کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

دانشگاه امام صادق (ع) | معرفی کامل + شرایط ثبت نام و مصاحبه

کانال تلگرام تحصیلی     

داوطلبان قبل از هر اقدامی باید اطلاعات کاملی نسبت به این دانشگاه، رشته‌های آن و شرایط پذیرشش داشته باشند. چراکه دانشگاه امام صادق (ع) در پی اهدافی که دارد از میان داوطلبان برتر، دانشجو برمی گزیند. در ادامه این مطلب قصد داریم به موضوعات مربوط به دانشگاه امام صادق (ع) بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه امام صادق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

 

معرفی دانشگاه امام صادق (ع)

دانشگاه امام صادق (ع) در سال 1369 با مدیریت آیت الله مهدوی کنی به عنوان یک دانشگاه اسلامی و دولتی تاسیس شد. هدف این دانشگاه توجه به ارزش‌های دینی و معنوی در کنار سطح بالای علمی است. این دانشگاه در حال حاضر در دو ساختمان جدا برای واحد خواهران و واحد برادران در حال فعالیت است و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌هایی را ارائه داده و دانشجو می‌پذیرد.

دانشکده‌ها و مراکز آموزش دانشگاه امام صادق (ع)

در مجموع دارای شش دانشکده می‌باشد که به شرح موارد زیر است.

  • دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد
  • دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد
  • دانشکده معارف اسلامی و مدیریت
  • دانشکده معارف اسلامی و حقوق
  • دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی
  • دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

لیست رشته‌های ارائه شده

در دانشگاه امام صادق (ع) رشته‌های کارشناسی ویژه خواهران و رشته‌های کارشناسی ارشد پیوسته ویژه برادران ارائه می‌شود. اسامی برخی از رشته‌های مهم و کاربردی ارائه شده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته به شرح جدول زیر می‌باشد.

مقطع تحصیلی  رشته های ارائه شده
مقطع کارشناسی ویژه خواهران

در کلیه رشته های نظری قابل انتخاب است.

فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، معارف اسلامی و علوم تربیتی، حقوق
مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ویژه برادران

در کلیه رشته های نظری به جز رشته مشخص شده قابل انتخاب است.

الهیات ، معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق اسلامی، الهیات ، معارف اسلامی و ارشاد – فلسفه و کلام اسلامی ، الهیات ، معارف اسلامی و ارشاد – علوم قرآن و حدیث، معارف اسلامی و اقتصاد (ریاضی فیزیک و علوم تجربی)، معارف اسلامی و حقوق خصوصی، معارف اسلامی و حقوق جزا، معارف اسلامی و حقوق عمومی، معارف اسلامی و علوم سیاسی، معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات ، معارف اسلامی و مدیریت مالی، معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی، معارف اسلامی و مدیریت صنعتی، معارف اسلامی و مدیریت دولتی و سیاست گذاری عمومی

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام صادق (ع)

داوطلبان علاقه‌مند باید از نحوه ثبت نام و ورود به این دانشگاه اطلاع داشته باشند تا از هیچ مرحله ای جا نمانند.

برای ورود در وهله اول داوطلبان باید در دو آزمون ثبت نام کنند.

ثبت نام اول: ثبت نام در آزمون کنکور سراسری در زیرگروه دلخواه در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه علاقه‌مندی به تحصیل در دانشگاه امام صادق (ع) در حین فرآیند ثبت نام.

ثبت نام دوم: مراجعه به سایت دانشگاه به نشانی isu.ac.ir و تکمیل فرم مربوط به متقاضیان ورود به این دانشگاه.

داوطلبان دقت داشته باشند، پس از انجام ثبت نام‌ها و تایید نهایی حتما کدرهگیری ثبت نام را دریافت کنند چراکه نداشتن کد رهگیری به منزله عدم ثبت نام می‌باشد.

شرایط لازم برای ثبت نام 

داوطلبان برای تحصیل در رشته‌های دانشگاه امام صادق (ع)، علاوه بر شرایط قید شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی نیز باشند. این شرایط در ادامه مطلب ارائه شده است.

شرایط عمومی و اختصاصی 

1. به دین اسلام و یا مذهب شیعه اثنی عشری معتقد باشد.
2. به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد.
3. متقاضی باید متولد سال 1378 و بعد از آن باشد (انجام خدمت سربازی یا تحصیل در حوزه علمیه تاثیری در شرایط سنی داوطلبان ندارد.)
4. داوطلبان باید دارای سلامت و توانایی جسمی و روانی باشد.
5. داوطلبان باید یا دارای مدرک دیپلم 12 ساله نظام جدید و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم باشند.

مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع)

داوطلبان پس از پشت سرگذاشتن کنکور سراسری، پس از مدتی کارنامه‌های اولیه خود را از طریق سایت سنجش دریافت می‌کند. می‌دانیم که برای رشته‌های دانشگاه امام صادق تنها گزینه اعلام علاقه‌مندی برای این دانشگاه در زمان ثبت نام کنکور و خود سایت مربوطه دانشگاه کفایت می‌کند و نیازی به ذکر کد رشته‌ای در فرم انتخاب رشته نمی‌باشد.

بنابراین پس از انتشار کارنامه اولیه، کارشناسان از بین داوطلبان علاقه‌مند، افرادی که دارای تراز مناسب و معدل کتبی دیپلم بالا هستند را بصورت چندبرابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌کنند.

در ابتدا یک آزمون در قالب یک فرم و پاسخ به سوالات مربوط به خانواده، علایق، سوالات عقیدتی و سیاسی، سوالات مربوط به احکام و در بیشتر مواقع سوالاتی از کتاب شهید مطهری پرسیده می‌شود.

پس از اتمام آزمون و انجام مصاحبه شفاهی، در صورتی که داوطلب قبول شود، کارشناسان تحقیقات میدانی از داوطلب به عمل می‌آورند تا صحت کلام فرد ثابت شود و در صورت هر گونه مغایرت از پذیرش دانشجو ممانعت خواهد شد.

نتایج نهایی پذیرفته شدگان در اواخر شهریور ماه از طریق سایت isu.ac.ir (برای داوطلبان آقا) و isuw.ac.ir ( برای داوطلبان خانم) انتشار خواهد شد.

رتبه قبولی دانشگاه امام صادق (ع)

داوطلبان زیادی در فرم انتخاب رشته خود، دانشگاه امام صادق (ع) را در الویت قرار می‌دهند اما کسانی قبول می‌شوند که علاوه بر داشتن رتبه خوب، در مصاحبه این دانشگاه نیز پذیرفته شوند.

دانشگاه امام صادق (ع) همانطور که گفته شد بصورت نیمه متمرکز دانشجو می‌پذیرد. گفتنی است طبق سال‌های گذشته داوطلبانی که تراز بالای 6500 داشته‌اند حتما به مصاحبه دعوت شده‌اند و از این قسمت به بعد نیز بستگی به میزان اطلاعات داوطلب از سوالات مصاحبه این دانشگاه دارد.

خالی از لطف نیست که اشاره کنیم معدل کتبی دیپلم نیز هرچه بالاتر باشد شانس قبولی نیز افزایش می‌یابد.

در مطلب بالا تمامی مطالب و موضوعات مربوط به دانشگاه امام صادق (ع) را بررسی کردیم. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل تماس حاصل بفرمایید. مشاوران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره