مدارسمدارس خاص

ثبت نام وام مدارس غیرانتفاعی

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام وام مدارس غیرانتفاعی چگونه است؟ بسیاری از والدین مایل هستند که فرزند خود را در یک مدرسه دولتی و غیر انتقاعی ثبت نام کنند، اما به دلیل شهریه های بالا قادر به پرداخت هزینه تحصیل در این مدارس نیستند. برای مساعدت با این دسته از والدین، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی، اشاره کرده است که والدینی که قصد ثبت نام فرزندشان در مدارس غیرانتقاعی را دارند، می توانند از وام قرض الحسنه استفاده  کنند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر پیرامون نحوه ثبت نام وام مدارس غیرانتفاعی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ثبت نام وام مدارس غیرانتفاعی

معاون وزیر آموزش و پرورش، اشاره کرده است که یکی از فعالیت هایی که در حال انجام آن هستند، تخصیص کمک هزینه تا سقف 30 میلیون تومان برای شهریه مدارس غیر دولتی می باشد. این وام مدارس غیرانتفاعی از طریق بانک های قرض الحسنه به خانواده های دانش آموزان اعطا می گردد.

با توجه به اینکه میزان شهریه مدارس غیرانتقاعی تعیین نشده است و در حال بررسی می باشد، مدارس غیرانتقاعی موظف هستند با دریافت شهریه پارسال، ثبت نام دانش آموزان را تکمیل کنند. در صورت افزایش شهریه نیز، نباید مدارس در ابتدا شهریه اضافه ای را دریافت کنند. به طوری که مابه التفاوت بعد از تصویب و اعلام شهریه جدید، از اولیا دریافت می گردد.

مدارس هیئت امنایی و دولتی باید در هنگام ثبت نام، فقط پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند. مدارس غیر دولتی نیز باید مطابق با میزان شهریه تعیین شده‌ که در تابلو نصب و در دید تمامی اولیا قرار دارد، اقدام کنند.

ثبت نام در مدارس غیرانتقاعی مشابه با دیگر مدارس، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پادا به نشانی اینترنتی “pada.medu.ir” انجام می شود. 

چه کسانی می توانند اقدام به ثبت نام وام مدارس غیرانتقاعی نمایند؟

بر اساس گفته‌ های مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی، هر اولیایی که مایل است فرزندش را در یک مدرسه غیر دولتی و غیرانتفاعی ثبت نام کند، می تواند از وام مدارس غیرانتفاعی قرض الحسنه‌ نیز استفاده کند. این طرح در واقع وام شهریه تحصیلی است که در قالب یک تفاهم نامه مهر دانش به آن ها تعلق می گیرد.

نحوه بازپرداخت وام ثبت نام مدارس غیرانتقاعی نیز با شرایط مختلفی صورت می گیرد. به طوری که اگر مبلغ طی چهار ماه برگردانده‌ شود، هیچ مبلغی به عنوان سود کم نمی شود. در حالی که اگر تا 8 ماه برگردانده‌ شود، سود آن دو درصد می باشد. در نهایت برای بازپرداخت یک ساله نیز سود چهار درصد تعیین شده‌ است. 

 

مشاوره ثبت نام مدارس غیر دولتی

مدارس غیر دولتی ، بر خلاف مدارس دولتی که بودجه مشخصی را به صورت سالانه از دولت دریافت می کنند، باید هزینه های خود را از طریق دریافت شهریه از خانواده های دانش آموزان تامین کنند.

بسیاری از والدین برای ایجاد شرایط بهتری برای تحصیل فرزندشان و همینطور استفاده از برنامه های آموزشی که برای دانش آموزان در مدارس غیرانتقاعی در نظر گرفته‌ می شود، علاقه مند به ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی هستند. اما متاسفانه برخی مدارس دارای شهریه بسیاربالایی هستند و اغلب خانواده ها توان پرداخت این شهریه را ندارند.

در همین راستا، برای تمامی دانش آموزانی که مایل به تحصیل در مدارس غیر انتقاعی هستند اما از عهده‌ شهریه آن، برنمی آیند؛ وام ثبت نام مدارس غیرانتقاعی در نظر گرفته‌ شده‌ است. خانواده ها می توانند برای دریافت این وام، به بانک های قرض الحسنه مراجعه کنند.

در این مقاله پیرامون ” ثبت نام وام مدارس غیرانتفاعی” توضیحاتی را آوردیم. در صورتی که در این زمینه ابهاماتی برایتان وجود دارد، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و همینطور دریافت پاسخ سوالات خود، از طریق برقراری تماس، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید. همینطور می توانید مراحل ثبت نام وام مدارس غیرانتفاعی را به کارشناسان این مجموعه بسپارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ” ثبت نام وام مدارس غیرانتفاعی” می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول

آیا امکان ثبت نام وام مدارس غیرانتفاعی وجود دارد؟

بله، امکان وام مدارس غیرانتفاعی برای تمامی والدینی که می خواهند فرزندشان را در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کنند، وجود دارد.

ثبت نام وام مدارس غیرانتفاعی چند درصد می باشد؟

این وام به دلیل اینکه توسط بانک های قرض الحسنه ارائه می شود، چهار درصد است.

آیا وام مدارس غیرانتفاعی محدود است ؟

خیر، این وام به تمامی دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس غیرانتقاعی را دارند، تعلق می گیرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره