحصیلی برای فارغ التحصیلی کافی است.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور یا از طریق کنکور کارشناسی ارشد و یا به صورت فراگیر انجام می شود. داوطلبانی که تمایل دارند در کد رشته محل های ارائه شده به صورت با آزمون دانشگاه پیام نور در مقطع ارشد ادامه تحصیل دهند، باید در موعد مقرر در آزمون کارشناسی ارشد نام نویسی کرده و چنانچه مجاز به انتخاب‌رشته باشند، اقدام به درج الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته کنند.

متقاضیانی که در کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته می باشند، برای تکمیل فرم انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور باید کارت علاقه مندی دانشگاه پیام نور را خریداری کنند.

 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 1402

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش آموزش کشور، برای تمامی حاضرین در جلسه آزمون، یک کارنامه اولیه منتشر می شود. از مندرجات مهم کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد، وضعیت مجاز شدن و یا نشدن شرکت کنندگان برای انتخاب‌رشته می باشد. به طوری که داوطلبان فقط می توانند در کد رشته محل هایی انتخاب‌رشته کنند که در آن ها مجاز شده اند.

تاکنون تاریخ انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور 1402 از سوی سازمان سنجش اعلام نگردیده است، اما احتمالا مشابه سال های گذشته در اردیبهشت ماه انجام شود. 

به محض اعلام انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور هستند، می توانند چند روز پس از اعلام نتایج اولیه ارشد و در تاریخ های اعلام شده توسط سازمان سنجش، با مطالعه دفترچه اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد با کد رشته محل های مورد علاقه خود نمایند.

در نظر داشته باشید که هر ساله انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور به صورت همزمان با دیگر دانشگاه های سراسری، پس از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

 

نحوه انتخاب رشته کنکور ارشد پیام نور ۱۴۰۲

متقاضیانی که مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه پیام نور هستند، در صورتی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نسبت به انتخاب‌رشته در این دانشگاه اعلام علاقه مندی کرده اند و یا کارت اعتباری مربوط به انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ را خریداری کرده اند، می توانند برای انتخاب‌رشته اقدام کنند.

در ابتدا متقاضیان باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور 1402 را دریافت کنند و پس از مطالعه مندرجات آن، اقدام به استخراج کد رشته محل های مورد علاقه شان که در دانشگاه پیام نور ارائه شده است، نمایند. پس از الویت بندی کد رشته محل های کارشناسی ارشد پیام نور، متقاضیان می توانند آن ها را مطابق مراحل زیر در سایت سنجش درج کنند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” مراجعه کنید. در منوی پایین بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک نمایید.

انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور

2️⃣ از منوی قسمت راست سایت بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” کلیک نمایید.

انتخاب رشته ارشد پیام نور

3️⃣ به منظور درج کدرشته محل‌های ارشد پیام نور، بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 ” کلیک کنید. (این لینک در زمان انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲ در سایت سنجش فعال خواهد شد.)

انتخاب رشته ارشد

4️⃣ در این مرحله انتخاب رشته ارشد پیام نور وارد صفحه جدیدی خواهید شد که لازم است نکات درج شده در آن را به طور کامل مطالعه کنید. در پایان نیز بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.

انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور

5️⃣ برای ورود به سامانه، سیستم دو روش به شما پیشنهاد می کند. لازم است مطابق با اطلاعاتی که در اختیار دارید، یکی از روش ها را انتخاب کرده و پس از وارد کردن موارد خواسته شده وارد سامانه شوید.

  1. روش اول : وارد کردن شماره پرونده + شماره پیگیری ثبت نام
  2. روش دوم : وارد کردن شماره پرونده + شماره داوطلبی + کد ملی

شماره پرونده

6️⃣ در این مرحله فرم انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور 1402 نمایش داده می شود که لازم است با کد رشته محل های دلخواه خود آن را تکمیل نمایید.

        🔴 طی این مرحله متقاضیان مجاز هستند کد رشته محل های مرتبط با دوره هایی که در آن مجاز به انتخاب‌رشته شده اند، شامل روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان را حداکثر در 100 کد رشته محل در فرم مربوطه درج کنند. البته متقاضیان تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه پیام نور حتی می توانند تمامی 100 کد رشته محل را به دانشگاه پیام نور اختصاص دهند.

7️⃣ پس از درج الویت های کارشناسی ارشد، چنانچه متقاضیان تمامی مراحل را به درستی طی کرده باشند، می توانند  کد رهگیری 15 رقمی را دریافت کرده و نزد خود نگه دارند.

 

نکات مهم انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 1402

در صورتی که مایل به دریافت جزئیات مرتبط با کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور می باشید، توصیه می شود در قدم اول اقدام به مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد نمایید.

تمامی موارد از جمله ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف اعم از دانشگاه پیام نور و کد رشته محل های ارائه شده به همراه ظرفیت و جنسیت پذیرش در این دانشگاه، در دفترچه نامبرده درج گردیده است. در ادامه به نکات مهم انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور اشاره کرده ایم.

  • قبل از انتخاب رشته ارشد پیام نور سعی کنید اطلاعات لازم پیرامون شهریه دانشگاه پیام نور، کیفیت و جایگاه علمی دانشگاه های مختلف، مسافت و … به دست آورید.
  • پس از وارد کردن کد رشته محل های مورد علاقه خود در فرم انتخاب‌رشته و تائید نهایی، می توانید تا قبل از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد پیام نور نسبت به ویرایش آن ها اقدام کنید. پس از اتمام مهلت انتخاب‌رشته و همینطور پایان زمان در نظر گرفته شده برای تمدید مهلت انتخاب‌رشته، امکان ویرایش فرم انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور وجود ندارد.
  • در صورتی که در موعد مقرر اقدام به انتخاب‌رشته نکنید، به منزله انصراف شما از این مرحله خواهد بود.
  • توصیه می شود تمامی انتخاب های خود را به سه دسته خوش بینانه (شانس قبولی کم)، نرمال (شانس قبولی متوسط) و بدبینانه (شانس قبولی بالا) تقسیم نمایید و به همین ترتیب در فرم انتخاب‌رشته درج کنید.
  • برای اطلاع از محدوده قبولی رشته مورد نظرتان در دانشگاه های پیام نور، می توانید از رتبه های قبولی سال های گذشته استفاده کنید. 
  • چنانچه در دو رشته امتحانی اصلی و شناور در کنکور ارشد ثب نام کرده اید و در هر دو رشته در دانشگاه پیام نور مجاز به انتخاب‌رشته شده اید، لازم است فرم انتخاب‌رشته را به صورت تلفیقی از کد رشته محل های دو رشته الویت بندی کنید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور

بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، مایل به تحصیل در دانشگاه پیام نور می باشند، بنابراین شما باید سعی کنید به گونه ای انتخاب‌رشته کنید که بیشترین شانس قبولی را برای ورود به مقطع ارشد پیام نور داشته باشید.

توصیه متخصصان این امر این است که وقتی حداکثر 100 انتخاب از رشته های ارائه شده در دانشگاه پیام نور را از دفترچه استخراج کردید، آن ها را به سه دسته تقسیم کنید.

  • انتخاب های خوش بینانه : 30 درصد از الویت های ابتدای فرم انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور را به انتخاب های خوش بینانه اختصاص دهید. انتخاب هایی که با توجه به رتبه و تراز اکتسابی تان در آن ها شانس کمی دارید اما به آن ها علاقه مند می باشید. 
  • انتخاب های واقع بینانه : 40 تا 50 درصد بعدی از فرم انتخاب‌رشته را به انتخاب هایی که شانس متوسطی در آن ها دارید اختصاص دهید و در چینش آن ها نهایت دقت را داشته باشید.
  • انتخاب های بدبینانه : انتهای فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور را نیز با انتخاب های بدبینانه تکمیل نمایید.
  • انتخاب های بدبینانه : انتخاب هایی که علاقه کمتری به آن ها دارید اما شانس قبولی بالایی دارید را در انتهای فرم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد پیام نور درج کنید.

انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور از حساسیت بالایی برخوردار است و لازم است برای انجام آن اطلاعات کافی داشته باشید تا در نهایت موفق به کسب قبولی شوید. توصیه می شود اگر می خواهید در کد رشته محل مورد علاقه تان پذیرفته شوید، از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل مشاوره کارشناسی ارشد دریافت کنید و همینطور انتخاب‌رشته خود را به کارشناسان مجرب این مرکز بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نورمی‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از طریق چه سایتی انجام می شود؟

انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور به صورت همزمان با دیگر دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

داوطلبان مجاز به درج چند کد رشته محل در فرم انتخاب رشته ارشد پیام نور هستند؟

هر کدام از متقاضیان در این مرحله می توانند حداکثر 100 کد رشته محل را درج نمایند.

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه پیام نور 1402 چه تاریخی است؟

تاریخ انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور مشخص نیست اما احتمالا در اردیبهشت ماه باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره