بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعیدانشگاه های بدون آزمون

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ یکی از پرتکرار ترین سوالات داوطلبان ثبت نام در این دانشگاه می‌باشد. دانشگاه‌های غیر انتفاعی به صورت شهریه پرداز اداره می‌شوند و دانشجویان بایستی جهت تحصیل در هر کدام از مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متناسب با مقطع تحصیلی و تعداد واحد انتخابی، شهریه بپردازند. بنابراین داوطلبان برای اینکه پس از قبولی در این دانشگاه ها از نظر مالی به مشکلی برنخورند، بهتر است که پیش از انتخاب رشته و یا ثبت نام نهایی حتما از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی مطلع شوند. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم مقاله کاملی از جدول و میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 1402 – 1403 ارائه کنیم.

 

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشگاه های غیر انتفاعی از دانشگاه های غیر دولتی زیرمجموعه دانشگاه های سراسری هستند. غیر دولتی بدین معناست که این دانشگاه ها به صورت شهریه پرداز و توسط هیئت امنا اداره می شود. میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی نیز با توجه به تصمیم هیات امنا برای مقاطع تحصیلی مختلف تعیین می گردد.

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در تمامی مقاطع شامل کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری در اکثر رشته ها دانشجو می پذیرند و به فارغ التحصیلان خود نیز مدرک معتبری از وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می نمایند.

به همین دلیل دانشگاه های غیر انتفاعی دارای متقاضیان زیادی هستند و نسبت به دیگر دانشگاه ها از شهریه نسبتا مناسبی نیز برخوردار است. تمامی داوطلبان بایستی در ابتدا از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ و هزینه تحصیلشان اطلاع پیدا کنند و سپس نسبت به انتخاب رشته و در صورت قبولی نسبت به ثبت نام نهایی اقدام نمایند تا بعد از تحصیل با مشکل مالی مواجه نشوند، چراکه حضور دانشجویان در کلاس ها مشروط به پرداخت شهریه خواهد بود.

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 1402 – 1403 از دو شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت در کل دوران تحصیل دانشجو ثابت است، اما میزان شهریه متغیر سالیانه افزایش 10 تا 15 درصدی خواهد داشت.

لازم است اشاره کنیم که فرقی نمی کند دانشجویان به صورت با آزمون و شرکت در کنکور سراسری و یا به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده اند، به هرحال شهریه یکسانی باید پرداخت کنند.

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اشاره کوتاهی کردیم که میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می گردد. یکی از معیارهای تعیین کننده مقطع تحصیلی داوطلب است که در ادامه میزان شهریه در هرکدام از این مقاطع را به تفکیک ارائه کرده ایم. توجه داشته باشید رشته های گروه علوم پزشکی در دانشگاه های غیرانتفاعی ارائه نمی شود، به همین دلیل در جدول زیر شهریه مربوط به این گروه آموزشی را نیاورده ایم.

 

میزان شهریه کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه غیرانتفاعی 1402 – 1403

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی برای تمامی مقاطع بر اساس یک فرمول مشخصی محاسبه می شود. اگر یک دانشجو در طول تحصیل خود در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، x واحد نظری تخصصی، y واحد نظری عمومی و z واحد نظری عملی انتخاب کند، میزان کل شهریه او طبق فرمول زیر محاسبه خواهد شد.

کل شهریه = شهریه ثابت  +  ( x * شهریه متغیر نظری تخصصی )  +  ( y * شهریه متغیر واحد نظری عمومی )  +  ( z * شهریه نظری عملی )

با توجه به فرمول فوق شما می توانید در هر ترم تحصیلی مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته که در حال تحصیل هستید، متناسب با مبالغ شهریه که دانشگاه اعلام می کند، شهریه کل خود را محاسبه کنید. اما در جدول زیر سعی کرده ایم حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کاردانی و در گروه های آزمایشی مختلف را برایتان ارائه کنیم.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

 2,400,000 تومان الی 3,000,000 تومان

فنی و مهندسی

1,400,000 تومان الی 1,950,000 تومان

علوم پایه

1,500,000 تومان الی 2,000,000 تومان

هنر

1,300,000 تومان الی 1,800,000 تومان

 

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | کارشناسی ناپیوسته

پذیرش در رشته های مختلف دانشگاه غیرانتفاعی از داوطلبان زیرگروه های آزمایشی انسانی، ریاضی، تجربی، هنر و زبان می باشد که اگر یک دانشجو در طول تحصیل خود در مقطع کارشناسی ناپیوسته و پیوسته، x واحد نظری تخصصی، y واحد نظری عمومی و z واحد نظری عملی انتخاب کند، میزان کل شهریه او طبق فرمول زیر محاسبه خواهد شد.

کل شهریه = شهریه ثابت  +  ( x * شهریه متغیر نظری تخصصی )  +  ( y * شهریه متغیر واحد نظری عمومی )  +  ( z * شهریه نظری عملی )

با توجه این فرمول دانشجویان در هر ترم تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که در حال تحصیل می باشند می توانند، شهریه کل خود را محاسبه کنید. به منظور راهنمایی شما عزیزان در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی ناپیوسته را در گروه های آزمایشی مختلف ارائه کرده ایم.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

2,450,000 تومان الی 3,250,000 تومان

فنی و مهندسی

2,600,000 تومان الی 4,100,000 تومان

علوم پایه

3,000,000 تومان الی 3,600,000 تومان

هنر

2,550,000 تومان الی 3,300,000 تومان

 

میزان شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه محاسبه شهریه کل مقطع کارشناسی پیوسته مشابه کارشناسی ناپیوسته است. در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی پیوسته را در گروه های آزمایشی مختلف مشاهده می کنید.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

2,500,000 تومان الی 2,300,000 تومان

فنی و مهندسی

2,750,000 تومان الی 4,100,000 تومان

علوم پایه

3,000,000 تومان الی 3,600,000 تومان

هنر

2,650,000 تومان الی 3,300,000 تومان 

 

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی با توجه به اینکه دانشگاه هستند و یا موسسه در مقطع کارشناسی ارشد در میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تفاوت کمی با یکدیگر دارند و میزان شهریه تمامی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در موسسات کم تر می باشد. برای محاسبه شهریه کل در یک ترم تحصیلی چنانچه دانشجو 8 واحد نظری اخذ کرده باشد طبق فرمول زیر محاسبه می شود.

شهریه کل یک ترم تحصیلی = شهریه ثابت + ( شهریه متغیر نظری * 8 )

در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد برای مقاطع تحصیلی و گروه های آزمایشی مختلف را شرح داده ایم.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

4,500,000 تومان الی 5,700,000 تومان

فنی و مهندسی

5,600,000 تومان الی 7,200,000 تومان

علوم پایه

4,700,000 تومان الی 5,750,000 تومان

هنر

4,650,000 تومان الی 5,700,000 تومان

 

میزان شهریه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه محاسبه شهریه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی همانند مقطع کارشناسی ارشد می باشد. در جدول زیر حداقل و حداکثر شهریه مقطع دکتری برای یک ترم تحصیلی در این دانشگاه را رویت می نمایید.

گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی

10,000,000 تومان الی 14,500,000 تومان

فنی و مهندسی

15,200,000 تومان الی 18,700,000 تومان

علوم پایه

13,600,000 تومان الی 15,400,000 تومان

هنر

13,200,000 تومان الی 15,100,000 تومان

 

چگونه شهریه دانشگاه غیرانتفاعی را بپردازیم؟

همانگونه که اطلاع دارید، دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی در صورتی مجاز به شرکت در کلاس های درس خواهند بود که شهریه خود را پرداخته باشند. پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه و پرتال دانشجو انجام می شود.

دانشجویان قبل از شروع هر ترم بایستی میزانی از مبلغ کل شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲که دانشگاه تعیین می کند که معمولا همان شهریه ثابت است را پرداخت کنند تا بتوانند در انتخاب واحد دانشگاه شرکت کنند. مابقی شهریه نیز پس از اتمام انتخاب رشته و مشخص شدن شهریه متغیر دانشجو بایستی پرداخت گردد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

توجه

  • امکان پرداخت اقساطی شهریه هر ترم متناسب با مقررات دانشگاه وجود دارد.
  • دانشجویان می توانند برای پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی خود از تسهیلات و وام دانشجویی نیز استفاده کنند.
  • چنانچه دانشجوی دانشگاه غیر انتفاعی در یک ترم مرخصی بگیرد، بایستی که شهریه ثابت آن ترم را پرداخت نماید.
  • در ترم های تابستانی شهریه ثابت نصف ترم های تحصیلی محاسبه می شود.
  • چنانچه دانشجو ترم تابستانی را در دانشگاه دیگری بگذراند، بایستی شهریه را مطابق با دانشگاه مقصد بپردازد.
  • اگر داوطلب درسی را به صورت معرفی به استاد اخذ کرده است، باید نصف شهریه ثابت را پرداخت نماید.

 

تفاوت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد

ممکن است برخی از داوطلبان در هنگام انتخاب رشته و تصمیم گیری برای ادامه تحصیل بین دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی دچار تردید شوند. یکی از مهم ترین نکته ها در مورد مقایسه این دو دانشگاه میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد می‌باشد. به طور کلی دانشگاه آزاد شهریه بیشتری نسبت به دانشگاه غیرانتفاعی دریافت می‌کند. پس اگر محدودیت مالی دارید، دانشگاه غیرانتفاعی گزینه بهتری برای‌تان محسوب می‌شود. 

اما در مجموع فاکتورهای دیگری نیز در انتخاب این دو دانشگاه تاثیر گذار هستند که از آن ها می‌توان به سطح علمی و اعتبار مدرک اشاره کرد. برای کسب اطلاع بیشتر در این موارد انتخاب بهترین گزینه با توجه به شرایط خودتان می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

حداقل و حداکثر شهریه دانشگاه غیرانتفاعی  که در جداول بالا در مقاطع تحصیلی و زیرگروه های مختلف برای شما ارائه کرده ایم، در واقع یک مبالغ کلی است که بر اساس میزان شهریه در دانشگاه های غیرانتفاعی مختلف بدست آمده است و البته لازم است اشاره کنیم که میزان شهریه در دانشگاه و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با توجه به جایگاه، کیفیت و رتبه علمی که دانشگاه دارد، کمی متفاوت است.

بنابراین میزان شهریه کل یک دانشجو در دانشگاه غیر انتفاعی وابسته به تعداد واحد انتخابی او، نوع واحد انتخابی شامل تخصصی، اصلی، عمومی، مقررات دانشگاه مورد نظر و … می تواند متغیر باشد. اما ارقام بالا برای بدست آوردن یک دید کلی از میزان شهریه در دانشگاه غیرانتفاعی بسیار کارآمد هستند.

چنانچه پیرامون ورود به دانشگاه های غیرانتفاعی و نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در هر دانشگاه سوالی دارید، می‌توانید از طریق شماره های مندرج در این مقاله با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید و پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی برای مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته چقدر است؟

    شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به عموال مختلفی وابسته است که در متن مقاله به حداقل و حداکثر آن در زیر گروه های محتلف اشاره کرده ایم.

  2. آیا میزان شهریه در دانشگاه های غیر انتفاعی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با یکدیگر متفاوت است؟

    بله، میزان شهریه در موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی کمتر از دانشگاه های غیر انتفاعی می باشد.

  3. میران شهریه دانشگاه غیرانتفاعی آیا در طول تحصیل افزایش می یابد؟

    میزان شهریه ثابت در طول تحصیل دانشجو ثابت است، اما میزان شهریه متغیر هر سال ده تا پانزده درصد افزایش می‌یابد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫24 دیدگاه ها

  1. سلام ،واحد جنوب دانشگاه آزادنرخ دکتری شهرسازی برای سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ برای شهریه ثابت ۲۱ میلیون و شهریه متغییر ۱۸ میلیون تومان در ترم اول درخواست کرده ایا مبالغ درست است ؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام من دانشگاه غیرانتفاعی کارشناسی ارشد با آزمون قبول شدم ولی تاریخ ۱۹ شهریور زده توی سایت حضوری نوبت ثبت نام گرایش ما یعنی حسابداری مدیریت بود ،ثبت نام اینترنتی نیست برای دانشگاه ؟من باید چیکار کنم حالا که تاریخ اعلام شده یعنی دیروز و نرفتم برای ثبت نام

  2. سلام
    برای ثبت نام رشته نوازندگی ساز جهانی دانشگاه فردوس مشهد ،شهریه آزاد و ثابت چقدره؟از همون ترم اول
    و اینکه آیا مخارج این رشته بالاست؟
    ممنون میشم لطفا راهنماییم کنید🙏

  3. سلام من باز نشسته هستم میخوام در یک رشته تحصیلی مشغول باشم آیا میتونم ؟خودم لیسانس علوم تربیتی هستم دوست دارم در رشته اقتصاد بورس یا مترجمی زبان، کاردانی بدم در صورت امکان منو راهنمایی واگر مقدور هست جزپذیرفته های بهمن ۱۴۰۱ باشم ممنون.

    1. سلام دوست عزیز
      شما می توانید در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و یا دانشگاه آزاد شرکت کنید و هیچگونه محدودیتی نخواهید داشت.
      زمان ثبت نام در نمیسال بهمن ماه متاسفانه به اتمام رسیده و در حال حاضر ثبت نامی انجام نمی گیرد اما برای ثبت نام بدون کنکور مهر ماه سال آینده می توانید شرکت کنید.
      برای دریافت اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم با مشاوران مرکز مشاوره دانتل کو تماس بگیرید.
      دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور و آزاد به صورت شهریه پرداز می باشند که در متن مقاله شهریه دانشگاه غیرانتفاعی را درج کرده ایم.

  4. سلام آیا کارشناسی پیوسته روانشناسی هم بدون کنکور داره دانشگاه بهار ؟ و شرط معدل چنده؟ آیا با دیپلم فنی حرفه ای هم میشه؟

    1. سلام در بسیاری از واحد های دانشگاه های غیر انتفاعی رشته روانشناسی ارائه می شود. برای اطلاع دقیق باید انتخاب رشته بدون کنکور 1402 را مطالعه نمایید.
      چنانچه نظام آموزشی جدید می باشید بله با دیئلم فنی حرفه ای می توانید. فارغ التحصیلان نظام قدیم باید دارای مردک کاردانی یا یئش دانشگاهی باشند.

  5. سلام معدل قابل قبول برای کارشناسی ناپیوسته حسابداری چند هست ؟ و شهریه کارشناسی نا پیوسته حسابداری دانشگاه غیر انتفاعی چقدر است؟

  6. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید کارشناسی پیوسته رشته آموزش زبان انگلیسی چقدر هست شهریه‌اش🙏🙏

  7. سلام وقتتون بخیر
    شهریه ی ثابت رشته های هنری رو میدونم شهریه ی متغیرش بر چه اساس گرفته میشه ؟
    یعنی هر واحد چه مبلغی باید پرداخت بشه ؟

  8. سلام ببخشید من سال اینده کنکور میدم
    میخوام برای مدیرت امور بانکی اقدام کنم شرایط چطوری است؟

  9. سلام وقتتون بخیر ببخشید من امسال کنکور ارشد طراحی پارچه و لباس و دادم خودم بیشتر دانشگاه نوشهر و می‌خوام ولی اگه اولویت اولم تهران بزنم بعد نوشهر اگه تهران قبول نشم نوشهر قبول میشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره