کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ یکی از سوالات و دغدغه‌های داوطلبان کنکور ارشد است. انتخاب رشته مرحله‌ای بسیار حساس و مهم در فرایند کنکور ارشد وزارت بهداشت است چراکه دانشگاه‌های وزارت بهداشت ظرفیت بسیار کمی برای پذیرش دانشجو دارند و در نتیجه کوچک ترین اشتباه در انتخاب رشته باعث می‌شود که با داشتن رتبه‌های عالی شانس قبولی را از دست بدهید. به همین منظور ضروری است که برای انتخاب رشته از افراد متخصص در حوزه تحصیلی کمک بگیرید. برای کسب اطلاع از سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید و یا با شماره‌های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

 

سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

انتخاب رشته یکی از مهم‌ترین مراحل در کنکور ارشد وزارت بهداشت است چراکه نحوه صحیح انتخاب رشته می‌تواند شانس قبولی را تا حد زیادی افزایش دهد. سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت یکی از اطلاعاتی است که داوطلبان باید از آن اطلاع داشته باشند.

انتخاب رشته وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir انجام می‌شود. داوطلبان بایستی پس از دانلود و مطالعه دفترچه از طریق این سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نسبت به تکمیل فرم انتخاب‌رشته اقدام نمایند. توجه داشته باشید که انتخاب رشته مرحله‌ای بسیار حساس و تاثیرگذار است پس در چینش اولویت بندی‌ خود در سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت دقت کافی داشته باشید. پیشنها ما به شما این است که برای انتخاب رشته از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

چه کسانی مجاز به انتخاب رشته ارشد می‌باشند؟

داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت می شوند، که نمره ی کل آن ها به حد نصاب رسیده باشد.این حد نصاب برای پذیرش داوطلبان با کیفیت اعمال می گردد. همان طور که می دانید تعداد متقاضیان این دوره زیاد می باشد و در پذیرش داوطلب هم محدودیت هایی وجود دارد. به همین دلیل به تعداد ۸ برابر ظرفیت هر رشته افراد مجاز به انتخاب رشته می باشند.

به عنوان مثال اگر ظرفیت پذیرش رشته ی مامایی برای کارشناسی ارشد ۲۰۰ نفر باشد، افرادی که در این رشته مجاز به انتخاب رشته می شوند، اگر حدنصاب نمره را کسب کرده باشند، حدودا ۱۶۰۰ نفر می باشند. تعداد این افراد زمانی کمتر می شود که همه این ۱۶۰۰ نفر به حدنصاب نمره نرسیده باشند. نحوه ی گزینش داوطلبان در این آزمون از بین داوطلبان همان رشته بر اساس نمره کل داوطلب و طبق اولویت بندی که در انتخاب رشته ی خو داشته است، انجام می گیرد.

 

نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

قبل از انتخاب رشته دفترچه راهنما را دانلود کرده و حتما آن را مطالعه نمایید تا از تمامی ضوابط و قوانین مطلع شوید. برای انتخاب رشته باید از طریق سایت سنجش پزشکی اقدام نمایید. نحوه کلی انتخاب رشته ارشد در سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به شرح زیر می‌باشد.

  • ورود به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت (سنجش پزشکی sanjeshp.ir)
  • انتخاب گزینه کارشناسی ارشد
  • دانلود دفترچه راهنما و استخارج کدرشته محل ها
  • انتخاب لینک فعال “انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد سال 1402”
  • وارد کردن کد رهگیری و تکمیل فرم انتخاب رشته

 

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

به منظور گروه علوم پزشکی در دوره های کارشناسی ارشد ودکتری سایتی به نشانی sanjeshp.ir طراحی شده است و تمامی مراحل آزمون های این دو دوره در سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت صورت میگیرد. انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد هم به صورت اینترنتی در همین سایت انجام می گیرد و داوطلبان برای پر کردن فرم انتخاب رشته ی خود باید به این سایت مراجعه نمایند.

 

راهنما گام به گام

1️⃣ داوطلب در اولین گام باید به سایت انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت سنجش کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه نماید. در منوی سمت راست سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید بر روی گزینه ی ارشد کلیک نماید.

2️⃣ پس از آن باید با بر روی گزینه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت کلیک نماید. پس از کلیک بر روی این گزینه با عبارتی مواجه می شود، تحت عنوان انتخاب رشته محل/ ویرایش انتخاب ها که باید بر روی آن کلیک کند.

3️⃣ در این مرحله راهنما سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت اکنون برای این که داوطلب بتواند کد رشته محل های خود را انتخاب و به ثبت رساند، باید کد رهگیری خود را در این قسمت وارد نماید.

4️⃣ حال زمان پر کردن فرم انتخاب رشته می باشد. داوطدب باید با آگاهی کامل از رتبه و تراز خود و هم چنین کد رشته محل ها انتخاب رشته ی خود را انجام دهد. داوطلبان توجه داشته که تا قبل از این که بر روی گزینه ی ثبت نهایی کلیک نکرده اند، می توانند انتخاب های خود را جا به جا یا حذف نمایند.

داوطلبان در فرایند انتخاب رشته بایستی نهایت دقت خود را به کار گیرند، چرا که در آیین نامه آموزشی کارشناسی ارشد علوم پزشکی تعیین شده است که داوطلبان به هیچ عنوان نمی توانند در دوره ی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت رشته ی خود را تغییر دهند، یا انتقالی بگیرند و محل تحصیل خود را عوض نمایند.

 

انتخاب رشته وزارت بهداشت دانشگاه آزاد

همانطور که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد با دانشگاه آزاد به صورت هم زمان صورت می گیرد، در هنگام انتخاب رشته هم داوطلبان متقاضی قبولی در دانشگاه های آزاد می توانند انتخاب های خود را در همان فرم انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.ir وارد نمایند.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

سایت اعلام نتایج ارشد وزارت بهداشت

پس از این که زمان انتخاب رشته برای داوطلبان پایان می یابد، تقریبا در اواسط و یا پایان شهریور ماه هر سال نتایج نهایی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به این سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت از پذیرش خود در دانشگاه ها اطلاع یابند.

تاکنون هیچ اطلاعیه‌ای در رابطه با تاریخ اعلام نتایج ارشد وزارت بهداشت منتشر نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان اعلام نتایج کانال تلگرام دانتل را دنبال نمایید.

 

مشاوره سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

انتخاب رشته یکی از مراحل بسیار مهم در کنکور ارشد وزارت بهداشت می‌باشد. سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.ir می‌باشد و داوطلبان باید برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود به این سامانه مراجعه نمایند. زمان انتخاب رشته هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی می‌شود.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت بسیار مهم است که داوطلبان با دقت و اطلاع کامل انتخاب رشته کنند تا شانس قبولی‌شان افزایش پیدا کند. با توجه به محدود بودن ظرفیت‌ دانشگاه‌های وزارت بهداشت توصیه می‌شود برای تصمیم گیری و انتخاب رشته بهتر با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آدرس سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت چیست؟

    برای انتخاب رشته ارشد وزارت‌بهداشت داوطلبان بایستی به سایت سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir مراجعه نمایند.

  2. برای دسترسی به فرم انتخاب رشته چه اطلاعاتی را باید به همراه داشت؟

    داوطلبان می‌توانند با وارد کردن کد رهگیری خود که در مراحل قبلی ثبت نام به آ‌ن‌ها داده شده است، به فرم انتخاب رشته خود دسترسی پیدا کنند.

  3. نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت از چه سایتی قابل دریافت است؟

    نتایج نهایی نیز همچون سایر مراحل از طریق سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود که در طول مطلب به توضیح آن پرداخته شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره