مدارسمشاوره تحصیلی دانش آموزان

نحوه انتقال دانش آموز در سایت پادا

کانال تلگرام تحصیلی     

نقل و انتقال دانش آموز در سایت پادا انجام می‌شود. دانش آموزان ممکن است در طول سال تحصیلی، به دلایل مختلفی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش در همین راستا، سامانه‌های آنلاینی را به وجود آورده‌ است که با استفاده از این سامانه‌ها، می‌توان فرآیند نقل و انتقالات را به آسانی پشت سر گذاشت. در ادامه به جزئیات تکمیلی پیرامون زمان و نحوه انتقال دانش آموز در سامانه پادا پرداخته‌ایم.

 

نقل و انتقال دانش آموز در سایت پادا

امروزه آموزش و پرورش سامانه‌های مختلفی را برای ارائه خدمات آنلاین به دانش آموزان طراحی کرده‌است و متقاضیان از طریق آن قادر هستند تا درخواست‌های خود را از جمله نقل و انتقال دانش آموز در سایت پادا و سیدا پیگیری کنند. یکی از این سامانه‌ها، سایت پادا و یا پرونده الکترونیکی دانش آموزان می‌باشد که دانش آموزان می‌توانند از طریق آن درخواست‌های متعدد خود از جمله درخواست انتقال دانش آموز در پادا را پیگیری کنند.

دانش آموزانی که به هر دلیل متقاضی تغییر مدرسه خود به مدرسه‌ای دیگر هستند، یا دانش آموزانی که باید از مدرسه ابتدایی و متوسطه اول به مدرسه دیگری منتقل گردند، می‌توانند درخواست خود را از طریق سایت پادا ثبت کنند.

بخوانید: سایت پادا

 

زمان ثبت درخواست انتقال دانش آموز در سامانه پادا

معمولا دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف، در مدرسه‌ای که در آن ثبت نام می کنند، فارغ التحصیل نیز می‌شوند و مدرسه خود را به پایان می‌رسانند. در هر مدرسه‌ای که دانش آموز در آن در حال تحصیل است، برای او پرونده‌ای ایجاد می‌شود که اطلاعات تحصیلی دانش آموز را در بردارد. چنانچه دانش آموزان، به هرعلتی بخواهند مدرسه خود را عوض کنند و درخاست انتقال دانش آموز داشته باشند، باید تمامی اطلاعات تحصیلی خود را در پرونده آن‌ها موجود است را به مدرسه جدید انتقال دهند.

 

نقل و انتقال دانش آموزان از مقطع ابتدایی به متوسطه اول

پس از اتمام تحصیلات در مقطع ابتدایی، دانش آموزان باید در مدرسه‌ای در مقطع متوسطه اول ثبت نام کنند و اطلاعات و مدارک لازم را به مدرسه جدید منتقل کنند.

 

نقل و انتقال دانش آموزان از متوسطه اول به متوسطه دوم

فرقی نمی‌کند، دانش آموزانی که مقطع متوسطه اول را نیز به پایان می‌رسانند، برای ورود به مقطع متوسطه دوم، باید تمامی مدارک و اطلاعات تحصیلی خود را به مدرسه جدید منتقل کنند.

گاهی نیز دانش آموزان به دلایل دیگری شامل تغییر محل سکونت و … مایل هستند، مدرسه خود را تغییر دهند. در این صورت نیز متقاضیان باید برای ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموز در سامانه پادا اقدام کنند.

پیش از راه اندازی سامانه‌های مختلف از سوی وزارت آموزش و پرورش، تمامی این مراحل به صورت دستی انجام می‌شد. امروزه دانش آموزان به راحتی می‌توانند مراحل تغییر مدرسه خود را از طریق سایت پادا، به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهند.

پس از اینکه دانش آموزان، درخواست خود را در سامانه پادا مبنی بر تعییر مدرسه، ثبت کنند. درخواست انتقال دانش آموز برای مدارس فرستاده می‌شود. پس از تائید مدارس، دانش آموزان می‌توانند برای اخذ پرونده دانش آموزی از مدرسه محل تحصیل و انتقال آن به مدرسه جدید اقدام نمایند.

بخوانید: ثبت نام مدارس

نحوه انتقال دانش آموز در سایت پادا

دانش آموزان به هر علتی، می‌توانند مدرسه خود را تغییر دهند. روند ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموز در سایت پادا قابل انجام است. برای این منظور دانش آموزان باید چندین مرحله را پشت سر بگذارند، که در ادامه به نحوه انتخاقال دانش آموز در سایت پادا اشاره کرده‌ایم.

1️⃣ به سامانه پادا به نشانی اینترنتی “pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ در صفحه اصلی و از میان گزینه‌های نمایش داده‌ شده بر روی گزینه ” نقل و انتقال دانش آموزان ” کلیک نمایید. 

انتقال دانش آموز پادا

3️⃣ کدهایی که تحت عنوان ” نام کاربری ” و “ کلمه عبور ” از مدیر مدرسه محل تحصیل خود دریافت کرده‌اید را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید. پس از درج اطلاعات می‌توانید وارد صفحه اختصاصی خودتان شوید.

نحوه انتقال دانش آموز در سایت پادا

4️⃣ در این مرحله از نحوه درخواست انتقال دانش آموز در سایت پادا پس از ورود به صفحه کاربردی خود صفحه‌ای برایتان نمایش داده می‌شود. باید تمامی اطلاعات خواسته‌شده برای تغییر مدرسه را به دقت در آن وارد کنید.

5️⃣ پس از مشخص‌کردن اطلاعاتی شامل شهر و منطقه‌ای که مدرسه موردنظر شما در آن واقع است، حال باید لیست اسامی مدارس منطقه مورد نظر را بررسی کنید و سپس نام مدرسه موردنظر را انتخاب کنید. در پایان باید بر روی گزینه “انتخاب” کلیک نمایید.

پس از اینکه مراحل ثبت در خواست انتقال دانش آموز در سایت را گذراندید و از تکمیل مراحل ثبت نام خود در این سامانه اطمینان حاصل کردید، درخواست شما برای مدرسه مقصد فرستاده می‌شود. پس از تکمیل درخواست، مسئولین مدرسه فعلی شما، با استفاده از سامانه سیدا، درخواستتان را نهایی می‌کنند و شما می‌توانید از مدرسه فعلی خود به مدرسه جدید منتقل شوید.

 

مشاوره نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه پادا

تغییر دادن مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف، مشکلاتی دارد. قبل از طراحی سامانه پادا، دانش آموزان می‌توانستند به صورت دستی اطلاعات خود را بین مدارس جا به جا کنند. امروزه با طراحی سامانه پادا از سوی آموزش و پرورش، نقل و انتقال دانش آموز در سایت پادا آسان‌تر انجام می‌شود. به طوری که به راحتی می‌توانند با ثبت درخواست خود به صورت اینترنتی، تقاضای خود را پیگیری کنند.

در راهنما تصیوری بالا به نحوه انتقال دانش آموز در سایت پادا پرداختیم. چنانچه دانش آموزان به هردلیلی در سایت درخواست انتقال خود را ثبت نکنند باید به صورت حضوری به مدرسه خود مراجعه کنند و مدرسه درخواست آنان را ثبت کند. چنانچه از طریق مدرسه نیز امکان ثبت درخواست نباشد می توانند به آموزش و پرورش مراجعه نمایند. 

البته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل شرایطی فراهم آورده است که دانش آموزان و والدین گرامی می توانند با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته تا در متمامی مراحل ثبت درخواست انتقالی شما همراهی کنند.

در صورتی که دانش آموزان به رمز عبور و نام کاربری خود دسترسی نداشته باشند، باید به مدیر  مدرسه مراجعه کنند. در صورتی که به هر طریقی نتوانستید درخواست خود را از طریق سامانه پادا ثبت کنند، حتما به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنید تا درخواست خود را از طریق مسئولین مدرسه خود ثبت نمایید. اگر از این طریق نیز به نتیجه نرسیدید، پیگیری مشکل را به اداره و یا سایت آموزش و پرورش بسپارید.

در صورتی که در زمینه نقل و انتقال دانش آموز در سامانه پادا سوالات بیشتری دارید، می‌توانید برای دریا.فت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نقل و انتقال دانش آموز در سایت پادا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول

نقل و انتقال دانش آموز در سایت پادا به چه صورتی امکان پذیر است؟

مطابق متن مقاله فوق متقاضیان باید با وارد شدن به سایت و انتخاب گزینه نقل و انتقال دانش آموزان، درخواست خود را ثبت کنند.

آیا ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموز در سامانه پادا در هر زمانی امکان پذیر است؟

دانش آموزانی که به هر دلیلی قصد تغییر مدرسه را دارند و یا می‌خواهند پس از فارغ التحصیلی در هر مقطع از مدارس ابتدایی به مدارس متوسطه اول و یا متوسطه دوم جا به جا شوند، می‌توانند درخواست خود را از طریق سایت پادا پیگیری کنند.

در صورتی که دانش آموزان موفق به ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموز سایت پادا نشوند، چه باید بکنند؟

بهتر است این دسته از دانش آموزان برای پیگیری درخواست خود، از طریق مدرسه محل تحصیل اقدام کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره