مدارسمدارس خاص

ثبت نام مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت پادا و به صورت غیر حضوری انجام می شود. دانش آموزانی که قصد نام نویسی در مدارس غیرانتفاعی را دارند، باید در زمان های تعیین شده‌ برای مقطع تحصیلی مورد نظرشان، به سایت پادا به نشانی اینترنتی “pada.medu.ir” مراجعه کنند و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام خود در مدارس غیرانتقاعی نمایند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از زمان و نحوه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی آشنا شویم.

ثبت نام مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

تحصیل در مدارس غیرانتقاعی، نیازمند این است که دانش آموزان در حال تحصیل، به ازای هر سال شهریه مشخصی را پرداخت کنند. به همین دلیل این مدارس در دسته مدارس شهریه پرداز قرار می گیرند و جزو مدارس غیردولتی هستند. در واقع هزینه مدارس غیرانتفاعی از طریق دریافت هزینه از خانواده های دانش آموزان تامین می شود. اما با این حال نیز فعالیت تمامی مدارس غیرانتفاعی، زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است.

با در نظر گرفتن‌ شهریه پرداز بودن مدارس غیرانتفاعی خیلی از خانواده ها ترجیح می دهند، فرزندشان در مدارس عادی تحصیل کند. این در حالی است که بسیاری از والدین نیز به دلیل ارائه امکانات متفاوت، تعداد دانش آموزان کمتر، توجه بیشتر به وضعیت تحصیلی دانش آموزان و … علاقه مند به ثبت نام مدارس غیرانتفاعی هستند. 

متقاضیان ثبت نام مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می توانند برای نام نویسی در این مدارس، به سایت پادا مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات فردی و تحصیلی خواسته‌ شده‌، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

لازم به ذکر است که هر یک از دانش آموزان برای تحصیل در مدارس غیرانتفاعی باید در نظر گرفتن‌ امکانات مختلف این مدارس و همینطور مقاطع تحصیلی مختلف، هزینه های متفاوتی را نیز پرداخت کنند تا بتوانند مطابق شرایط ویژه هر مدرسه، به تحصیل بپردازند.

زمان ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 1402 – 1403

پیش ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 1402 – 1403 از تاریخ یکم خرداد ماه آغاز شده‌ و این مهلت تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت. متقاضیان باید برای ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی به سایت پادا (pada.medu.ir) مراجعه کنند. در نظر داشته باشید که با شروع مهلت پیش ثبت نام در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس غیرانتقاعی، متقاضیان می توانند نسبت به ثبت نام در مدرسه مورد نظرشان اقدام کنند.

زمان ثبت نام مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از اول خرداد ماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

همینطور لازم به ذکر است که والدینی که قصد دارند، فرزند خود را در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کنند، باید حتما در بازه زمانی اعلام شده‌ اقدام کنند و مراحل ثبت نام مدارس غیر دولتی را تکمیل کنند. هر گونه اتلاف وقت و از دست دادن‌ زمان با هدف ثبت نام در روزهای پایانی، ممکن است منجر به تکمیل ظرفیت مدارس غیرانتفاعی شود. بنابراین توصیه می کنیم حتما در روزهای ابتدایی مهلت ثبت نام مدارس غیرانتفاعی در سایت پادا، پیش ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل کنید.

شرایط ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 1402 – 1403

تمامی متقاضیان ثبت نام مدارس غیرانتفاعی باید در سال تحصیلی جدید به سایت پادا به نشانی اینترنتی “pada.medu.ir” مراجعه کنند. پیش ثبت نام مدارس غیر دولتی در مقاطع و پایه های تحصیلی مختلف از طریق مراجعه به سایت پادا صورت می گیرد. البته لازم به ذکر است که ثبت نام کلاس اول در مدارس غیرانتفاعی به دو صورت حضوری و غیرحضوری صورت می گیرد.

با اینکه مدارس غیرانتفاعی جزو مدارس غیردولتی به شمار می روند، اما زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارند. در واقع مدارس غیرانتفاعی دارای قوانین خاصی هستند و میزان شهریه، برگزاری آزمون های ورودی و اطلاع رسانی در زمینه ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی از سوی آموزش و پرورش تعیین می گردد. برهمین اساس در ادامه به شرایط ثبت نام مدرسه غیرانتفاعی پرداخته‌ ایم.

✅برگزاری هر گونه آزمون و یا مصاحبه برای پذیرش دانش آموزان در دوره ابتدایی و همینطور پایه هفتم در دوره اول متوسطه در مدارس غیرانتفاعی، ممنوع اعلام شده‌ است. در واقع به منظور رعایت اصول تربیتی و همینطور حفظ اعتماد به نفس نوآموزان برای ورود به مدرسه، از سوی آموزش و پرورش، هر گونه مصاحبه برای ثبت نام در مقاطع پیش دبستانی و کلاس اول در تمامی مدارس اعم از دولتی و غیردولتی ممنوع می باشد. 

✅مدارس غیرانتفاعی باید پوستر مرتبط با نرخ شهریه مصوب ابلاغ شده‌ از سوی آموزش و پرورش را همراه با رئوس تمامی فعالیت ها، در محل ثبت نام و در معرض دید اولیا، دانش آموزان و مراجعین قرار دهند.

✅مدیران مدارس غیرانتفاعی موظف می باشند تا در هنگام ثبت نام مداری غیر دولتی به سامانه مشارکت های مردمی به نشانی اینترنتی ” mosharekatha.ir ” مراجعه کنند و قرارداد اخذ شهریه میان ولی دانش آموز و واحد آموزشی را در سامانه تعیین شهریه قرار دهند. همینطور باید یک نسخه از قرارداد تکمیل شده‌ را نیز چاپ نمایند و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند.

شهریه ثبت نام مدارس غیر دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در زمان ثبت نام مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ این مدارس صرفا مجاز به دریافت شهریه مصوب هستند. شهریه ای که از طریق برنامه سام، قابل استعلام باشد. دریافت دیگر هزینه ها شامل هزینه تغذیه، لباس متحدالشکل مدرسه، هزینه سرویس مدرسه، هزینه تشکیل کلاس های تابستانی و فعالیت های غیر درسی نیز با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدرسه و همینطور با کسب موافقت از شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی منطقه و ناحیه، امکان پذیر می باشد.

به عبارت کلی تر، شهریه مدارس غیرانتفاعی، هزینه‌ای می باشد که مدارس غیر انتفاعی معمولا آن را از دانش آموزان برای تامین هزینه های خود دریافت می کنند. میزان شهریه دریافتی از سوی مدارس غیرانتفاعی از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ می شود و در هر استان نیز متفاوت است.

مزایا و معایب ثبت نام مدارس غیر دولتی

در زمان انتخاب مدارس غیرانتفاعی، سوالی که ممکن است برای اغلب والدین ایجاد شود، این است که کدام یک از مدارس دولتی و یا غیرانتفاعی برای تحصیل فرزندشان مناسب تر است. در واقع با تحصیل دانش آموز در کدام یک از مدارس، دانش آموز آمادگی بیشتری را به دست می آورند. یا کدام یک از مدارس، با ارزش های هر خانواده سازگار است.

در حقیقت با وجود این سوالات در ذهن والدین، انتخاب مدرسه تصمیم سختی به نظر می رسد. اما با بررسی مزیت ها و معایب هر یک از مدارس و همینطور با در نظر گرفتن‌ موضوعاتی شامل هزینه‌، محیط آموزشی و امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، رفت و آمد  … می توان تصمیم مناسبی را در این زمینه گرفت. به منظور راهنمایی شما عزیزان در ادامه به مزیت ها و معایب مدارس غیرانتفاعی پرداخته‌ ایم.

مزایا تحصیل و ثبت نام مدارس غیر دولتی چیست

ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی و تحصیل در آن ها، با مزیت های بسیاری همراه است که سبب شده‌ است والدین و دانش آموزان زیادی متقاضی ثبت نام در این مدرسه باشند. در ادامه به مزیت های ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی اشاره کرده ایم.

جمعیت کمتر دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی

یکی از مزیت های مدارس غیرانتفاعی این است که تعداد دانش آموزان حاضر در یک کلاس به طور قابل توجهی نسبت به مدارس دولتی، کمتر است. در مدارس دولتی میانگین تعداد دانش آموزان معمولا بین 25 الی 35 نفر می باشد و این در حالی است که در مدارس غیرانتفاعی تعداد دانش آموزان 19 نفر و کمتر از آن است.

وقتی جمعیت دانش آموزان در کلاس کم باشد، معلم نیز بهتر می تواند کلاس را مدیریت کند. ضمن اینکه می تواند توجه بیشتری به هر دانش آموز داشته باشد و این موضوع منجر به پیشرفت تحصیلی آن ها می گردد.

برگزاری کلاس های فوق برنامه | ثبت نام مدارس غیرانتفاعی

در مدارس دولتی به دلیل بودجه و برنامه زمانی محدود، تمرکز بیشتری بر روی کلاس های اصلی گذاشته‌ می شود. به طوری که غالبا برای کلاس های فوق برنامه برنامه ریزی نمی شود. یا در صورت داشتن کلاس های فوق برنامه نیز برای تقویت دروس اصلی برگزار می گردد.

تحصیل و ثبت نام مدارس غیرانتفاعی، معمولا کلاس های فوق برنامه در غالب کلاس های هنری به دانش آموزان ارائه می شود. ضمن اینکه برای دانش آموزانی که قصد آماده‌ شدن برای کنکور سراسری را دارند، کلاس های مرتبط با کنکور برگزار می گردد. به همین دلیل دانش آموزان دوازدهمی که در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند، آمادگی بیشتری برای شرکت در کنکور سراسری را دارند.

از سویی دیگر به دلیل اینکه بسیاری از مدارس دوره دوم متوسطه غیرانتفاعی، دارای آزمون ورودی هستند. سطح رقابتی مناسبی را برای دانش آموزان با استعداد و درس خوان ایجاد کرده اند. البته امکانات آموزشی مناسب در مدارس تیزهوشان و یا نمونه دولتی نیز برای دانش آموزان فراهم است که به قبولی در آنها به مراتب سخت تر است.

توجه به امور تربیتی و مذهبی

بسیاری از مدارس غیرانتفاعی، توجه ویژه ای به امور تربیتی و مدارس مذهبی دارند. این در حالی است که در مدارس دولتی به دلیل کمبود بودجه‌ و همینطور کمبود وقت، کمتر به این موضوعات پرداخته‌ می شود. 

البته لازم به ذکر است که در مدارس شاهد، با اینکه شهریه کمتری نسبت به مدارس غیرانتفاعی دارد، اما در زمینه مسائل تربیتی و مذهبی عملکرد بهتری دارد. مدارس شاهد جزو مدارس خاص است و دانش آموزان برای ثبت نام در آن، باید واجدالشرایط باشند.

معایب ثبت نام مدارس غیرانتفاعی چیست

در کنار تمامی مزیت هایی که نام بردیم، ثبت نام مدارس غیرانتفاعی دارای برخی معایب نیز می باشند که در ادامه به آن ها پرداخته‌ ایم.

نیاز به قبولی در آزمون های ورودی برای متوسطه دوره دوم

تمامی دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس دولتی، نیازی به شرکت در هیچ آزمون ورودی را ندارند. اما بر خلاف مدارس دولتی، دانش آموزانی که قصد دارند در مدارس غیرانتفاعی در مقطع متوسطه دوم شرکت کنند، باید در آزمون ورودی مدارس غیرانتفاعی شرکت کنند. در واقع برای ورود به پایه دهم مدارس غیرانتفاعی، هر مدرسه دارای یک آزمون ورودی است. همین موضوع سبب می شود که تمامی دانش آموزان قادر به تحصیل در این مدارس نباشند.

از سویی دیگر عدم قبولی در آزمون ورودی مدارس غیرانتفاعی نیز منجر به سرخوردگی دانش آموزان می گردد. البته برگزاری آزمون ورودی فقط منحصر به مدارس غیرانتفاعی نیست. برخی مدارس نیز با اینکه جزو مدارس دولتی هستند، اما برای تکمیل ظرفیت مدرسه، آزمون ورودی برگزار می کنند.

دریافت شهریه | ثبت نام مدارس غیر دولتی 

مدارس دولتی به دلیل فعالیت زیر نظر دولت و آموزش و پرورش، بودجه خود را نیز از دولت دریافت می کنند. به همین دلیل تحصیل در این مدارس برای تمامی دانش آموزان رایگان است. اما تامین هزینه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی از طریق دریافت شهریه از خانواده ها، انجام می شود.  

در واقع بسیاری از خانواده ها، علاقه مند به تحصیل فرزندشان در مدارس غیرانتفاعی هستند اما شهریه بالا، مانع این موضوع می شود. به عبارتی دیگر شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ زمینه ای را فراهم کرده است که تمامی خانواده ها، امکان پرداخت آن را ندارند.

راهنما ثبت نام مدارس غیر دولتی 1402 – 1403

در این مقاله از وبسایت دانتل، به بررسی زمان، شرایط و مزیت و معایب ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی پرداختیم. در صورتی که علاقه مند به نام نویسی در مدارس غیرانتفاعی هستید، باید برای تکمیل مراحل پیش ثبت نام به سامانه پادا مراجعه کنید. چنانچه پس از مطالعه این مقاله پیرامون ثبت نام مدارس غیرانتفاعی  1402 – 1403 سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

همینطور شما عزیزان می توانید مراحل ثبت نام مدارس غیرانتفاعی را به کارشناسان این مجموعه بسپارید. اینگونه قبل از تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان، می توانید مراحل نام نویسی فرزندتان را در مدرسه مورد نظر تکمیل کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

معمولا ثبت نام مدارس غیرانتفاعی از ابتدای خرداد ماه آغاز می شود و تا مرداد ادامه دارد.

ثبت نام مدارس غیرانتفاعی چگونه انجام می شود؟

ثبت نام مدارس غیر دولتی به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا صورت می گیرد.

شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر است؟

شهریه مدارس غیرانتفاعی در مدارس سراسر کشور با یکدیگر متفاوت است و وابسته‌ به فاکتورهای متعددی می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره