کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 | زمان جواب کنکور

کانال تلگرام تحصیلی     

علاقمندان و داوطلبان رشته های علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند در آزمون ارشد وزارت بهداشت، درمان و آزموش شرکت نمایند. نتایج این آزمون در دو مرحله منتشر می‌شود بدین صورت که ابتدا نتایج اولیه در قالب کارنامه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می‌گیرد و سپس داوطلبان به کمک اطلاعات موجود در کارنامه خود انتخاب رشته می‌کنند و نتایج مرحله دوم در واقع نتیجه انتخاب رشته آن ها خواهد بود. در ادامه این مطلب به موضوع و زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

 

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 

داوطلبان رشته های علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور، پیرو حضور در جلسه  آزمون طبیعتا به دنبال زمان اعلام نتایج اولیه هستند و خوشبختانه سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی هر ساله با انتشار جدول زمان بندی هر آزمون از جمله آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، این مساله را حل کرده است.

هر ساله با برگزاری روتین آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در اواسط تیر ماه داوطلبان می‌توانستند کارنامه خود را در اواسط مرداد ماه رویت کنند اما در سال 99 متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری این آزمون به تعویق افتاد و طبق اطلاعیه سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مبنی بر زمان برگزاری این آزمون در 23 و 24 مرداد ماه سال 99 و به دنبال آن انتشار جدول زمان بندی شامل اعلام نتایج اولیه در 16 شهریور ماه سال 99 داوطلبان پاسخ سوال خود را گرفتند.

نتایج اولیه در قالب کارنامه حاوی درصد اکتسابی هر درس، رتبه داوطلب در سهمیه و کشور و همینطور نمره کل داوطلب بر روی سایت قرار گرفته و قابل رویت خواهد بود.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت | دانشگاه آزاد

آزمون رشته های علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت  به منظور جذب دانشجو در دوره های روزانه، شهریه پرداز و آزاد صورت می گیرد. در واقع اینطور می‌توان گفت با برگزاری یک آزمون و اعلام نتیجه، داوطلبان در سه دوره پذیرش می‌شوند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت به دلیل برگزاری یک آزمون، نتیجه اولیه آزمون ارشد وزارت بهداشت برای داوطلبان دانشگاه آزاد نیز در قالب یک کارنامه منتشر می شود که در مطالب بالا به زمان اعلام آن در شهریور ماه اشاره شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحلیل کارنامه اولیه دریافتی خود،  می‌توانند با مشاوران مرکز مشاوره دانتل تماس حاصل بفرمایند و ضمن دریافت پاسخ سوالاتشان، تحلیل کارنامه خود را بشنوند و با اطمینان در دوره های مختلف انتخاب رشته نمایند.

نحوه دریافت کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

پس از اینکه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در زمان مقرر، برگزار شد و به زمان اعلام نتایج اولیه این آزمون رسیدیم داوطلبان می توانند نسبت به دریافت کارنامه شان اقدام کنند. برای این امر کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند.

مرحله اول:  به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی  “ sanjeshp.ir ” مراجعه کنید.

مرحله دوم: بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” از منو سمت راست سایت و سپس بر روی گزینه ” ارشد ” کلیک کنید.

مرحله سوم: در صفحه پیش رو، بر روی گزینه ” کارنامه علمی ” کلیک کنید .

 مرحله چهارم: ” کد رهگیری ثبت نام ” را در قسمت مشخص شده وارد نمایید، کارنامه خود را رویت و سپس دریافت نمایید.

نکته: اگر داوطلبی کد رهگیری خود را فراموش کند، می تواند در بخش ” فراموشی کد رهگیری ” با وارد کردن کد ملی خود، کد رهگیری ثبت نام خود را دریافت کند.

با دریافت کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اطلاعات بسیار مهمی از جمله مجاز بودن برای انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. افرادی که مجاز به انتخاب رشته هستند یعنی در واقع حدنصاب نمره قبولی را دریافت کرده‌اند وارد فرآیند انتخاب رشته می‌شوند.

اعتراض به نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

مرکز سنجش آموزش پزشکی هر ساله با اختصاص زمان کافی برای بررسی کارنامه داوطلبان معمولا درصد خطا را پایین می‌آورد اما هستند داوطلبانی که نسبت به کارنامه خود اعتراض دارند.‌

داوطلبان می‌توانند برای اعتراض به نتایج خود در پرتال شخصی خود این اعتراض را ثبت نمایند. همچنین میتوان با مراجعه حضوری به مرکز سنجش پزشکی مراتب اعتراض خود را ثبت کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره