کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ اطلاعات بسیار سودمندی همچون ضوابط و شرایط اتخاب رشته، لیست دانشگاه‌ها و ظرفیت پذیرش آن‌ها، نحوه انتخاب‌رشته و… را شامل می‌شود و مطالعه آن برای داوطلبان امری ضروری است. با توجه به ظرفیت محدود ارشد وزارت بهداشت و اهمیت انتخاب رشته بسیار مهم است که داوطلبان تمامی نکات مهم در این زمینه را بدانند تا بتوانند به بهترین نحو انتخاب رشته کنند. برای کسب اطلاعات کامل در مورد دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 می‌توانید این مطالب را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه با مشاوران مجموعه دانتل تماس بگیرید.

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

همزمان با شروع انتخاب‌رشته دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ نیز منتشر می‌شود تا داوطلبان با مطالعه آن تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. با توجه به اهمیت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در ادامه مطلب به بررسی کامل جزییات آن می‌پردازیم.

داوطلبانی که در آزمون ارشد وزارت بهداشت شرکت کرده‌اند، پس از اعلام نتایج و مجاز شدن به انتخاب رشته بایستی نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند تا اساسی ترین مرحله آزمون ارشد با موفقیت به سرانجام برسد. انتخاب رشته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل داوطلبان باید از تمامی ضوابط و شرایط  آن مطلع باشند.

🔴🔴 در مقاله زیر به بررسی کامل راهنما و نکات کلیدی انتخاب رشته پرداخته لذا توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب‌رشته مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

در دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان برای انتخاب رشته نوشته شده است. داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنما باید لیست کدرشته محل های مورد نظر و انتخابی خود را استخراج کرده و سپس به ترتیب اولویت بندی در فرم انتخاب رشته وارد کنند. لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ را قرار داده‌ایم. برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دفترچه سال برای دانلود کلیک کنید
دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲ دانلود کنید

حداکثر انتخاب های مجاز برای ارشد وزارت بهداشت با توجه به رشته امتحانی متفاوت است. با توجه به ظرفیت محدود دانشگاه‌ها پذیرنده ارشد وزارت بهداشت هر داوطلب می‌تواند تمامی دانشگاه‌های ارائه دهنده را انتخاب نماید.

 

مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت

همانطور که گفته شد در دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ تمامی اطلاعاتی که داوطلبان به آن نیاز دارند نوشته شده است و مطالعه آن می‌تواند بسیار سودمند باشد. دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ هنوز منتشر نشده است اما به منظور اطلاع شما داوطلبان گرامی برخی از مهم‌ترین مندرجات دفترچه بر اساس سال‌های گذشته را آورده ایم.

دفترچه انتخاب رشته ارشد بهداشت متشکل از دو بخش است. روش گزینش، دانشگاه‌ها و مراکز پذیرنده دانشجو، ضوابط و شرایط برخی مراکز پذیرنده، ظرفیت پذیرش و سهمیه‌های اعمال شده در آزمون جزئی از اطلاعاتی است که می‌توان از بخش اول استخراج کرد. همچنین نحوه انتخاب رشته محل‌ها به طور دقیق و مبسوط در این بخش عنوان شده است.

بخش دوم دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ اختصاص به جداول مورد نیاز داوطلبان دارد. دربخش دوم پنج جدول برای مراجعه داوطلبان درج است. عناوین این جداول عبارتند از:

جدول 1: انواع دانشگاه‌ها و مراکز پذیرنده دانشجو در آزمون

جدول 2: گرایش‌های رشته مامایی

جدول 3: عدم ارائه خوابگاه توسط دانشگاه‌ها

جدول 4: ظرفیت پذیرش و اسامی دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو

جدول 5: اسامی استانها و شهرستان‌های ممنوعه برای اقامت اتباع خارجی

 

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت | بخش اول

در این بخش دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ نحوه تحلیل اطلاعات کارنامه دریافتی داوطلبان تشریح می شود. همچنین روش گزینش دانشجو که بر اساس نمره تراز است عنوان گردیده است. سهمیه‌هایی که در این آزمون اعمال می‌شود عبارتند از:

ضوابط و شرایط

  • ارائه توضیح در رابطه با کارنامه اولیه
  • نحوه گزینش
  • قوانین برخی از دانشگاه‌ها
  • نکات مهم در مورد انتخاب رشته
  • نحوه انتخاب رشته

جدول‌ها

  • لیست گرایش‌های رشته‌های مختلف
  • ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها به همراه اسامی آن‌ها
  • وضعیت خوابگاه
  • لیست شهرها و استان‌های ممنوع برای پذیرش اتباع خارجی

سهمیه

  • سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران
  • سهمیه ۵ درصدی ایثارگران
  • سهمیه رزمندگان
  • سهمیه استعدادهای درخشان همراه با آزمون
  • سهمیه استعدادهای درخشان بدون آزمون

دانشگاه‌ها و مراکز پذیرنده که شامل دانشگاه روزانه، دانشگاه آزاد، پردیس خودگردان، دانشگاه ارتش، دانشگاه بقیه الله، دانشگاه شاهد و تربیت مدرس و همچنین دوره مجازی دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد، در این دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت موجود است. به علاوه شرایط و ضوابط پذیرش دانشگاه‌های فوق الذکر نیز عنوان شده است.ظرفیت دانشگاه ها نیز در انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در دسترس داوطلبان قرار دارد.

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت | بخش دوم

داوطلبان باید کدهای مورد نیاز خود برای تکمیل فرم انتخاب رشته را از این بخش استخراج نمایند. همچنین برای انتخاب دقیق رشته محل‌ها به اطلاعات موجود در این بخش نیاز مبرم وجود دارد. دربخش دوم دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 پنج جدول برای مراجعه داوطلبان درج است. عناوین این جداول عبارتند از:

جدول 1: انواع دانشگاه‌ها و مراکز پذیرنده دانشجو در آزمون

جدول 2: گرایش‌های رشته مامایی

جدول 3: عدم ارائه خوابگاه توسط دانشگاه‌ها

جدول 4: ظرفیت پذیرش و اسامی دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو

جدول 5: اسامی استانها و شهرستان‌های ممنوعه برای اقامت اتباع خارجی

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره انتخاب رشته

داوطلبانی که نمره زبان آنها صفر و یا منفی باشد به طور کلی مردود هستند. داوطلبانی که نمره زبان آنها بالای صفر است اما کمتر از مقدار مجاز(25 درصد نمره زبان) است، تنها مجاز به انتخاب رشته محل در مرحله تکمیل ظرفیت می‌باشند.

دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ حاوی اطلاعات بسیار ارزشمند در مورد نحوه انتخاب‌رشته و ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها می‌باشد. داوطلبان در اواسط تیر ماه می‌توانند انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 را دانلود کرده و مطالعه نمایند و سپس فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

با توجه به اهمیت انتخاب رشته توصیه می‌شود که قبل از هر اقدامی با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید تا تمامی ابعاد آن را بسنجند و بهترین راهکار را به شما ارائه دهند. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چه باید کرد؟

    لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی قرار می‌گیرد. پس از انشار دفترچه لینک آن در این صفحه نیز قرار می‌گیرد و می‌توانید از این طریق اقدام نمایید.

  2. دفترچه انتخاب رشته ارشد بهداشت چه زمانی منتشر می‌شود؟

    تاریخ دقیق انتشار آن هنوز مشخص نشده است اما با توجه به روند سال‌های گذشته انتظار می‌رود که در اوسط تیر ماه ۱۴۰۲ منتشر شود.

  3. در دفترچه انتخاب رشته لیست و ظرفیت دانشگاه‌ها نوشته شده است؟

    بله در دفترچه ارشد وزارت بهداشت تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان که شامل لیست و ظرفیت دانشگاه‌ها نیز می‌شود، نوشته شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره