مدارسمدارس خاص

شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه مدارس غیرانتفاعی و هزینه ثبت نام مدارس غیر دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چقدر است؟ مدارس غیر انتفاعی برای ارائه امکانات مختلف و همینطور تامین هزینه‌های مدرسه، از دانش آموزان مبلغی را به عنوان شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی دریافت می کنند. دسته ای از والدین و یا دانش آموزان که مایل هستند بدانند هزینه ثبت نام در مدارس غیر دولتی چقدر است، می توانند با استعلام شهریه مدارس غیر دولتی از مبلغ قابل پرداخت برای هر مقطع مطلع شوند تا در زمان ثبت نام به مدرسه مورد نظر پرداخت نمایند. در ادامه قصد داریم به جزئیات بیشتری از شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی بپردازیم. همراه ما باشید.

شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مدارس غیر انتفاعی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کنند اما برای تامین هزینه های مدرسه و پرداخت دستمزد اساتید و معلمان، بودجه ای از سوی دولت دریافت نمی کنند. این دسته از مدارس برای تامین هزینه ها، اقدام به دریافت شهریه از خانواده ها می کنند. بنابراین مدارس غیرانتفاعی به صورت شهریه پرداز اداره می شوند. 

یکی از سوالاتی که برای علاقه مندان به تحصیل در مدارس غیرانتفاعی وجود دارد، میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی می باشد. خانواده های دانش آموزانی که قصد نام نویسی در مدارس غیر انتفاعی را دارند، می توانند با مراجعه به سامانه مشارکت ها به نشانی اینترنتی ” mosharekatha.ir ” نسبت به استعلام شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی و هزینه مدارس غیردولتی مورد نظر خود اقدام نمایند. اینگونه می توانند در صورت داشتن توان مالی متناسب با شهریه، اقدام به ثبت نام فرزندشان در مدرسه مورد نظر نمایند.

هر ساله شهریه مدارس غیرانتفاعی از سوی آموزش و پرورش اعلام می شود. متقاضیان می توانند قیمت مصوب شده‌ را مشاهده کنند. لازم به ذکر است که شهریه با توجه به امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهند، متفاوت می باشد.

میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی 1402 – 1403 چقدر است؟

مدارس غیرانتفاعی برای تامین هزینه حقوق معلمان، مدیر، کادر آموزشی، اجاره بها، هزینه ارائه خدمات آموزشی، برگزاری کلاس های فوق برنامه و هزینه ای را از دانش آموزان دریافت می کنند. میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی بر اساس نوع خدمات ارائه‌ شده‌ و همینطور منطقه ای که مدرسه غیردولتی در آن واقع است، متفاوت می باشد. در ادامه به حداقل و حداکثر شهریه مدارس غیرانتفاعی اشاره کرده ایم :

هزینه ثبت نام و شهریه مدارس غیر انتفاعی 1402 – 1403
مقطع تحصیلی  حداقل شهریه حداکثر شهریه
دوره ابتدایی (اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم) 7/000/000 تومان 25/000/000 تومان
دوره اول متوسطه ( هفتم، هشتم، نهم) 8/000/000 تومان 28/000/000 تومان
دوره دوم متوسطه(دهم، یازدهم، دوازدهم) 10/000/000 تومان 40/000/000 تومان

در نظر داشته‌ باشید که هزینه های درج شد‌ه‌ در جدول فوق نسبی است و بر اساس نوع مدرسه، نوع استان و … متفاوت می باشد. میزان شهریه در هر یک از مدارس غیر دولتی بر اساس موارد مختلفی از جمله برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه مورد نظر و همینطور ساختار فضا و تجهیزات و نیروی انسانی آن تعیین می گردد.

جدول فوق بر اساس شهریه های سال گذشته است. شهریه مدارس غیرانتفاعی 1402 – 1403 افزایش پیدا کرده است. می توانید برای اطلاع از شهریه دقیق به سامانه مشارکت ها مراجعه کنید.

توجه

خانواده هایی که پیش از نرخ مصوب، شهریهثبت نام در مدارس غیرانتفاعی را پرداخت کرده اند، می توانند با ورود به سامانه، شکایت خود را ثبت کنند و یا با تلفن 4317 تماس بگیرند و شکایت خود را عنوان کنند. والدینی که قصد دارند تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، مدرسه محل تحصیل فرزند خود را جا به جا کنند، می توانند 95 درصد از شهریه پرداختی را از مدرسه پس بگیرند.

عوامل تاثیر گذار شهریه ثبت نام مدارس غیر انتفاعی

با توجه به امکانات و شرایطی که مدارس غیرانتفاعی برای دانش آموزان فراهم می کنند، بسیاری از والدین و خانواده ها، تصمیم می گیرند فرزند خود را در این مدارس ثبت نام کنند. اما گاهی با اطلاع از این موضوع، خانواده ها از عهده پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی برنمی آیند. اما شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی که به دانش آموزان و والدین اعلام می شود، در بردارنده هزینه‌ در نظر گرفته‌ شده‌ برای برگزاری کلاس‌ های جبرانی و دیگر امکانات مدارس غیرانتفاعی نیز می باشد.

شهریه ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی در شهرهای مختلف و همینطور مدرسه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به مهم ترین عواملی که در شهریه مدارس غیرانتفاعی تاثیر می گذارد، اشاره کرده ایم:

  • میزان ساعات آموزشی
  • تعداد ساعات مرتبط با آموزش های فوق برنامه
  • میزان کلاس های آموزشی تخصصی 
  • امکانات مرتبط به تغذیه دانش آموزان
  • هزینه‌ رفت و آمد دانش آموزان
  • برخورداری از امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و همینطور همایش های آموزشی
  • شرایط اقتصادی هر منطقه در استان های مختلف کشور

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام مدارس غیر دولتی

معمولا در مدارس غیرانتفاعی مختلف در سراسر کشور، شهریه باید به صورت حضوری و در زمان ثبت نام در مدارس پرداخت شود. بسیاری از خانواده ها که اقدام به ثبت نام فرزند خود در مدارس غیرانتفاعی می کنند، ممکن است از شرایط پرداخت تمامی هزینه در همان ابتدا برخوردار نباشمد.

در چنین شرایطی معمولا مسئولین مدارس غیرانتفاعی، به منظور مساعدت با خانواده‌ های دانش آموزان و با در نظر گرفتن‌ شرایط خانواده، راه‌ حل هایی را برای پرداخت شهریه‌ برنامه ریزی می کنند.

معمولا قسط بندی مبلغ شهریه‌ و یا دریافت چک با مدت زمان تعیین شده‌، از جمله روش هایی می باشد که مسئولین مدرسه، برای پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی اندیشیده اند. اینگونه نیازی نیست که خانواده‌ ها در همان ابتدا هزینه ثبت نام مدارس غیر انتفاعی را پرداخت کنند و می توانند آن را در چندین قسط در بازه‌ های زمانی مشخص شده‌ در طول سال تحصیلی پرداخت نمایند.

مشاوره شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 

مدارس غیرانتفاعی نسبت به مدارس عادی با مزیت های بسیاری برای دانش آموزان برخوردار هستند. به طوری که ضمن تدریس دروس توسط اساتید و معلمان مجرب و همینطور ارائه امکانات آموزشی مناسب، بستری را نیز برای رشد و توسعه بهتر دانش آموزان فراهم کرده اند. به طوری که تعداد دانش آموزان در هر کلاس درسی کمتر از مدارس دولتی است و اینگونه معلمان وقت بیشتری را برای دانش آموزان خواهند داشت.

هزینه ثبت نام در مدارس غیر دولتی و یا شهریه مدارس غیرانتفاعی، متشکل از دو بخش شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه است. شهریه فوق برنامه دربردارنده هزینه های مرتبط با کلاس های فوق برنامه و یا تقویتی می باشد. کلاس هایی که پس از به پایان رسیدن برنامه‌ درسی رسمی به مدت حداکثر 8 ساعت در دوره‌‌ ‌ابتدایی و 12 ساعت در مقاطع متوسطه‌‌ اول و دوم برگزار می گردد.

تمامی مدارس غیر انتفاعی موظف هستند تا فرم شهریه را به اولیای دانش آموزان تحویل دهند و به رویت و امضای آن ها برسانند. به طوری که باید ارقام درج شده‌ در آن ها کاملا مشخص و دقیق و در دو نسخه تهیه گردد. در صورتی که والدینی نسبت به شهریه دریافتی توسط مدرسه غیرانتفاعی مورد نظر خود شکایت دارد، می تواند برای ثبت درخواست شکایت خود به سامانه shekayat.medu.ir مراجعه کند و اقدام به ثبت درخواست در بخش “ثبت شکایت” نماید.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنیمرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سوالات متداول

شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر است؟

هزینه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی با توجه به منطقه ارائه خدمات و امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهد، متغیر است.

از چه طریقی والدین می توانند شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی را استعلام کنند؟

والدین می توانند با مراجعه به اپلیکیشن سام، نسبت به استعلام شهریه مدارس غیرانتفاعی اقدام کنند.
 

آیا ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی با شهریه یکسانی انجام می شود؟

شهریه مدارس غیر انتفاعی در استان های مختلف متفاوت می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫4 دیدگاه ها

  1. خوب لیست دقیق میزان شهریه را نسبت به امکانات و سال ساخت مدرخ بفرمایید .ما بدونیمبابت چه امکاناتی داریم هزینه میکنیم؟

  2. متاسفانه من سه روزه نتونستم اصلا استعلام بگیرم ک دبیرستان دوره دوم چقدر باید در فردیس شهریه پرداخت کنم اصلا سایت مارکت بخش اسعلام قیمت باز نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره