کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دو مرحله و در زمان اعلام نتایج منتشر می شود. با توجه به تغییرات کنکور و برگزار شدن این آزمون در دو نوبت، کارنامه اولیه نیز در هر نوبت به صورت جداگانه منتشر خواهد شد. پس از اینکه کنکور سراسری در هر کدام از پنج زیرگروه‌ آزمایشی برگزار  شود، نتایج کنکور سراسری نیز در قالب کارنامه که شامل مندرجات مهمی است، منتشر می‌گردد. در ادامه این مطلب اطلاعاتی از مندرجات کارنامه کنکور سراسری 1402 زمان انتشار و نحوه دریافت آن ارائه کرده ایم.

کارنامه نهایی با رتبه کنکور دی و تیر ماه ۱۴۰۲ منتشر شد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش میتوانند نتیجه خود را مشاهده نمایند. 

لینک ورود مستقیم به سایت سنجش 

زمان انتشار کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲

کارنامه هر نوبت کنکور (دی و تیر ماه) به صورت جداگانه حدودا پس از یک ماه از زمان برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. تغییر اصلی که در کارنامه کنکور به وجود آمده است، که تا دو سال کارنامه اعتبار خواهد داشت و داوطلبان تا انتخاب رشته ۲ سال آینده مجاز خواهند با استفاده از این کارنامه در مرحله انتخاب رشته شرکت نمایند. 

توجه داشته باشید فقط یکبار مجاز به انتخاب رشته با استفاده از هر کارنامه می باشید

کارنامه کنکور در نوبت اول طبق اطلاعیه سازمان سنجش در اسفند ماه منتشر خواهد شد. کارنامه اولیه آزمون نوبت تیر ماه نیز پیش از مرحله انتخاب رشته در مرداد ماه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. در جدول زیر تاریخ دقیق انتشار هر کارنامه آزمون سراسری در نوبت‌های مختلف را قرار داده‌ایم.

نوبت کنکور زمان انتشار کارنامه کنکور سراسری 
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ اسفند ماه ۱۴۰۱
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۲

نحوه دریافت کارنامه کنکور سراسری 1402

نتایج اولیه کنکور سراسری و کارنامه شرکت کنندگان به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. متقاضیان دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می توانند مطابق مراحل زیر عمل کرده و کارنامه خود را دریافت نمایند.

برای ورود به سایت سنجش جهت مشاهده کارنامه سال گذشته بر روی لینک کلیک کنید.

1️⃣به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

کارنامه کنکور سراسری

2️⃣بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

کارنامه کنکور سراسری

3️⃣بر روی گزینه اعلام نتایج کلیک کنید.

کارنامه کنکور سراسری

4️⃣برای دریافت و مشاهده کارنامه آزمون سراسری، بر روی لینک فعال ” اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری 1402 ” که در زمان مقرر و تاریخ های اعلام شده، فعال می شود، کلیک کنید.

کارنامه کنکور سراسری

5️⃣در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد سایت شوید.

کارنام کنکور سراسری

6️⃣کارنامه کنکور سراسری 1402 خود را دریافت کنید و برای انتخاب رشته اقدام کنید. کارنامه مرحله اول فقط شامل درصد و نمره آزمون و نمره سوابق تحصیلی می باشد. در کارنامه دوم رتبه نهایی و رتبه درسهمیه را مشاهده خواهید نمود.

کارنام کنکور سراسری

کارنامه با رتبه کنکور

اگر می خواهید نتایج اولیه کنکور سراسری را دریافت کنید اما اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید نگران نباشید، شما می توانید با برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو، نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنید. لازم است اشاره کنیم که بازیابی اطلاعات ثبت نامی از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

جزییت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ | نحوه دریافت

کارنامه کنکور سراسری 1402 برای ورود متقاضیان به مرحله انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد نقش مهمی دارد. چراکه متقاضیان باید مطابق با مندرجات کارنامه خود وارد مرحله انتخاب رشته شوند و به عبارتی یکی از ابزار هایی که جهت یک انتخاب رشته درست و اصولی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، کارنامه منتشر شده از سایت سازمان سنجش می باشد.

حال ممکن است سوالی که ایجاد شود این باشد که کارنامه شامل چه اطلاعاتی است که نقش مهمی در انتخاب رشته دارد. در پاسخ باید گفت کازنامه کنکور سراسری علاوه بر اطلاعات فردی و اطلاعات تحصیلی شامل چند فاکتور مهم به شرح موارد زیر می باشد.

وضعیت مجاز بودن برای شرکت در انتخاب رشته کنکور در تمامی دوره ها: این مورد مشخص می کند داوطلب در کدام یک از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و فرهنگیان مجاز به انتخاب رشته است.

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد: داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که به شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی داشته باشند. داوطلبان گرامی پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

میزان درصد اکتسابی در هر سرفصل امتحانی در کارنامه کنکور ۱۴۰۲

رتبه در زیرگروه های، گروه امتحانی داوطلب: رتبه داوطلب در سهمیه و زیر گروه جهت انتخاب رشته های مختلف مهم می باشد. برای مشاهده رتبه قبولی کنکور در همه رشته ها کلیک کنید.

تراز و نمره علمی

کارنامه سبز کنکور سراسری

کارنامه سبز کنکور پس از انتشار کارنامه نهایی منتشر می شود. در کارنامه سبز داوطلبان می توانند از آخرین رتبه قبولی پذیرفته شدگان در رشته محل های انتخابی خود مطلع شوند. همچنین متوجه خواهند شد که امکان قبولی در اولویت های پایین تر خود را داشته اند یا خیر. این کارنامه به داوطلبان کمک می کند تا برای شرکت در تکمیل ظرفیت تصمیم گیری نمایند. 

اعلام دو مرحله ای نتیجه کنکور سراسری 1402

همانطور که می‌دانید کنکور سراسری دو نوبت در سال برگزار شده است و نتایج اولیه برای هر دو گروه یک ماه پس از برگزاری آزمون منتشر می شود. اما نتایج نهایی در شهریور ماه و به صورت یکپارچه برای تمامی داوطلبان منتشر می‌شود. 

طبق گفته های رییس اداره آزمون های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، سوابق تحصیلی دانش آموزان برای سازمان سنجش ارسال شده است تا با اعمال اثر بر روی کارنامه داوطلبان نتایج نهایی را مشخص نماید. 

ابتدا داوطلبان باید به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و سوابق تحصیلی و هویتی خود را تایید کنند. چنانچه در سوابق تحصیلی مغایرتی وجود داشته باشد بایستی آن را اعلام کرده تا بررسی شود و  در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد. 

بر اساس گفته های فرخ طبری ابتدا نتایج اولیه منتشر می شود اما در مرحله اعلام نتایج نهایی، سازمان سنجش سوابق تحصیلی داوطلبان را نیز در نظر گرفته و بر این اساس قبولی را تعیین می کند. در فرایند چند روزه بین اعلام نتایج اولیه و نهایی سوابق تحصیلی داوطلبان اعمال خواهد شد. در سال های گذشته سوابق تحصیلی از طریق حافظه جانبی در اختیار سازمان سنجش قرار می گرفت اما از این پس از طریق پنجره واحد خدمات دولت، دسترسی برای سازمان سنجش ایجاد می شود. 

با توجه به وضعیت متفاوت داوطلبان در کنکور سراسری (برخی داوطلبان در هر دو کنکور شرکت کرده، برخی در هر دو کنکور در رشته های مختلف شرکت کرده و برخی دیگر تنها در یک کنکور شرکت کرده‌اند) بایستی ابتدا وضعیت مشخص شده و سپس اثر سوابق تحصیلی محاسبه گردد. 

همچنین بر اساس گفته های فرخ طبری، رییس اداره آزمون های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، داوطلبانی که در امتحانات نهایی خرداد قبول نشده اند و در شهریور ماه مجددا امتحان داده‌اند تاثیر آن دروس برای شان اعمال نمی شود. 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از انتشار کارنامه کنکور سراسری 1402 مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و انتخاب رشته این دانشگاه ها به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. اما داوطلبان کنکور تجربی به یک نکته توجه داشته باشند که اگر متقاضی تحصیل در چهار رشته از رشته های زیرمجموعه کنکور تجربی شامل رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد می باشند، باید کد رشته محل های مربوط به آن ها را نیز با کد رشته محل های مربوط به دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش وارد کنند.

انتخاب رشته کنکور سراسری در دانشگاه های آزاد به صورت مجزا از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود، اما داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد از کارنامه کنکور سراسری خود که از سایت سازمان سنجش دریافت کرده‌ اند، استفاده کنند.

انتخاب رشته، مرحله سرنوشت سازی جهت ادامه تحصیل داوطلبان کنکور سراسری می باشد که تحلیل کارنامه کنکور ۱۴۰۲ از اولین اقدامات برای انجام درست آن است. اگر می خواهید یک انتخاب رشته بی تقص داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو با چندین سال تجربه در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری

لازم است اشاره کنیم که پس از اعلام نتایج اولیه و اتمام مهلت انتخاب رشته نیز نتایج نهایی منتشر خواهد شد که تمامی شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته می توانند از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع گردند. جزئیات اعلام نتایج نهایی نیز از طریق سایت دانتل کو منتشر خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

تاریخ انتشار کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه زمانی می باشد؟

طبق اطلاعیه های سازمان سنجش کارنامه اولیه کنکور سراسری در نهم مرداد منتشر خواهد شد.

کارنامه آزمون سراسری برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه منتشر می شود؟

بله، برای تمامی داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه منتشر می شود.

کارنامه کنکور سراسری شامل چه اطلاعاتی است؟

اطلاعات مهمی همچون رتبه و تراز و وضعیت مجاز بودن و … که در متن مقاله به آن ها اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. سلام.من اوایل آذرماه از دانشگاه روزانه انصراف دادم و بار اولم بود.درفرم انتخاب رشته ترم بهمن رو وارد کنم یا نه؟فرضا اگر بهمن رو قبول بشم آیا باید برم سربازی ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره