کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۲ پس از اعلام نتایج اولیه و از طریق سایت سنجش امکان پذیر است. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته در دوره‌های روزانه و غیر روزانه هستند، می‌توانند با دریافت دفترچه راهنما مرتبط با زیرگروه آزمایشی خود و بررسی مندرجات آن، قدم در این مسیر با اهمیت و حساس بگذارند. تمامی مراحل انتخاب‌رشته کنکور زبان 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org انجام می‌شود. با وجود برگزاری آزمون در نوبت دی و تیر ماه، انتخاب‌رشته برای تمامی داوطلبان به صورت یکپارچه در مرداد ماه انجام می‌شود. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون انتخاب رشته کنکور زبان را برایتان ارائه کرده‌ایم.

انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ آغاز شد. مهلت انتخاب رشته کنکور تا 6 شهریور ماه تمدید شد.

ورود مستقیم به سایت سنجش و انتخاب رشته

 

انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان کنکور سراسری می توانند علاوه بر شرکت در یکی از زیرگروه های اصلی کنکور سراسری شامل ریاضی، تجربی و انسانی در زیرگروه آزمایشی زبان نیز شرکت کنند و چنانچه مجاز به انتخاب‌رشته شدند، کد رشته محل‌های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب‌رشته درج نمایند. انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۲ در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت سنجش امکان پذیر است. 

متقاضیان کنکور سراسری زبان های خارجی در این مرحله می توانند به منظور ادامه تحصیل در یکی از دوره های دانشگاه های سراسری از جمله دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان انتخاب‌رشته کنند. اسامی کد رشته محل های ارائه شده به همراه ظرفیت و جنسیت پذیرش در قالب دفترچه ای با عنوان ” دفترچه راهنمای انتخاب رشته زبان 1402″ در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که می توانند از میان رشته های ارائه شده در آن حداکثر 150 الویت را انتخاب نمایند.

بخوانید: راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1402

زمان انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۲ چند روز پس از انتشار کارنامه اولیه آغاز می شود. پس از اینکه نتایج اولیه برای متقاضیان اعلام شود، سازمان سنجش لینک مرتبط با دانلود دفترچه انتخاب رشته را نیز در سایت رسمی خود فعال می کند.

پس از شرکت در آزمون سراسری و در واقع پایان مطالعه داوطلب، آنچه که اهمیت دارد این است که مرحله انتخاب رشته بدرستی انجام شود. چراکه اهمیت انتخاب‌رشته در این است که داوطلب با توجه به رتبه ای که کسب کرده است، در بهترین کد رشته محل موفق به کسب نتیجه قبولی گردد.

زمان انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۲ تا 6 شهریور تمدید شد.

مطابق با رویه هر سال، انتخاب رشته ‌‌زبان خارجی 1402 همزمان با انتخاب‌رشته در دیگر زیرگروه های آزمایشی در اواسط مرداد ماه انجام می شود. لازم است اشاره کنیم که انتخاب‌رشته به منظور ورود به دانشگاه های سراسری به صورت رایگان انجام می شود.

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان ۱۴۰۲ 

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 1402 از طریق سایت سنجش منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. در این دفترچه سه فصل در نظر گرفته شده است که در آن ها ضمن پرداختن به ضوابط و شرایط انتخاب‌رشته، جداول کد رشته محل ها در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری نیز ارائه شده است. برای دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1402 کلیک کنید.

مطالعه دفترچه به منظور اطلاع از زیرگروه های کنکور سراسری زبان و همینطور ضرایب و جنسیت پذیرش آن ها حائز اهمیت است. در سال ۱۴۰۲ زیرگروه ها از کنکور سراسری حذف شدند و از این پس تمامی رشته ها در یک گروه قرار گرفته و ضریب دروس نیز برای تمامی رشته ها یکسان است. به منظور آگاهی شما عزیزان در جدول زیر رشته های کنکور زبان در انتخاب رشته کنکور زبان ارائه شده است. 

رشته
آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی
زبان آلمانی، مترجمی زبان آلمانی
زبان فرانسه گرایش ادبی، زبان فرانسه گرایش مترجمی
زبان ایتالیایی، زبان اسپانیایی، زبان روسی، زبان ژاپنی، زبان و ادبیات ترکی استانبولی، زبان و ادبیات اردو، زبان چینی
 

 

تحلیل کارنامه انتخاب رشته زبان 1402

کارنامه اولیه به محض اعلام نتایج در سایت سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” برای داوطلبان این گروه آزمایشی قابل مشاهده است. اولین قدمی که داوطلبان کنکور زبان بایستی بردارند، این است که در راستای یک انتخاب رشته کنکور زبان صحیح و اصولی، اطلاعات مندرج در کارنامه را به درستی بررسی و تحلیل نمایند.

کارنامه کنکور سراسری شامل دو بخش اطلاعات شخصی، نوع سهمیه و استان بومی داوطلب و اطلاعات آزمونی از جمله رتبه داوطلب در سهمیه، رتبه کشوری، وضعیت مجاز بودن، رتبه در زیرگروه، تاثیر سوابق تحصیلی و… می باشد که در ادامه به تفکیک هر کدام را توضیح داده ایم.

بخوانید: نحوه انتخاب رشته کنکور

بخش اول کارنامه

شامل اطلاعات ثبت نامی و آزمونی

  1. شماره پرونده
  2. نام و نام خانوادگی
  3. شماره شناسنامه
  4. جنسیت
  5. سال تولد
  6. عنوان دیپلم
  7. معدل کتبی دیپلم
  8. نوع سهمیه
  9. زبان خارجی امتحانی

بخش دوم کارنامه

شامل اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه و سهمیه های موثر

بخش سوم کارنامه

شامل وضعیت مجاز به انتخاب رشته کنکور زبان بودن

داوطلبان در دوره های مختلف زیر

  1. روزانه
  2. نوبت دوم (شبانه)
  3. مجازی
  4. پردیس خودگردان
  5. ظرفیت مازاد
  6. دانشگاه فرهنگیان
  7. پیام نور
  8. غیرانتفاعی
  9. دانشگاه آزاد

بخش چهارم کارنامه

رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان
 
 

سهمیه های موثر در انتخاب رشته زبان 1402

بخشی از کارنامه اولیه داوطلب، نوع سهمیه او را مشخص می کند. در کنکور سراسری سهمیه های مختلفی جهت برقراری عدالت میان شرکت کنندگان اعمال می شود. سهمیه های کنکور سراسری در واقع تعیین کننده رتبه داوطلب برای ورود به دانشگاه های سراسری می باشد. از مهم ترین سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1402 می توان موارد زیر را نام برد.

❌ سهمیه مناطق (سهمیه منطقه یک، دو و سه)

❌ سهمیه ایثارگران ( ایثارگران 25 درصد ظرفیت و ایثارگران 5 درصد ظرفیت )

❌ سهمیه خانواده شهدا

❌سهمیه رزمندگان

سهمیه های خانوداه شهدا، ایثارگران، خانواده شهدا و رزمندان از سهمیه های خاص کنکور هستند. متقاضیانی که دارای این سهمیه ها هستند، در گروه های مجزایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

انتخاب رشته کنکور زبان | وضعیت مجاز بودن

این قسمت از کارنامه به داوطلب اعلام می کند که در کدام یک از دوره ها مجاز به انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰2 است و در کدام یک از دوره ها مجاز به انتخاب رشته نیست. دوره های روزانه و تربیت معلم تنها دوره هایی هستند که نیاز به پرداخت هیچ گونه شهریه ای ندارد و مجاز شدن در این دو قسمت اهمیت بالایی دارد.

 

رتبه در سهمیه و رتبه کشوری

یکی از مهم ترین بند های مندرج در کارنامه انتخاب رشته زبان، رتبه داوطلب در سهمیه است. رتبه در سهمیه، یعنی رتبه ای که داوطلب توانسته در میان شرکت کنندگان همان سهمیه کسب کند و در حقیقت مبنای قبولی داوطلب در کنکور همین رتبه در سهمیه وی خواهد بود. بنابراین هر داوطلب برای قبولی در دانشگاه های سراسری با داوطلبان همان سهمیه رقابت می کند و مقایسه رتبه دو داوطلب در دو سهمیه جداگانه درست نخواهد بود.

چنانچه داوطلب نسبت به کل داوطلبان شرکت کنندگان در کنکور سراسری و زیرگروه آزمایشی که در آن شرکت کرده است سنجیده شود، رتبه او کشوری خواهد بود. گاها بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان 1402 پذیرش در برخی از رشته ها به صورت کشوری انجام می شود.

 

رتبه در زیر گروه | انتخاب رشته زبان

گروه آزمایشی انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۲ هم مانند سایر گروه های آزمایشی از چندین زیر گروه تشکیل شده است. تفاوتی که این زیر گروه ها با هم دارند، تفاوت ضرایب دروس هاست، یعنی این رتبه بر اساس ضرایب دروس در هر زیر گروه به دست می آید. یعنی داوطلبی می تواند در یک زیر گروه رتبه ی بالایی کسب کند که در درسی که بیشترین ضریب را داشته، بهترین عملکرد را نشان داده است.

توجه داشته باشید که رتبه در زیر گروه از سال ۱۴۰۲ از کنکور سراسری حذف شده است. از این پس تمامی رشته ها در یک گروه خواهند گرفت. 

 

تاثیر سوابق تحصیلی

قسمتی از کارنامه انتخاب رشته کنکور زبان هم به تاثیر سوابق تحصیلی داوطلب می پردازد. منظور از سوابق تحصیلی برای کسانی که دیپلم خود را در سال ۸۴ و بعد از آن گرفته اند، همان معدل سال سوم دبیرستان است و برای کسانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال ۹۰ و بعد از آن گرفته اند، معدل پیش دانشگاهی می باشد.

سوابق تحصیلی در انتخاب رشته زبان خارجی ۱۴۰۲ تاثیر مثبت دارد. با توجه به حذف دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲، تاثیر سوابق تحصیلی بیش از پیش افزایش می یابد چراکه تاثیر این دروس از طریق سوابق تحصیلی محاسبه خواهد شد. 

 

استان بومی داوطلب | انتخاب رشته کنکور زبان

پذیرش در برخی از رشته ها بر اساس استان بومی داوطلب انجام می شود و این بدین معناست که در برخی رشته ها به دلیل کاهش رفت آمد و یا حتی کمبود خوابگاه 80 درصد از ظرفیت یک کد رشته محل به داوطلبان بومی آن استان و 20 درصد دیگر به داوطلبان آزاد و غیر بومی اختصاص دارد.

شما عزیزان برای اطلاع از ناحیه بوم خود می توانید به دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری زبان های خارجی 1402 مراجعه کنید. همچنین می توانید برای سهولت کار با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی تان کنند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

انتخاب رشته کنکور زبان 1402 | رتبه قبولی

سوال بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری زبان پس از دریافت نتایج اولیه این می باشد که با رتبه ای که بدست آورده‌ام در چه کد رشته محلی شانس قبولی دارم و می توانم در فرم انتخاب رشته کنکور زبان 1402 درج کنم؟

در پاسخ باید بگوییم که یکی از مهم‌ترین نکاتی که یک داوطلب کنکور زبان باید از آن مطلع باشد، آخرین قبولی های کنکور سال قبل با رتبه و تراز مشابه خود است. این امر به داوطلب کمک می کند تا انتخاب رشته زبان دقیق تری داشته باشد. اگر داوطلبی بخواهد بداند در کنکور سال پیش داوطلبی که رتبه و ترازی مشابه وی داشته، در چه رشته و دانشگاهی پذیرفته شده است، بایستی از رتبه های قبولی سال گذشته کمک بگیرد.

رشته های ارائه شده در زیرگروه زبان خارجی در دوره های دانشگاه های سراسری دارای یک ظرفیت محدود است. اطلاع از این ظرفیت ها با بررسی دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۲ امکان پذیر است. به منظور سهولت کار شما عزیزان در ادامه ظرفیت دوره های مختلف را آورده ایم. 

دوره ظرفیت دوره
روزانه 3 هزار و 701 نفر
نوبت دوم (شبانه) 690 نفر
پیام نور 8 هزار و 480 نفر
مناطق محروم 82 نفر
فرهنگیان هزار و 16 نفر
غیرانتفاعی 4 هزار و 770 نفر
پردیس خودگردان 25 نفر
جمع 18 هزار و 894 نفر
بخوانید:آخرین رتبه قبولی کنکور زبان

 

نحوه چینش الویت ها در فرم انتخاب رشته کنکور زبان 1402

چینش الویت های استخراج شده در فرم انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۲ دارای اصولی می باشد که اطلاع از آن برای داشتن یک انتخاب رشته آگاهانه بسیار حائز اهمیت است. توصیه کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو این است که حتما الویت های خود را در سه دسته شامل انتخاب خوش بینانه، انتخاب های نرمال و انتخاب های بد بینانه از دفترچه استخراج کنید.

🔵 انتخاب های خوش بینانه در واقع انتخاب هایی هستند که پیش خودتان می گویید برای رسیدن به آن ها چندان شانس قبولی بالایی ندارید. جای نگرانی نیست و حتما چند انتخاب خوش بینانه مورد علاقه خود را در ابتدای فرم انتخاب رشته زبان خارجی ۱۴۰۲ درج کنید.

🟢 در میانه فرم انتخاب رشته کنکور زبان که شامل الویت های بیشتری است، انتخاب هایی را درج کنید که شانس قبولی نسبتا بالایی در آن ها دارید و احتمال می دهید در یکی از آن ها پذیرفته شوید.

🔴 در انتهای فرم انتخاب رشته زبان های خارجی 1402، الویت های بدبینانه خود را درج کنید. الویت هایی که در بدترین حالت در یکی از آن ها پذیرفته می‌شوید.

اگر علاوه بر کنکور زبان در کنکور یکی دیگر از زیرگروه های آزمایشی نیز شرکت کرده اید، باید دفترچه‌ها را به صورت مجزا دریافت کنید اما در نهایت برای هر دو رشته مجموعا 150 الویت را در یک فرم انتخاب رشته درج کنید.

 

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1402

انتخاب رشته کنکور زبان 1402 از این جهت حائز اهمیت است که هر کدام از الویت هایی که متقاضیان در فرم انتخاب‌‌رشته درج می کنند، یک شانس قبولی است. بنابراین داوطلبان باید در انتخاب هر الویت حساسیت به خرج دهند و پس از در نظر گرفتن فاکتورهایی شامل علاقه، ظرفیت کد رشته محل های ارائه شده، کیفیت دانشگاه ها، مسیر رفت و آمد و … الویت های خود را با اطمینان را در فرم انتخاب‌رشته درج کنند تا در نهایت نیز نتیجه مورد قبولی را دریافت کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته زبان 1402 در یکی دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری هستند، می‌توانند مطابق مراحل زیر اقدام کنند.

✅ ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sangesh.org”

✅ انتخاب گزینه سراسری 

✅ دانلود و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان خارجی 1402

✅ بررسی جزئیات درج شده در دفترچه راهنما و در نهایت استخراج حداکثر 150 کد رشته

✅ بازگشت مجدد به سایت سنجش و ورود به لینک فعال انتخاب‌رشته

✅ تکمیل اطلاعات خواسته شده و در نهایت درج الویت های استخراج شده از دفترچه انتخاب‌رشته در فرم انتخاب رشته 

برای اینکه میزان خطا در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۲ در سایت سنجش به حداقل برسد، حتما یکبار فرم پیش نویس انتخاب‌رشته درج شده در انتهای دفترچه را تکمیل نمایید.

 

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور زبان 1402

در صورتی که به الویت بندی انتخاب های خود اطمینان دارید، می توانید مطابق با راهنمای تصویری زیر اقدام به درج آن ها در فرم انتخاب رشته نمایید.

1️⃣وارد سایت سازمان سنجش sanjesh.org شوید.

انتخاب رشته زبان

2️⃣برای انتخاب رشته زبان بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

انتخاب رشته زبان

3️⃣ در منوی سمت راست ابتدا بر روی ” انتخاب رشته ” کلیک کنید. سپس بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 ” کلیک کنید. در نظر داشته باشید که لینک انتخاب رشته برای تمامی زیرگروه ها از سوی سایت سنجش اعلام می شود، فعال خواهد شد.

4️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1402 ” کلیک کنید.

انتخاب رشته کنکور زبان

5️⃣ در این صفحه بر روی لینک ” سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکورسراسری سال 1402 ” کلیک کنید.

انتخاب رشته کنکور زبان

6️⃣ در صحفه جدید با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت سنجش و انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ شوید.

انتخاب رشته زبان

7️⃣ در این مرحله بر روی گزینه ” انتخاب رشته “ کلیک کنید. 

8️⃣ متن مربوط به شرایط مطالعه کنید و بر روی گزینه ” قبول دارم ” کلیک کنید.

انتخاب رشته زبان

9️⃣ اطلاعات شناسنامه ای خود را پیش از انتخاب رشته انسانی 1402 بررسی کنید. در این بخش وضعیت مجاز بودن داوطلب در دوره های مختلف درج شده است.

1️⃣0️⃣ در این محله انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ داوطلبان باید معدل خود و کد بخش محل تولد و سه سال آخر متوسطه دوم خود را درج نمایند.

1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۲ نمایش داده می شود و متقاضیان می توانند به ترتیب از الویت اول تا الویت 150 را در آن درج نمایند و کد پیگیری 16 رقمی خود را از سامانه دریافت نمایند. 

 

انتخاب رشته کنکور زبان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در سال های گذشته بسیاری از رشته های کنکور زبان به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه شده اند. اما با این حال همچنان بسیاری از رشته های محبوب و پرمتقاضی تنها به صورت با آزمون در دانشگاه آزاد ارائه می شوند و داوطلبان بایستی حتما در انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۲ شرکت نمایند. 

دانشگاه آزاد در بین داوطلبان کنکور سراسری بسیار پرمتقاضی است چراکه با وجود کیفیت آموزشی بسیار بالا با سهولت بیشتری نسبت به دانشگاه های سراسری دانشجو پذیرش می کند. کنکور دانشگاه سراسری و آزاد چندین سال است که با یکدیگر ادغام شده اند اما با این حال پس از اعلام نتایج اولیه و مشخص شدن رتبه و تراز از طریق سایت سنجش، داوطلبان برای انتخاب رشته باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با نشانی azmoon.org مراجعه نمایند. 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1402

در مورد انتخاب رشته زبان یک نکته ای وجود دارد. بسیاری از داوطلبانی که در این آزمون شرکت می کنند، علاوه بر کنکور زبان در یکی از کنکور های دیگر نیز ثبت نام می کنند و به عبارت دقیق تر در کنکور زبان به عنوان کنکور شناور نام نویسی کرده اند. حال اگر داوطلبی قصد انتخاب‌رشته دو زیرگروه آزمایشی که یکی از آن ها کنکور زبان است را دارد، باید حتما توجه داشته باشد که 150 انتخاب در فرم انتخاب رشته کنکور زبان را بایستی که با کد رشته محل های هر دو گروه آزمایشی تکمیل نماید.

به عبارت دیگر داوطلب چه در یک کنکور شرکت کرده باشد و چه در دو گروه آزمایشی به رقابت پرداخته باشد، تنها مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل می باشد. بنابراین ابتدا باید علاقه خود را برای تحصیل در هر یک از رشته ها بسنجد و سپس اقدام به چینش کد رشته محل ها کند.

در این مقاله اطلاعات کاملی از انتخاب رشته کنکور زبان 1402 ارائه کردیم. همانطور که مطالعه کردید، نتیجه قبولی در رشته مورد علاقه متناسب با رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان، نیازمند انتخاب رشته اصولی و آگاهانه است. بنابراین اگر اطلاعات کافی در این زمینه را ندارید، حتما از تجربه افراد آگاه برای تکمیل فرم انتخاب رشته استفاده کنید.

کارشناسان فعال در زمینه تحصلیی یاریگر شما عزیزان در این مسیر هستند. برای ارتباط با آن ها می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو استفاده کنید و در چینش الویت های خود از آن ها کمک بگیرید.

 

برای مشاوره در زمینه انتخاب رشته زبان 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. متقاضیان جهت انتخاب رشته زبان ۱۴۰۲ چگونه کارنامه اولیه خود را تحلیل کنند؟

    کارنامه اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای هر داوطلب شامل اطلاعات مهمی می‌باشد که هر متقاضی بایستی این بندها را بررسی و ارزیابی کند.

  2. آیا داوطلب کنکور زبان می توانند در دانشگاه فرهنگیان نیز انتخاب‌رشته کنند؟

    بله، متقاضیان در صورتی که مجاز به انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۲ در دانشگاه فرهنگیان باشند، می توانند شرکت کنند.

  3. آیا متقاضیان که در دو زیرگروه آزمایشی در کنکور سراسری شرکت می کنند، بایستی که برای هر کدام جداگانه انتخاب رشته کنند؟

    خیر، متقاضیانی که در دو زیر گروه آزماشی در کنکور سراسری شرکت می کنند، در مرحله انتخاب رشته فقط مجاز به انتخاب 150 کدرشته محل برای هر دو گروه آزمایشی هستند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بپرسم من میتونم برای فرهنگیان زبان انتخاب رشته کنم
    و برای تجربی میتونم دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنم؟

    1. سلام برای انتخاب رشته فرهنگیان در هر کروه آزمایشی که شرکت کرده اید می توانید در صورت مجاز بودن در دانشگاه فرهنگیان همان گروه آزمایشی شرکت کنید.
      برای انتخاب رشته زبان باید در کنکور زبان شرکت کرده باشید
      ولی برای انتخاب رشته تجربی در صورت شرکت نکردن در گروه تجربی می توانید رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد را انتخاب کنید.

  2. سلام
    آیا داوطلب کنکور سراسری زبان می تواند هنگام تعیین رشته ، رشته گردشگری را هم انتخاب کند؟
    ممنون

    1. سلام در صورتی که این رشته به صورت بدون کنکور پذیرش داشته باشد می توانید در انتخاب رشته زبان کدرشته محل گردشگری را انتخاب نمایید.

  3. سلام وقت بخیر. من دی ماه سال ۱۴۰۱ در کنکور انسانی دی ماه شرکت کردم. در ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ میتونم برای رشته زبان انگلیسی هم انتخاب رشته کنم یا باید حتما کنکور زبان بدم؟ ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

  4. سلام
    رتبه در سهمیه کنکور زبان من ۵۵۸۰ و رتبه کشوری ۱۳۴۷۸ می باشد. برای رشته ادبیات زبان انگلیسی دانشگاه روزانه کدام رتبه ملاک می باشد. در سایت آمده بود که برای رشته های زبان رتبه کشوری مد نظر است

  5. سلام روز به خیر . من تو کنکور زبان انگلیسی پاسخ دادم میخواستم بدونم برا انتخاب رشته میتونم برای دوره های روزانه زبان و ادبیات فرانسه اقدام کنم؟ممنون میشم پاسخ بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره