دانشگاه های بدون آزمونکارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت 99

کانال تلگرام تحصیلی     

آیا برای ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، امکان ثبت نام بدون کنکور وجود دارد؟ پاسخ این سوال شاید دغدغه ی بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باشد. وزارت بهداشت برای تکمیل ظرفیت کارشناسی خود، بدون کنکور هم دانشجو می پذیرد اما کلیه دانشجویان مجاز به استفاده از این امکان نیستند. تنها دانشجویانی که به عنوان استعداد درخشان محسوب می شوند می توانند اقدام به درخواست ثبت نام بدون کنکور نمایند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

 

کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت

به دلیل بازار کار مطلوب، ادامه تحصیل در رشته های ارائه شده توسط وزارت بهداشت مورد استقبال زیادی قرار می گیرد. همین طور پیشنهاد کاری بهتر قطعا متوجه کسانی خواهد شد که دارای مدرک تحصیلی بالاتری هستند. از این رو بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته ها، سعی در ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دارند. وزارت بهداشت علاوه بر گزینش با آزمون برای کارشناسی ارشد، گزینش بدون آزمون نیز دارد. تنها عده معدودی مجاز به ثبت نام در پذیریش کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت هستند. وزارت بهداشت از میان دانشجویان استعداد درخشان اقدام به گزینش بدون کنکور می نماید. دانشجوی استعداد درخشان به دوصورت با آزمون و بدون آزمون مورد سنجش قرار می گیرد.

کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت | فرآیند ثبت نام

ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت طی دو مرحله صورت می‌گیرد. در مرحله اول داوطلب باید همانند سایر متقاضیان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت وارد سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir شده و لینک کارشناسی ارشد را برگزیند. سایر گام های تکمیلی مطابق دفترچه راهنما صورت می‌گیرد.

در مرحله دوم ثبت نام، داوطلبان کد رهگیری استعداد درخشان خود را در سامانه ثبت می نمایند.این گروه باید گزینه الف را انتخاب کنند. برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام در مرحله اولیه نشده اند، در این مرحله امکان ثبت نام اولیه فراهم شده است. این گروه باید گزینه ب را انتخاب کرده و بعد از انجام ثبت نام اولیه کد رهگیری در یافت کنند. سپس با انتخاب گزینه الف، کد رهگیری خود را در سیستم ثبت نمایند و ثبت نام نهایی خود را انجام دهند. داوطلبان استعداد درخشان همگام و همزمان با سایر متقاضیان کنکور ارشد وزارت بهداشت انتخاب رشته خواهند نمود.

شرایط و ضوابط ثبت نام

  • تنها دانشجویان شاغل به تحصیل یا فارغ التحصیل دانشگاه های وزارت بهداشت و موسسات وابسته به آن و دانشکده های علوم پزشکی وابسته به دستگاه های اجرایی یعنی دانشگاه شاهد، ارتش، بقیه الله، علوم پزشکی مجاز به ثبت نام کنکور  ارشد بدون آزمون هستند.
  • واجدین شرایط استعداد درخشان لازم است یکی از دو سهمیه ی آزاد و یا رزمندگان وایثارگران را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایند.
  • دانشجویان استعداد درخشان فقط اجازه انتخاب رشته های همنام را دارند.در صورت عدم وجود رشته همنام در مقطع بالاتر، شرکت در آزمون و کسب حداقل 92%نمره آخرین نفر پذیرفته شده آزاد در رشته محل انتخابی الزامی خواهد بود.
  • واجدین شرایط استعداد درخشان می توانند همانند شرکت کنندگان عادی نیز مورد گزینش قرار گیرند که در این صورت نیازی به شرکت در رشته های همنام نیست. داوطلبانی که گزینش بدون آزمون را مد نظر دارند می توانند در جلسه کنکور حاضر نشوند.

نکات مهم

  • دانشجویان استعداد درخشان پس از وارد کردن کد رهگیری خود در سامانه، باید در زمان مقرر به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه نمایند و تا دانشگاه نسبت به معرفی آنها اقدام نماید.
  • در صورت عدم ثبت نام مرحله استعداد درخشان امکان اقدامی از طرف مرکز سنجش آموزش پزشکی میسر نخواهد بود.
  • برای دانشجوی استعداد درخشانی که درسهمیه بدون آزمون مردود شود امکان استفاده مجدد از سهمیه در سال آینده به قوت خود باقی می‌ماند.
  • برای دانشجوی استعداد درخشانی که درسهمیه با آزمون مردود شود امکان استفاده مجدد از سهمیه در سال آینده وجود ندارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره